Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laittaa kerrostettu polkkatukka "nätisti" synnärillä?

Vierailija
05.06.2009 |

Leikkautin tukkani hiljattain, tuli aivan liian lyhyt, kampaaja vain leikkasi paljon enemmän mitä halusin :( Hiukseni on jäykät ja piikkisuorat, ja päätä myöten pesun jälkeen, vaikka laitan muotovaahtoa, vahalla taas tulee jotenkin raskas ja rasvainen vaikutelma...

... niin ja tiedän kokemuksesta että synnärillä ei paljon jaksa eikä ehdi laitella hiuksia, mutta en haluaisi kulkea ihan järkyn näköisenä.. mitenkähän tätä osaisi vähän nätimmästi nopeasti laittaa siellä pesun jälkeen? Millä aineella ja miten? Olen aika tumpelo hiustenlaiton suhteen :/

Kiitos :)

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka täällä rääkyy kuinka et saa hiuksias ajatella synnärillä.

Mulla oli helppo esikoisen synnytys ja olin todellakin voimissani kun salista osastolle kävelin. Silti mua pidettiin se kolme päivää sairaalassa vaikka olisin halunnut päästä kotiin. Aika kävi pitkäksi ja kyllä siinä tukkaakin ehti ja jaksoi ajatella. Ymmärrän kyllä että ei kaikki pääse niin helpolla, mutta mitä sitä nyt heti kysyjää teilaamaan, kun asiallisesti kysyy.

Ei kaikki halua olla synnärilläkään mitään elähtäneitä sotanorsuja.

Vierailija
42/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cutrinilla on Choozism-sarjassa sellainen suihkutettava muotoiluaine Fixing Spray. Itsellä on kova, lasinen ja painava hius joka erityisesti pitkänä painuu päätä pitkin tosi tiukasti. Kys. aineella saa näppärästi tukea tyveen niin että on ilmavamman näköinen ja koostumus ei tee hiuksesta likaisen näköistä.

Pese hius, anna kuivahtaa niin että on aavistuksen kostea, suihki tyveen ja pöyhi sormenpäillä irti päänahasta.

Tähän muuhun osaan synnärillä laittautumisesta sanoisin sen verran, että meidän pikkusairaalan synnärillä melkein kaikilla äideillä oli oma huone ja oma vessa, joten laittautuminen kävi helposti eikä häirinnyt ketään. Vessan oven kun jätti auki niin kuuli vauvan tuhinat ja kähinät.

Itse sairaanhoitajana sanoisin, että peseytymisellä ja laittautumisella on ällistyttävä vaikutus ihmisen kokonaishyvinvointiin.

Sairaampikin ihminen tuntee olonsa huomattavasti paremmaksi kun on hiukset pesty ja kammattu ja jotenkin laitettu, yllä on puhtaat vaatteet ja vaikka vähän dödöä kainaloissa.

Joten siinä mielessä en pidä mitenkään turhamaisena tai typeränä laittautumista synnärillä. Jo vaikka se oma hyväntuoksuinen kasvovoide tuo vähän piristystä muuten kurjaan oloon ja vaikka olisi sektion jäljiltä vuodepotilaana niin sitä voi sitten pyytää miestä sutimaan naamaansa.

Itse olen neljä kertaa synnyttänyt ja kyllä mulla on ollut tukka-aineet ja meikit mukana. Ja kyllä, pinnit on näppärä apu, siitä olen samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukaan kuivashampoo, niin ei tarvitse pestä, jos et jaksa ottaa mukaan fööniä & muotoiluaineita. Jos peset, niin kampaa hiukset sileälle jakaukselle ja pidä ne paikallaan ja poissa kasvoilta leveällä mustalla kangaspannalla.

Itse ainakin laitoin ennen synnytystä kuntoon mm. sormen- ja varpaankynnet koska tiesin että sitten en ehdi enkä jaksa pariin viikkoon. Lisäksi laitoin itseruskettavaa voidetta jotta en näyttäisi ihan blekulta. Sitä en kyllä tosin suosittele, koska menetin paljon verta ja vitivalkoisella naamalla itseruskettava näyttää keltaiselta. :-)

Vierailija
44/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tiedä olevansa synnärillä, kotona tai missään. Ne käyttäytyy ihan samalla tavalla huolimatta siitä missä olet. Joten ihan samat temput joudut tekemään synnärillä kuin kotonakin, jos kotonakaan et niitä hiuksia helpolla kivaksi saa.

Vastasyntynyt nukkuu paljon, sulla on todellakin hyvin aikaa laittaa hiuksia ja vaikka meikata. Itse laitoin joka aamu itseni ihmisen näköiseksi, vaikka olinkin vasta synnyttänyt ja tärkein asia maailmassa oli se vauva. Me olimme perhehuoneessa, jossa oli oma vessa/kylppäri, joten siellä laitoin kuten kotonakin.

Vierailija
45/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös synnärillä. Jotain inhimillisyyttä itseäänkin kohtaan! Ja vauva tosiaan nukkui nätisti sen aikaa ja minulla kävi myös vieraita, ohhoh, ihan mieheni ja vaikka äitini jotka pitelivat kääröä sen aikaa että pääsin konkkaamaan suihkuun ja hoitamaan itseäni. Mutta ei siellä todellakaan muita ollut, jotka itseään siistivät. Onneksi sentään tässä ketjussa ja tuttavapiirissäni. Mutta synnäri on vähän niin kuin armeija, siellä näkee ihmisiä joiden kanssa ei muuten joudu mihinkään tekemisiin!

Vierailija
46/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee hienoja kuviakin, kun on nätisti laitettu. Mä laitoin kanssa synnärillä hiukset ja meikit. Kävi paljon vieraita. Tunti saattoi mennä suihkureissulla (isä hoiti vauvaa sen aikaa). Sillä on niitä suihkutuoleja, joilla voi istua kun muakin jo vähän heikotti. Ja on ihania kuvia ensihetkistä :)

Vierailija
47/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lasten teho-osaston ja oman osaston väliä ja tosiaankin piti mennä koko perhanan sairaalan läpitte. Kyllä siinä ehdin pari kertaa toivoa vähän hehkeämpää ulkonäköä, päällä kun oli se järkyttävä mummokaapu, jalassa semmoiset katkaistut miesten kalsarit ( tavalliset alkkarit painoivat leikkaushaavaa ), meikistä ei tietoakaan ja tukka takussa ponnarilla.

Että pakkaa vaan mukaan pakkelit ja föönit, mitä väliä sillä on pitääkö muut sinua turhamaisena. Kyllä synnyttänytkin nainen saa tuntea itsensä ihmiseksi.

Vierailija
48/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostat kunnon kuivashampoon tai hiuspuuterin ja kunnollisen vahan.Kuivashampoota tai puuteria vähän hiusten tyveen ja sitten vaan muotoilet miten haluat,nypit sen vahan kanssa latvoja vaikka yhteen tai miten nyt tykkäätkin.Toimii ainakin mun tukassa.

Vierailija
49/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä mutta haluan varoittaa että joskus tilanne voi olla se että lapsi vaatii sinulta ihan kokoajan jotakin ja olet itse kipeä ja univelkainen. Silloin et yksinkertaisesti ehdi laittautua. Itse pesin kyllä kerran hiukset ja laitoin ne nätisti märkänä kiinni ja laitoin huulirasvaa. Muuta ei ehtinyt ja tämäkin vain yhtenä päivänä kolmesta. Mutta jotkut ehtii ja haluaa panostaa. Kyllä mua ois vituttanu jos ei ois ollu edes harjaa ja huulirasvaa.

Vierailija
50/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaunis huivi ja sipase se päähän, tai ohkanen trikoopipo.... Tai jos et niitä osaa käyttää sisätiloissa, niin sitten on pakko laittaa hiuksia hieman.

Kyllä mullekin tuli pirteämpi olo kun edes ripsaria laittoi synnärillä suihkun jälkeen. Vaikka en tainnut kyllä meikata kuin vasta vikana päivänä, kun tiesin että pääsemme kotiin... Ei siellä tosiaan tullut ajateltua ulkonäköä kun vauva oli vaan mielessä. Yhdesti huomasin käveleväni käytävällä sairaalamekon napit auki, imetysliivit onneksi olivat päällä ettei tissit vilkkuneet...! Jotenkin siellä tottuu olemaan niin tiissit esillä, ettei enää tule ajatelleeksi että siellä käy niitä vierailijoitakin..!

Vierailija
51/56 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen synnytys oli melko "keskivaikea", toinen mielestäni helppo. Itseäni piristää myös se, etten näytä ihan seinästä reväistyltä, vaikka olo sellainen olisikin. Nopealla rutiinilla ainakin itseltäni sujuu hiusten laittaminen ja kevyt meikki - eipä noita varten tarvinnut vauvoja hoitajille viedä (miksi olisi tarvinnut?)

Todellakin meikkasin, laitoin hiukset ja hoidin ihoa myös synnärillä. Jotain inhimillisyyttä itseäänkin kohtaan! Ja vauva tosiaan nukkui nätisti sen aikaa ja minulla kävi myös vieraita, ohhoh, ihan mieheni ja vaikka äitini jotka pitelivat kääröä sen aikaa että pääsin konkkaamaan suihkuun ja hoitamaan itseäni. Mutta ei siellä todellakaan muita ollut, jotka itseään siistivät. Onneksi sentään tässä ketjussa ja tuttavapiirissäni. Mutta synnäri on vähän niin kuin armeija, siellä näkee ihmisiä joiden kanssa ei muuten joudu mihinkään tekemisiin!

Vierailija
52/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla saa myös laineita, ei pidä ääntä. Saat tukan nätiksi, eikä tarvi nolostella että kuuluu ääni, kun laitat tukkaa :)

Mulla kova sairaala/toimenpidekammo. Kolmesti on silti tullut tuolla synnärillä käytyä. Ja aina on ollut omat vaatteet päällä, tukka pestynä ja kammattuna, ja kevyesti meikkiä laitettuna. Miksikö? Siksi, että tuntisin itseni ihan sairaaksi, ja voisin huonosti, jos olisi sairaalassa rönttäisenä. Enpä ole huomannut vauvojen tuosta kärsineen.

Viimeksi oli samassa huoneessa kanssani lestamamma, joka laittoi tukkaansa ja suihkutteli hirveät määrät hiuslakkaa. Ja mulla ripsarit silmissä, ja huulissa kiiltoa. Oli oikein kaksi huonoa äitiä, jotka ei piittaa lapsistaan ;)

Vierailija
53/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne mukaan tarrapaplarit ja muotoilutuotteita, jotta saat tukkasi kuosiin. Olen nähnyt synnärillä tosi paljon naisia, joilla tukat rumasti. Niinkään ei haitta se yleinen laahustus ja valkoinen naama muta herravarjele jos tukka on huonosti. Siellä on hyvin aikaa päivisin huoltaa itseään. Kannattaa myös ottaa jalkaraspi ja kynsilakat. Jalatkin saa kivasti synnärillä hoidettua. Mä ajelin karvatkin joka päivä, kun viivyin siellä viikon.

Vierailija
54/56 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siellä kukaan ole hehkeänä.

Vai oliko tämä provo? Toimituksellista aineistoa?

Vierailija
55/56 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä itselläni ole ollut mitään brutaalia kuin korkeintaan synnytyssalissa hetken aikaa.

Synnärillä on brutaalia menoa ja ponnistusta ei siellä kukaan ole hehkeänä.

Vai oliko tämä provo? Toimituksellista aineistoa?

Vierailija
56/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä si taas oon kaheden lapsen äiti,käytän joka päivä korkkareita,olen timmissä kunnossa,tukka laitettu viimisen päälle,on rakennekynnet varpaissa ja sormissa,meikit viimisen päälle,koruja yms..MUTTA en helvetti ajatellutkaan synnärillä minkä näkönen oon.Ja synnytykset oli helpot,ei voi senkään piikkiin laittaa.Kotiin kun pääsin,aloin jälleen tälläytyä omiin hienoihin vaatteisiini...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä