Mies tunnusti pettäneensä :'(
Ollaan aina oltu se unelmapari niin omasta kuin muidenkin mielestä. Takana 16 vuotta ja lapsiakin jo kolme. Pienin ei ole vielä vuottakaan, vanhin juuri pääsi ekaluokalta.
Myönnän että en ole ollut se paras vaimo, mitä kuvitella saattaa. Olen keskittynyt lapsiin ja kodinhoitoon (kotiäitinä 8 vuotta), mies on tehnyt uraa. Seksi on sujunut jotenkuten, halut mulla lasten syntymien jälkeen nollassa, mutta silti seksiä on ollut ainakin kerran viikossa, joskus useamminkin. Tiedän, ei se ole paljoa ja aika monta kertaa tuli annettua sääliseksiä eli aika latteaa. Miehellä oli vain yksi lyhyt seurustelusuhde ennen minua ja aina on ollut sitä mieltä, että hänen olisi pitänyt elää nuoruuttaan ennen kuin sitoutui. Oltiin siis vasta 18 vuotiaita kun tavattiin.
Nyt sitten herra kertoi, että hänellä on ollut 4 kk suhde johonkin naikkoseen. En voi uskoa että meille kävi näin. Kaikki ne kerrat kun ollaan ongelmistamme puhuneet, niin hän ei avautunut kunnolla ja kertonut kaikkea mitä tunsi. Ei siis tuntenut olevansa enää mies, enkä kuulemma arvostanut häntä tarpeeksi enkä antanut tarpeeksi läheisyyttä ja hellyyttä. Minä hölmö!!!! Miten olisin voinutkaan, kun lapset vaativat osaansa ja mummut asuu satojen kilometrien päässä. Mieskään ei kovin paljon kotona auttanut, on kyllä ihana isä lapsilleen, mutta päävastuu on minulla.
Haluamme jatkaa ja unohtaa tapahtunut. Mutta tunnen oloni niin surulliseksi. Itku on herkässä ja mielessä pyöriin kamalia mielikuvia miehestä naimassa vieresta naista. Olen antanut anteeksi, tiedän mitkä syyt tähän tilanteeseen vei ja minä olen osallinen niihin. Mutta voinko uskoa tulevaan, voinko luottaa, että kaikki korjaantuu, jos me molemmat panostamme parisuhteeseen ja luotamme, että kaikki kyllä järjestyy.
Kommentit (79)
liitossa liian pitkään. Ihan oikeesti eikö olisi jo aika vaihtaa suuntaa. Sinusta on tullut läheisriippuvainen kuin pienestä lapsesta. Katkeraltakin kuulostat... Ei toista ihmistä voi omistaa ei edes omia lapsia.
Katkera olen ja syystäkin, olen vuodet panostanut perheen ns. hyvinvointiin, kasvattanut lapset melkein yksinhuoltajana, kun mies on panostanut uraansa. Sanoin hänelle, että tuntuu melko katkeralta että nyt minua melkein syytetään siitä, että olen panostanut YHDESSÄ hankittuihin lapsiin. Jos hän olisi panostanut hiukkasen enemmän, niin ehkä minultakin olisi irronnut hitunen energiaa häneenkin. Läheisriippuvainen... olen miettinyt olenko sellainen. Olen tullut siihen tulokseen, etten ole, koska jos nyt olisi ihan pakko, niin pärjäisin omillani ja tulisin toimeen ilman miestäni. Ikävöisin varmasti hyviä aikoja, mutta suhtautuisin realistisesti tilanteeseen olla ilman häntä. Mutta haluan pysyä suhteessa ja yrittää saada tämä liitto toimimaan, koska meillä on sinänsä hyvä suhde, jos ei ota seksiä lukuun ja toisekseen minusta lapset ansaitsevat eheän kodin ja molemmat vanhemmat. Jos suhteessa ei ole väkivaltaa tai alkoholismia tai jotain muuta lapsen psyykkeeseen vaikuttavaa ja jos perusarki on hyvää (vaikkakin puuduttavaa aikuisesta), niin miksi erota? Siksikö että ei vaan enää huvita? Minusta sellainen on edesvastuutonta aikuiselta ihmiseltä, joka on tehnyt lapsia.
Kumpa ihmiset osaisivat erota "rakentavasti". Se ei ole maailmanloppu ei myöskään lapsille.
Lapset vaistoavat enemmän kuin arvaatkaan. He vaistoavat että äiti ja isä eivät ole onnellisia. Isä ja äiti teeskentelevät onnellista, mitä lapset oppivat kulissi-avioliitosta.
Ja ennenkaikkea sinulla on oikeus onnellisuuteen itsesi tähden, vain sitä kautta lapsetkin kokevat onnellisen lapsuuden.
Tämä vanha kliisee "olemme yhdessä lasten vuoksi" uhraudumme heille ei ole onnellisen lapsuus tae. Sillä mitä lapset tekevät kasvettuaan isoiksi. He erovat suhteesta jossa ei onni enää kukoista. He tietävät että vain hullut ovat yhdessä ilman onnea ja rakkautta.
Ymmärtämällä oman vastuun itsensä onnellisuudesta takaa onnellisuuden myös lapsille.
Sinua ja miestäsi ei oe huvittanut enää pitkään aikaan. Olette kuin sisko ja veli. Siinä on tarpeeksi hyvä syy erota jo lastenkin takia. Ja ottaa vastuu itsestä josta kaikki lähtee.
käyttää hormonaalista ehkäisyä ja on menettänyt seksihalunsa???
Parisuhde vattii huoltamista. Kuten esim seksiä. Noin siinä käy kun keskittyy olemaan pelkästään epäseksuaalisesti äiti.
toisen teosta! Voi olla, että et ole tehnyt kaikkia asioita oikein (kuka tekee?), mutta sinä et pettänyt, valinta oli miehesi. En usko, että olet vielä oikeasti antanut anteeksi.
Hae kirjastosta kirja nimeltä Revitty sydän tms. Se auttoi mua.
23, tekstisi on suoraan kuin minun elämästäni kerrottua. Seksi suorastaan kuvotti jossain vaiheessa, kartoin kosketusta ja varmasti tämä naamastakin näkyi. Siinä vaiheessa kun mies itki, että tuntee olonsa kuvottavaksi ja inhottavaksi, siis todella sellaiseksi ettei kukaan häntä halua, tajusin kuinka kamalassa tilanteessa olimmekaan. Aloin tietoisesi muuttamaan ajatusmaailmaani. Tavallisesti ennen seksiä mieli oli täynnä todella negatiivisia ajatuksia ja sillä on tietenkin vaikutus itse seksiin. Pelkkä halaus sai minut toivomaan, että mies äkkiä menisi pois. Kun tajusin nämä "viattomat ja salaiset" ajatukseni, niin pyrin suunnitelmallisesti muuttamaan niitä. Aloin miettiä halauksen aikana, kuinka ihana on olla lähellä toista. Seksin aikana mietin, että näin sen pitää ollakin, mies ja nainen yhdessä (vaikka vähän puuduttavaa jyystämistä se olikin). Yritin olla positiivinen kaiken suhteen. Mutta sitten taas ajan kanssa vanhat tavat työntyi takaisin. Harmi, koska siinä vaiheessa mies taisi heittää toivon nurkkaan minun kanssa ja lähteä muualta etsimään lohtua.
23, ala rakentamaan myönteisiä ajatuksia miehestäsi. Se toimii ajan kanssa, usko pois!
Mies tuli töistä muutama tunti sitten ja löysi minut makuuhuoneesta itkemästä. Luuli että olin päättänyt jättää hänet. Juteltiin kunnolla taas ja sain selvyyttä mieltä askarruttaviin asioihin. Mies ei kuulemma enää ajattele tätä syrjähyppyään, saattaa käväistä mielessä, muttei halua suoda ajatusta hänelle. Kysyi, että jos me erotaan, niin tuleeko heistä pari. Ei kuulemma, naiseen liittyy nyt niin paljon negatiivisia juttuja ja pahaa mieltä ja oloa, ettei hän halua sellaista suhdetta aloittaa. Helpotti kuulla se.
Sitä ei osannut sanoa, että onko pystynyt antamaan anteeksi minun kylmyyden viime vuosilta. Sanoi, että on päiviä kun se ei haittaa, mutta on päiviä, että sen yli ei meinaa päästä. Joten sen kanssa on vielä tekemistä. Sanoin, ettei me voida menneessä roikkua, minä annan anteeksi hänen virheensä ja samalla toivon saavani anteeksi minun virheet. Vain sillä tavalla voidaan menneet unohtaa ja rakentaa tulevaa.
Hän ei osaa sanoa, että miten jatkossa menee, eikä osannut sanoa onko 100% mukana rakentamassa tätä suhdetta. Sanoi vain, että katsotaan puoli vuotta ja toivottavasti siinä ajassa meidän tunteet ovat alkaneet kasvaa. Hän ei oikein jaksa uskoa, että minä olisin muuttunut. Hän ajattelee, että kunhan aika taas kuluu, minusta tulee kylmä ja välttelevä vaimo. Totta puhuen itsekin sitä pelkään, mutta toisaalta jos molemminpuolinen kunnioitus on kunnossa ja nyt molemmat tiedetään, mitä toinen haluaa (mies läheisyyttä ja seksiä, minä tasavertaista kumppania joka auttaa lasten kanssa ja viettää aikaa minun kanssa jutellen aikuisten asiosta, ei mitään tyhjänpäiväistä lätinää).
ap.
Tosi, tosi surullista että tapahtuneen jälkeen sinun tulee nyt "antaa mahdollisimman usein" ja vielä teeskennellä(?9 himokkaampaa kuin olet. Itse en voisi kuin itkeä ja ajatella miestä jyystämässä sitä toista. Anteeksi suorasanaisuuteni, mutta jotenkin koen tilanteesi naista alistavana. Mutta olenkin miestenvihaaja femakko:)
Ehdottomasti tarvitset jotain muutakin virikkeitä kuin vain lapset ja kodinhoito. Et saa piristystä arkeen mistään ja mies hakee sitä muualta.
muta en voi ymmrätää kommentteja, joissa pettäminen vieritetään vain ja ainoastaan miehen syyksi. Syy on teissä molemmissa ja toki hankalassa elämäntilanteessa. Naisilla on usein tapana yli höösätä lasten eteen, eivätkö ymmärrä, että ilman parisuhdetta ei ole perhettä. Jos parisuhde kariutuu siitä aiheutuu parheelle ja lapsille enemmän haittaa, kuin mitä pystyvät koskaan korjaamaan. Naisilla on siis tapana jättää tärkeät asiat tekemättä ja keskittyvät lillukanvarsiin sekä marttyyrinä elämiseen. Elämä ei saa pyöriä 100 %:sesti lasten ympärillä, ellet halua siihen 100 %:sesti panostaa, silloin ei ole tilaa perheelle jossa on myös mies. On täysin vastuutonta otta mies, mennä kenties naimisiin, ja sitten jätää mies huomiotta, koska lapset mukan kaipaavat kaiken huomion. Näin asia ei suinkaan ole. Sinulla on perhe ja perheestä pitää pitää huolta. Jos miehesi päättä lähteä, ei sinulla enää ole perhettä. Kukaan lapsi ei antaiste sitä, että äiti tuhoaa perheen omalla itsekkäällä uhrautumisella. Nyt otatte molemmat itseänne niskasta kiinni ja panostatte parisuhteeseen. Lapset kyllä roikkuvat siinä mukana, aivan varmasti......
On AINA vain pettäjän oma valinta. Parisuhteen ongelmat toki ovat lähes aina molempien osapuolien syytä, mutta pettäminen ei KOSKAAN OLE PETETYN SYYTÄ.
Taustalta paljastuu varmasti hyvin monenlaisia asioita, monet näistä asioista eivät ollenkaan liity siihen millainen petetty puoliso on( ei hänen ulkonäköönsä, seksikkyyteensä eikä hänen luonteeseensa) tai pariskunnan parisuhteeseen, vaan uskottoman omaan elämänvaiheeseen tai –tilanteeseen, hänen omaan psyykkiseen tai fyysiseen vointiinsa tai hänen omaan kykenevyyteensä olla läheisissä ihmissuhteissa.
Toki osa liittyy parisuhteessa koettuihin pettymyksiin, joista uskoton on ollut enemmän tai vähemmän tietoinen.
Silloinkaan kun uskottomuuden takaa paljastuu tyytymättömyyttä kumppaniin tai suhteeseen, ei petetty ole vastuussa tai syypää uskottomuuteen. Tyytymättömyyttä voi käsitellä monin muinkin tavoin kuin pettämällä.
Pettäminen on aina vain pettäjän oma ratkaisu.
niin käykää hakemassa spermat pankista, niin ei tarvi ottaa ketään miestä surkuttelemaan tilannettaan 15 vuoden päästä. Varmasti suomalaiset miehet olisivat paljon onnellisimpia.
taas huomata miten mies osaa kääntää tilanteen kuin tilanteen naisen syyksi:( Miten hemmetissä ne siinä onnistuu AINA......
Avaa silmäsi ap ja lopeta anteeksipyyteleminen. Miten on mahdollista että petetty on se joka anelee anteeksipyyntöä ja pettäjä miettii "pystyykö antamaan anteeksi" huhhuh! Ahdistaa puolestasi.
t. itsekkin kriisin keskellä
Toivottavasti saatte suhteenne kuntoon, tsemppiä myös minulta!
Ottakaa välimatkaa...
Mieti kuka itse olet...
Onnellisuus ei tule etsien...
Kaikki tapahtumat ovat jo vaikuttaneet, mitään ei voi pyyhkiä pois....
Miehesi on päässyt maistamaan kielettyä hedelmää, hän ei unohda sitä koskaan...
Hän näkee että elämä voi olla toisinkin...
Ei enää lisää lapsia paikkaamaan tilannetta...
Sinä olet vahva sinä selviät...
Seksihalut palaavat kun opit kunnioittamaan itseäsi ja tulet rakastetuksi...
Se että eroatte ei tarkoita että viha nousee ensinmäisenä esille...
Teistä tulee toisianne kunniottavat ystävät, jotka välittävät toisistaan...
Antakaa toisillenne aikaa eroprosessiin...
Sinä et ole vielä valmis miehesi enemmän valmis...
Avaa silmäsi, näe maailma, siellä on monta jotka välittävät sinusta...
Ota se rakkaus ja välittäminen vastaan...
Ja muista miehesikin välittää...
Parisuhde kuitenkin vaatii molempien osallistumista ja sitä, että molemmat hoitavat suhdetta. Ei ap ole yksin vasttuussa suhteen hoitamisesta.
Parisuhde myös vattii keskustelua ja puhumista. Kun on paha olla suhteessa, niin silloin pitää keskustella, eikä hypätä toiseen sänkyyn terapoimaan.
Mies on ehdottomasti vain ja ainoastaan YKSIN vastuussa siitä, että petti sinua. Miehen olisi pitänyt kertoa sinulle, mitä kaipaa, mitä häneltä puuttuu, miltä hänestä tuntuu. Ja ihan samalla tavalla naisen pitää nämä asiat sanoa miehelleen.
Sen sijaan, että mies käytti energiaa siihen toiseen naiseen, niin hän olisi voinut käyttää sitä energiaa oman vaimonsa auttamiseen. Näin äidillä taas olisi voinut jäädä enemmän voimia suhteen hoitamiseen.
Parisuhteessa molempien pitä tulla toista ja toisen tarpeita vastaan. Ei voida olettaa, että pariduhteen huoltaminen olisi vain toisen vastuulla.
Minusta miehen pitäisi ehdottomasti suostua terapiaan. Mies oli valmis ottamaan ulkopuolisen teidän väliinne omia tarpeitaan ajatellen, Miksi ei ole valmis ottaamaan mukaan ulkopuolista, jonka kautta opitte hoitamaan parisuhdettanne? Minusta siinä on ristiriita, jossa miehen pitäisi tulla sinua vastaan.
Parisuhde vattii huoltamista. Kuten esim seksiä. Noin siinä käy kun keskittyy olemaan pelkästään epäseksuaalisesti äiti.
...ap syyttää itseään. Ei näe parka sitä tosiasiaa, että mies on pettänyt ja suurin vika löytyy miehestä. Nyt kotona keskustellaan siitä, että ap ei vaan taas ala pihtariksi, MIES pelkää sitä ja tätä. Ihan hirveää olisi elää samanlaisessa alistetussa asemassa.
...eli: mies pettää ja vaimo syyttää itseään ja PYYTÄÄ ANTEEKSI mieheltään, että on ollut niin kylmä häntä kohtaan. Mies ei tiedä pystyykö ANTAMAAN ANTEEKSI vaimolleen kylmyyttä ja sitä, että kodinpyörityksen ja lastenhoidon rumbassa nainen ei olekaan aina jaksanut olla halukas ja himokas narttu. Miehen panos kotiin on ollut se, että on tehnyt tällä välin uraa. HALOO ja HERÄTYS AP! Onko tässä nyt mennyt vähän puurot ja vellit sekaisin. Kyllä pääsyyllinen taaphtuneeseen on MIEHESI et sinä. T: Mies
Mies vannoo että sivusuhde loppuu. Sama peli jatkuu ja petetty puolisokin tietää tämän sisimmässään. On niin helppoa sulkea silmänsä ja leikkiä onnellista "lasten vuoksi". Oi naiset että te olette lapsellisia.
Ensinnäkin; toivon, että viestiketjun aloittanut olisi miehensä kanssa päässyt pahimman yli ja olette jatkaneet eteenpäin yhdessä -kaikesta huolimatta. En tässä jaksa alkaa kirjoittaa kaikkea mieleentullutta, mutta toivon teille todellakin hyvää tulevaisuutta. Monissa kommenteissa oli hyvää asiaa, toisaalta joillakin näytti olevan aika mustavalkoinen suhtautuminen tällaiseen kriisiin.
...eli: mies pettää ja vaimo syyttää itseään ja PYYTÄÄ ANTEEKSI mieheltään, että on ollut niin kylmä häntä kohtaan. Mies ei tiedä pystyykö ANTAMAAN ANTEEKSI vaimolleen kylmyyttä ja sitä, että kodinpyörityksen ja lastenhoidon rumbassa nainen ei olekaan aina jaksanut olla halukas ja himokas narttu. Miehen panos kotiin on ollut se, että on tehnyt tällä välin uraa. HALOO ja HERÄTYS AP! Onko tässä nyt mennyt vähän puurot ja vellit sekaisin. Kyllä pääsyyllinen taaphtuneeseen on MIEHESI et sinä. T: Mies
Kaikkein oleellisinta tässä jutussa on se miksi sinä et halua seksiä. Koska et jaksa, kun hoidat kodin ja kolme lasta lähes yksin. Kenen sitten pitäisi auttaa sinua enemmän, ettet olisi niin väsynyt? Miehesi. Joten hän on syyllinen sekä väsymyksessi että itse pettämiseen.
Sinun ainoa syntisi on väsymyksestä johtuva haluttomuus.
Eli kumpikohan tässä nyt on enemmän syyllinen?
Pariterapiaan ja äkkiä.