Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinähatut vko 24

08.06.2009 |

28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS

28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays

29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala

1.7. Emmi 75____________2.(04)

1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa

1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto

1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS

1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS

1.7. Emmi69_______38/39_2.(07)

1.7. Taateliz________81/79_1.

1.7. Mirella_73___________2.

2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS

2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS

2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS

2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays

3.7. Helga 07 ____________2.

3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)

3.7. Helga07_______32/32_2.(07)_______SAS

3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS

3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS

3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS

4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS

4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS

4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs

4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks

4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS

4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS

4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks

5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs

5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto

5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)

6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS

7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS

7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS

7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS

8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS

8.7. Emppu 74 __________ 3.

8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS

8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos

8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS

8-9.7. Miiza76 ___________4.

9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi

9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS

10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri

10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS

11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl

11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS

12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto

12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks

12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL

13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks

14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS

14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS

14.7. e69 _________ 39/42_3.__________Tays

15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl

15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala

15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS

15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL

16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS

16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL

16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS

16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS

16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS

16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto

17.7. Nasqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto

17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe

18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS

18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS

18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala

19.7. armasäiti __________ 2.

19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks

19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi

19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys

19.7. pikkukakkonenko____ 2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. RituRanska___ 28/28_1.

19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS

20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto

20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS

20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS

21.7. Mardu_____________ 2.

22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)

23.7. aurinko02

25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)

25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala

25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää

25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi

26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05)_______Kätilöopisto

27.7. Rachella______35/34_2.(05)

27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS

27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL

28.7. Indifani_______ 77/77_2.

29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS

29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri

30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki

31.7. miranna ______89/86_1

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kanssa ollu noita aika kipeitäkin menkkatuntemuksia nyt pari viikkoa, eivät liity supistuksiin eivätkä tule jollakin välillä ja sitten lopu, vaan saattaa just tuollain puoli tuntia kerrallaan. Itsestä ainakin tuntuu, että vauva laskeutui alemmaks samoihin aikoihin, joten jotain edistykseen viittaavaa kai. Sisko sanoi, että hänellä kesti toista kuukautta synnytykseen, vaikka alkoi heti odottaa, että ne tarkottais jotain =-) Itse olen nyt niin lahopää, etten muista miten itsellä on aiemmin mennyt.

Meillä ei ole edelleenkään mitään valmiina, sänky, kaukalo, hoitopöytä, tuplat, kaikki on lainassa edelleen tai sukulaisten varastoissa. Vaatteet on sentään omassa varastossa, mutta sekaisin kaiken kokoisten kanssa yli kymmenessä laatikossa, joista pitäis ne joskus kaivaa ja pestä. Mutta ei niillekään ole paikkaa ennen kuin hoitopöytä palaa kotiin ehkä parin viikon päästä... Sairaalakassia olen ajatellut niin paljon, että täytyis varmaan tehdä lista edes, niin osais sitten h-hetkellä pakata, kun aivot ei ole kuitenkaan silloin käytössä. Onneks täällä oli muitakin mattimyöhäisiä, minua vaan meinaa välillä hirvittää, kun LA on jo 2.7. x-| Tuntuu ettei aika riitä millään kaiken tekemiseen, kun pitää pyörittää lapset, huusholli, miehen (jota ei juuri kotona näy kuin öisin) raksahuolto ja vauvan valmistelut, mutta näillä korteilla se on selvittävä.

Meillä oli tulokkaalle nimi valmiina, kunnes alettiin rakentamaan ja naapurissa olikin saman niminen pikkupoika, joten vaihtoon meni :( Yksi epävarma ehdokas on, joten päätetään varmaan vasta sitten kun nähdään, kuka meille syntyy. Kakkosen nimi arvottiin aikanaan pitkällä tikulla ristiäisaamuna :)

Tämä palsta on kyllä henkireikä, mukavaa lukea, kun toiset valittaa samoista vaivoista, niin ei tarvitse itse valittaa ja tietää ettei ole ainut kituja :D Hajonneen selän, vihlomisten, univaikeuksien, jalkasärkyjen, kohdun kasvukipujen ja miljoonan muun vaivan lisäksi maha on mennyt nyt ihan viime aikoina tosi kovalle. Onko kellään mitään viisautta? Kuituja ja vettä tietysti vedän urakalla, mutta lisäapu ei olisi pahitteeksi.. Ja pänniikö ketään muuta tosi runsas valkovuoto. Tuntuu että vähän väliä alushousut on likomärät, aamulla kaikki muutkin housut mitä jalassa on. Siteitä en halua käyttää, kun hautovat ja iho tulee araksi pitkästä käytöstä.

No, jospa nyt olisi valitettu päivän kiintiö täyteen. Helppoja päiviä ja pitkää pinnaa kaikille kirjaimellisesti odottaville.

Miksu 36+4

Vierailija
22/158 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tänään neuvolassa kääntymässä, eikä siellä ihmeitä ollut taaskaan. Pissa puhdas, paineet ok, vauvan syke sopiva jne. Sf-mitta oli kahdessa viikossa kivunnut 29,5 sentistä 33 senttiin, vaikka vauva on laskeutunutkin (sanoi th, että ylävatsa on jo tyhjää täynnä :) ). Rt:ssä siis oltiin edelleen, pää syvällä, mutta ei täysin kiinnittynyt kuitenkaan. Eli ei muuta kuin odottelua.

Sairaalakassiin minä olen nyt jo pakannut imetysliivit, liivinsuojia, Lansinoh-voiteen, shampoon, dödön, hammastahnan ja -harjan, parit alushousut ja yösiteitä. Alkuun toki käytän sairaalan tarjoamia verkkohousukammotuksia ja jättisiteitä, mutta jos jostain syystä sairaalassaolo taas venyy (vauva esim. kellastuu), niin omissa alkkareissa on huomattavasti mukavampi olla :) Kassista löytyy myös kirja ja suklaalevy & lakupussi :) Osan kamoista siis yritän muistaa ottaa vielä lähteissä mukaan, mutta nuo ovat ne, joita ilman en tule toimeen :)

Vauvan kotiintulovaatteiksi olen laittanut bodyn, puolipotkarit, pipon, sukat sekä velourisen housut & takki- setin. Kolmosen aikaan (poika syntyi heinäkuun lämpimillä) mulla ei ollut tuota päällimmäistä kerrosta mukana ja silloin kätilö kysyi multa, että "noissa vaatteissako meinaat vauvan kotiin viedä?". Onneksi silloin oli peitto mukana, jonka kietaisin vauvan päälle kaukaloon, niin ei tarvinnut miehen lähteä lisävaatteita hakemaan. Tosin silloin oli kyllä yli +20 astetta ulkona lämmintä, että tuskinpa vauva olisi autossa kuljetettuna paleltunut ilman peittoakaan :/

Nimiasia meillä on mietittynä, kun kerran sukupuolikin on aika selvä. Toki ollaan sille toisellekin sukupuolelle nimeä mietitty, mutta se on ensimmäisen nimen varassa. Tälle oletetulle sukupuolelle on koko nimi valmiina. Toki se, miltä vauva sitten lopulta näyttää, ratkaisee paljon myös. Jos ei vauva näytä yhtään nimeltään, niin sitten pitää miettiä uusiksi :)

Kummien kanssa meillä tulee olemaan vaikeaa, kun tuntuu, että kaikki "hyvät" on jo käytössä. Me kun ei haluta lapselle kummeja, jotka ovat ihan vain nimiä paperilla, vaan olisi kiva, jos kummeja oikeasti tapaisikin joskus. Mutta ehkä me jotain keksitään.

Tässähän tätä taas tuli juttua, joten illanjatkoja kaikille!

M rv 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on kirjoitteluinto vallannut porukan, mukava lukea komeaa pinoa, joka kertynyt päivän aikana. Liekö porukassa jo sen verran lomalaisia, että aikaa surffailuunkin liikenee enempi :).

Tervetuloa Maikki! Kiva, että löytyi toinenkin ruotsinsuomalainen jengiin. Mäkin asun täällä Tukholman seutuvilla, länsipuolella. Ja laskettu aikakin päivälleen sama, vau :). Olisitteko tekin mahdollisesti menossa Danderydiin synnyttämään? :D

Hirveästi tsemppiä kaikille supistuksista ja vaivoista kärsiville, ainakin Näppiksellä tuntui olevan kestämistä.. Loppusuorallahan tässä ollaan pikkuhiljaa kaikki.

Öitä!

Vee-lan ja vauva rv 33+2

Vierailija
24/158 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippäpolikäynti takana tänään. lähinnä noiden joidenkin korkeampien sokereiden takia. Lääkäri totesi että hyvin on pysynyt ruokavaliolla kunnossa ja ei muutamien ylitysten takia kyllä insuliineja edes harkita.

Kaikki kunnossa siis. Paikat kiinni. Kokoarvio nyt siis noin 2900g - ehkäpä pienempi kuin odotin, vaikka olo ei siis ole kovin tukala esikoiseen verrattuna. Ja edelleen näytti pojalta ! Eli tällä hetkellä ei toivettakaan varmaan että "ajoissa" tai varmaan edes laskettuna aikana tulisi..... Nyt on vaan psyykattava itsensä siihen että max. 5 viikkoa jäljellä ja unohtaa haaveet 2-3 viikosta. Itse olen veikannut että 8.7 syntyy. No aika näyttää!

Vointi on periaatteessa ihan hyvä. Vaikka alkaahan tämä kömpelyys ja jähmeys jo tympimään Turvotukset katosi ilmojen viilettyä, ja toivotaan että pysyykin poissa. Kaikkein eniten harmittaa tunne, että koko kesä menee odottaessa eikä mitään saa tehtyä. Ei toisaalta viitsi huhkia itseään väsyksiin pihalla, koska se ei kyllä tee kenenkään muunkaan oloa kovin kivaksi täällä.....

terkuin Mirella rv 36+5

Vierailija
25/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AatuLiina tässä kirjoittelee. Tilasin uuden salasanan, mutta en siltikään pääse kirjautumaan sisälle. Ompas tämä nyt hankalaksi muuttunut.

Eilen kotiuduttiin viikon reissulta. Me käytiin 500km päässä vanhalla kotipaikkakunnalla jatkamassa talo remonttia, että sen saisi joskus myyntiin. Minäkin vaan sinnikkäästi pyllypystyssä laminoin lattioita ja sen kyllä sitten tunsi jaloissa, että on jotain tullut tehtyä.

Ajomatka meni muuten ihan huvin, mutta jalat meinasi puutua ja makuu asennossa tuntui, että sisäelimet ruseltuu...

Ens viikonloppuna olisi 300km päässä häät. Sinnekkin ois tarkoitus lähteä jos vaan kasassa pysytään. Muumimaailma olisi sopivasti matkan varrella, joten me meinattiin ilmojen suosiessa poiketa sinne. Meidän kolmi vuotias on ihan muumi fani. =)

Mulla on olo pysynyt suht hyvänä. Mitä nyt pientä räknää siellä ja täällä, mutta esikoisen odotukseen verraten- nyt on se jatkuva tuska jäänyt onneksi pois.

Sukkapuikko pistoja tulee aika lailla. Mulla on lääkärineuvola huomenna. Saa nähdä onko vauva jo laskeutunut.

Kärsiikö muut todella runsaasta valkovuodosta? Mä saan vaihtaa monta kertaa päivässä pikkuhousun suojaa kun tätä vaan niinkun tulee. Värikin on muuttunut lähinnä vihertäväksi ja haju makeahkoksi. Mitä tää on? Mitään tulehduksia mulla ei oo... ??

Mä taidan vetää pohjat painon nousussa. Täällä on tullut painoa jo 17kg. No, ei hätiä mitiä. Esikoisesta tuli 35kg. Kaikki sain pois ja kymmenen kiloa meni miinuksellekkin... Ja onhan mulla nyt jo menossa vk.38...

Meillä on myös nimet päätetty molemmille (siis tytölle ja pojalle) kumpi sitten tuleekaan. Toki jos nimi ei kohtaa kantajaansa, niin se vaihdetaan, mutta nyt on mielitietyt selvillä. Kummitkin on päätetty, mutta ei vielä kysytty. Sitten vasta kun vauva on syntynyt on mukavempi kysyä.

Palaan kertomaan neuvolakuulumiset. Nyt takas nukkumaan!

AatuLiina, "Iivari" rv.38 ja tyttö-06

Vierailija
26/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna saatiin nukkua hiukan pidempään,kun mies meni koulutukseen vasta kymmeneksi.

Joku jo sopivasti tossa mainitsi,et on tämä hyvä henkireikä.Saa valittaa oloaan ihan vapaasti,ja kaikki ymmärtää. Meillä keskusteltiin jossain vaiheessa,et jos hankittaisiin toinen suht perään,mut tämän raskauden myötä on tullut sellainen tunne,et mahtaako jäädä tähän yhteen yhteiseen. Molemmat raskaudet on ollu kuin yö ja päivä,aivan erilaiset.Esikosta ei ollut mitään ihmeellistä,muutama hiivatulehdus ja flunssa kerran kuussa,mutta muuten olo oli ihan ok. No,nyt sitten on jos jotakin.Viime yönä heräsin tähän käden puutumiseen,joka pitäisi helpottaa synnytyksen yhteydessä. Oikeasta kädestä kolme keskimmäistä sormea on suht tunnottomat. Vatsa on täällä toiminut viimeisen viikon ihan ok,välillä sai kärsiä todella pahasta ummetuksesta. Limatulpan menon jälkeen alkoi kauheat liitoskivut,hyvä et pikkuhousut saa nyt jalkaansa.

Ja sit tämä kuvo olo,aivan järkyttävää.Ryhdyn pian nälkälakkoon,jos olo ei hellitä.Jostain kyl lueskelin,et ennakoi synnytystä. No sen mukaan mä olen synnyttänyt jo koko viikon.Painoa on tullut 10 kg,eli tällä hetkellä 2 kg vähemmän kuin esikosta ja olen ihan tyytyväinen. Valkovuoto on hiukan vähentynyt,mut kyllä täälläkin vaihdetaan pikkuhousuja pari kertaa päivässä.Että sellaista tähän napaan.

Meillä on nimet jo molemmille,sellaiset jotka kummatkin on hyväksyny. Pojan nimestä varmaan vielä keskustellaan synntyksen jälkeen,jos tarvetta tulee.

Ja huomenna neuvolaan,jollei olo tästä muutu päivän mittaan.Alaselkää on juilinut koko aamupäivän,mut toiveajattelua taitaa vaan olla.

Marika ja toukka 36+5

Vierailija
27/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Mukavaa kyllä kun pinkka on aktiivinen :) Todellakin tökkii tämä kotona olo kun jo kolmatta kuukautta tässä pyörin! Argh! No nyt sain sentään hyllyt kaappiin eilen, joten voin aloittaa tuon vauvanvaatteidenpesuprojektin! :D

Sairaalakassin ajattelin pakata sitten viime hetkillä, sieltä kun tarvitsee vielä kaikkea, vaikka alle kuukausi tässä toivottavasti enää ollaan maha pystyssä.

Nimet meillä on päätetty jo ajat sitten, esitietolomakkeeseenkin merkittynä. Toivottavasti tyyppi näyttää nimeltään, muuten tulee isoja ongelmia! :D Kummeja on mietitty, mutta pyydetään vasta vaavelin syntymän jälkeen.

Torstaina suuntaan sitten äippäpolille parituntiseen kääntöyrityssessioon + synnytystapa-arvioon ja mitä lie muuta siellä onkaan.

Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus suunnata kylpylään polskimaan! Odotan niin innolla tuota, että voi vain lillua jossain altaassa! En ole aiemmin edes ollut kylpylässä. Toivon vaan ettei to selviä jotain sellaista mikä reissun peruuttaisi.

Eiköhän tämä romaani riitä tällä kertaa :P

Puunukke ja skloddi 36+3

Vierailija
28/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään ensimmäinen virallinen mammaloma päivä. Olen ollut jo kyllä viime viikon kesälomalla. Tytöt ovat vielä hoidossa tällä viikolla torstaihin asti ja sitten heilläkin alkaa loma. Olen yrittänyt tehdä täällä kotona kaikkia hommia, kun on ollut kaksi apulaista hoidossa. Hyvin olen kyllä saanutkin siivoiltua ym.

Mulla on oma olo ollut tosi hyvä. Ei mitään ylimääräisiä kolotuksia. Välillä maha menee kovaksi, mutta ei mitään sen pahempaa. Huomenna menen äippäpolille tarkistukseen sokereiden takia ja katsotaan samalla vauvan kokoa.

Mä olen jo kaikki vauvan tavarat laittanut valmiiksi. ainoastaan tuplarattaat on vielä veljen varastossa, mutta ne saa siellä vielä ollakin. Ykkösrattaat pitää vielä pestä, että niihin voi vauvan laittaa.

Mulla paino laskenut koko raskauden ajan. Viikko sitten maanantaina kävin viimeksi neuvolan puntarissa ja silloin paino tippunut 12,2 kg.

Meillä ei ole nimiä päätetty kummallekaan ja luulen, että tulee olemaan taas yhtä vaikeaa kuin kahdella edelliselläkin kerralla.

Niina rv 34+6

Vierailija
29/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas minäkin täällä kirjottelemassa.

Olen ihan samaa mieltä että tää on loistava henkireikä, saa käydä purkamassa tuntojansa ihan kunnolla ja on muita vastaavassa tilanteessa :)

Tuntuu, että kaverit on kadonnut tämän raskauden myötä..Noh, onhan tämä aivan erilainen elämäntilanne kun heillä.

Marikan tavoin mekin mietittiin, että jos antaisi toisen yhteisen tulla suhkot perään.Katotaan nyt mitkä on fiilarit kun tämänkin saa maailmaan.Ainakaan vielä en ole kelkkaani kääntänyt vaikkakin tämä raskaus on ollu aivan erilainen kun kaksi edellistä.Toinen vaihtoehto on että aika on vain kullannut mun muistot..onhan edellisestä raskaudesta jo 7vuotta aikaa.

Tuosta kummiasiasta aikasemmin kyselin, meilläkin oli yksi kummi tiedossa heti alusta pitäen, toinen oli hieman hakusessa.

Marika:Harkitsin tuota syömälakkoa kans, kuvotuksen ja pahan olon pois saamiseksi, mutta tiedä sitten onko siitäkään mitään apua.Kiisseleitä ja klementtiinejä olen sitten syönyt.Oikeasti olen allerginen kaikille sitrushedelmille, mutta ainakaan vielä ei ole tullut mitään oireita.

Suklaata en pysty syömään enään ollenkaan tai alkaa närästään samantien.

Mietin juuri tuossa kun vessassa kävin, että mahtaakohan tuo olla valkovuotoa vai tihkuvaa lapsvettä jota pitkin päivää housuissa on.Täysin kirkasta nestettä kuitenkin.

Pitäisiköhän mennä jatkamaan miehen kanssa siivoamista..Oon saanut muihinki täällä tartutettua siivous intoilun :) Imuroitu on sekä verhot vaihdettu jo tänään ja kohta taidan löytää itseni takapihalta kuokkimasta.

Miinnu ja Himpula 34+5

Vierailija
30/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä siis äiti 28v ja raskausviikkoja 37+2, eli la 28.6. niin ja jätkät 2v (010607) ja 1v (150608). Naureskelinkin, että rytmin säilymisen vuoksi tämän pienen pitäis syntyä 1.7., saisinpa minäkin "synttärikaverin" heinäkuulle, mies(-79) kun on syntyny kesäkuussa, niinku nämä isoveljet täällä.

Innostuin vasta tänään lukemaan tätä palstaa, oon tuolla av:lla lueskellu noita juttuja, mutta ihan kiva tällainen "vertaistuki"-keskustelu. Eilen rekisteröidyin, ku synnytyksistä lueskelin. Olikin ihan mielenkiintoisia linkkejä, ku oli ohjeita lääkkeettömään kivunlievitykseen, tosin kaksi synnytystä ilman puudutuksia takana ja tämän kolmannenkin ajattelin ilman, tosin tilanteen mukaan.

Menkkakivut loppuraskaudessa kuulostaa kyllä siltä, miltä mulla on supistukset tuntunu. Muuten mulla on ollu tosi helpot raskaudet, mitä nyt maha pullahtanu aina puolivälissä niin, että on sitten koko ajan tiellä. Noitten kahden vielä vaipoilla olevan kanssa tuntuu tuskalta elämä tämän mahan kanssa. Onneksi (meidän kaikkien mielestä) on suihku. Pääsee pesuista paljon vähemmällä. Ja onneksi noita viikkoja ei oo enää montaa jäljellä.

Oon hurjana ajatellu, että lähdetään vielä ensi viikonloppuna Ouluun häihin. Tosin puolimatkassa yövytään, jollei sitä ennen tapahdu mitään järisyttävää. Matkaa siis tulee kaikestaan melkein 500km/suunta ja ainahan on mahdollista, että lapsi päättää syntyä välillä. Lääkäri vaan totes rauhallisesti, että onhan siellä sairaaloita, ku sille suunnitelmasta sanoin.

Muuten, ku monet puhuu 36vkon lääkärintarkastuksen sisätutkimuksesta, mulle ei oo tehty kertaakaan. Enkä oo kaivannu. Lääkäri vaan selitti, että sillä ei oo oikeastaan mitään merkitystä, ku vauva saa syntyä jo, jos on syntyäkseen. Tosin eipä meillä ultratakaan kuin alkuraskaudessa, jos ei sitten seulontojen yhteydessä, mutta en oo halunnu seulontoja, ni se on se yks 10-13vkon ultra, josta näkee vaan, että vauva on oikeassa paikassa ja sydän sykkii... Siis näin Jyväskylän seudulla.

Äitiyslomaa ollu virallisesti jo 2vkoa, tosin sitä ennen pidin vuosilomat, ehdin siis käydä äitiyslomien välillä 6 vkoa töissä, kauemminkin olisin malttanut olla, mutta lastenhoitojärjestelyjen takia sitten päädyttiin kyseiseen ratkaisuun. Varsinkin kun sain kerrytettyä ensi vuoden lomat kasaan. Ja työehtosopimukseenkin oli tullut tervetullut muutos ja työnantaja maksaa palkan ensimmäisiltä 35 äitiyslomapäivältä.

Eilen neuvolassa th arveli, että olis aika pakata sairaalakassi. Ja sain esitietolomakkeen synnytystä varten, ku älysin ite pyytää. Tai itseasiassa sain siitä puolet, ku th ei löytäny toista sivua siitä. Sairaalakassi on pakkaamatta, vauvan vaatteita en laita valmiiks, ku tiedän, että mies haluaa ne etsiä, ku tulee hakemaan pois sairaalasta. Suotakoon se siis hänelle. Esitietolomakkeen voisin kuitenkin alkaa täyttää. Helppo homma tosin, ku en halua puudutuksia, meni niin helposti nuo poikien synnytykset. Toki tilanteen mukaan mennään.

Jaha, mutta nyt ainakin toinen noista pienistä miehistä haisee, jotenka tämä muori lähtee pyllynpesulle.. muuten kuulostaa tutulta myös valkovuoto-ongelma, oon ite vaan päätyny vaihtaa alushousut tarvittaessa, eipähän hiosta eikä haudo, niin ku side tai pikkuhousunsuoja.. ja kohta saa siteitä taas käyttää ihan kyllästymiseen asti.

äiti, piilovauva ja pojat 1v ja 2v

Vierailija
31/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin edellisestä raskaudesta reilu seitsemän vuotta,tulos istuu juuri tuossa vieressä ja katselee kun kirjoittelen, ja kuuntelen samalla biisejä Youtubesta =)

Olen huomannut tuon saman suklaan kohdalla,alkaa heti närästämään. Rennie on auttanut ähän asti,mut nyt tuntuu et ei oikein sekään. Muuten mun ruokailu on painottunut muroihin ja vihreisiin omenoihin. Alkuraskaudesta popsin noita mandariineja.Nyt oon popsinu noita vihreitä omenoita jo pari kuukautta.

Voipi olla,et raskauden jälkeen ei ne oikein maistu=)

Marika

Vierailija
32/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pää on nyt enemmän sekaisin kuin ennen käyntiä!

Nimittäin, juu saan sektion, mutta se päivä sovitaan vasta 2viikon päästä olevalla kontrollikäynnillä. Ja leikataan vasta rv39...

Mutta, mutta.... Erittäin suurella todennäköisyydellä en kerkeä sektiopäivää näkemään, koska sisätutkimuksessa paljastui muutama pikku juttu: kanavaa enää 1cm jäljellä, muuttunu jo pehmoiseksi ja sormelle auki!

Eli omat fiilikset on pitäneet hyvin paikkansa.

takaraivossani tiedän, et normi synnytys tässä on edessä, eihän näillä merkeillä mitenkään mukula pysy sisässä reilua 2viikkoa ja paniikki meinaa riipiä pahasti päähän.

En oo vielä käsittäny kunnolla asiaa... =/

Tosin , mikäli heittäydyn sohvalle vaakaan, enkä liiku yhtään niin ehkä sitten päästään sektioon asti.....

Toisaalta pistää "vihaks" sen verran, et tekis mieli alkaa vetämään haara-perushyppyjä, käydä saunomassa kun hullu ja päälle seksiä asenteella, et jos ny v**** meinaat syntyä ennakkoon niin antaa sitte tulla vaan jo niin päästään tästäkin olotilasta!

Siis aivan sekopäinen fiilis.

kaikenlisäks alakerta on nyt niiiiiiiiin hellänä siitä ronkkimisesta, et miks kukaan ei oo sanonu et se sattuu noin paljon??

Puudutteista muuten kirjaavat sen verran ylös, et mun tilannetta on seurattava niin tarkkaan, että saan epiduraalin tai mini-spinaalin. Ja ehdoton ei kohdunkaula puudutteille. samoin et anestesia lääkäri laittaa tipan, ei kätilö.

Mitähän muuta? Niin Lääkärin ilmeet oli kans sen suuntaiset, et sekin olettaa tän syntyvän ennakkoon.

Joten Marika: Sakaba pystyyn kumpi siellä onkaan ekana puhkumassa!!

T Helga rv 36+2

Vierailija
33/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sellaisia uutisia. Kuka lääkäri sulla oli? Mä miestä varoitin viime viikolla,et se sitten sattuu se sisätutkimus,et ei kannata ihmetellä jos hiukan irvistelen siellä tutkimuspöydällä.

Ihan sama itsellä oli silloin viime tiistaina,kaulaa enää sentti jäljellä,kohdunkaula pehmennyt ja sormelle auki. Niin ja se limatulppa meni silloin viime torstaina.

Nyt olen kuullostellut tätä omaa olotilaa koko päivän. Alaselkä hiukan kipee ja välil tuntuu,et persauslihakset kramppaa. Hiukan jänskättää,joko tästä kohta pääsis tosi toimiin. Ollaan,Helga,hyväs lykys samaan aikaan siellä laitoksella. tarttee ainakin kassi varmuudeks pakata tänään valmiiksi =)

Marika

Vierailija
34/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas helga saanut uutisia. oletkin varmaan kertonut, miksi sektiota suunnitellaan, mutta se on multa unohtunut. jos lääkärit suosittelevat sektiota niin miksi sitä aikaa piti siirtää vielä kahdella viikolla, on todella erikoista. toivotaan, että vaavi nyt kaikesta huolimatta pysyy sisätiloissa :-)) ja syntyisi sektiolla. vaikka aika lyhyeksi tuo kohdunsuu on käynnyt.

mulla oli tänään myös lapsen paino arvio ja synnytystapa arvio kättärillä. itselläni on myös perinnöllinen sairaus mikä vaatii lääkitystä synnytyksen aikana(muuten en käytä) ja synnytyksen jälkeen n. 3-6pv. samoilla kaavioilla ja lääkityksella mennään kuin esikostakin.

mutta yllätys: nlassa ollaan povattu koko ajan esikkoa pienempää lasta(esikko oli 3200g ja 46cm) ja sanpotiin viimeisessä lääknlassa, että kohdunsuu on 1.5cm jo auennut, ja kypsä. hah hah, kohdunsuu on mulla edelleen sen 3cm kiinni(huoh) ja ei ole kypsä vaan edelleen samanlainen kuin raskauden alussa. ja vauva rt:ssä, sitäkin nlan th+lääk. ovat arvuutelleet, että miten päin on jnejne .. MUTTA, kuten jo arvasinkin niin vauva on isompi kuin esikko, painaa jo nyt melkein 3500g ja nelikiloista lääkäri povasi tai hiukan yli nelikiloinen, .. kiva kiva. eli sellainen kilon verran isompi kuin esikko. mutta nlan tieto ja taito sai kyllä kolauksen, varsinkin tämän lääkärin.

ei murehdita painosta, se on se mikä on, ja kilot saa pois jos vain haluaa. mullekin tuli esikosta se melkein 40kg ja parhaimmillaan olin vain 3kg päässä normi painostani. mutta sairastuin ja sain lääkityksen mikä vaikuttaa hormonitoimintaan ja juuri painoa nostaen(kortisoni) ja lihosin 1.5kk about 7kg. mulle tullut sellaiset 15kg nyk. mukaan, eli olen kilon laihtunut tässä kuukauden aikana. kun ruoka ei maistu !!!

tänään pakkaan sairaala-kassin ja vauvalle vaatteet. täällä myös on vain muutamia ihan pikkuisia 50cm vaatteita, koska aikas nopsaan jäävät pieniksi. poitsulle otan bodyn ja sellaiset nalle puh puoli potkuhousut, hatun+peiton ja takin, jos vaikka on mitenkä kylmä.

valk.vuodosta oli ollut puhetta, sama täälläkin, valk.vuotoa tulee runsaasti. mutta mitään limatulpan näköistä ei ole tullut, vaikka esikosta sitä tuli n. 6vk ennen syntymää....

monet teistä on kirjoitelleet, että maitoa/esimaitoa tulee jo nyt ihan reippaasti. olen ihan kauhuissani, koska mulla tulee maitoa, mutta sitä saa kyllä rinnoista pusertaa, ei vain tule ja vuoda. tarkoittaako se sitä, että maitoa ei tule lapselle .. esikosta muistelisin jotakin samansorttista, ja että vasta synnytyksen jälkeen aukenivat hanat. taisin vielä kätilöllekin tokaista, että ei multa tule maitoa, ja hän siihen, että hyvinhän tuota tulee ..

sellaista täällä t. emmi rv-37+1&esikko 2v+2kk

Vierailija
35/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans limatulppa irronnut =)

Neuvolassa annoin pissanäytteen joka oli mielestäni "sotkuinen" ja siinä oli verijuovia ja muutakin moskaa ja terkka sanoi heti sen nähtyään että limatulppa on nyt sitten irronnut. Viikko sitten sisätutkimus ja silloin olin jo auki sormelle ja kohdunsuu pehmeä. Nyt alkoi kyllä jänskättää tosissaan!!!! Eilen supisteli jopa yli 2h 10min välein. Tänään supistellu kans varmaan 20 kertaa, mutta ei tarpeeksi. Aika kipeitä on mutta saisi olla kipeempiä!

Neuvolatäti antoi vielä ajan ens vkon tiistaille ja sanoi että nähdään silloin tai sitten teitä on jo viisi!

mp73 ja sissi rv 36+2

Vierailija
36/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ok. Verenpaine hiukka kohonnut tavallisista alhaisista lukemista, nyt 128/68 ja hb (120) korkeimmillaan mitä ollut koko raskauden aikana. Th sanoi vauvan olevan suuri, muttei valtava. Itsekin oletan, että varmaankin yli nelikiloista tässä haudotaan, jos rv 40 päästään. Aika jännä, että 4D ultrassa 25+3 vauvan painoarvio oli 918g (rv 40 noin 3,7-3,8 kg) ja neuvolassa kätilö arvioi 29+3 painoa olevan 2,4kg... hurja painonlisäys muutamassa viikossa, jos tarkkoja arvioita.

Nuo polikäynnit saattavat olla aikas kurjia ymmärrän täysin Helgan fiilikset. NKL:llä taitavat tehdä lähes järjestäen suunnitellut sectiot rv 39:llä, jos vain mahdollista. Saas nähdä miten mun rv 36 synnytystapa-arviovisiitti menee...

Samoilla linjoilla Emmin kanssa, omaa painonnousua turha stressata. Se on yleensä vain väliaikaista ja ylimääräiset lähtee kivasti huomaamatta imettäessä. Itselle kertynyt "hyvää" jo enemmän kuin esikon kanssa oli lopussa eli noin 13-14 kg. Toisaalta liikkuminenkin on ollut lähes olematonta. Esikoista odottaessani rv 38:lla tein vielä 10 km kävelylenkin, nyt en muista milloin moisen olisin tehnyt... ei vaan repeä esikolta ja jaksamiselta töiden jälkeen.

Ilmoitin jo itseni & vauvan syyskuiseen fysioterapiaryhmään, joka keskittyy vauvan motoristen kykyjen kehittämiseen. Piti olla nopea, että saa varmasti paikan... :)

-Mirla- & potkuttelija 34+2

Vierailija
37/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS

28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays

29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala

1.7. Emmi 75____________2.(04)

1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa

1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto

1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS

1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS

1.7. 69emmi69 _____38/39_2.(07)

1.7. Taateliz________81/79_1.

1.7. Mirella_73___________2.

2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS

2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS

2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS

2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays

3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)

3.7. Helga7607_____ 32/32_2.(07)_______SAS

3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS

3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS

3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS

4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS

4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS

4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs

4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks

4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS

4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS

4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks

5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs

5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto

5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)

6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS

7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS

7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS

7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS

8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS

8.7. Emppu 74 __________ 3.

8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS

8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos

8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS

8-9.7. Miiza76 ___________4.

9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi

9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS

9.7. Yksinäinen 83__ 26/32_1._______SATKS

10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri

10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS

11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl

11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS

12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto

12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks

12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL

13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks

13.7. Ellura _______ 39/42_3.__________Tays

14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS

14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS

15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl

15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala

15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS

15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL

16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS

16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL

16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS

16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS

16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS

16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto

17.7. Ansqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto

17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe

18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS

18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS

18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala

19.7. armasäiti __________ 2.

19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks

19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi

19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys

19.7. -mila-____ 2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. RituRanska___ 28/28_1.

19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS

20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto

20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS

20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja

20.7. Emiliia 27/29 1. Kätilöopisto

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS

21.7. Mardu_____________ 2.

22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)

23.7. aurinko02

25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)

25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala

25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää

25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi

26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05 _______Kätilöopisto

27.7. Rachella______35/34_2.(05)

27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS

27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL

28.7. Indifani_______ 77/77_2.

29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS

29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri

30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki

31.7. miranna/cheryll_89/86_1

Vierailija
38/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli listaan tuli päivitys, Emiliia liittyi joukkoon :)

Emiliia 34+1

Vierailija
39/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katsoin neloselta aamulla ja päivällä vauva tulossa - ohjelman. Molemmissa oli yksi synnytys. Ai kun olisi kiva, jos oma synnytys noin rauhallinen. Rehellisesti, en kyllä muista noin hiljainen olleeni synnyttäessäni, mutta ei mulla ollut kameroitakaan paikalla. Onkos kukaan muu uskaltanut ohjelmaa katsella?

Kävin minäkin ensin suuhygienistillä, joka ensin oli sitä mieltä, ettei paikkaamisen tarvetta. Kun sitten sai hammaskiveä pois ohjasi hammaslääkärille tuon kuluneen paikan vuoksi.

Aamulla sitten neuvolaan, tämä vertaistuki palsta on kyllä hyvä muistutin. Unohdin tuon vastaaine labran käydä ennen huomisaamua, nyt illalla jo liian myöhäistä.

t:Tai rv 35+5

Vierailija
40/158 |
09.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hullu lähtee nääs saunaan....

Marika: Siis Pirjo oli tutkimassa! Juu ja mä oon viipottunu kenottaen koko päivän kun issias pamautti vaemman puolen ihan jumiin. =/

Kysyin muuten, et voiko olla niin etten tunne supistuksia, niin kätilö meinas et alussa ihan hyvin mahdollista kun ei mahassa ole muuta ku ohkanen nahka ja tiukka paketti vauvaa!

Niin ja muillakin on limatulppa lähteny liikkeelle! No myös minä bongasin illal pienen vihertävän "jutskan", tosin ihan pienen, mut sitä se kait on...?

Meinataanko me kaikki rv36 alkaa nyt kuopsuttaan lähtökuoppia ihan tosissaan! =D

Tosin vihajuksista huolimatta jäi sairaalakassi edelleen tänään pakkaamatta, vaikka piti kyllä...

Aa, ja kukas kysy miks sektio on tulossa mulle, sori en muista nikkiä!

Mutta siis eka sektiolla suunnitellusti, ja nyt riesana palleatyrä ja jumalaton piikkikammo, siinä tärkeimmät miksi halusin uuden sektion.

jaaha jos nyt lähtis sutimaan uhkarohkeena sinne saunaan.... Yksi kolmesta S käyttöön! =D

T helga rv 36+2