Onko täällä ketään, joka olisi säästynyt kokonaan raskausarvilta? Tai saanut
niitä vain muutaman? Miten teitte sen :) Tarkoitan siis, käytittekö jotain tiettyä rasvaa, jumppasitteko vatsalihaksia erityisesti yms. Vai onko se vain ihotyypistä kiinni?
Kaikki vinkit kehiin, kiitos. Aion meinaan taistella niitä vastaan tosissani :)
Kommentit (57)
lainkaan. Rinnoissa on useempi viiru. A-kuppi suureni maidonnousussa dd-kuppiin suunnilleen yhdessä yössä ja sitä kudokset ei kestäneet. Muuten on kai aika hyvät geenit, esim. ei laskeumia, ei virtsankarkailua milloinkaan, timmit paikat. Rasvailua en ole tehnyt, lantionpohjalihasjumppaa jo ennen lapsia.
Nuorimmaisen sain 42-vuotiaana. En rasvaillut ihoa odotusaikoina enkä muulloinkaan.
ilman mitään erityisiä konsteja säästyin ilman arpia. Muutenkin iho on palautunut mukavasti jopa vatsan osalta "entiselleen".
Muutama hyvä ystäväni sekä sisareni saivat ihon rasvailusta huolimatta aikaimoiset arvet vatsaan ja rintoihin. Ikävää, mutta onneksi haalistuvat aikaa myöten. Kantavat muutenkin arpensa ylpeänä, äitiyden mukanaan tuomina kunniamerkkeinä.:)
Eli luultavasti tosiaan ihan tuo ihotyyppi vaan märittää sen kenelle arpia tulee ja kenelle ei?
Mulle tuli painoa noin 25kg ja turvotusta oli järkyttävät määrät ja silti raskausarpia nolla.
En rasvaillut enkä tehnyt mitään muitakaan kikkoja. Eli lienee hyvin pitkälle ihotyypistä kiinni.
Enkä kyllätehnyt asian eteen yhtään mitään. Paino nousi vaivoin kymmenisen kiloa kummankin raskauden aikana ja masu oli molemmilla kerroilla tosi pieni. Pidin samaa muotoonommeltua villakangastakkia kuin ennenkin ihan synnärille asti ja napitkin menivät kiinni ;)
Mä luulen, ettei tuolle asialle paljon muuta voi tehdä kuin yrittää välttää ihan hillitöntä lihomista. Loppu on varmaan kiinni ihotyypistä yms. asioista, jotka eivät ole ihmisen itsensä hallittavissa. Itse en ainakaan usko mihinkään ihmevoiteisiin tai muihin höpötyksiin. Normaalia ruokaa, liikuntaa ja vettä, niin hyvin menee.
ja yks hävyttömän pieni löytyy aivan alavatsalta. Tuli keskimmäistä odottaessa, tosin huomasin sen vasta synnytyksen jälkeen. En ole rasvaillut, enkä hoitanut ja vartalonmalliltani olen ollut aina lähinnä heinäseiväs. Eli ei aiempaa kokemusta nahan vanumisesta...
Ihotyyppi varmaankin ratkaisee eniten.
Mulle tuli ensimmäiset raskausarvet vasta kun olin 6. kertaa raskaana ja ne ovatkin ainoat jotka ovat tulleet...eikä niitä ole kuin mahassa kaks viirua ja rinnoissa muutama.
En tiedä miksi juuri tuon raskauden aikana niitä tuli tuonkaan verran, sillä muiden raskauksien aikana niitä ei ole tullut? Mitenkään erilailla en itseäni tuolla kertaa "hoitanut":)
Luulen että suurin syy siihen että niitä joko tulee tai ei tule on juuri kiinni perimästä eli siitä millainen iho on...mulla on vissiin aika "kimmoisa":)
t. 12 kertaa synnyttänyt
Luulen että johtuu vaan tuurista tai perintötekiöistä. Äidilläkään ei ole ja siskollenikaan ei ole tullut, molemmilla useita raskauksia takana.
Kolme lasta olen synnyttänyt ja ei arpia. Olen 167/54, eli aika pieni. Urheilen tosi paljon, mutta en tiedä onko sillä merkitystä. Kosteusvoiteita olen käyttänyt aina, eli siis aikuisiän ainakin. Eli en raskausaikana sen enempää rasvannut kun norkusti (aina suihkun, saunan jälkeen). Jokaisen muksun kohdalla söin (kuten yleensäkin) terveellisesti ja lihoin vain viitisen kiloa muksujen painon lisäksi.
En nyt kyllä sen enempää neuvoja osaa antaa, mutta varmaan aika yksilöllistä.
Palaa edelliseen elämääsi ja pidä huoli että saat tässä elämässä hyvät geenit kudosten venymisen suhteen ;)
Varmaan on enemmänkin kiinni perintötekijöistä kuin siitä mitä tekee. Jokaisessa raskaudessa tuli 20kg ja kaikki on aina myös pois lähteneet. Esikoisen aikaan erityisesti rasvasin mahan ja rinnat mutta muissa en jaksanut eli ei rasvauksellakaan ole ollut merkitystä.
tyypistä eli kohtukin arpeutui sektion jälkeen hienosti ja sitten erästä piiitkää vuosien takaista leikkausarpea tuskin näkee. Eli ihotyyppi minulla siinä mielessä hyvä, en käyttänyt mitään rasvoja, en tosin lihonutkaan grammaakaan ylimääräistä. "Kateelliselle" tiedoksi, että tämä onkin sitten ainoa hyvä puoli ihossani. muuten täynnä finnejä, finniarpia, isoja ihohuokosia, luomia ym. näppyjä ja värikin on kalpea, sinertävä:)
Reisien raskausarvet tulivat joskus teininä, kun lihoin. Minulla on myös kiva iho, joka ei ole jäänyt roikkumaan raskauksien jälkeen.
laskettuun aikaan enää pari viikkoa, eikä ole arven arpea. Painoa on tullut kymmenisen kiloa, ja "kaikki vatsaan" eli en ole muuten juuri lihonut.
Ruokavalio on perusterveellinen, olen kyllä herkutellutkin aika paljon... Sellasta telkan ääressä karkkia tai suklaata iltaisin meininkiä.
Ennen raskautta kävin säännöllisen epäsäännöllisesti salilla ja lenkillä. Raskauden aikana oon lenkkeilly kelien mukaan. (joskus mennyt viikkojakin etten ole tehnyt mitään) Olen ollut hoikka ennen raskautta.
Rasvaillut oon BodyShopin cocoa butterilla ja perusrasvoilla. Rasvailen ihoani perusrasvalla myös silloin kun en ole raskaana.
olen synnyttänyt eikä raskausarpia ole tullut lainkaan. Rasvailin ekassa raskaudessa päivittäin ja toisessa silloin kun muisti, ehkä muutaman viikon välein koko raskausaikana (: Molemmissa raskauksissa kuitenkin vatsani oli kuin kova pallo ja iho niin pinkeän tiukalla et koko ajan sai pelätä et milloinkahan vatsa repeää ihan kunnolla.. mutta ei onnekseni revennyt (:
Ei ole arven arpea tullut kahdessa raskaudessa. Enkä ole niitä mitenkään estänyt rasvaamalla tai muuten. Yleensäkin hoidan itseäni aika vähän. Arvettomuutta on edesauttanut ihotyyppi ja painoa on tullut raskauksista vähän (5 ja 6 kiloa, muuten olen ylipainoinen). Myös leikkausarvet ovat minulla nopeasti ja siististi parantuneet.
ja kaksi raskautta.
Äidilläni ja siskollani hirmuiset arvet säärissä, tisseissä jne... että en tiedä miksei minulla?
Olen kyllä rasvaillut paljon, koska olen atoopikko ja raskausaikana kutisin tavallista enemmän. Ihan perusvoiteilla. Mutta epäilenpä auttoiko tuo mitään. Mahat olleet kokooni nähden pieniä, mutta niin oli siskollanikin.
mulla ei laisinkan arpia.
Raskauskiloja tuli 9kg per raskaus.
En siis lihonut/vatsa kasvanut paljonkaan enempää kun on "pakollista".
Joka kerta suihkun jälkeen rasvasin paksulla apteekin perusvoiteella (on pakko olen atoopikko).
Oisko näissä osa syy ettei arpia tullut.
minulla tuli painoa noin 15 kg ja maha oli tosi iso, koska tuntui, että kilot kertyivät vaan sinne, eivät lantioille tai rintoihin. Raskausarpia ei kuitenkaan jäänyt, en edes rasvannut ihoa mitenkään erityisesti.
Ekassa raskaudessa maha oli aivan tajuton. Kaikki luuli, että saan kaksoset. Lopputuloksena 0 raskausarpea mahaan. En tajua, koska takapuoleen ja reisiin sain noita nuorena, kun lantio vain luonnostaan levisi tietyssä iässä.
Nyt odotan kakkosta, joten saa nähdä, miten tällä kertaa selvitään. Ja en ollut mikään nuori äiti vaan 31v. odottaessa esikoista.