Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 korvatulehdusta ja taas yli 41 asteen kuume

Vierailija
20.06.2009 |

eilen loppui taas lääkekuuri korvatulehdukseen ja jo taas tänä iltana yli 41 astetta kuumetta. kahden kuumelääkkeen annon jälkeen kun oli tunti kulunut oli vielä yli 38 astetta (kainalosta mitattuna) ja lapsella meni vaan silmät ympäri eikä jaksanut kohdistaa katsettaan. ehkä vaan väsynyt. kyllä on hurjaa tautia nyt liikkeellä. ei flunssaa tai muita oireita, varmaan taas korvatulehdus jatkuu. lapsi 1 v, voi raukkaa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ko. antibiootti ei purrut siihen bakteeriin,vaan vaati toisenlaisen antibiootin?

tms?

minä kyllä veisin.

jos noin ärhäkkä tauti on,että heti kun kuuri loppuu,kuume kipuaa 41 asteeseen...

Vierailija
2/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan. itse en ainakaan uskaltaisi kotona hoitaa vastaavaa, vaan haluaisin lääkärin mielipiteen tuosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla ihan eri tautikin, siksi ei viitteis viedä päivystykseen todella pitkän matkan päähän. eiköhän voi odottaa huomisaamuun kun päivystys olisi taas tässä lähellä?

ap

Vierailija
4/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis päivä hurvittelemassa kun oli aivan terveen oloinen aamulla ja eilenkin.

Saattoi kai väsymyksestäkin silmät mennä tuolla tavoin, vai mitä?

ap

Vierailija
5/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä löytyi vastaavassa tilanteessa sepsis (eli bakteeri veressä). Kunto huononi nopeasti ja oli osastolla tiputuksessa. Todella vaarallinen tila.

Vierailija
6/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuume nousi puolessa tunnissa normaali olosta todella kovaksi. mittaria ei ollut käytössä siinä kohtaa mutta lapsi oli tosi kuuma ja vain makasi sylissä joten päättelin kuumeen olevan yli 41 astetta. nukahteli vaan syliin.

Vierailija
7/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin siihen terveysneuvontanumeroon 10023 ja käskivät heti lähtemään sairaalaan ja jos merkkejä kuumekouristuksesta, olisi pitänyt soitaa ambulanssi. Kuumetta oli silloin 40.8 ja tyttö 1.5v vanha.

En odottaisi aamuun.

Vierailija
8/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla taustatiedoilla,että lääkekuuri juuri loppui,ja sitten heti 41 asteen kuume.

en odottaisi aamua, en saisi hetken rauhaa, kun en uskaltaisi itse nukkua,vaan valvoisin lapsen unta,ja kuumeen kehitystä.

kuumekouristelukin on jo vaarana.

minun lapsella taipumus kuumekouristeluun,ja tuo 41 astetta olisi jo liikaa,koska kouristelee jo 39...

Vierailija
9/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä mitä mieltä ovat, tarviiko nyt tuoda vai riittääkö huomisaamu?

Vierailija
10/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7kk lapsella vastaavassa tilassa kuumetta 40,5 astetta ihan mittarilla mitattuna. Antibiootti ei purrut korvatulehdukseen. Vietettiin sitten 3vrk sairaalassa penisilliinitipassa: pneumokokkisepsis. Vie lääkäriin!

Vierailija
11/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös oli aikoinaan kova kuume joka jatkui ja jatkui kuureista huolimatta ja päiväksi laski ja illaksi ja yöksi nousi todella korkeelle. Korvasta oli menny bakteeri vereen. Kunnon lääkkeilla kuume laski päivässä. Ihmeessä lääkäriin.

Vierailija
12/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on tosissaan joku provo tai sit on tosi ÄÄLIÖ/HÖLMÖ ihminen jos ei vie lastaan lääkäriin.muuta en voi sanoa!!!!

Vierailija
13/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun on päivä "hurviteltu", ap on väsynyt ja poikki.

MUTTA--------kyllä ap;n sijassa veisin lapsen lääkäriin HETI.

sitäpaitsi,jos joudut jonottamaan,on se mukavampaa,kun lapsi rauhassa nukkuu.

ala mennä.

Vierailija
14/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joku tuossa jo vastasikin mutta uskomattomia vanhenpia.en vaan viittis viedä lasta lääkäriin kun on pitkä matka.mikä ihmeen piipertäjä sinä olet.

et siis viitti viedä lastasi lääkäriin?

samaa kysyn minä!ootko tyhmä ihan oikeesti?

jos mun lapsi on kipee niin ajan vaikka maailman ääriin että saan lapsen hoitoon!uskomatonta sakkia!lapset pois tollasilta.

olla ihan eri tautikin, siksi ei viitteis viedä päivystykseen todella pitkän matkan päähän. eiköhän voi odottaa huomisaamuun kun päivystys olisi taas tässä lähellä?

ap

Vierailija
15/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeellä juuri tällaista kovaa kuumetautia jossa ei muita oireita, siskollaankin oli tämä juuri. siksi kai en osaa niin pelätä sepsistä nyt.

eiköhän tässä ole käynyt niin että on saanut tartunnan siskoltaan? hänellä oli myös rajua kuumeilua joitain päiviä sitten, houraili jopa päiväaikaankin. soitin silloin th:lle ja päivystykseenkin niin käskivät antaa kuumelääkettä ja että katsotaan pari päivää.

toki on mahd. että korvatulehdus jatkuu..tai jokin siihen liitännäinen. jos ihan rehellisiä ollaan niin meillä sairastettiin sikainfluenssa pari viikkoa sitten. kuulostaa hullulta mut itse luulen niin. järkyttävä influenssa molemmilla lapsilla. saivat tartunnan eräältä ystävältä joka tuli juuri Espanjasta...

Vierailija
16/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole väsynyt mutta molemmat lapset ovat nyt nukkumassa enkä viitseis lähteä heitä viemään, tai kyllä minä viitsin mut onko se heidän edun mukaistaan?

Vierailija
17/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sika on perseessäs.

jollain tuntuu olevan aikaa provoilla täällä sivuilla.

Vierailija
18/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis 2 lääkekuuria syöneellä 1v lapsella 41 astetta kuumetta,

vie lapsi HETI lääkäriin!!

t.tehohoitaja

Vierailija
19/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko olla provo.

että ollu sikainfluenssa ja nyt tollanen kuume ja et oo menossa lääkäriin?

ei juma... jos olis totta niin epäilisin ettei mielenterveys tai järki oo ihan kohillaan nyt.

Vierailija
20/53 |
20.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa asian olla mut mitään en ole provoillu tai valehdellu kaikkea vaan aina väitetään provoiluksi, kirjoitin mitä tahansa vaikka aina kirjoitan just mitä ajattelen mut taidan mennä nyt tekemään jotain muuta. täällä vain pahoittaa mielen joka kerta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi