Onko mielestäsi lottovoitto syntyä suomeen?
Kommentit (14)
Vierailija wrote:
Sellainen neljä ja lisänumero, sanoisin.
Vähän samaa olin tulossa toteamaan mutta enemmänkin kuusi oikein linjalla
No verrattuna suureen osaan maapallon maista on kyllä naiselle lottovoitto syntyä Pohjoismaihin.
Mä oon syntynyt vähävaraiseen suurperheeseen ja silti ponnistanut elämässä aika pitkälle. Koen kyllä, että valtaosassa maailman maita ei noista lähtökohdista olisi kummoinen tulevaisuus. Pidän Suomeen syntymistä onnekkaana, vaikka olenkin asunut muilla mailla jo 20 vuotta.
Onhan se, jos miettii kaikkia maailman muita valtioita. Sotaisa, kuiva, täysin korruptoitunut maa ei ole kiva paikka syntyä.
Vertaisin siihen että pääsee Kari Salmelaisen kanssa napakymppi-torremoliinokseen.
vakavammin otettuna, ylipäätään on aika hyvä tuuri syntyä länsimaiseen demokratiaan ja kehittyneeseen valtioon. Yli 80% maailman ihmisistä syntyy kehitysmaihin.
Ennen joo, nykyään tarvii lottovoiton jos sattuu syntymään suomeen
Naiselle lottovoitto miehelle lottovoitto on se että pääsee lähtemään täältä avoimesti miesvihamielisestä yhteiskunnasta
no onhan tää, täällä on hyvä elää, on ollut töitä koko työhistoria ajan, olen saanut ihan kelpo palkkaa jolla hankkinut sen minkä olen halunnut, puoliso on rakas ollut jo 40vuotta, terveyttä on ollut vaikka sairauttakin, hyvää hoitoa saanut. En keksi mitään valitettavaa, paitsi synkkä syksy, kun ei ole lunta niin on pimeää ja likaisen näköistä. Vielä ei kehtaa kausivalojakaan sytyttää, vasta vkl.
On se ainakin tällä hetkellä verrattuna Venäjälle tai Ruotsiin syntymiseen. Kuhan menee paremmin kuin naapureilla.
Vierailija wrote:
Onhan se, jos miettii kaikkia maailman muita valtioita. Sotaisa, kuiva, täysin korruptoitunut maa ei ole kiva paikka syntyä.
Mutta läntisistä demokrationista Suomi on ilmastollisesti ja muutenkin likimain se heikon vaihtoehto.
Ja pitää aina huomata, että jos suomalaiset asuttaisivat jotain eteläisen pallonpuoliskon ihanteellisella ilmastovyöhykkeellä olevaa valtiota, niin ei se suinkaan olisi sellainen bärsläpimaa kuin se on nyt. Ei, vaan esivanhempamme olisivat luoneet sinne edistyksellisen demokratian ja vauraan valtion. Paljon vauraamman kuin nyky-Suomi, olisivathan elinolosuhteetkin huomattavasti paremmat.
Suomi ei ole ehkä niin mielenkiintoinen lomamaa ainakin suomalaisille, mutta perusarkea täällä on ihan hyvä elää. Sen ymmärtää, kun on tarpeeksi kauan ollut jossain muualla riepoteltavana.
No eipä erityinen lottovoitto. Riippuu mihin vertaa. Tietty johonkin kehitysmaahan syntymiseen tai sellaiseen jossa ihmisoikeudet on mitä on verrattuna ihan hyvä, mutta en jotenkin osaa pitää Suomeen syntymistä sen erityisempää onnena kuin moniin muihinkaan maihin.
Sellainen neljä ja lisänumero, sanoisin.