Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi valittaa koko ajan? Onko hänellä huono olo vai

Vierailija
23.06.2024 |

onko se vain persoonallisuus?

Yksi lapsista nyt jo teini, ja ihan koko ajan on joku asia pielessä. Monesti vielä sellaisia asioita, joille ei voi mitään (esim. liian kuuma, avaa ikkunan, tulee liian kylmä). 80 % puheesta pelkkää valitusta. Vanhemmat eivät sano mitään tai pyydä käyttäytymään. Mietin, onko siihen jokin syy, että suostuvat tuota kuuntelemaan vai ovatko vain niin tottuneet. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuus.

Vierailija
2/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mitäpä jos kysyisit teiniltä itseltään, että mitä kuuluu, onko kaikki hyvin? Sen sijaan, että täällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se kun ei ole ikinä vaadittu käyttääntymään, kiva hänen tuleville työkavereille...

Vierailija
4/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M oon näille aina vastannut että "sitte on, ei voi mitään, enkä voi asialle tehdä mitään", nopeasti on oppinut että turha valittaa.

Vierailija
5/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahanss.. Taas lapseton Vanhapiika keksi uuden lapsi aloituksen. Älkää vastatko. Tämä vastailee itselleen ja haluaa taistelukaverin.. Hyi 🤮

Vierailija
6/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahanss.. Taas lapseton Vanhapiika keksi uuden lapsi aloituksen. Älkää vastatko. Tämä vastailee itselleen ja haluaa taistelukaverin.. Hyi 🤮

Miten se jaksaa kun kaikki tunnistaa sen.. 

Vierailija
7/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti haluaisin tietää, en ole lapseton vanhapiika ja tunnen monia lapsia, mutta vain tällä yhdellä on jatkuvasti kaikki pielessä. Ja olen kysynytkin, mitä kuuluu ja vastaukseksi tulee valitusta. Sitä en ole kehdannut kysyä, miksi valittaa koko ajan kaikesta, koska luulen, että ei itse edes huomaa sitä vaan on joku tunne, johon itse uskoo tai opittu käytös. 

Haluaisin auttaa. 

Vierailija
8/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä se kun ei ole ikinä vaadittu käyttääntymään, kiva hänen tuleville työkavereille...

P.o käyttäytymään

Vierailija
9/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitinsä samanlainen valittaja?

Vierailija
10/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko äitinsä samanlainen valittaja?

On varmaan.. Kateellinen katkera, ilkeä, Vanhapiika.. On muka tietävä. 🙈💩

Vierailija
11/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 10 ei ole ap. Joku haluaa nyt selvästi vain pilata asialliseksi tarkoittamaani ketjua. Lapsen äiti ei ole ainakaan seurassa mikään valittaja, ihan normaalin oloinen kuten isäkin. Ainoa, mikä hämmästyttää on se, että eivät koskaan ikinä yritä opastaa lasta olemaan valittamatta tai käyttäytymään, vaan lähtevät rakaisemaan ja neuvottelemaan jokaisesta lapsen valituksen aiheesta. Tämä on ehkä se, mikä minua kiinnostaa, miksi tekevät niin.

Ollaan siis vietetty kesällä aikaa mökillä ja tehty talvisin muutama reissu tämän perheen kanssa n. neljän vuoden aikana ja tämä lapsen valitus on vaan pahentunut. Alkaa valitettavasti olla jo aika raskasta seuraa kaikille. 

Vierailija
12/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
13/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti haluaisin tietää, en ole lapseton vanhapiika ja tunnen monia lapsia, mutta vain tällä yhdellä on jatkuvasti kaikki pielessä. Ja olen kysynytkin, mitä kuuluu ja vastaukseksi tulee valitusta. Sitä en ole kehdannut kysyä, miksi valittaa koko ajan kaikesta, koska luulen, että ei itse edes huomaa sitä vaan on joku tunne, johon itse uskoo tai opittu käytös. 

Haluaisin auttaa. 

Mieti, mitä miten paljon muutoksia teini-ikäinen on kokenut elämässään lyhyessä ajassa, lapsesta on kasvamassa aikuinen, kehitys on ollut valtavaa ja kropan muutokset, hormoonit tekevät kovaa työtä, aivolohkot kehittyvät, joka aiheuttaa teineille paljon muutoksia ihan perusarkeen ja ympäristön paineet ovat kovat, vaikka mieli on lapsen. Elämä jatkuvaa heikoilla jäällä kulkemista. 

Kuinkahan moni meistä aikuisista kestäisi kysyisen kehityksen rääkin, ilman valittamista, kun tulevaisuus pelottaa, eikä tiedä mitä ympärillä tapahtuu. 

Teini-ikä lapselle on yhtä herkkää aikaa, kuin olla 3v joka ei ole vauva, mutta ei ole isokaan.

Vierailija
14/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella, 12v, se on persoonallisuus, on ollut sellainen koko ikänsä. Raskasta.

Vierailija
15/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan keskivertonaiselta. Jos yksi valituksen kohde korjaantuu, niin tilalle löytyy kaksi muuta aihetta mikä on pielessä.

Vierailija
16/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M oon näille aina vastannut että "sitte on, ei voi mitään, enkä voi asialle tehdä mitään", nopeasti on oppinut että turha valittaa.

Ei se persoona tuolla muutu.

Vierailija
17/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se persoona tuolla muutu.

Sekin usein riittää, että oppii olemaan hiljaa.

Vierailija
18/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ymmärrän, että teini-ikä on rankkaa. Mutta eivät kaikki teinitkään silti valita koko aikaa. 

Vierailija
19/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ystävillä on kaksi tyttöä, joista vanhempi on ollut aina tosi tyytymätön ja äkäinen luonne.

Muistan kun hän oli pieni, niin vanhemmat ihmettelivät, että miksi meidän pojat juoksivat ja nauroivat koko ajan.

Nyt nuorena aikuisena tämä vanhempi tyttö on edelleen aika hankala tapaus, hänen pikkusiskonsa on vieläkin aurinkoinen, vaikka siskonsa inhoama

Ei ole aina perheestä kiinni, mitä lapsista tulee

Vierailija
20/21 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin auttaa. 

No mistäpä sitä ulkopuoliset mammat voisivat tietää, miksi hän valittaa. Ammattivalittajia on aikuisissakin eikä heitä pysty auttamaan, kun se auttaminenkin tapahtuu kuitenkin väärällä tavalla ja väärään aikaan ja valivalivali. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi