Osaatko lunttaamatta
Kommentit (39)
Osaan sijoittaa melkein kaikki maailman valtiot kartalle, tiedän kaikkien maiden liput ja pääkaupungit.
Tosin Afrikan maiden kanssa on vähän ongelmia. Ja niitä Venäjän tasavaltojakin olen opetellut (en silti osaa).
USA:n osavaltioita en hallitse. Pari vuotta sitten kokeilin viimeksi ja muistin yli 40 (en osaa sijoittaa kartalle, vaikka jollain pelillä olen harjoitellut), nyt tuskin saisin niin montaa.
Karttojen lukeminen on kivaa! :)
Pitäisi ehkä matkailla Yhdysvalloissa, niin tarttuisivat paremmin mieleen. Nyt meni 35.
Saksan osavaltiota osasin vaivaiset neljä. :(
kuuluu) osasin nimetä vaivaiset kuusi.
Kuinkas moni osaa Saksan osavaltiot? ;-)
Muistin yhden(1)! Hessen. Onko Baijeri osavaltio? Ja kyseessä on sentään eurooppalainen maa. Ja noin Venäjän subjektit - not a chance! :)
Nyt aletaan harrastaa Afrikan valtioita, Saksaa ja Venäjää.
Olen asunut siellä, en niissä (siis kaikissa osavaltioissa), Hih :) Hyvää Jussia!
Olen asunut siellä, en niissä (siis kaikissa osavaltioissa), Hih :) Hyvää Jussia!
Itse kokeilin, muistin vain 28, joten paranettavaa löytyy. Joku kirjoitti, että karttojen luku on hauskaa, niin on. Nyt tarvii alkaa taas "opiskelee". Maailma on kiva paikka, hyvää jussia kaikille!
Sain vain 29. Venäjän tasavaltoja muistin kahdeksan ja Euroopan valtioista unohtui kaksi (en tiennyt monta niitä on).
Onko tännekin joku äikkäope taas eksynyt, plääh.
On ehkä eri asia tietää jonkun valtion kuin osavaltion sijainti.
TiedÄt varmaankin missä on Belgia, mutta osaatko nimetä eri osat? Tai edes kielialueet. Belgiakin on federaalivaltio.
irvaillaan etta amerikkalaiset eivat tieda missa Suomi on, niin ajattelin vain kysya saman toisinpain. Pistakaas tulemaan Rhode Islandin sijainti.
nyt tarvii alkaa taas opiskeleen, karttakirja on hieno opus!
Tiukkapipot kielioppinerot perustakaa oma ketju, niin että pääsette pätemään. T. en vielä tähän ketjuun ennen vastannut.
Tiukkapipot kielioppinerot perustakaa oma ketju, niin että pääsette pätemään.
voi testata taalla:www.addictinggames.com/puzzles/50 states.
Sorry, en osaa linkittaa, sen kun viela oppis!
Mina sain 41 taydellista, 65 mailia virhetta.
Mulla tulos 78,3
keskimäärin 84 mailia heittoa ja
aika 819s.
Kerro ne "kolme", siis osavaltioitahan on 50.
Nyt tulos 80.39
heittoa keskimäärin 51 mailia
ja aikaa meni vaan 256s.
t. 42
Molemmat (mies ja minä siis) muistettiin 32/31 ulkoa.
Kuinkas moni osaa Saksan osavaltiot? ;-)