kättäri, nkl vai Hyvinkää?
Pääkaupunkiseudulla asuvat, minkä olette valinneet synnytyspaikaksi, millä perusteella ja olitko tyytyväinen?
Kommentit (27)
Olettaen, että et ole riskisynnyttäjä ja kaikki on mennyt normaalisti. Valitse se, joka on lähimpänä. Et halua istua edes puolta tuntia/tuntia autossa supistusen ollessa pahimmillaan.
Itse suosittelen Kättäriä! Mutta ainahan ei edes pääse, sinne minne suunnittelee (minkä valitsee), joten kannattaa varautua henkisesti myös muihin synnytyssairaaloihin.
turvallisuuden vuoksi. Mutta olen samaa mieltä, että äidin hyvinvointi siellä ei kiinnosta ketään eikä esim. nukkumisesta tullut mitään.
Toisella kerralla osuin kyllä synnytyssumaan ja sain melko vähän huomiota ja itse ponnistus pitkittyi kun ei ollut kätilöä paikalla....
Hassua, miten ihmisillä tuntuu olevan sellainen mielleyhtymä, että muualla ei osattaisi vastasyntyneitä hoitaa kuin NKL:lla. Tietysti, jos tietää jo raskausaikana, että vauvalle saattaa tulla ongelmia synnytyksessä, niin se on eri asia. Normaalisynnyttäjälle suosittelen minäkin haikaranpesää tai kättärin normiosastoa ihan sen takia, että siellä perhettä osataan tukea kokonaisvaltaisemmin.
Ja tukea, sekä henkistä, että käytännöllistä. lapseni joutui lastensairaalaan, ja minusta huolehdettiin tosi hyvin. Ja hyvää neuvontaa sain myös vauvan palattua osastolle. ja sain myös levätä, ystäväni kättärillä oli aivan riutunut, kun vaikean raskauden ja sektion jälkeen ei saanut hetken lepoa.
mutta itse en siellä juuri mitään apuja saanut.
vauva syntyi sellaiseenrakoon, että nkl:lla oli työvoimasta puutetta mm. sairaustapausten vuoksi. imetysohjausta en saanut ja vauvan paino tippui 3 päivässä 10%. lääkkeet tuotiin pöydälle lojumaan. tylyä kohtelua, jos johonkin en pystynyt ns. ianteellisessa aikataulussa, pissakatetri poistettiin seisten vaikka sanon, että silmissä pimenee ja henkilökunta oli tosi vaihtuvaa ja osa hoitsusitaihan leipiintyneitä työhönsä.
turvallisuuden vuoksi. Mutta olen samaa mieltä, että äidin hyvinvointi siellä ei kiinnosta ketään eikä esim. nukkumisesta tullut mitään.
Toisella kerralla osuin kyllä synnytyssumaan ja sain melko vähän huomiota ja itse ponnistus pitkittyi kun ei ollut kätilöä paikalla....
Hassua, miten ihmisillä tuntuu olevan sellainen mielleyhtymä, että muualla ei osattaisi vastasyntyneitä hoitaa kuin NKL:lla. Tietysti, jos tietää jo raskausaikana, että vauvalle saattaa tulla ongelmia synnytyksessä, niin se on eri asia. Normaalisynnyttäjälle suosittelen minäkin haikaranpesää tai kättärin normiosastoa ihan sen takia, että siellä perhettä osataan tukea kokonaisvaltaisemmin.
Kättäristä hyvät kokemukset (2 kertaa oltu), molemmilla kerroilla koin että kyllä äidistäkin huolehdittiin erinomaisesti.
Jorvissakin on synnytetty... Toki olihan sielläkin joitakin upeita työntekijöitä ja lapsi oli mitä täydellisin, mutta muuten jäi ei-niin-kiva muisto ruuhkaisesta synnytysosastosta.