2 korvatulehdusta ja taas yli 41 asteen kuume
eilen loppui taas lääkekuuri korvatulehdukseen ja jo taas tänä iltana yli 41 astetta kuumetta. kahden kuumelääkkeen annon jälkeen kun oli tunti kulunut oli vielä yli 38 astetta (kainalosta mitattuna) ja lapsella meni vaan silmät ympäri eikä jaksanut kohdistaa katsettaan. ehkä vaan väsynyt. kyllä on hurjaa tautia nyt liikkeellä. ei flunssaa tai muita oireita, varmaan taas korvatulehdus jatkuu. lapsi 1 v, voi raukkaa.
Kommentit (53)
lapset tosissaan pois tollasilta!onko se lapsen edunmukaista viedä heidät lääkäriin.
meillä on 5 lasta ja vien jokaisen pitkän matkan päähän päivystykseen jos on tarve.enkä suinkaan pohtisi asiaa täällä palstalla vaan olisin jo meno suunnssa.
ilmeisesti lapset on sulle rahastuskeino.
rahat kelpaa(lapsilisät sun muut)mutta et siis viitti viedä lastasi lääkäriin?
hohhoijaa.
aamulla vielä hengissä. johan tollanen kuume lisää nestentarvettakin niin paljon että saatko edes juotettua niin paljon, jos kerran nukkuu? ja puhumattakaan mitä noin korkea kuume tekee elimistölle jatkuessaan...
kerroin th:lle sikainfluenssaepäilyistäni silloin, nauroi vaan vaikka oli tarttunut lähes jokaiselle päiväkotiryhmästä, yksi päivä oli vain 2 lasta hoidossa. ja tämä siis toukokuun lopussa jolloin ei yleensä ole influenssaa.
ja nyt siis soitin siskon tilanteesta tällä viikolla joka oli siis myös ollut pari vk sitten erittäin sairas, niin sanoi että lääkettä + seurantaa kotona.
ennen kuin nukahti, vähän yli. ja sen jälkeen varmaan laskenut loputkin.
huolissas?
mun lapsella oli 3 päivää kuumetta 39-39,88 ja johtui luultavimmin mpr-rokotteesta. eli tiesin syynkin ja olin silti äärettömän huolissani. olin jo monta kertaa menossa lääkäriin mutta kun tyttö oli oma iloinen itsensä koko ajan ja tiesin syyn lähes varmaksi, en mennyt lääkäriin. mutta itse en paljon nukkunut.
jos olisi ollu päiväkodissa tää sun sika tautis niin siintä olisi lehdessä kerrottu.tää on joku mielenterveyspotilas joka skitsoo jostain sika taudista.
voi sun sikas.suomessa on todettu 24 tautia ja 4:ssä lapsessa ollut.näistä kolme on ollut 11-12 vuotiaita.eivät siis päiväkoti ikäisiä.
uutisissa ois jo kerrottu jos tää sun kuvittelema sikatauti ois levinnyt.
et voi joku olla päästään ihan oikeesti sairas.
koittaa vaan lietsota ja pelotella muita.
muista että pilkka sattuu yleensä omaan nilkkaan.
hädissäni muistanut tuota siskon sairastelua, mutta mitä enemmän nyt mietin sitä niin luulen että on tarttunut pikkuiseenkin. oikeastaan en ole enää edes huolissani kauheasti koska sitähän tää lähes varmasti on. Ainut oli se silmien pyöriminen, tai siis että ne osoitti mihin sattui mutta ehkä hän oli jo unessa vaikka silmät olikin auki. itsellänikin oli pienenä usein silmät auki nukkuessa ja oli aika hirveän näköistä kuulemma kun silmät sojotti vaikka ylöspäin.
ap
oliko siis taju kankaalla vai oliko tuon jälkeen normaalikin?
vai nukahtiko suoraan tuosta vai onko nyt kokoa ajan taju kankaalla ja luulet että nukkuu?
ei tuo musta kuulosta normaalilta että silmät tuollain menee. meillä vaikka oltas kuinka väsyjä, ei ikinä silmät mitenkään "oireile".
lietsoa vaan ihmettelen miksei asiaa suostuttu tutkimaan kun todennäköisin tartuttaja oli juuri tullut espanjasta jossa tautia oli juuri silloin todettu olevan. harvoin toukokuun lopussa on mieletöntä influenssa aaltoa johon lähes jokainen sairastuu.
TÄSSÄ VIESTISSÄ PUHUTAAN ETTÄ EPÄILEE SAIRASTAVANSA JA MUISSAKIN VIESTEISSÄ SANOTAAN ETTÄ HURVITTELEVAT KOKO PÄIVÄN.JOS NÄIN TOSISSAAN ON NIIN LEVITÄTTE TAHALLAAN YLEISVAARALLISTA TAUTIA!ONNEKSI NÄMÄ VIESTIT PYSTYTÄÄN JÄLJITTÄMÄÄN JA SAADAAN TÄMÄ KIRJOITTAJA VASTUUSEEN KIRJOITUKSISTAAN.LAITANKIN SAMANTIEN ILTALEHDELLE VINKKIÄ TÄSTÄ KIRJOITUKSESTA!!!!
liikkeellä juuri tällaista kovaa kuumetautia jossa ei muita oireita, siskollaankin oli tämä juuri. siksi kai en osaa niin pelätä sepsistä nyt.
eiköhän tässä ole käynyt niin että on saanut tartunnan siskoltaan? hänellä oli myös rajua kuumeilua joitain päiviä sitten, houraili jopa päiväaikaankin. soitin silloin th:lle ja päivystykseenkin niin käskivät antaa kuumelääkettä ja että katsotaan pari päivää.
toki on mahd. että korvatulehdus jatkuu..tai jokin siihen liitännäinen. jos ihan rehellisiä ollaan niin meillä sairastettiin sikainfluenssa pari viikkoa sitten. kuulostaa hullulta mut itse luulen niin. järkyttävä influenssa molemmilla lapsilla. saivat tartunnan eräältä ystävältä joka tuli juuri Espanjasta...
tarkentamaan katsetta kun vähän herätteli tai teki jonkin eleen niin ikäänkuin säpsähti ja joi siinä välissä pillimehunkin. eli varmaan oli tavallaan unen ja hereilläolon välimailla. juuri silloin kuume laski kovaa vauhtia tosiaan n. 41 asteesta 38 asteeseen siinä kohtaa. menenkin nyt koittamaan onko jo normaalilämpöisen oloinen.
on jo ollutta ja mennyttä, se oli siis toukokuun lopussa se mun epäilemä sikainfluenssa josta kerroin kyllä th;lle ja th nimenomaan kertoi minulle että tähän sairastuneet todella monet ja pk;sta sain tiedon että ryhmässä oli yhtenä päivänä vain kaksi paikalla. en ole mitään salaillut ja tämä tuskin enää sitä tauti on.
TÄSSÄ VIESTISSÄ PUHUTAAN ETTÄ EPÄILEE SAIRASTAVANSA JA MUISSAKIN VIESTEISSÄ SANOTAAN ETTÄ HURVITTELEVAT KOKO PÄIVÄN.JOS NÄIN TOSISSAAN ON NIIN LEVITÄTTE TAHALLAAN YLEISVAARALLISTA TAUTIA!ONNEKSI NÄMÄ VIESTIT PYSTYTÄÄN JÄLJITTÄMÄÄN JA SAADAAN TÄMÄ KIRJOITTAJA VASTUUSEEN KIRJOITUKSISTAAN.LAITANKIN SAMANTIEN ILTALEHDELLE VINKKIÄ TÄSTÄ KIRJOITUKSESTA!!!!
liikkeellä juuri tällaista kovaa kuumetautia jossa ei muita oireita, siskollaankin oli tämä juuri. siksi kai en osaa niin pelätä sepsistä nyt.
eiköhän tässä ole käynyt niin että on saanut tartunnan siskoltaan? hänellä oli myös rajua kuumeilua joitain päiviä sitten, houraili jopa päiväaikaankin. soitin silloin th:lle ja päivystykseenkin niin käskivät antaa kuumelääkettä ja että katsotaan pari päivää.
toki on mahd. että korvatulehdus jatkuu..tai jokin siihen liitännäinen. jos ihan rehellisiä ollaan niin meillä sairastettiin sikainfluenssa pari viikkoa sitten. kuulostaa hullulta mut itse luulen niin. järkyttävä influenssa molemmilla lapsilla. saivat tartunnan eräältä ystävältä joka tuli juuri Espanjasta...
TÄSSÄ VIESTISSÄ MYÖS MAINITAAN ETTÄ TARHASSA ON LEVITETTY YLEISVAARALLISTA TAUTIA JOKA TUSKIN PITÄÄ PAIKKANSA!MITES JOS TÄÄ SIKA TAUTI ON NYT TARTTUNUT JOKAISEEN TARHALAISEEN NIIN MIKSI SIINTÄ EI OLE MAINITTU LEHDESSÄ EIKÄ UUTISISSA.ILTALEHTI VARMAAN KIINNOSTUU TÄSTÄ ASIASTA JOS ON TOSISSAAN KOKO TARHARYHMÄ SAANUT TARTUNNAN.KANDEE MIETTII MITÄ KIRJOTTAA KOSKA JOKAISEN VIESTIN LÄHETTÄJÄN TIEDOT PYSTYTÄÄN JÄLJITTÄMÄÄN.
kerroin th:lle sikainfluenssaepäilyistäni silloin, nauroi vaan vaikka oli tarttunut lähes jokaiselle päiväkotiryhmästä, yksi päivä oli vain 2 lasta hoidossa. ja tämä siis toukokuun lopussa jolloin ei yleensä ole influenssaa.
ja nyt siis soitin siskon tilanteesta tällä viikolla joka oli siis myös ollut pari vk sitten erittäin sairas, niin sanoi että lääkettä + seurantaa kotona.
sinä ja sun skitsot epäilykset.
hui sika tauti tulee!
voi tsiisus:)
epäilys ei tieto koska asiaa ei koskaan selvitetty!
itse soitin parisen viikkoa sitten terveysneuvoon kun lapsella kuumetta 40.5 ja ambulanssilla käskivät mennä sairaalaan jos kuume toisaan noin korkea. Mittasin uudestaan, ja oli 40.8. Mies lähti viemään lasta päivystykseen, jossa olivat sitämieltä että ambulanssilla olisi pitänyt viedä, koska kuume todella vaarallisen korkea.
Enismmäisenä epäilivät aivokalvontulehdusta:( Onenksi ei ollut. Lapsi joutui viilennykseen saman tien. 41 kuume ei ole leikinasia, vaan erittäin vaarallinen asia. Heti lapsi lääkäriin! Älä edes mieti asiaa, vaikka kuume oliskin laskenu silti taustalla voi olla jotain todella vakavaa:(
anbulanssilla sairaalaan? ei voi olla totta. kyllä meillä usein nousee lähemmäs 41 asteeseen. mulla oli 42 astetta rintatulehduksessa enkä saanut edes laskemaan kuin 41 asteeseen lääkkeillä...
aika lähellä valkuaisten hyytymälämpötilaa. Kuolema tulee. Noilla lämmöillä ei ihminen kauaa elä. 41 on todella vaarallinen kuume!
pakko vielä kommentoida, onko mielestäsi merkitystä että lähipiirissä ollut nyt liikkeellä tätä kuumetautia? eli kova kuume ilman muita oireita, mm. siskollaan vielä edellispäivänä. etkö laittaisi sen taudin piikkiin ennemmin kuin jonkun äärimmäisen vakavan?