Onko täällä ketään, joka olisi säästynyt kokonaan raskausarvilta? Tai saanut
niitä vain muutaman? Miten teitte sen :) Tarkoitan siis, käytittekö jotain tiettyä rasvaa, jumppasitteko vatsalihaksia erityisesti yms. Vai onko se vain ihotyypistä kiinni?
Kaikki vinkit kehiin, kiitos. Aion meinaan taistella niitä vastaan tosissani :)
Kommentit (57)
Minulla takana kaksi raskautta, joissa molemmissa paino nousi yli 20kg. Silti yhden yhtään raskusarpea ei tullut. En myöskään erityisemmin rasvaillut ihoani, joten kiitoksen annan ihotyypilleni!:o)
ja lihoin molemmilla kerroilla yli 20 kg, mutta lapset oli pieniä ja vatsa ei ollut kovin suuri. Muutama viiru tuli rintoihin maidon noustua, mutta ne on lähes näkymättömiä. Enkä tehnyt mitää erityistä arvilta välttyäkseni.
Lähes 20kg tullut molemmissa raskauksissa. Ensimmäisessä lähtöpaino 55kg.
En tehnyt mitään erityistä, rasvasinkin ihan normaalisti. Joidenkin iho vaan kestää venymisen paremmin eikä siihen taida mitkään rasvat auttaa.
Lähes 20kg tullut molemmissa raskauksissa. Ensimmäisessä lähtöpaino 55kg. En tehnyt mitään erityistä, rasvasinkin ihan normaalisti. Joidenkin iho vaan kestää venymisen paremmin eikä siihen taida mitkään rasvat auttaa.
Tokassa meni sf-mitta keskikäyrää
Arpia ei ole tullut ollenkaan kolmessa raskaudessa, vaikka lihoinkin yli 25 kg joka kerta ja laihduin jälkeenpäin saman verran, eli ihoa on kyllä venytetty ja vanutettu aika lailla!
Iho on muuten aika näppyinen ja finniarpia, suuria ihohuokosia ja luomia kyllä löytyy, väri kalpea ja sinertävä, kuten seiskalla. Lucky us. ; D
mulla älyttömästi turvotusta molemmissa raskauksissa, koska painoa tuli melkein 20kg. säästyin arvilta varmaan koska ihoni rasvainen. ekassa raskaudessa ostin kyllä kallista rasvaa, toisessa en jaksanut ostaa enkä mitään rasvaa käyttää. johtuu myös perimästä, äidillä ei ollu ja enkä edes tiennyt että sellaisia voi tulla ennen kuin luin täältä ja ihmettelin mitä juovia ihmisillä mahassa
eikä ole yhtään raskausarpia.
Ei mulla mitään vippaskonteja ole.
Hyvät geenit kai. :)
Noh, kyllä mä rasvasin huolella itseni aina suihkun jälkeen, että iho pysyy kimmoisana. Ihan vaan Nivean vartalovoiteella.
painoa tuli raskausaikana 18kg ja vatsa on täysin arveton. Sen sijaan rintoihin tuli raskausarpia muutama viiru, nyt ne ovat jo haalistuneet.
eikä ole yhtään raskausarpia.
Ei mulla mitään vippaskonteja ole.
Hyvät geenit kai. :)
Noh, kyllä mä rasvasin huolella itseni aina suihkun jälkeen, että iho pysyy kimmoisana. Ihan vaan Nivean vartalovoiteella.
ei tullut paljoa.
joten ne on kyllä aika raidalliset... :D Ja niitä en huomannut rasvata. Mutta mahaa tosiaan rasvasin sitten 2krt päivässä ja siihen tuli vaan yksi pieni jonka tuskin huomaa. Ja vyötärö on taas saman vähän yli 60cm, mitä ennenkin, eli ei ole kyse siitä että olisin alunperinkin ollut jotenkin iso, päinvastoin. :)
Rinnat ei tosin koskaan palautuneet A-kuppiin, vaan ovat nyt C ja imetyksen olen lopettanut jo vuosi sitten. :)
mutta en enää kuopusta odottaessani kuin pari kertaa. Ei tullut arpia kummastakaan. Luulen että kyse on ihotyypistä, en arpeudu muutenkaan helposti.
luulen, että kyse geeneistä. voihan sitä kaikkensa tehdä ennaltaehkäisemikseksi, jos haluaa. Kolme lasta ja masu aivan sileä.
Itsekin rasvasin joka ilta, koska pelkäsin saavani arpia ja niitä sainkin. Sain ensimmäiset jo teininä, kun nk. pyöristyin naisen mittoihin, vaikka pieni olen aina ollut, kokoa xs ;) Ja raskauskiloja 9kg per raskaus, laihduin takaisin omiin mittoihini kyllä, raskausaikana kuten muutenkin terveellinen ruokavalio ja liikuntaa harrastin loppuun asti. Silti sain arpia, samoin sukulaiseni ovat niitä saaneet. Kudostyypistä kiinni. ;) Olkaa onnellisia, jotka olette niiltä välttyneet!
Epäilen, että geeneissä on se salaisuus. Äidilläni ei ole yhtään raskausarpea, vaikka synnytti 4 lasta.
Itse käytin tukivyötä jo aikaisessa vaiheessa ja rasvasin ihoa ahkerasti.
En ole tehnyt yhtään mitään asian eteen. Ikääkin on jo yli 40 vuotta (nuorin on 2-vuotias) ja painoa on tullut joka raskaudessa yli 20 kg. Ja geenitkin ovat huonot, sillä äidilläni ja siskoillani on ollut pahat raskausarvet! Jostain syystä minulle niitä ei vaan tule. :)
että myös raskauskilot ovat poistuneet ilman mitään toimepiteitä. Tai ehkä pitkä imetys on ollut minulle sopiva tapa kiloista eroon pääsemiseen.
Kiloja tuli vain kahdeksan koko raskausaikana. Panen arvettomuuden sen syyksi. En käyttänyt mitään rasvaa enkä tehnyt kertaakaan vatsalihaksia.