Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pihiyden huiput

Vierailija
22.06.2009 |

Sukulaiseni ostaa kaikki lahjat kirpputorilta, eikä haittaa vaikka vauvalahjaksi saaduissa sukkahousuissa koko on 120 cm ja niissä eikä.. Kaikki teepussit kuivattaa ja käyttää uudelleen, vieraiden käyttämät servetit, jos siistejä kierrättää seuraaville vieraille. Kuinka tälläiseen voi suhtautua? Onko muilla vastaavia sukulaisia tai ystäviä. Tunnen suurta myötähäpeää!!

Kommentit (176)

Vierailija
41/176 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saimme mummon luona piirustuspaperiksi lähikaupan lihatiskin käärepapereita. Uloimpien käärepaperien ulkopinta oli siisti ja valkea, siihen sitten kuulakärkikynillä piirrettiin. Toinen vaihtoehto oli käytettyjen kirjekuorten (laskujen yms. kuoret) valkeat sivut. Jos sitten joskus oli jotain oikeaa piirustuspaperia, niin piti piirtää molemmin puolin, ei saanut uutta paperia ennen kuin edellinen oli täynnä.

Vierailija
42/176 |
03.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison ja kalliin uuden auton. Auto ja talo on sellaisia asioita, joihin panostaa ja muuten on kitupiikki. Meni huoltoasemalle ja laitti vahingossa dieseliä ensin tankkiin 10-20 litraa. Huoltoasemalta sanottiin, ettei ole niin väliä, kun laittaa loput bensaa. Tästä sai neronleimauksen, että laittaa joka tankkiin osan halvempaa dieseliä. Toimikin näin hetken, kunnes poikansa väänsi väkisin rautalangasta, mitä aiheuttaa tuolla autolle pitkällä aikavälillä. Yksi kerta ei merkitse mitään, mutta pidempään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/176 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse säilöisit, ymmärtäisit, että kenelläkään ei ole viittäkymmentä muovitörppöä säilömiseen. On yleinen tapa käyttää maitotölkkejä säilömiseen. Katsos, aina voi oppia uutta!

että montako kuppia aiot juoda... Tulee sellainen olo että ei kehtaa sanoa että haluaisi juoda enemmän kuin yhden kupillisen.

monta kahvikupillista juon. Ei halua koskaan keittää ylimääräisiä kupposia eikä koskaan kaada kahvia pois. Pesee myös muovipussit, käyttää maitopurkkejä pakastamiseen jne. Kaikki vaatteet käytetään kunnes ovat reikiä täynnä. Isälläni usein paikatut vaatteet, minusta nuukuuden huippu!

Vierailija
44/176 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto oli käytettyjen kirjekuorten (laskujen yms. kuoret) valkeat sivut. Jos sitten joskus oli jotain oikeaa piirustuspaperia, niin piti piirtää molemmin puolin, ei saanut uutta paperia ennen kuin edellinen oli täynnä.

Nuo kirjekuoret on ihan hyviä piirustuspapereita, itse käytän niitä kauppalappuina.

Vierailija
45/176 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkien kasteluun. Alkavaa pihiyttä?

Vierailija
46/176 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ei heitetä pois. Jos sitä jää annos, syön sen seuraavan päivän lounaana. Jos taas jää puoli kattilallista keittoa, se lämmitetään seuraavana päivänä uusiksi ja jos sitä vielä jää, se syötetään koirille niiden seuraavana ruokailukertana.

Kaikki omenankuoret ja raadot menee elukoille, samoin porkkanankannat ja kuoret, perunankuoret.. Sähkölaskua kutistetaan puulämmityksellä ja taloa pidetään talvella n 18-asteisena. Kaikki margariini- ja muut rasiat säästän säilömistä varten, keväisin kerään myös jogurtti- ja viilitörppöjä esikasvatusastioiksi kasveille. Kotivaatteina pidän vanhoja vaatteita niin kauan ku ne vain suinkin päällä pysyy. Lapsille en sitä tosin harrasta...

Ja koska laajakaista on meillä niin kallis (50€/kk meganen kaista) niin surffaan netissä halvimmalla mahdollisella liikkuvalla laajiksella.

Vierailija
47/176 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelyllä tutkii josko metsässä olisi kaatuneita puita ja käy sitten pilkkomassa nitä kotiin takkapuiksi. Naapurit kuulemma nauravat jo äijälle.

Vierailija
48/176 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa jos edes antaa lahjoja niin jotain Yves Rocherin ilmaislahjoja tai joltain itse saamiaan lahjoja. Äitini on saanut edellisjouluna viemänsä suklaarasian seuraavana jouluna takaisin lahjana....

Teepussit käytetään moneen kertaan, samoin jopa kahvit keitetään ainakin kaksi kertaa samalla suodattimella sekä jauheella, yäk. Kerran mummo oli leiponut sämpylöitä ja tuumasi että eikö tullutkin veikee maku sämpylöihin kun pistin sekaan sillipurkin liemen....Nykyään on jo niin iäkäs, ette mukanani....

Vierailija
49/176 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse säilöisit, ymmärtäisit, että kenelläkään ei ole viittäkymmentä muovitörppöä säilömiseen. On yleinen tapa käyttää maitotölkkejä säilömiseen. Katsos, aina voi oppia uutta!

että montako kuppia aiot juoda... Tulee sellainen olo että ei kehtaa sanoa että haluaisi juoda enemmän kuin yhden kupillisen.

monta kahvikupillista juon. Ei halua koskaan keittää ylimääräisiä kupposia eikä koskaan kaada kahvia pois. Pesee myös muovipussit, käyttää maitopurkkejä pakastamiseen jne. Kaikki vaatteet käytetään kunnes ovat reikiä täynnä. Isälläni usein paikatut vaatteet, minusta nuukuuden huippu!

Voi Urpo! Kyllä meillä on muovirasioita ainakin 250kpl ja lisää ostetaan jos tarve vaatii. Kaksi pakastinta on syksyllä täynnä marjoja :)

Kaupan maitoa käytetään vaan tarvittaessa, eikä tulisi mieleenkään pestä tölkkejä silloin harvoin kun niitä tulee. Pakasterasiat tietysti pestään ja monen monta kertaahan ne käytössä kestävät :)

Tuo maitotölkkipakastus taitaa olla vanhempien ihmisten hommaa? Tosin äitini eikä anoppini, ahkerina säilöjinä, koskaan käytä maitotölkkejä vaan ihan pakastusrasioita. Me ollaan kolmekymppisiä.

Vierailija
50/176 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näitä on lisää...

perheen miehet käyvät ulkona pissalla, ettei jätevesisäiliö täyty ja vettä vedettäessä kulu. Räteiksi keräämäni vaatteet kuskataan takaisin korjattuina ja parsittuina. Isossa talossa palaa yksi lamppu illalla.

Vierailija
51/176 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottanut etäisyyttä. Ymmärsin opiskeluaikana, kun oltiin kitkuja kaikki pienten rahojen kanssa, mutta kaveri ei työpaikasta (ollaan hyväpalkkaisella alalla vakitöissä, saanee palkka ainakin 3500 Euroa/kk) ja samalla alalla työssäkäyvästä avomiehestään huolimatta ole muuttunut yhtään vaan elää kuin köyhä opiskelija edelleen olettaen tietysti, että muilla on nykyään rahaa.

Kerran esimerkiksi manasi, ettei ole lenkkareita ja ei tosiaan viitsi ostaa ennen alennusmyyntejä. Vanhat oli kuulemma hajonneet toisesta pohjasta. Kysyi, voisinko itse lainata uusia (ja kalliita) lenkkareitani hänelle työpaikan urheilupäivälle, jotta voi ostaa sitten alesta vasta uudet. Herranen aika, olin ostanut ko. lenkkarit edellisenä päivänä ja en todellakaan halua antaa niitä lainaan tuollaisesta syystä jonnekin metsäretkelle. Ehkä jos kaveri olisi aidosti köyhä, niin voisin harkita... Ja erityisesti karvat nousi pystyyn, koska kuvio on aina näin. Minä kuskaan, minä tarjoan jne. Koskaan en ole kahvikuppia saanut edes takaisin.

Vierailija
52/176 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääntyessään risteyksessä autolla, jotta kuluu vähemmän bensaa. Samasta syystä ei tietenkään käytä ilmastointia autossa

Vierailija
53/176 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun ansiosta sai niin makeet naurut :D

Mun isä on kans aivan sairaalloisen pihi. Kaikki lahjat mitä saa laittaa kaappiin, ei raski käyttää. Yms. Mutta tupakkaan ja lottoon voi sitte hurauttaa rahaa reilusti.

Joululahjaksi meille tuli 2 riviä lottoa :D

Vierailija
54/176 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava, jolla on todella hyvät tulot (samoin hänen miehellään) ovat äärettömän pihejä.

Heillä oli 10 v hääpäivä, niin kertoi, että menevät ulos syömään. Hih, olivat sitten menneet lounasaikaan Pizza Raxiin...

Samainen ihminen pyysi minulta lasten vaatteita ym.tarvikkeita. Lupasi korvata. No, toi minulle sitten Marie-keksejä, jotka oli pakannut lahjapakettiin (joista oli mennyt vielä päiväys)

Kun tulee kylään, ei koskaan ota lapselleen vaippoja tai ruokaa. Meiltä sitten "lainataan" joka kerta.

Pyytää joka kerta kahvia ja valittelee nälkäänsä. Syö kaiken mitä sitten tarjoankin. Itse tarjoaa mustaa kahvia, koska "just ovat menossa kauppaan"

Juu, sai tämä ystävyys jäädä...

Vierailija
55/176 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolituttu perhe haki kerran naapurista viikkolehden (olisko ollut Seura) muutama päivä sen ilmestymisen jälkeen "lainaan".. ja tätä kertaa on sitten seurannut "lainaus" joka ikinen viikko.

Saman perheen mies ottaa työpaikalta ilman maksua kaikki kotona tarvitsemansa nippelit ja nappelit (vaikka saisi ne muiden työntekijäiden tapaan) erittäin edullisesti ihan luvan kanssa.

Samainen mies lainaa myös ilman korvausta tai edes bensan ostoa työpaikkansa pakettiautoa, sekä on ensimmäisenä havittelemassa työnantajansa moottorikelkkaa itselleen lainaksi, ilmaiseksi toki.

Edelleen sama mies vei työmaalta ammattikäyttöön liian heppoiseksi todetut tikkaat kotiinsa, ilman korvausta ja ilman lupaa. Tietääkseni osaa näistä voisi kutsua varkauksiksi, mutta tämä hyväkäs kuvittelee voivansa ottaa ja tehdä näköjään mitä vaan.

Vierailija
56/176 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään tuttuni kanssa sama harrastus, jonne piti kulkea vuorotellen molempien autoilla. Tämä vaan kehtasi pyytää minulta bensarahaa hänen kyytivuorollaan ja vielä enemmän kuin bensat edes maksoi. No, kuljimme sitten sinne omilla autoilamme.

Tässä ihmisessä on myös äärettömän rasittavaa se, että hän on kaksi kertaa kymmenen vuoden aikana pitänyt juhlat (valmistujaiset ja synttärit), joissa tarjosi ruoat ja juomat - (nämä molemmat tarjoilut olivat ihan hyviä.) MUTTA, niistä sitten saakin kuulla EDELLEEN kuinka hän on tarjonnut ja kuinka paljon ne olivat maksaneet! Tyypin asenne on vielä vähän marttyyri "minä olen kutsunut, tarjonnut ja maksanut"!

Ahdistavaa!!, en voi tajuta miten kukaan kehtaa käyttäytyä noin!

Vierailija
57/176 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaankaan tekisi niin jos asuisimme yhä kerrostalossa eikä olisi vesivaraajaa.

"olen alkanut käyttää kuivausrummun tyhjennysvettä

kukkien kasteluun. Alkavaa pihiyttä?

"

Vierailija
58/176 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvatkaa vaan ällöttikö tai hävettikö kun kaverit tulivat kylään...

Vierailija
59/176 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksiosaisista joulukorteista ne kuvat pois, sillä allekirjoitushan on siinä takaosassa, etuosan kuvan voi vielä hyvin lähettää ensi jouluna tai käyttää pakettikorttina tai lasten askarteluun.

Otan myös kaikki kauniit postimerkit ja postikortit talteen, suunnittelen niistä kollaasia jonka liimaan pahvilaatikoihin ja päällystän decoupage-lakalla. Vaikka joulukoristeiden säilytystä varten. Pihiyttä vai taidetta?

Vierailija
60/176 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina muistaa kun ostaa tätä. Iskä oli niin nuuka että kiersi autolla kaupungin kaupat mistä sais halvemmalla, tulihan sille hintaa muuutaman sentin halvempi oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi