Mitä olisit tehnyt jos olisit löytänyt ne Turun setelit kidnappauksesta??
Siis jos minä olisin ne löytänyt, niin olisin keränyt talteen jos kukaan ei olis nähnyt ja ottanut omakseni, autuaan tietämättömänä koko kidnappauksesta.
Onneks en ollut siinä paikalla....olis voinut olla aika pahat seuraukset! :-DD Tai sitten ei...
Kommentit (51)
TÄÄLLÄ PUHUTAAN KOKO AJAN VAIN YHDESTÄ PALAUTTAJASTA, OLI AINAKIN KAKSI PALAUTTAJAA KAIKKI VAAN EI OTA YHTEYTTÄ LEHDISTÖÖN.
MINÄ PALAUTIN PALJON RAHAA JA SOITIN EKANA HÄLYTYSKESKUKSEEN (TIEDÄN KOSKA SANOIVAT MINUN OLEVAN ENSIMMÄINEN SOITTAJA), SIIS KLO 11,56, EI KUKAAN JOKA LEHDESSÄ PAISTATTELEE!!!!!
TOINEN ASIA, RAHAT EIVÄT OLLEET KASSISSA VAAN AINAKIN KOLMEEN ERI KOHTAAN LENTÄNEENÄ LEVINNEINÄ KASOINA. SÄHKÄRI NOUKKI NOIN 40 METRIÄ YLEMPÄNÄ RAMPILLA RAHOJA KUIN MINÄ!!!!
RAHAA OLI MINUN PALAUTTAMASSA KASSISSA HUOMATTAVASTI YLI 50 000 EUROA!!!
Sehän se onkin tärkeäää, että kuinka moni niitä rahoja löysi. Julkisuudessa on puhuttu vain yhdestä - sen takia täälläkin puhutaan.
Muuten eikös löytötavaroista ole joku laki olemassa, joka sanoo, että alle 20 euron arvoiset löydöt saa pitää. Muut pitää toimittaa löytötavaratoimistoon tai poliisille.
Jos olisin ollut kävellen liikenteessä ja mulla olis niin kun niin usein joku huppari päällä, olisin vetäissyt hupun päähän ja napannut setelit mukaan. Ja jos löytäisin rahaa metsästä niin ihan varmasti ottaisin itteleni, koska se joka ne sinne on jättänyt on ne tuskin ihan rehellisin keinoin itsekään hankkinut. Tänä päivänä kun on eurot, niin en mä nyt niin tyhmä olis että seteleitä joista voisin odottaa että ovat numerot tallessa koska ovat siistit niput, kävis niitä suomessa tuhlaamassa. Tietenkin käväisisin jollain ulkomaan reissulla ja tuhlaisin setelit jossain ihan muualla missä liikkuu myös paljon suomalaisia. Oikeesti, rehelliset on ne jotka aina häviää lopulla, vaikka niin ei pitäisi olla.
Jos löydät rahaa metsästä, niin se on yleensä semmosta rahaa tosiaan, mihin et halua koskea. Siitä lähtee henki, sulta ja perheeltäsi. Muistatko, että eräs Suomen suurimmista huumejutuista paljastui juurikin esim. metsässä olleen rahakätkön perusteella pari vuotta sitten. Oikein tosissasko sä haluat sotkeuta venäläisten perintämafioiden kuvioihin? Ne ei jätä kiveäkään kääntämättä jos niiltä jotain varastaa. Ja joo, ehkä ne ei löydä sua, mutta mikä todennäköisyyys että ammattirikolliset löytää av-mamman? Entä se, että saat elää pelossa loppuikäsi? Herää pahvi!
mutta kiusaus pitää muutama seteli olisi tietty ollut suuri, en sitä kiistä.
Nuo setelit ovat erittäin todennäköisesti merkattu (sarjanumerot jossain ylhäällä) joten ne voidaan kyllä jäljittää kun pääsevät rahaliikenteeseen.
Minä olisin palauttanut rahat!
Tosi törkeää jos rahoja keränneet ei saaneet mitään palkkiota!
EIkös sinne rampille jäänyt ainakin jotain yksittäisiä seteleitä, uskon että ne on menneet ainakin osittain jonkun taskuun :)
Minä olisin palauttanut rahat! Tosi törkeää jos rahoja keränneet ei saaneet mitään palkkiota! EIkös sinne rampille jäänyt ainakin jotain yksittäisiä seteleitä, uskon että ne on menneet ainakin osittain jonkun taskuun :)
Uskoisin, että sarjanumerot on tiedossa. Kiva sitten maksaa jossain ja huomata, että kohta koputtelee poliisi olkapäälle.
Tokihan niitä voi yrittää käyttää ulkomailla, mutta eiköhän siinäkin ole vatsa kuralla maksaessa. Mitä, jos ne sittenkin saa selville maksajan? Enpä menis käyttämään rahoja :)
Puolet rahoista on kuulemma edelleen kateissa. Tyyppi istuu vankilassa pari vuotta, menee sitten kätkölleen ja pesee ne rahat jossain suunnitellusti ja viettää mukavan loppuelämän jossain palmujen alla.
Kuka vielä väittää etteikö kaappausrikos kannata?
Eiköhän löytäjä kuitenkin saa tuosta palkkionsa, ja mielummin pieni palkkio rehellisesti kuin iso vilpillisesti. Toisekseen tuollaisissa parkkihalleissa on valvontakamerat, joten rahoja oltaisiin kyllä osattu etsiä jälkikäteenkin.
Onko tosiaan niin, että jos joku löytäisi vaikka rahakätkön metsästä, sanotaan vaikka 10 000€, että ottaisi ne vain omaan käyttöönsä? Itse en voi käsittää sellaista, mutta enpä käsitä montaa muutakaan asiaa tässä maailmassa.
vaikka olemmekin köyhiä, niin en silti olisi nähnyt mitään oikeutta ottaa rahoja itselleni.
Onko tosi, että näin moni pitäisi itellään löytämänsä rahat :(.
Hassua että rikolliset tuomitaan mutta täällä näin moni tekisi itse rikoksen
Ihan sama olisi jos kävisitte ryöstämässä pankin. Eipä tuo rikas pankki varmaan rahojaa kaipaa, niinkö ajattelette? Jos löytäjä pitää itsellään kassillisen rahaa, hän syyllistyy rikokseen. Johan sanoo järkikin että kyseinen löytö liittyy johonkin rikokseen ja kuuluu poliisin selvitettäväksi.
En kestäisi elää itseni kanssa jos ottaisin jollekin toiselle kuuluvaa rahaa. Miten niistä rahoista voisi edes nauttia kun tietäisi että niiden takia Minna Nurminen on joutunut elämään pari viikkoa helvetissä, samaten hänen perheensä.
Mä olen kerran palauttanut rahaa täynnä olevan lompakon omistajalleen. Ei tullut mieleenkään ottaa itse niitä rahoja. Samaten itse hävitin lompakon jonka sitten rehellinen löytäjä palautti rahoineen kaikkineen. Olin ikionnellinen ja annoin tälle rehelliselle löytäjälle palkkion. Näinhän sen pitäisi toimia. Sitä joko on rehellinen tai ei ole.
Jos olisin ollut kävellen liikenteessä ja mulla olis niin kun niin usein joku huppari päällä, olisin vetäissyt hupun päähän ja napannut setelit mukaan. Ja jos löytäisin rahaa metsästä niin ihan varmasti ottaisin itteleni, koska se joka ne sinne on jättänyt on ne tuskin ihan rehellisin keinoin itsekään hankkinut. Tänä päivänä kun on eurot, niin en mä nyt niin tyhmä olis että seteleitä joista voisin odottaa että ovat numerot tallessa koska ovat siistit niput, kävis niitä suomessa tuhlaamassa. Tietenkin käväisisin jollain ulkomaan reissulla ja tuhlaisin setelit jossain ihan muualla missä liikkuu myös paljon suomalaisia. Oikeesti, rehelliset on ne jotka aina häviää lopulla, vaikka niin ei pitäisi olla.
Jos löydät rahaa metsästä, niin se on yleensä semmosta rahaa tosiaan, mihin et halua koskea. Siitä lähtee henki, sulta ja perheeltäsi. Muistatko, että eräs Suomen suurimmista huumejutuista paljastui juurikin esim. metsässä olleen rahakätkön perusteella pari vuotta sitten. Oikein tosissasko sä haluat sotkeuta venäläisten perintämafioiden kuvioihin? Ne ei jätä kiveäkään kääntämättä jos niiltä jotain varastaa. Ja joo, ehkä ne ei löydä sua, mutta mikä todennäköisyyys että ammattirikolliset löytää av-mamman? Entä se, että saat elää pelossa loppuikäsi? Herää pahvi!
Eipä mua venäläinen mafia kauheasti pelota, eikä mikään muukaan. Ei nekään mitään ylijumalia ole.
Jos otan itteleni ne metsästä löydetyt rahat, niin ne mafia tyypit pelkää itte paljon enemmän että olen sellainen typerä ja sika-rehellinen AV-mamma joka menee kiikuttaa ne rahat poliiseille!!
Eli kyllä ottaisin, edelleen.
Enkä kyllä elaisi loppu elämän peloissaan, samalla tavalla kuten ei hetkauttais se että olen ottanut jotain mikä ei mulle kuulu.
Pientä pelisilmää ja kylmäverisyyttä peliin, niin voi joskus jopa voittaa.
Eipä mua venäläinen mafia kauheasti pelota, eikä mikään muukaan. Ei nekään mitään ylijumalia ole. Jos otan itteleni ne metsästä löydetyt rahat, niin ne mafia tyypit pelkää itte paljon enemmän että olen sellainen typerä ja sika-rehellinen AV-mamma joka menee kiikuttaa ne rahat poliiseille!! Eli kyllä ottaisin, edelleen. Enkä kyllä elaisi loppu elämän peloissaan, samalla tavalla kuten ei hetkauttais se että olen ottanut jotain mikä ei mulle kuulu. Pientä pelisilmää ja kylmäverisyyttä peliin, niin voi joskus jopa voittaa.
Ehe ehheeheeh, en nyt kutsuisi voitajaksi sinunkaltaistasi. Kyllä ne voittajat on ihan muualla, sellaiset jotka tienaavat ihan itse omaisuutensa.
Sillähän tunnetusti ei edes rikastu.
että niitä ei olis pystyny huomaamatta käyttelemään edes...että enköhän mä olis ne asemalle vieny...Eikä mun omatunto olis antanu rauhaa käytellä niitä.
mutta vain tasan kahdesta syystä; siellä oli valvontakamerat ja setelit luultavasti merkittyjä/sarjanumerot ylhäällä.
Muussa tapauksessa olisin varmasti muutaman pitänyt itselläni!
Mutta jos yksittäisen setelin löytäisin maasta, niin siinä olis jo vaikeampi paikka... Ehkä veisin saturaisen poliisille, jos ois helposti saavutettavissa se poliisiasema. Kaksikymppistä en veis. Mutta mitähän tapahtuisi viisikymppiselle. En osaa sanoa.
on Sam Raimin ohjaama loistava (mutta todella tyly) elokuva vähän vastaavasta kuvitteellisesta tilanteesta. Suosittelen!
(Ei muuten tulis itselleni mieleenkään viritellä jotain rahojen salaamis- ja itselläpitämiskuvioita enää tuon elokuvan näkemisen jälkeen.)
TÄÄLLÄ PUHUTAAN KOKO AJAN VAIN YHDESTÄ PALAUTTAJASTA, OLI AINAKIN KAKSI PALAUTTAJAA KAIKKI VAAN EI OTA YHTEYTTÄ LEHDISTÖÖN.
MINÄ PALAUTIN PALJON RAHAA JA SOITIN EKANA HÄLYTYSKESKUKSEEN (TIEDÄN KOSKA SANOIVAT MINUN OLEVAN ENSIMMÄINEN SOITTAJA), SIIS KLO 11,56, EI KUKAAN JOKA LEHDESSÄ PAISTATTELEE!!!!!
TOINEN ASIA, RAHAT EIVÄT OLLEET KASSISSA VAAN AINAKIN KOLMEEN ERI KOHTAAN LENTÄNEENÄ LEVINNEINÄ KASOINA. SÄHKÄRI NOUKKI NOIN 40 METRIÄ YLEMPÄNÄ RAMPILLA RAHOJA KUIN MINÄ!!!!
RAHAA OLI MINUN PALAUTTAMASSA KASSISSA HUOMATTAVASTI YLI 50 000 EUROA!!!