Olenko outo? Minua ei mökkeilytä jussina.
Vanhemmillani on 30km päässä mökki. Seisoo kai jussinkin tyhjillään.
Mökiltä olisi ihan kävelymatka rantaan, sauna ja grilli pihassa.
En ole kai mikään mökki-ihminen kun tuskin saan nenääni irti tietsikasta edes juhannuksena.
Emme ole menossa kenenkään luokse eikä kukaan tule tänne.
Eli ihan tavallinen viikonloppu tulossa.
Kommentit (31)
B&B-majoitukseen. Ihanaa, joka vuosi eri paikka ja aina valmis aamupala ja valmiiksi lämmitetty sauna. Aina veden äärellä, mahdollisuus soudella ja tosiaankin vain laiskotella. Käydään katselemassa lähiympäristöä ja nautitaan.
Meidän mökillä ei niitä ole. Oisinkohan yhden nähnyt tänä kesänä. Mökki on saaressa, vajaan kilometrin päässä mantereessa. Lähellä ei ole seisovaa vettä, joten eivät pääse lisääntymään eivätkä jaksa maista lennellä. Ja yleensä merellä on sen verran tuulenvirettä että ne vähäisetkin sääsket saavat kyytiä.
Ja miten kukaan (joka on joskus saunassa käynyt) voi puhua sähkösaunasta (edes hyvästä sellaisesta) samana päivänä kunnon puusaunan kanssa?!
isäni mökki tyhjillään tuossa 50 km päässä, mutta päätettiin olla kotona. Ei siellä ole mitään mitä kotona ei olisi (paitsi punkkeja :-), kun vesikin on niin kylmää ettei tasan huvita uida. Ja maanantaina on taas työpäivä, että parempi rentoutua perheen kanssa kotona kaikessa rauhassa. Mutta meillä onkin oma talo jossa puusauna :-)
En ymmärrä ja ymmärrän.
En tosiaan ymmärrä jos sanot viettävästi Juhannuksen naama kiinni koneessa.
Sen ymmärrän hyvin, ettei kaikkia huvita mökkeily.
Juhannuksena on itse asiassa mukava olla myös kaupungissa, kun on hiljaisempaa ja perheen kanssa on kiva keksiä erilaista tekemistä.
Minulle sopii niin mökkeily kuin kaupunkijuhannuskin. Kun on vapaata perheen kanssa, niin se on tietysti mukavaa missä vain.
On meillä tuossa pihalla grilli. Ehkä käräytämme käyrät siinä.
Poika on isällään juhannuksen ja minä olen raskaana, joten hörsiminen jää muille.
Kavereita ei liiemmin ole ja heilläkin on omat kuviot.
Kaiken lisäksi varmaan vielä sataakin.
Onpas minulla taas pessimistinen asenne!
No, kun ei liikaa odota niin voi yllättyä iloisestikin ;-)
Perinteiseti se kesän yksi mökille suuntautuva velvollisuusreissu tullut tehtyä juhannuksena, silloin ei ainakaan mökillä joudu töihin (kotonakin kun hommaa piisaa ihan tarpeeksi)! ;D
Tosiaan eriasia jos kerrostalossa asuisi niin varmaan asenne olisikin toinen mutta en ymmärrä miksi omakotitalosta täytyisi lasten kanssa väkisin ankeä vaikeampiin olosuhteisiin pyörittämään samaa rumbaa. Juhannuksena nyt sentään edes joku pointti siinä että on juhannus (jos nyt jotain jaksaa innostaa, itseäni ei) mutta varsinkin sitä ihmettelen miten toiset omaskotiasujat joka ikinen perjantai-ilta koko kesän jaksaa reissata parin tunnin hikisen matkan mökille ja taas sunnuntaina takaisin.
Mutta erilaisiahan ollaan ja suotakoon se! :) Juhannuksena vaan tuntuu olevan normi se että jokaisen haluttava mökille vetämään perseet olalle tai sitten on vähän outo...
Me menemme saaristoon, tosin asumme siellä ihan talossa, emmekä ole ihan rannallakaan, paitsi aattoiltana syödään meren rannalla jos säät sallii (tämän hetkisen säätiedotuksen mukaan sallii).
Ei mökkielämästä ole kaikkien pakko pitää, mutta tuntuu jotenkin että varsinkin jos on lapsia, niin jotain erilaista on kiva keksiä ihan niidenkin vuoksi, ei vaan tavis viikonloppua. Mutta kuten sanottu, jos ei huvita niin ole tekemättä mitään Ap.
Tuosta perseiden vetelystä minua ihmetytti, että ihanko muka lapselliset perheet sitten vetää kaikki "perseet olalle"? Eikö kuitenkin ihan aikuisen oikeasti voi olla niin että ruoan kanssa hyvässä seurassa juodaan ehkä pari olutta/pari lasia viiniä, ehkä yhdet ruokaryypyt (kuuluu saaristossa asiaan), ja sitten ehkä vielä yhdet kahvidrinksut tai jotain, ja se on sitten siinä se "perseiden vetäminen". Lapsille on ainakin meillä keksitty omaa ohjelmaa, ja ne odottavat sitä innoissaan. Aatto menee lasten tahtiin, vaikka me juomme ruoan kanssa viiniä jne. Ei aikuiset vastuulliset ihmiset edes halua vetää jotain teinikännejä, vähän vain hyvää ruokaa, seuraa ja kyllä, myös juomaa.
Iloista juhannusta!
eikä silti huvita mitkään mökki-juhannukset sen enempää kuin muutkaan mökkikeikat! Kaupungissa on ihanaa juhannuksena kun on hiljaista kuin aavekaupungissa, meiltä on rantaan kävelymatka jonne voi mennä piknikille jos haluaa tai voimme autoilla jonnekin kauemmas tai mennä saareen veneretkelle jos halutaan. ;)
Mökillä on isompi tontti ja järvenranta + erillinen rantasauna. Mahdollisuus luonnossa samoamiseen, uimiseen ja veneilyyn. Lapset nauttivat niin paljon, että pitää olla aika painavat perustelut kaupunkiin jäämiselle.
Minäkin inhoan jo pelkkää ajatustakin,että pitäisi jonnekin mökille mennä, Suomen pöheikköön. Sauna, kasvimaat, järvi, grillaus, kännääminen, kalastus jne. yäk!! Minua ei saa enää väkisinkään, en kestäisi siellä varmaan tuntiakaan! :)
ymmärrän jos asuu kerrostalossa ja haluaa sitten päästä saunomaan ja grillaamaan, mutta jos asuu okt tai rivitalossa, niin miksi ihmeessä pitäisi lähteä jonnekin mökille hyttysten syötäväksi? Joo, kiva kun saa vähän maisemanvaihtoa, mutta mieluummin sitten vaihtaa sitä maisemaa ja lähtee vaikka risteilylle kuin jonnekin korpeen! Mikä siinä on niin ihanaa elää niin alkeellisesti?? Huvilat eri juttu, ne tajuan vielä, mutta tällaiset sähköttömät mummonmökit on jotain mitä en ymmärrä, en.