Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko yleistä että mies antaa rahansa vaimon käytettäväksi

Vierailija
12.06.2009 |

ja vaimo maksaa miehelle vähän "viikkorahaa"?

olisiko sinustä tämä hyvä järjestely?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat tulee omille tileille, mutta sieltä sitten siirtelen tarpeen mukaan ja maksan laskut. Mies tekee tietysti omalla kortillaan ostoksensa, mutta jos aikoo ostaa jotain isompaa, niin kysyy ensin multa, että mikä rahatilanne. Ei meillä siis mitään viikkorahasysteemiä ole, mutta ei myöskään holtitonta rahankäyttöä.

Meidän on pakko tehdä näin, koska muuten laskut jäisivät maksamatta kun maksuhetkellä ei olisi rahaa. Joskus mieheni kaverit pilkkaavat miestäni tästä (lähinnä siis siitä, että ei saa käyttää palkkaansa miten huvittaa), mutta ei se miestäni vaivaa. Meillä ei ole rahaa niin paljon, että KUMPIKAAN meistä voisi käytellä rahaa miten sattuu.

En ihan tajua sitä, että miksi se on normaalia, että mies hoitaa raha-asiat ja antaa naiselle käyttörahaa, mutta toisinpäin se on jotenkin halveksittavaa ja noloa!!!

Vierailija
22/26 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi on pakko hankkia? Pitääkö maksaa päivittäinen työssä syöminen? Tankkaako teidän autot?

Meillä oli exän kanssa kuukausiraha 70e ;-) ja päälle sitten bensarahat, tosin usein bensaakaa ei välttämättä saanut, kun oli ne rahat tililtään käyttänyt ja soitti sit mulle et siirrä rahaa tilille. Sai kyllä melkoisen kaiken muunkin, mitä vaan hoksasi multa pyytää, mutta siinä vaiheessa kun talossa rupesi olemaan tyyliin 7 kitaraa, niin mä sanoin, et uusia saa tulla vain, jos joku vanha lähtee. Sittemmin lähdetytti minut ja vaihtoi 2,5 kertaa mun palkan tienaavaan vaimoon. En uskalla kysyä, että montako kitaraa heillä nyt on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan miehen tilille rahaa (muttei siis mitään viikkorahaa) sillon ku se sitä tarvii.

Kaikki rahat tulee mun nimissä olevalle tilille ja mä päätän niitten käytöstä.

Mitään en osta (siis paitsi ruokaa) etten ensin miehen mielipidettä kysy.

Mä vihaan tätä tyyliä mutta meillä ei oo kohta senttiäkään rahaa jos ne on miehen takana. Sanoin vähän aika sit miehelle että olis molemmille paljon helpompaa että laittasin sille vaikka tonnin ja voisin luottaa että ne ei katoo johonkin mutta se ei vaan toimi.

Miehellä oli pankki/luottokortti ja hups vaan se osti luotolla jonkun kalleimman (turhan) työkoneen joka makso yli 500 euroo luo. Ei se sitä oo kolmeen vuoteen tarvinu mutta kuhan halus vaan sellasen.

Kerran se haki lainanhoitotililtä 500 ja osti taas jonkun jyrsimen joka sekin on autotallissa käyttömättömänä. Oli kiva kun pankista tuli ilmotus ettei kuukausittaiseen talolainaan ollutkaan tilillä katetta.

Oon välillä laittanu miehelle 200 tilille ja parissa päivässä ne on taas loppu. Ostaa millon mitäkin turhaa.

Ihan turhaa sille on sanoo ei se auta mitään.

Vierailija
24/26 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tällä tyylillä, että miehen ei tarvitse hoitaa laskuja ja ei siis ymmärrä mitä eläminen maksaa, voi johtaa ongelmiin ja siinä pisteessä nyt ollaan. Mutta en todellakaan tiedä miten saisin hänet kiinnostumaan asiasta. Jos jätän hänen nimissä tulevat laskut maksamatta, on meiltä pian sähköt poikki, vakuutukset maksamatta jne... kyllä siitä kärsisi koko perhe. Olen miettinyt että ainoa hänen lasku on puhelinlasku minkä voisin jättää maksamatta ilman että muu perhe kärsisi. Kyllä rahankäytöstä on keskusteltu tai lähinnä niin että olen kertonut tilanteen mutta en ole pistänyt stoppia miehen shoppailuille. Aikaisemmin olen määrännyt, saako ostaa vai ei, mutta enää en ole jaksanut. Tämänkin olen hänelle sanonut! Halusin nyt nähdä kuinka kauan shoppailu jatkuisi ja milloin tulisi järkiinsä. Nähtävästi jatkuu niin kauan kun rahaa on ja järkiinsä ei ole tullut. Pidemmälle en uskalla katsoa.

En ole kotiäiti ja tienaan yhtä paljon kuin mieheni. Kyllä mies mielestäni on vailla huolta perheen taloudesta jos ei ole kiinnostunut laskun maksusta ja vain shoppailee. Ei semmoinen mielestäni ole tasavertainen kumppani.

Miehen pakollisia menoja on bussilippu. Ei syö joka päivä töissä. 70e/kk tuntuu aika vähältä mutta siitä kai se on nyt lähdettävä. Pakko kai antaa käteisenä muuten visa vinkuu.

t. Ap, meillä "vasta" kaksi kitaraa ;)

Vierailija
25/26 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheessä jossa lapsia eri liitoista tollanen järjestely on viimenen tikki.

Vierailija
26/26 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on joillain av-mammoilla nyhverönyyssösmiehiä. Onko heillä edes munat?

Ja onko heillä omat aivot? Vai oletteko ne jo vieneet tai viemässä? Kuulostaa aika

oudolta. Jos tosiaan joku sairaalloinen riippuvuus tuhlata niin hakekaa apua, mutta

muuten eikö jokaisen aikuisen tulisi pystyä

itse huolehtimaan raha-asioistaan. Siis vaikka

miten eletään yhteistä taloutta.

Ja ap, oletteko molemmat töissä?