Kuinka monta hampurilaista tai hampurilaisateriaa lapsesi on syönyt viimeisten kahden viikon aikana?
Kommentit (77)
Lapsi 2v. Harvinainen herkku on tosin perheessämme moinen. Syödään hampparia yleensä n. 2 kertaa vuodessa ja lapsi saa toki myös silloin hampparin. Mäkissä käydään.
ja toinen otti nakki-lihapullavartaan eilen ABC:llä. Lapset 5v ja 8v. Eli kotikaupungissa harvemmin käydään hampparilla, mutta matkoilla niitä tulee syötyä. Varmaan siis nyt kesällä aika usein. Kun pienempi oli moniallerginen, turvallisin ruoka purkkiruuan jälkeen oli mäkkärin hampurilainen ilman mausteita, ranskikset ja pillimehu. "Oikeissa" ravintoloissa kun yleensä eivät ymmärtäneet, että meidän todella tarvitsi tietää ruuan kaikki ainesosat paistorasvoja myöten.
Viimeksi käytiin ulkona syömässä n. kuukausi sitten, silloin käytiin meksikolaisessa ravintolassa.
Me käydään muksun kanssa säännöllisesti ulkona syömässä n. kerran kuukaudessa juhlistamassa äiskän tilipäivää. Joskus käydään hampurilaisella, joskus pizzalla/pastalla, joskus wokkiruokaa, joskus kanansiipiä... Pitää sitä elämässä olla sitä juhlaakin, ainaisen perujen+soossin lisäksi:)
kaikki muut 11 lasta (iältään 1½-17v) eivät ole syöneet yhtään...ei varmaan kuukausiin:)
Oltiin etelässä ja tietysti mahatauti iski heti tokana päivänä. Ainoa ruoka, joka sen jälkeen kelpasi oli juustohampurilainen.
Muutenkin poika on ronkeli ruoasta, pitaa olla tuttua sapuskaa.
Yleensä käydään n. kerran kuussa hampurilaisella kaupunkireissun yhteydessä.
Käydään Hesessä aina markettireissulla ja joskus iltasin haetaan muutenkin jos ei jakseta muuta. Kaikki tykkää ja syö koko annoksen.
Lapset 5, 3 ja 1.
Mulla on yh-viikko menossa kun mies on kaukomatkoilla ja töissä ihan sikakiire. En ehdi saada töitä valmiiksi kun pitääkin lähteä lapsia hakemaan. Normaalisti sen tekee siis isä.
On syöty yks hampurilaisateria per nokka ja yhden kerran haettiin kiinalaista noutoruokaa. Hyvin maistui :) Huomenna on varmaan kalapuikkojen vuoro, mutta keskiviikkona ehdin ihan oikeaan ruoanlaittoon, kun otin lomapäivän!
joopa joo, mua ihan aikuisten oikeesti naurattaa nää teijän jutut!!!! O ateriaa, my ass!!!!
Kateellinen olet, koska itselläsi lapset on totutettu roskaruokaan - tottakai, koska vanhemmatkin niitä vetävät päivät pitkät! En ymmärrä, miksi minun pitäisi mennä Heseen tai Mäkkriin ihan vaan menemisen ilosta, kun en itse voi sietää niiden ruokia! Opetan mieluummin lapseni syömään thaimaalaista, intialaista, japanilaista ja välimerellistä ruokaa kuin jenkki-roska-moskaa, johon he varmasti pääsevät kouluaikana kavereineen ihan riittävästi tutustumaan. Miksi on niin vaikea uskoa, että mäkkäri ei kuulu kaikkien perheiden vakiovierailukohteisiin?
roskaruokaan, jos siellä käy muutaman kerran vuodessa? Ja se, että sinä et pidä niistä sapuskoista ei tarkoita sitä, etteikö lapsesi voisi pitää ja joskus jopa syödä niitä. Tuollainen ehdottomuus on outoa, saatko siitä jotain itsetuntoa kohottavaa tunnetta vai miksi olet niin ehdoton?
Ehdoton olen siksi, koska olen valinnut vegaanisen ruokavalion. Mitäköhän mäkkäri mulle tarjoaisi? Sitä iänikuista ja kamalaa salaattia, mitä heillä on tarjolla. Ei se itsetuntoani kohota varmaankaan, mutta on kyllä siinä mielessä tärkeä asia, etten käy lihansyöntiin kannustavissa "roska"paikoissa - ihan noin niin kuin periaatteessa. Mut hei, eihän se ole sulta pois! Niin, ja tottakai lapseni saa syödä mäkkärissäkin sittten, kun on riittävän vanha sinne menemään itsekseen. Lihansyöjää hänestä en tietoisesti kuitenkaan kasvata. Minusta siinä ei ole mitään outoa tai ehdotonta! On kuitenkin aika monta ruokapaikkaa olemassa, jossa minäkin voin syödä hyvin mielin.
minkäikäisiä oikein oletta? Kyllä mekin parikymppisenä syötiin, mutta näin 40 v kiintiöt ovat täynnä...
Käydään Hesessä aina markettireissulla ja joskus iltasin haetaan muutenkin jos ei jakseta muuta. Kaikki tykkää ja syö koko annoksen. Lapset 5, 3 ja 1.
Ja kaikki ollaan laihoja. Repikää siitä.
lapset 8v ja 6v.
Molemmat tosin pääsevät tällä viikolla vielä hampurilaisille. Isoäiti ottaa molemman pojan luokseen, eri päivinä, ja on luvannut molemmille hampurilaisen.
pizzaa ja kiinalaista pikaruokaa ollaan kyllä syöty.
Mutta mahdollisesti loppuviikosta kun lähdetään mummolaan niin käydään matkalla syömässä jotain pikaruokaa. Ei olla kyllä käyty kun viimeeksi joskus talvella, aika kallista ja epäterveellistä on. Mutta hyvä että on pikapaikkoja sitä varten jos joskus on tarve!
ja 6-v söi hampurilaista (ehkä 1/3 jaksoi) ja 2,5 v kaksoset söi puoliksi lastenaterian nugeteilla.
Hampparilla käydään säännöllisen epäsäänöllisesti, ehkä kerran parissa kuukaudessa. Nopeaa ja vaivatonta ja Mäkkäri on ainoa pikaruokapaikka, jonka gluteenittomiin tuotteisiin luotamme.
Lapset 5v. ja 2v.
Hampparit on syöty viimeksi varmaan 2kk sitten. Muutaman kerran vuodessa käydään, liittyy yleensä johonkin reissuun tms. erikoistilanteeseen.
repikää siitä, ettei meidän lapset ole moneen vuoteen syöneet lastenaterioita! (Tietävät kyllä mitä ovat, joskus halunnet sellaisen, kun tuttavaperheen lapset ovat valinneet samalla reissulla).
Viimeksi kun olimme mäkkärissä kuukausi sitten, tuo 8 v otti mega-big-macin ja 6 v valitsi mcfeastin. Tietävät, että ne ovat paljon paremman makuisia. Ja isoveli on moneen otteeseen kertonut pikkuveljelle lastenaterioiden lelujen olevan krääsää :-).
pari kertaa kuussa usein käydään, tosin hampparit ei maistu vaan nugetit. Välilläkäydään kerran viikkoonkin ja meillä tosi hoikat ja liikkuvaiset lapset, joten en ole ollut huolissani.
että on aika edullista...Hese paljon kalliimpi.
Meillä lapsi 7v, syönyt yhden hampurilaisaterian maidolla (ei tykkää limuista). Käydään ehkä 1-2 kertaa kuussa. Helppoa, nopeaa, edullista. Itse olisin menossa varmaan useammin (ikää 40v), mutta lapsi ei niin välitä.
yhden kerran ollaan ostettu elämän aikana= ei syönyt