Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olisit tehnyt jos olisit löytänyt ne Turun setelit kidnappauksesta??

Vierailija
13.06.2009 |

Siis jos minä olisin ne löytänyt, niin olisin keränyt talteen jos kukaan ei olis nähnyt ja ottanut omakseni, autuaan tietämättömänä koko kidnappauksesta.

Onneks en ollut siinä paikalla....olis voinut olla aika pahat seuraukset! :-DD Tai sitten ei...

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin soittanut poliisille. En siksi, että olisin niin hirveän rehellinen ;) vaan siksi, etten olisi uskaltanut ottaa tuollaista rahasummaa. Johan siitä olisi joutunut pahaan kuseen, jos olisi jäänyt tuollaisten rahojen nappaamisesta kiinni

Vierailija
22/51 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle just kirosin että harmi kun emme olleet silloin paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän löytäjä kuitenkin saa tuosta palkkionsa, ja mielummin pieni palkkio rehellisesti kuin iso vilpillisesti. Toisekseen tuollaisissa parkkihalleissa on valvontakamerat, joten rahoja oltaisiin kyllä osattu etsiä jälkikäteenkin.

Onko tosiaan niin, että jos joku löytäisi vaikka rahakätkön metsästä, sanotaan vaikka 10 000€, että ottaisi ne vain omaan käyttöönsä? Itse en voi käsittää sellaista, mutta enpä käsitä montaa muutakaan asiaa tässä maailmassa.

Vierailija
24/51 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin pitänyt ne itselläni!!!! rikkailta köyhille! mutta hienoa, että löytyy rehellisiä ihmisiä :)

Vierailija
25/51 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisin vienyt poliisiasemalle. Olen vienyt sinne lompakoita ja digikameroita. Ei ole käynyt mielessäkään varastaa niitä. Minusta se on varkaus, jos ottaa löytämänsä rahat/tavarat itselleen. Mä en varasta muutenkaan.

Vierailija
26/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan periaatteesta ja rehellisyydestä.

Toisekseen, nehän oli siisteissä pinoissa. Eli seteleiden sarjanumerot (vai mitä ne nyt on) oli varmasti tiedossa ja seurannan alla!

Vierailija
27/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäillä rikosta. Varmaan hetken mietittyäni olisin mennyt poliisiasemalle. Uskon sen verran itseäni tuntevani, että varmasti olisi jäänyt loppuiäksi kaivelemaan jos olisin rahat pitänyt.

Vierailija
28/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin, että jos joku löytäisi vaikka rahakätkön metsästä, sanotaan vaikka 10 000€, että ottaisi ne vain omaan käyttöönsä?

mutta oikeasti, kukaan rehellisesti rahat omistava ei jemmaa omaisuuttaan kannon alla. Eli ehkä rahojen pimittäminen ei olisi niin iso synti...tosin itse kyllä varmaan ilmoittaisin poliisille, summasta ja olosuhteista riippuen.

Vierailija
29/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hirveä kiusaus olisi ollut ottaa ainakin muutama satanen.

Vierailija
30/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä olisi ollut edes kiusausta ottaa niitä itselleni.

Vierailija
31/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka ihan lakisääteisesti löytäjä saa. Mä en tajuu miten joillain olisi pokkaa ottaa rahat ja häipyä - ihan varmasti joutuisi ongelmiin koska kyseessä on varkaus!

Vierailija
32/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytöpalkkio on muistaakseni 10% löydön arvosta jonka ihan lakisääteisesti löytäjä saa. Mä en tajuu miten joillain olisi pokkaa ottaa rahat ja häipyä - ihan varmasti joutuisi ongelmiin koska kyseessä on varkaus!

Vierailija
33/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kiva kun jälkeenpäin tunnistettaisiin kuvien perusteella ja poliisi ovella hakemassa rahoja.

Ottaisin siis heti yhteyttä poliisiin jos rahat löytäisin.

Vierailija
34/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska rahojen kerääminen oli kansalaiselvollisuus. Minusta olisi palkkion ansainnut rehellisyydestä. Ehkäpä se kroisosperhe maksaa löytäjälle? Vaan tuskin, rikkaat ne on niin pihejä yleensä.

Vierailija
35/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka rahoja palautti.ei mitään saanut kiitokseksi.Tosi törkeää.

Olen varma että niitä joutui myös muualle taskuihin kuin vain poliisilaitokselle. ja ite olisin pitänyt, tässähän se nähtiin että REHELLISYYS EI KANNATA!!!!!

Ei varmana innosta ketään tulevaisuudessa palauttamaan rahoja kun ei siitä mitään hyödy.

Vierailija
36/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu loksahti auki, kun lehdestä luin, että ei saanut löytöpalkkiota. Sehän saattoi jopa nopeuttaa sen kidnappausjutun ratkaisemista tai auttaa siinä! Jos se ei tosiaan saa löytäpalkkiota, niin sillä rikkaalla suvulla ois kyllä moraalinen velvollisuus antaa löytöpalkkio...

Vierailija
37/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enköhän olisi tuollaisen summan vienyt poliisille.

Mutta noista kiitoksista muuten. Perhe on varmaan ollut ihan palasina koko tilanteesta, joten tuskin nyt osaavat miettiä kaikkia asioita ihan loppuun asti. Ehkä kiittävät aikanaan. Nyt tosiaan olisi parasta antaa rauhaa toipua.

Vierailija
38/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aletaan ylistää, niin eiköhän ne joilla rahaa on, osaa käyttää sitä normaalisti, mutta muut olettavat, että pitäisi sitä rahaa sitten muille kylvää, kun eihän se tuntuisi missään...

...Vaan tuskin, rikkaat ne on niin pihejä yleensä.

Vierailija
39/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama olisi jos kävisitte ryöstämässä pankin. Eipä tuo rikas pankki varmaan rahojaa kaipaa, niinkö ajattelette?

Jos löytäjä pitää itsellään kassillisen rahaa, hän syyllistyy rikokseen. Johan sanoo järkikin että kyseinen löytö liittyy johonkin rikokseen ja kuuluu poliisin selvitettäväksi.

Vierailija
40/51 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä anna lastenkaan ottaa. Oli kyse sitten halvasta lelusta tai isosta rahamäärästä, itselle omiminen on varkaus.

Itse asiassa löysinkin muutama vuosi sitten pari sataa mummonmarkkaa lähikaupan edestä. Odottelin hetken ja siihen tuli känninen mies, joka etsi jotain. Kysyin, onko kadottanut jotakin ja kun mies osasi selittää hukanneensa rahaa, annoin rahat hänelle. Jos huijasi minua, niin oikeastaan ihan samantekevää. Ainakaan se en ollut minä, joka varasti!

Hyvän omantunnon kanssa on paljon mukavampi elää... onneksi on sen verran fyffeä itselläkin, ettei nälkäänsä tai muihin välttämättömiin tarpeisiin tarvitse varastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän