Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kirpparihinnoista kysymys?

Vierailija
09.06.2009 |

olen käynyt hiljattain yhdellä aloittavalla kirpparilla, jonne ihmiset saa jättää tavaroitaan myytäväksi ja hinnoittelevat itse - ja olen kummissani hinnoista, joten kertokaapa minkä verran maksaisitte

kuluneista, haalistuneista lasten vaatteista

siistimmistä ei merkki -lastenvaatteista

lasten kirjoista

äitiyspakkauksen tavaroista

aikuisten vaatteista (esim. villapaitoja, mekkoja)

lasten peitoista (fleece, villa, vauvojen kai lähinnä...)

olenko itse kuvitelmissani kirpparihinnoista ihan hakoteillä vai pyydetäänkö tavaroista oikeasti liikaa... vähän siis suhteellisuutta niihin hintoihin hakisin tällä kyselyllä...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vaatteet 2 e -5 e

- ä-pakkausvaatteet edullisia, koska jokainen saa ne ilmaiseksi

- toppapuvut 10 e -20 e

- reimatec toppapuvut 50 e

Vierailija
2/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vaatteet 2 e -5 e

- ä-pakkausvaatteet edullisia, koska jokainen saa ne ilmaiseksi

- toppapuvut 10 e -20 e

- reimatec toppapuvut 50 e

No ei ihme jos ei kelpaa!! En tod ostaisi noin kalliilla. Mä myyn 10 sentistä ylöspäin, Kalleimmasta päästä Remun vedenpitävä vk-haalari 7 eurolla. Naisten vaatteita 1-3 euroa kpl. Mut mun tavoite ei olekaan tehdä kovasti voittoa vaan päästä tavarasta eroon kun en halua roskiin heittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Remun tehtaanmyymälästä (ja joskus alestakin) saa uuden puvun 30-50 eurolla, joten ei mitään järkeä maksaa Reimatecistä 50 e käytettynä. Käytetyistä siisteistä Rasavil-puvuista olen maksanut max.25 e. Yleensä olen saanut 10 eurolla. Nytkin oli paikallisella kirppiksellä aika kuluneet toppa-Reimatecit 25 e, ja olen varma että kotiin lähtevät takaisin.

Vierailija
4/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle naistenvaatteen ylähintaraja on yleensä 5-7 euroa, ja silloinkin vaadin vaatteelta lähes uudenveroisuutta. Kuluneita, nyppääntyneitä tai venyneitä/kutistuneita en ota ilmaiseksikaan. Trikoopaita on lähdettävä yhdellä tai parilla eurolla.

Lapsillekaan en osta haalistuneita tai vähänkään rikkinäisiä. Maksan virheettömistä ja vain vähän kuluneista sisävaatteista korkeintaan 3 euroa ja hyvästä haalarista 10 euroa. Usein jään kirpparireissulla tyhjin käsin, mutta mieluummin ostan kaupasta uutta kuin maksan liikaa käytetystä.

Käytettyjä kenkiä en osta yleensä ollenkaan.

Koska kirpparit pyytävät 30 euroa viikossa pöytävuokraa, ihmiset yrittävät pyytää lumpuistaan poskettomia hintoja. Meidänkin kirpparilla joku on roikottanut kuukausia vaatteitaan, jotka ovat kyllä laadukkaita ja kauniita, mutta maksavat ihan liikaa, 10-20 euroa hameet ja mekot sekä kengät.

Vaatteen arvo laskee kuitenkin heti, kun sitä on vähänkään käytetty ja varsinkin alennusmyyntien aikaan tai kun myy sesongin ulkopuolisia vaatteita niistä kannattaa odottaa saavansa todella vähän.

Vierailija
5/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kuluneista, haalistuneista lasten vaatteista max 1 eur kpl

- siistimmistä ei merkki -lastenvaatteista 2-3 eur

- lasten kirjoista max 4 eur

- äitiyspakkauksen tavaroista max 1 eur (vaatteista)

- lasten peitoista, fleecestä en mitään, vikkapeitosta ehkä max. 15 eur (tyyliin Ruskovilla tms.)

Vierailija
6/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla hinnoilla ostan jatkuvasti laadukasta ja hyvää

t. nro 2

Vierailija
7/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ne hinnat sitten oli kohdallaan

itse nimittäin jos lähtisin myymään, myisin

haalistuneet & kuluneet 10 snt

siistimmät ei merkki 50 snt-1 e

lasten kirjat 1 e

äitiyspakkauksen tavarat - lähinnä tyyliin makuupussi 1 e, peitto 1 e, kestovaippa 1 e, harsonippu 1 e...

aikuisten vaatteet (ei merkki) 1-5 e riippuen mitä

ja lasten peitoista 3-8 riippuen kuinka söpöjä & siistejä...

ilmeisesti sitten kuitenkin koviakin hintoja maksetaan.

Vierailija
8/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ne hinnat sitten oli kohdallaan

itse nimittäin jos lähtisin myymään, myisin

haalistuneet & kuluneet 10 snt

siistimmät ei merkki 50 snt-1 e

lasten kirjat 1 e

äitiyspakkauksen tavarat - lähinnä tyyliin makuupussi 1 e, peitto 1 e, kestovaippa 1 e, harsonippu 1 e...

aikuisten vaatteet (ei merkki) 1-5 e riippuen mitä

ja lasten peitoista 3-8 riippuen kuinka söpöjä & siistejä...

ilmeisesti sitten kuitenkin koviakin hintoja maksetaan.

ostaisin noilla :)

Vierailija
9/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se kirppis sellainen, missä ihmiset maksavat pöytävuokraa?

Mainitsemasi hinnat olis mustakin ok, jos kyse olisi kuluneista vaatteista. Mä en vilkaise niihin päinkään kirppiksellä vaan metsästän lähes samannäköisiä kuin kaupan tangolla olevat, sellaisiakin löytyy. Musta tuntuu että kuluneet ja haalistuneet ei kyllä mene edes 10 sentilläkään, olen itekkin yrittänyt myydä joskus sellaisia, ja joutunut laittamaan Fidalle tai ihan roskikseen.

Vierailija
10/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reimatec-toppapuku maksaa uutena 129 e, kirpparilla 50 e on kohtuullinen t. nro 2

Vierailija
11/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään kovin haalistuneita vaatteita ostaisi, siksi mietinkin kun sellaisistakin pyydetään aika paljoa. Musta on ihanaa, että sellaisetkin vaatteet kiertäisi, on silkkaa luonnonvarojen tuhlausta heittää roskiin vaatetta, joka vielä lämmittää ja suojaa riittävästi, mutta sellaiset mun mielestä kuuluisi lahjoitettaviin tai sitten se 10 snt, jos joku viitsii ostaa...

en ole mikään kirppisekspertti, anoppi tuo naapuristaan usein todella hyväkuntoista tavaraa, jonka on saanut tosi halvalla (fida), joten nää hinnat hämmästytti...

Vierailija
12/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea homma silitellä kaikki ja järjestellä, siivota pöytää ja tyhjentää + maksaa siitä pöydästä yllättävän kova summa. Itse myyn silti halvalla, mutta en kyllä enää ota pöytää, koska työmäärä on liian suuri, jos sen jälkeen myyn 50 senttiä kappale vaatteet pois. Ei maksa vaivaa. Vien mielummin UFF:lle.

Itse huomasin hassun ilmiön, että mitkään yli 3 Euron tarvikkeet ei menneet lukuunottamatta jotain Teeman astiapaketteja yms. Edes käyttämätön ja nuorekas jakkupuku hintaan 5 Euroa jäi henkariin.

Vierailija
13/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspakkausta ei saa ilmaiseksi voi myös valita rahana.jakaisitko sinä sen rahan muille?!

Vierailija
14/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluneet, mutta ehjät, joko suoraan Venäjän keräykseen tai SPR:n laatikkoon.

Vielä käyytökelpoiset, ei niin vanhanaikaiset/rumat/näitä ei kukaan kyllä osta, mutta kuluneet vaatteet 0.10-1 euro

Hyvässä kunnossa olevat paidat 1-2 euroa

Hyvä kuntoiset housut/hameet/mekot 2-4 euroa, riippuen kunnosta ja siitä mitä olen itse maksanut, jotkut 2 kertaa käytetyt juhlavaatteet voi mennä hieman kalliimmallakin

Hyvä kuntoiset merkkivaatteet 5-10 euroa

Haalarit 1-10 euroa. Kerran pesty Jonathan taisi mennä 25 eurolla.

Aikuisten vaatteet suurin osa keräyksiin. Parempi kuntoiset, esim äitiysvaatteet menivät käytetymmät 1-5 euroa ja vähän käytetyt 4-10 euroa kappale. Kaikki menivät. Kukaan ei valittanut hinnoista.

Äitiyspakkauksen tavarat laitoin keräykseen tai annoin eteen päin.

Kestovaipat (merkkisellaiset) myin kestovaippainfolla ja sain takaisin 10-16 euroa kappale. Niissä ei hinta paljoa pudonnut, kun olivat niin hyvässä kunnossa vielä 6 kk käytän jälkeen.

Peittojen hintaa en ole ajatellut.

Kun menet myymään: Vaatteet puhtaina ja silitettyinä. Siististi esille. Käy välillä siivoamassa. Sotkupöytää ei katso kukaan.

Itse olen sellainen, että en jaksa katsella pöytää, jossa on paha siivo tai paljon huonoja vaatteita. Tulee huonoja fiboja. Joku pöydän alla oleva penkomislaatikko, jossa on 0,1-0,2/ kolme bodyä 50 senttiä tuottee, on minusta ollut toimiva. Paremmat, ihmiset pöytään vetävät vaatteet vain siinä esillä.

Hyviä myyntejä!

Vierailija
15/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluneista, haalistuneista lasten vaatteista - en ostaisi enkä laittaisi myyntiin, jos laittaisin 0,20 e

siistimmistä ei merkki -lastenvaatteista

sisävaatteista 1-3 e, ulkovaatteista 5-7 e

lasten kirjoista 1-3 e

äitiyspakkauksen tavaroista

vaatteista 0,50 e, makuupussi 2 e

aikuisten vaatteista (esim. villapaitoja, mekkoja) 2-3 e

lasten peitoista (fleece, villa, vauvojen kai lähinnä...) 3-5 e

Riippuu tietenkin siitä, millainen vaate on. Joku muodikas vaate maksaa tietysti enemmän kuin joku kauheus, vaikka kunto olisikin hyvä molemmissa. Lisäksi uudenveroisista maksaa mielellään, mutta vähänkin käytetyn oloisesta ei.

Vierailija
16/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkeistä Lego, Name It, Esprit yms. pyydän kyllä 3-8€/kpl, Bamse bodyt (tosi hyväkuntoisia) h.4€, liivihameita 5-15€ riippuen merkistä, t-paidat 3€, farkut 5€. Alin hinta vaatteissani on 1€, jonka pyydän esim. hieman käytetyimmistä bodeista. Ja aina on kauppa käynyt TOSI hyvin, monta sataa euroa tulee rahaa viikossa. Ja pöytävuokra viikolta on 19€.

Vierailija
17/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi oli pöytä viikon ja sain 160 euroa, edellisellä kerralla oli pöytä kolme viikkoa ja sain 340 euroa.

Olen myynyt viime vuosina 110-130cm tyttöjen vaatteita, leluja ja kirjoja. Kaikki hyväkuntoisia. Joskus koitin jotain kuluneita tai ihan vähän tahraisia viedä myyntiin 0,20e:lla, mutta ei maksanut vaivaa. Hyllyssä vain vei tilaa ja sain viedä myöhemmin lumppukeräykseen.

Mulla on ollut:

Farkut 4-5e (Levi's, Benetton, Esprit ym.)

Takit, hyväkuntoiset kengät 3-5e

T-paidat, Trikoopaidat 1-2,5e (merkkipaidat kalliimpia)

Villatakit ym. 3,50e

Mekot, hameet, juhlavaatteet 2,5-5e

Kirjat 1-3e

Lelut 1-3e (kallein lasten imuri 4e ja jäätelökone 5e)

Pikkusälää alle 0,50e

Vierailija
18/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukirppis, voittoa viime kerroilla tullut n.200e.

Myyjät hinnoittelevat hyvin eri tavalla..minusta ne pöydät erottuvat kyllä selkeästi, joiden myyjillä ei juuri kokemusta kirppareista ole..eli usein pyydetään hirmuisia hintoja..

Viime kierrokselta muistissa esim. Tutta collegepaita+housut, kuluneet ja nyppyiset, pyyntö taisi olla n.8e yhteensä. Ja tahrainen (?!) t-paita 2,5e..ihmettelen myös näitä 50-80e toppapukuja! Oli sitten mitä tecciä hyvänsä, menevätkö oikeasti kirppiksillä noilla hinnoilla..usein vielä polvet ym. ihan selvästi kuluneet jne..

Itsellä periaate, että siistiä tavaraa pitää olla paljon, jotta edes kannattaa pöytä ottaa, ja hinnat huokeat jotta tavara liikkuu.

En vie myöskään kaikkea kerralla vaan osissa, ettei tule liian täyttä..ja on kuitenkin tarpeeksi tavaraa.

Esimerkiksi;

trikoopaidat 0,50-2,5e

trikoohousut 0,50-3e (kalliimmat pitää olla jo lähes uudet..)

toppapuvut n.8-15e (merkistä ja kunnosta riippuen)

kengät (esim. Viking GoreTex) n.5-7e

takit 3-6e

kirjat 1-3e

jne.

Lumppuja, tahraisia vaatteita ei kannata viedä yhtään..ne menee roskiin.

Vierailija
19/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reimatec-toppapuku maksaa uutena 129 e, kirpparilla 50 e on kohtuullinen t. nro 2

Maksais käytetystä reimatecista 50e. Sehän olis silkkaa rahan haaskausta. itte ostin alesta haalarin ja kun laitoin 15 e lisää, niin sain uuden haalarin. 50e on kyllä aivan kaamea hinta käytetystä puvusta, masko uutena mitä makso.

Vierailija
20/24 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatec maksoi 159e tai 169e mallista riippuen! En tiedä mitä ne kaupassa maksavat.. järkky hinta!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi