Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan lahja. :(

Vierailija
27.05.2015 |

Mistä tämä lahjavillitys on tullut? Meikäläisten aikaan vaan persiinnuolijat toi kukkapuskat keväisin. Iltapäivälehdissä opet arvostelevat inhokki lahjojaan ja toivelistat näkyy myös olevan siellä. Voi helvetti sentään.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole lähtenyt mukaan tähän opettajien lahjomiseen.
Nimenomaa siksi, etten oikein keksi mitään järkevää lahjaa, ja mitään "pakko ostaa kun muutkin" lahjoja en viitsi vaivoiksi antaa.
Ja kun kyseessä on nimenomaa pitkälti se. Eli opettajalle menee juurikin sitä tiimarin alennuslaarista löydetty kynttiläkippo. Harva kuitenkaan oikeasti tälläiseen panostaa.
Eri asia on sitten sellainen, että joku pitkäaikainen kiva opettaja jää  esim.eläkkeelle, niin muistaminen on ihan hyvä juttu. Mutta se, että joka vuosi samalle opettajalle etsitään niitä kippoja, niin ei siinä ole oikein mitään järkeä.
Pitäisi kieltää koko kippojen ja kuppojen antaminen. Jos on pakko jotakin antaa, niin muistamisen olisi hyvä olla jotakin helppoa käyttötavaraa. Eli juuri vaikka joku pieni herkku (jonka voi viedä vaikka opettajanhuoneeseen tarjolle tai antaa kotiväelle, jos itselle ei maistu) tai muuta, jonka saa varmasti helposti annettua pois tai käytettyä pois.
Jos itse olisin opettaja, niin tuntuisi, että tuo lahjominen on vain lähinnä kiusallista. Tuskin noista lahjoista kuitenkaan mitään hirveän käytännöllistä käteen jää, ja minusta olisi ainakin kurjaa kiitellä sitten lahjanantajia, kun jotkut eivät pysty lahjaa antamaan.
Eli se itse tekemä kortti ja kiitos olisi hyvä käytäntö.

Vierailija
42/52 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota kyllä mun lapsuudessa 80-luvulla Etelä-Suomessa jo suurin osa toi opelle lahjan. Vaan ne syrjäytyneet henkisesti/taloudellisesti ei lahjaa tuoneet. Mun lapset vie lahjoja opelle harrastusvetäjälle taksikuskille koska haluun opettaa heidät anteliaiksi ja kiitollisuutta tunteviksi en piheiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä roskisauton kuljettajat saa joululahjan ja juhannuslahjan sekä postinjakajakin. Että niitäkin lahjomme 

Vierailija
44/52 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen jatkuva lahjojen ostelu on järjetöntä. Minäkin teen paljon töitä eikä kukaan siitä minua erikseen kiitä lahjoilla. Työnantajalta ei ole koskaan tullut minkäänlaista joululahjaa. Opettajat ovat itse ammattinsa valinneet ja saavat siitä palkkaa. Tällainen lahjominen pitäisi kieltää kokonaan. Varsinkin kun aletaan keräämään rahaa yhteislahjaan pari kertaa vuodessa..

Vierailija
45/52 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni saa lastentarhan opena älyttömästi kaikenlaista pientä lahjaa lasten vanhemmilta. Hän jakaa ne eteenpäin ja onneksi ennen joulua. Olen saanut koostettua kätevästi, ilmaiseksi runsaita ja kivoja lahjakasseja lisäämällä hankkimieni lahjojen lisäksi serkun luovuttamia  kukkaisteetä,vegaanisuklaata, hajukynttilöitä yms. 

Serkkuni huokailee joka joulun alla, että hän tottakai  arvostaa lasten vanhempien huomaavaisuutta. Hän vain ei tarvitse niitä lahjoja ja tykkäisi todella paljon lapsen askartelemasta joulukortista tai vaikka joulukoristeesta. Ei muuta. Lapsi oppisi samalla antamaan arvoa myös aineettomalle lahjalle, juuri sille toisen muistamiselle, ja miten tavara ei aina jää muistoksi niin hyvin  kuin henkilökohtaisempi joulukortti.

Vierailija
46/52 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne muutkaan ammattien edustajat saa mitään lahjoja tai kiitosta työstään. Jokaiselle opelle vissiin maksetaan palkkaa tekemästään työstä? On oikeasti todella sairas ilmiö tämä lahjonta pari kertaa vuodessa. Ilmoittaako lahjan saajat nämä myös verottajalle ja miten työnantaja reagoi näihin lahjuksiin? Toimiiko kaikki virkakoneisto nykyisin lahjuksilla? 

Vierailija
47/52 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta omppuja tai mandariineja 

Vierailija
48/52 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kerätty jopa satojen eurojen lahjoituksia opettajille. Ja joka joulu ja kevät. Itse olen se pas  ka vanhempi joka ei aina osallistu ja nämä lapsen luokkakaverit sitten saattavat sanoa lapselle siitä, kun joku tyhmä vanhempi on valittanut lapsen kuullen. 

Siihen lisäksi leirikoulu ulkomaille. Siihen kerätään satoja euroja vanhemman kukkarosta. Toiset ottavat jopa velkaa sen takia. Ja jos joku ei tuo myyjäisiin kskkua tms. myytäväksi, suunnilleen kivitetään vanhempi ja taas saa lapsi kuulla joltain. Suomalainen peruskoulu ei ole ilmainen. 

Vierailija
49/52 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsilla niin ihanat opettajat ja hyvä yhteistyö vanhempien kanssa ala-asteella, että hankimme yhteislahjoja.

Vierailija
50/52 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vielä lahjoja näille työssään täydellisesti epäonnistuneille elitistisille syöttiläille.

Vierailija
51/52 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota kyllä mun lapsuudessa 80-luvulla Etelä-Suomessa jo suurin osa toi opelle lahjan. Vaan ne syrjäytyneet henkisesti/taloudellisesti ei lahjaa tuoneet. Mun lapset vie lahjoja opelle harrastusvetäjälle taksikuskille koska haluun opettaa heidät anteliaiksi ja kiitollisuutta tunteviksi en piheiksi!

OPettaja saa palkan.

viekö lapsesi lahjan myös kaupan kassoille, koulun keittäjille, postinjakajille, roskakuskeille, ruokatehtaiden työntekijöille, sellutehtaan työntekijöille, energia, vesi jne? Vai onko niin kiittämätön ja valikoiva, että vie vain valituille? Sehän on kiusaamista, jos vain jotkut huomioi. Kasvatatko hänet kiusaajaksi?

Vierailija
52/52 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opet oikein boostaavat toistensa lahjoja. Kun lasten koulun opeja on tietysti myös omien lasten luokkakavereiden vanhemmissa. Niin ne ehdottelee toisilleen isoja keräyssummia. 

Ihan pimeetä menoa. Opejen lahjominen pitäisi kieltää, kortin saisi viedä ei muuta. Suurinta osaa  vanhemmista nuo vain ärsyttää. Ja tietyt oppilaat aina ojentaa lahjan, muut ei pääse mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi