Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan ajamista

Vierailija
28.05.2015 |

Olen nyt autokoulussa ja tuntuu etten ikinä opi sellaiseksi kuskiksi jonka voi päästää liikenteeseen. Ei onnistu vaihteen vaihtaminen sujuvasti, ei jarruttaminen, peruuttamisesta ja liikenteen seuraamisesta puhumattakaan. Sinnepähän menee nekin rahat ihan turhaan kun en edes halua ajaa jos kortin satun saamaan, mutta kun on vähän "pakko" hankkia kortti jos meinaa pärjätä täällä korvessa. Ajaminen on inhottavaa ja kokemattomien kuskien virheille hermostutaan niin herkästi. Ei voisi ajaminen kyllä vähempää kiinnostaa. P18

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tolleenhan naiset ajaa. Aja kortti vaan, kyllä me huonommat kuskit varotaan sua.

Vierailija
2/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien ole pakko tykätä. Itse taas olen aina tykännyt vauhdikkaammasta menosta. Omistankin auton, moottoripyörän ja skootterin.

t: 46v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:38"]

Ei kaikkien ole pakko tykätä. Itse taas olen aina tykännyt vauhdikkaammasta menosta. Omistankin auton, moottoripyörän ja skootterin.

[/quote] ja olen siis nainen, enkä tunnusta ajavani kuten nro 2 väittää.

Vierailija
4/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:39"]

[/quote]

Etpä tietenkään. Ei kukaan nainen tunnusta.

Vierailija
5/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autokoulussa ehdikään oppia sujuvaksi kuskiksi. Käyt siellä sen verran, että pääset inssistä läpi ja sitten harjoittelet toden teolla itseksesi. Kyllä se siitä alkaa sujua, mutta vaatii ajamista.

Vierailija
6/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle on muodostunut väärä käsitys ajamisen helppoudesta. Se, miksi esimerkiksi minä ajoin hyvin autokoulussa, johtui siitä, että ajoin ensimmäisen kerran 7-vuotiaana ja 10-vuotiaana minulla oli jo oma auto. Takana oli siis satoja tunteja pelloilla, metsäautoteillä, jääradoilla ja ehkä vähän jossain muuallakin.

Nykyään istutetaan täysin kokemattomana suoraan auton rattiin ja ihmetellään, kun joutuu vähän harjoittelemaan. Ei siinä ole mitään ihmettelemistä: aja 100 tuntia, niin alkaa vähän sujua. Aja 1000 tuntia, niin ei tarvitse asiaa enää paljoa miettiä ja voit keskittyä liikenteen seuraamiseen.

Vierailija
7/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta autokoulu ja älä aja.

Vierailija
8/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se siitä! Kaikki ei vaan ikinä tykästy ajamiseen. Itsellä alussa kaikki oli vaikeaa, mutta kun opin olemaan ratissa rennosti, kaikki meni hyvin. Nykyään tykkään ajella pitkiä matkoja, mutta keskustassa ajaminen on perseestä :D

Vierailija
9/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:39"]

[/quote]

Etpä tietenkään. Ei kukaan nainen tunnusta.

[/quote] Saa tulla kyytiin (jos uskaltaa)

Vierailija
10/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:48"]

No lopeta autokoulu ja älä aja.

[/quote]

Ei ole mahdollista. Ajaminen tulee olemaan minulle välttämätön paha. P18

Vierailija
11/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:45"]

Aloittajalle on muodostunut väärä käsitys ajamisen helppoudesta. Se, miksi esimerkiksi minä ajoin hyvin autokoulussa, johtui siitä, että ajoin ensimmäisen kerran 7-vuotiaana ja 10-vuotiaana minulla oli jo oma auto. Takana oli siis satoja tunteja pelloilla, metsäautoteillä, jääradoilla ja ehkä vähän jossain muuallakin.

Nykyään istutetaan täysin kokemattomana suoraan auton rattiin ja ihmetellään, kun joutuu vähän harjoittelemaan. Ei siinä ole mitään ihmettelemistä: aja 100 tuntia, niin alkaa vähän sujua. Aja 1000 tuntia, niin ei tarvitse asiaa enää paljoa miettiä ja voit keskittyä liikenteen seuraamiseen.

[/quote]

Ei minua se ihmetytä, että joutuu harjoittelemaan. Se ihmetyttää, että miten vähällä osaamisella laitetaan liikenteen sekaan keräämään vähän lisää pelkoa siihen ajamiseen. Ei minua haittaisi, että olisin joutunut leikkimään autolla vaikka viiden ajotunnin ajan jossain parkkipaikalla, mutta nyt joudun ihan onnettomana auton käsittelijänä törmäilemään kokeneiden kuskien keskellä. P18

Vierailija
12/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin todella huono eikä millään meinannut sujua. Onneksi isä opetti ja saatiin syrjässä harjoitella pitkään ennen liikenteeseen menoa. En pitkään aikaan tykännyt ajamisesta, mutta kyllä se ihan mukavaksi muuttui kun alkoi olla tarpeeksi kilometrejä. Tsemppiä harjoitteluun!

Vierailija
13/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:45"]

[/quote]

Ei minua se ihmetytä, että joutuu harjoittelemaan. Se ihmetyttää, että miten vähällä osaamisella laitetaan liikenteen sekaan keräämään vähän lisää pelkoa siihen ajamiseen. Ei minua haittaisi, että olisin joutunut leikkimään autolla vaikka viiden ajotunnin ajan jossain parkkipaikalla, mutta nyt joudun ihan onnettomana auton käsittelijänä törmäilemään kokeneiden kuskien keskellä. P18

[/quote]Yritä muistaa, että vastuu on kuitenkin sillä opella. Ehkä se helpottaa pelkoasi. Muutkin autot varovat sinua, kun on kolmio perässä.

Vierailija
14/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin ihan kauhuissani inssin jälkeen, että mitä vittua pitäiskö mun muka nyt osata ajaa ihmisiksi tuolla keskustan liikenteen seassa. Harjoittelin tosi paljon ihan turhiakin ajoja, että sain tuntumaa autoon ja liikenteen seuraamiseen. Opinkin auton käsittelyn sen verran hyvin, että onnistuin lähtemään jopa kolmosvaihteella :D Kakkosvaiheessa sain täydet pisteet just auton käsittelystä ja taloudellisesta ajosta. Mutta en kyllä koskaan nauttinut ratin takana olemisesta. Jännitin aina vähän ajamista, etenkin jos jouduin ajamaan ruuhkassa vieraassa kaupunginosassa. Pikkuhiljaa ajaminen jäi, koska näin keskustassa asuvana en todellakaan tarvitse autoa yhtään mihinkään päivittäiseen liikkumiseen. Perheellämme ei edes ole autoa, vaan sellainen täytyy tarvittaessa vuokrata tai lainata. Koska en enää ajanut niin usein, aloin jännittää sitä vieläkin enemmän. Lopulta ajaminen loppui tyystin, enkä enää suostuisi ratin taakse mistään hinnasta. Ajokortti minulla on ollut yli 15 vuotta, josta puolet pelkästään helvetin kalliina henkkarina. Jee.

Vierailija
15/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha oletko minä? :'D Mä menin autokouluun ihan vain siksi, etten enää jaksanut 1,5 vuotta kestänyttä vittuilua ja kuittailua siitä, etten ole autokoulussa tai halua mennä. Jopa äitini kaverit näkivät asiakseen haukkua minua asiasta. Äitikin selitti, kuinka ajokortti on "yleissivistykseen kuuluva asia".

Noh, minulla on nyt yksi ajotunti takana enkä tiedä miten meni, koska opettaja ei kommentoinut mitään. Sen tiedän etten nostanut kytkintä liian äkkiä ylös :D Päinvastoin tuntui siltä että nostin sitä ikuisuuden.

Mutta niin, aivan samat fiilikset mulla. Pelottaa liikaa ajatuskin liikenteen joukkoon menemisestä vajailla taidoilla. Pelottaa, että tapan jonkun tai romutan auton ajamalla vahingossa seinää tai liikenteenjakajaa päin. Eikä mun pelkoa ainakaan vähentänyt se, että kerran teoriatunnilla muut oppilaat nauroivat peloilleni opettajan kysyessä näistä peloista. Vittu jee. N18

Vierailija
16/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku autollinen ihminen auttamaan ja menkää yhdessä ajelemaan kahdeksikkoa vaikka soramontulle. Parikymmentä ylimääräistä tuntia ilman mitään paineita ja takana roikkujia voi tehdä ihmeitä. Ja kortin saatuasi sitten harjoittelet etkä ajattele, että myöhemmin myöhemmin.

Vierailija
17/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:33"]

Pyydä joku autollinen ihminen auttamaan ja menkää yhdessä ajelemaan kahdeksikkoa vaikka soramontulle. Parikymmentä ylimääräistä tuntia ilman mitään paineita ja takana roikkujia voi tehdä ihmeitä. Ja kortin saatuasi sitten harjoittelet etkä ajattele, että myöhemmin myöhemmin.

[/quote]

Olen joskus kokeillut ajaa, mutta ei siitä tule helvettiäkään kun minulle aletaan huutamaan jostain virheestä, mutta ei sitten oikeasti osata neuvoa ihan alusta alkaen miten se homma menee. Esimerkiksi minua käsketään peruuttaa tai käynnistää auto, mutta sitten ei joko neuvota tai osata neuvoa miten se tehdään, ja sitten huudetaan ja kerrotaan etten hallitse kun en osaakkaan. Ketään en varmasti kuskaa autolla yhtään mihinkään jos kortin saan, vaan ajelen ihan yksin jos on välttämtön päästä jonnekkin. P18

Vierailija
18/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ajanut ajakorttia ja pärjään ihan hyvin, kun lähimpään keskustaan on vain 5km, niin pääsee hyvin pyörällä tai kävellen. Tulevaisuudessä tämä meinaa sitä, että minun on asuttava kaupungissa. Ei se kuitenkaan kovin paljon haittaa, joten varmaan ikinä aja ajokorttia. Onneksi se ei ole pakollista.

Vierailija
19/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:47"]

Minä en ajanut ajakorttia ja pärjään ihan hyvin, kun lähimpään keskustaan on vain 5km, niin pääsee hyvin pyörällä tai kävellen. Tulevaisuudessä tämä meinaa sitä, että minun on asuttava kaupungissa. Ei se kuitenkaan kovin paljon haittaa, joten varmaan ikinä aja ajokorttia. Onneksi se ei ole pakollista.

[/quote]

Itselläni olisi päälle 10km lähimpään keskustaan, jaksaisin sen kulkea pyörällä, mutta ongelma onkin se, että täällä ei oikein saa töitä jos ei ole autoa. P18

Vierailija
20/33 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:47"]

[/quote]

Itselläni olisi päälle 10km lähimpään keskustaan, jaksaisin sen kulkea pyörällä, mutta ongelma onkin se, että täällä ei oikein saa töitä jos ei ole autoa. P18

[/quote]

Joo no se on kyllä totta ja minultakin on jäänyt muutama kesätyöpaikka hakematta, kun ei ole ajokorttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä