Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KYSELY: Puhutko itseksesi?

Vierailija
26.04.2009 |

Minä puhun. Koitan hyvin tarkkaan varoa, ettei kukaan huomaa.

Kuvittelin kyllä, ettei se ole kovinkaan harvinaista,

tunnen monia jotka niin tekevät.

Lisäboonuksena: saatan riidellä tai raivota näin yksinpuheluna.

Saan silloin sanottua sen, mitä mieli tekee.

Tositilanteessa en varmaankaan sanoisi mitään, nöhverö kun olen.

No tänään: mies ja lapset olivat pihalla ja minä imuroidessani

päästin itseni vauhtiin aiheesta: vapaana olevat koirat. Lopulta kiljuin

jotain metsästyslaista...

Taustalla tässä oli ystävälleni aiemmin sattunut tapaus, josta ei nyt sen enempää.

Itse pelkään koiria aivan kuollakseni, enkä käsitä miksi kukaan pitää koiraa huvikseen.

Työ- ja metsästyskoirat on asia erikseen.

No se aiheesta. Sattumoisin jäin tästä itsekseni riitelystä kiinni, kun mies käveli

sisään. En kuullut sitä koska imuroin ja raivosin.

Niin sepä sitten olikin miehen mielestä jotain niin outoa, että hän kyseenalaisti

koko 7-vuotisen avioliittomme! Että mulla viiraa nyt niin pahasti, että olenko ollenkaan

kykenevä esim. huolehtimaan lapsistamme!

Minä en voinut sanoa kuin sen, että olen näin aina tehnyt ja tulen näin tekemään live with it.

Olenko siis valmis lataamolle vai en? Ja kuinka moni tulee mukaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hauskalta kuulostaa että olet meuhonnut itseksesi siellä imurin varressa.... Minäkin puhun itsekseni, saatan manailla jotain töppäilyjäni, kehua itseäni ääneen tai "selostaa" tekemisiäni. En kyllä tuollaista saarnaa ole pitänyt kuin sinä. Mutta kyllä mä luulisin että ihan terve olet. Ehkä se itsekseen puhuminen jotenkin selkiyttää asioita. Ja ei tunne oloaan niin yksinäiseksi kun puhuu ääneen?

Vierailija
2/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään koskaan kuullut kenenkään riitelevän itsensä kanssa tai suorastaan kiljuvan itselleen, joten tuo vaikuttaa jo hieman kummalliselta ja extremeltä. En siis ihmettele, että mies säikähti. Pitäisin sitä varmaan itsekin hieman pelottavana.

Olet varmaan oppinut tämän tavan jostain ja purat tuolla menetelmällä suuttumusta. Tosin pitkään jatkuneet yksinpuhelut ja tunteenpurkaukset viittaavat joskus psykoosiin tai johonkin muuhun häiriöön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun enimmäkseen eläimille. Koiraa/kissaa/kania tai muuta elukkaa ulkoiluttaessani saatan puhua sille. Joskus myös kerron kissalle kotona päivän kuulumiset (vaikuttaisi aika oudolta jos on ulkopuolisia paikalla). Eihän se katti siitä mitään tajua paitsi osaa tulkita äänenpainoa. Kissakin kuitenkin pitää huomiosta. Opin tämän tavan äidiltäni, joka yksin kotiin saapuessaan tervehti ensimmäisenä kissaa ja aloitti hyvin pitkän yksinpuhelun sen kanssa.

Joskus itselleni voin sanoa jonkun toteamuksen ääneen tyyliin "voi, mitä menit taas XXXXX tekemään".

Vierailija
4/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi kummastella sitä. Olen vuosikausia (aina?) puhunut itsekseni ja englantia puhun itselleni eniten. Ranskaakin joskus (työpaikalla pomo aina kummastelee erityisesti tätä). En ole ap:n tavoin vielä riidellyt itseni kanssa, mutta ohjeita ja kommentteja itselleni annan, sekä positiivisia, että negatiivisia.

Mua ihmetyttää, eikö ap:n mies ole 7 vuoden avioliiton aikana huomannut, että ap:lla on tapana jutella itsekseen??

Vierailija
5/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

The habit of talking to oneself when alone?

Answer:

As long as you're not answering yourself or arguing with yourself, or developing different names for your different personalities, then you're good!

Source:

psychology grad student...

Vierailija
6/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun kyllä. Välillä ääneen, välillä "pään sisällä". Ja myöskin välillä englanniksi, kuten joku muukin ketjussa teki. :) Kerran mieskin jäi kiinni yksinpuhelusta ja luuli, että ihmettelen, mutta sanoin tekeväni itsekin niin.

Ääneen en kylläkään ole riidellyt koskaan. Vois mielestäni kuitenkin se miehes vähän löysätä pipoa. Vaikka kaikki ei puhu yksinään, niinjotkut kyllä puhuu. Olen kuullut muutaman muunkin tekevän niin.

Vierailija
7/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tiettykään mulla mitään sivupersoonia ole!

Toienn esimerkki: on sattunut jotain ja olen jäänyt tuppisuuksi. Kun asia jää kaivelemaan, niin saatan yksinäni käydä tilannetta läpi ja keksin aivan mahtavia vastauksia, nasevia, vittumaisia, tyylikkäitä, aikuismaisia... Ja latelen niitä oikein tunteella! Ja saan sillä purettua patoumiani.

Ja kuka kyseli tuosta eikö mieheni ollut ennen huomanut, muistaakseni kerran, seurusteluaikana "jäin kiinni". Koitan todella pitää tämän omituisen tapani itselläni.

Mutta en tunne itseäni mielisairaaksi.

Vierailija
8/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja mies tuskin kuuli kovinkaan tarkkaan, koska tosiaan imuroin tuolla meidän vanhalla rotiskolla sohvanalusta.

Pienellä kiukulla saa sitäpaitsi loistavasti lisätehoa siivoukseen...

Vierailija
9/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen enkä lataamolle ole lähdössä.. olen onnistunut salaamaan pahimmat yksinpuheluni läheisiltä, joskus pääsee ärräpää, mutta sitä nyt sattuu kaikille :) Päivällä, kun olen yksin vauvan kanssa kotona, rupattelen itsekseeen milloin mistäkin, yleensä silloin, kun olen vihainen tai innoissaan jostakin aiheesta :)

Ehkä johtuu siitä, kun muuten olen aika pidättyväinen, hiljainen nössöttelijä.. Kun saisikin kaikki ne tunteet ja sanat esiin ihmisten ilmoilla.

Hyvää jatkoa ja toivottavasti miehesi oppii hyväksymään sinun uuden piirteesi :D

Vierailija
10/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies nauraa tälle tavalle, mutta minusta tämä on vaan positiivinen tapa poistaa negatiivistä energiaa.

Rakkailleni en halua olla niin ilkeä, kun olen itselleni

Vierailija
11/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu kyllä ihmisen kehitykseen lapsena, mutta ei se ihan normaalia ole, että tapa "jää päälle" ja sitä käyttää aikuisenakin. Toisaalta, kenellä meistä kehitys menee juuri oikein niin kuin kirjoissa..? ;-)

Vierailija
12/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalina pidän itseäni kuitenkin. Riitely varsinkin on hyvä tapa päästää höyryjä, jotta voi sitten todellisessa tilanteessa käyttäytyä aikuismaisemmin.

Vierailija
13/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoiden pesu on yksi noista isoista hommista jonka jälkeen ihastelen työn jälkeä ja pöpisen itsekseni kuinka onkaan kiva kun on puhtaat ikkunat.

Ja silloin kun teen montaa asiaa yhtäaikaa ja unohdan kesken kaiken mitä olin tekemässä alkaa pöpinä taas kuulumaan.

Ruokaa laittaessani luettelen ruoka-aineita ääneen mitä kaikkea pitää ottaa esille. Lapset joskus saattavat kysyä mitä minä teen ja sanon silloin että "Äiti höpäjää itsekseen."

Joten ap, otatko minut mukaan??

Vierailija
14/14 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamankerran olen huomannut, juttelevani kaupassakin jollekki hedelmäpussille, kun ei auke.. huoh..

ja juu autonratin takana meuhkaan aina ääneen.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi