kirpparihinnoista kysymys?
olen käynyt hiljattain yhdellä aloittavalla kirpparilla, jonne ihmiset saa jättää tavaroitaan myytäväksi ja hinnoittelevat itse - ja olen kummissani hinnoista, joten kertokaapa minkä verran maksaisitte
kuluneista, haalistuneista lasten vaatteista
siistimmistä ei merkki -lastenvaatteista
lasten kirjoista
äitiyspakkauksen tavaroista
aikuisten vaatteista (esim. villapaitoja, mekkoja)
lasten peitoista (fleece, villa, vauvojen kai lähinnä...)
olenko itse kuvitelmissani kirpparihinnoista ihan hakoteillä vai pyydetäänkö tavaroista oikeasti liikaa... vähän siis suhteellisuutta niihin hintoihin hakisin tällä kyselyllä...
Kommentit (24)
näin kirppiksellä Reimatec-pukuja, jotka todella olivat esim. polvista ihan kunnolla kuluneet. Kangas oli siitä kohtaa ihan "mattapintainen", haalistunut, ja rispaantunut (eli varmasti ei pidä vettä enää) , ja hinta 40-50e silti! Eli näitä kyllä riittää, muistetaan vain se hankintahinta ja hinnoitellaan sen mukaan.. ne hinnat eivät vain ole "kirppishintoja". Mutta ehkä joku sitten niitäkin ostaa..minä en. Mieluummin ostan toisenmerkkisen haalarin (halvemman siis) alesta, joka minusta vähintäänkin yhtä hyvä laadultaan..
koska se on massavaatteissa eli jossain lindex-tutta-seppälä-hm-kappahl-vaatteissa kumminkin helpompaa kuin huuto.net. Siellä myyn vain merkkivaatteet + jos on kalliita hyväkuntoisia kosteussuojapukuja, joista voi siellä saada enemmän kuin kirppiksellä.
Itse myin suurinppirtein näin:
sukat melk. kaikki 20 snt, 50 snt jotkut marimekot, ja pitsiset juhlasukat
sukkahousut tavikset 50 snt ja juhlat 1 e
-> noista menee aina kaikki, mutta arvioin lappuun sukkien koonkin (kun niissä ei lue).
Kengät 5 e ja olen miettinyt että vissin myyn ne liian halvalla kun ne yleensä häviää ennen kuin kerkeän itse kiertää kirpparin ja käyn tsekkaamssa :-). Ovat merkkikenkiä, Viking, Ecco, Superfit ym.
Tavalliset bodyt, selvästi käytetyt myin noin 80 snt-1 e
Erikoisemmat esim. ulkomaiset ja jotkut himoitut kuvat omaaavat, siistimmät 2-3 e
Menivät, nyt mulla ei enää oo niin pientä
Mitään oikein kulahtanutta esim. pulaustahroissa olevaa en vienyt. Kukaan ei osta. Mutta kaikki bamset, nalle puhit, sydämet, keijut ym nätit menee kyllä.
t-paidat/trikoopaidat 1-3 e (riippuu merkistä ja kuvasta)
housut/farkut 1-4 e (riippuu merkistä ja onko esim. supersöpöt applikoidut farkut vai tavalliset, siistit kivat trikoot
Mekot-hameet 1,5-4 e, riippuu kuin kiva on
Villatakit/fleecetakit 2-5 e
Yöpaidat ja pyjamat noin 2 e
Takit 3-6 e
Sadetakit- ja housut 2-3 e
Hatut (kesällä) 1-2 e
pipot, kypärämyssyt ym 2-3 e
Ulkoiluvaatteet jotka vien kirppikselle ovat hyviä, mutta yleensä kyseessä on meidän kakkospuku, koska jotain tickettejä tai reimateccejä on turha sinne viedä.
Niistä otan jotain 5-15 e, riippuu mikä on, jos on joku tavallinen ulkoilutakki + siihen housut, ei kosteussujaa, niin joku 5 e kivannäköisestä setistä voi ola ok. Esim. Lassien puku voisi olla 10 e. Joku Remu/Lenne haalari 15 e on ok hinta, jos on siisti, ehjä ja vielä ihan käyttökelpoinen.
joten itse en ikinä maksaisi 50 käytetystä Reimatec puvusta.
50€ maksava on varmasti kuin uusi. Jos ei ole asfaltilla kontattu, niin ei ne polvetkaan ole välttämättä kuluneet.