Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laittaa kerrostettu polkkatukka "nätisti" synnärillä?

Vierailija
05.06.2009 |

Leikkautin tukkani hiljattain, tuli aivan liian lyhyt, kampaaja vain leikkasi paljon enemmän mitä halusin :( Hiukseni on jäykät ja piikkisuorat, ja päätä myöten pesun jälkeen, vaikka laitan muotovaahtoa, vahalla taas tulee jotenkin raskas ja rasvainen vaikutelma...

... niin ja tiedän kokemuksesta että synnärillä ei paljon jaksa eikä ehdi laitella hiuksia, mutta en haluaisi kulkea ihan järkyn näköisenä.. mitenkähän tätä osaisi vähän nätimmästi nopeasti laittaa siellä pesun jälkeen? Millä aineella ja miten? Olen aika tumpelo hiustenlaiton suhteen :/

Kiitos :)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei auta muu kuin pesu, muotoiluaine, föönaus ja suoristusrauta/ilmakiharrin. Eli koko arsenaali mukaan vain - tai vaihtoehtoisesti pipo/huivi. Pelkän pesun jälkeen on tukka päätä myöten.

nyt, mutta mikä ongelma se on, että hiukset on päätä myöten? Itselläni on tälläinen pehko, joka sojottaa mihin sattuu, vaikka kuinka laittaisi. Eikö ne päätä myöten olevat hiukset kuitenkin ole ihan siistit?

Vierailija
22/56 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lyhyestä polkkamittaan kampauksia, ja minunkin tukka on jäykkä, suora ja taipumaton. Ihan ykkösapu on vanhat kunnon papiljotit!

Tukan pesemisen tai kastelemisen jälkeen laita hieman muotovaahtoa (ei liikaa, pieni määrää riittää ja tukka pysyy puhtaan näköisenä), kampaa tukka jakaukselle ja sitten väännät paplareita tukkaan osio kerrallaan. Pienet papiljotit menevät tosi lyhyeenkin tukkaan, pitempään paksummat. Sitten voit touhuta mitä lystäät sen ajan kun tukka kuivuu, ja jos on kiire, fööni auttaa. Kun otat paplarit pois, voit helposti vielä harjailla hiuksiasi haluttuun muotoon ja sitten suihkuttaa kevyesti hieman hiuslakkaa, että sopiva muoto säilyy.

En siis käytä paplareita tehdäkseni kiharoita, mutta paplarit nostavat tukkaa juuresta ja parhaimmillaan niihin jää kevyitä laineita, karkeaan ja jäykkään tukkaa ei tosiaan mitään käkkärää parista paplarista tule, joten sitä ei tarvitse pelätä.

Lopputulos on parhaimmillaan siis ilmava kampaus, tukka näyttää tuuhealta ja hyvällä tavalla laitetulta. Harjoittele kotioloissa, niin tiedät sitten synnärillä mitä tehdä. :)

Ja kuten olet itsekin huomannut, on tärkeää osata käyttää muotoilutuotteita sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän. Liika tekee likaisen näköiseksi, pieni määrä ei auta. Katso että sinulla on laadukas jämäkkä muotovaahto, ja laadukas hiuslakka, josta saa ohutta hienojakoista kestävää suihketta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä muistelen ettei synnärille edes olisi saanut laittaa kynsilakkaa. Muistaako joku muu tälläistä sääntöä?

Vierailija
24/56 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä muistelen ettei synnärille edes olisi saanut laittaa kynsilakkaa. Muistaako joku muu tälläistä sääntöä?

rakennekynntekin laitettaisiin ennen synnärille menoa. Se kai nopeuttaa äitien kotiutumistakin, kun kokevat olevansa paremmassa kunnossa kuin ovatkaan.

Vierailija
25/56 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva keskustelu, ei siinä mitään. Mutta kattokaapa aloituspäivämäärää.

Vierailija
26/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan samaa mieltä!

Musta on hienoa, että edes joitain äitejä kiinnostaa ulkonäkö myös raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen :) Valitettavan moni nainen repsahtaa aivan totaalisesti raskaaksi tultuaan: ensin syödään kahden edestä joo ja paisutaan kuin pullataikina. Sitten synnytyksen jälkeen vähät välitetään ulkonäöstä ja piiloudutaan "muka-kiireen" taakse. Ja kuljetaan vielä pahimmassa tapauksessa julkisilla, ettei vain tulisi yhtään liikuntaa ja raskausläskit sulaisi pois.

Itse - kahden lapsen äitinä - treenasin ja söin terveellisesti molempien raskauksien ajan, ja 1,5 kuukauden kuluttua synnytyksistä oli taas vatsalihakset näkyvissä. Kävelen lähes aina korkokengillä, pukeudun siististi, käyn säännöllisesti kampaajalla, manikyyrissä, pedikyyrissä, hierojalla, kasvohoidossa - myös raskauden ajan. Se, että haluan näyttää hyvältä - myös raskaana ja eritoten sen jälkeen - on henkilökohtainen päätökseni.

Eli, antakaa niiden pitää ulkonäöstään huolta, jotka haluavat! Jos te repsahdatte ja rupsahdatte, ei tarkoita että muidenkin pitäisi tehdä niin! :)

Vierailija
27/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim got2be. Halpaa.

Vierailija
28/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyöröharjalla. Jos ei muuta niin kevyt tupeerauksen tapainen kammalla, ei ihan päällihiuksiin.

Ja juu, turhamainen olin minäkin. Laitoksella ei mitään muuta ollutkaan kuin aikaa ja tunsin oloni ankeaksi tukka takussa ja ilman meikkiä, joten kyllä kävin suihkussa, letitin hiuksia, laitoin ripsaria ja vähän puuteria yms.

Vierailija
29/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taatusti on kiire laittaa itsensä ihmisen näköiseksi kun selviää sieltä alennustilasta kaiken kivun, veren, paskan ja tuskan keskeltä. Jos vaan henki pihisee ja liikkumaan pääsee niin ihan varmasti haluan laittautua heti kun vain voin. Piste.

Ja ei, en hittojakaan välitä miltä näytän ja kuulostan kun synnytän. Mutta meikit pakataan varmasti mukaan.

Ja suosittelisin aika monille mammukoille, että miettisi sitä ulkonäköään sen synnytyksen jälkeenkin. Monella se tuntuu unohtuvan vuosiksi eteenpäin ja palautuu mieleen vasta kun mies on löytänyt uuden naisen, joka käyttää muutakin vaatteita kuin miehen verkkareita, crocseja ja löysiä tunikoita. Ja joskus ripsiväriä.

Vai oikein suosittelet mammukoille... No, aikuisena ihmisenä teen omat päätökseni myös ulkonäköni suhteen.

Vierailija
30/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap sua, mä mietin itse jopa että millä lailla laittaisin tukan synnytykseen. Mikä olis sellainen kiva/kätevä/ei häiritsevä kampaus. Ekalla kerralla mulla oli synnytyksen aikaan permanentti (kätevä muuten synnytyksen jälkeenkin kun aina koholla). Tokalla kertaa laitoin kaksi ranskanlettiä. Ei ollut tiellä ja näyttää mun silmään kuvista kivalta.

Nyt on kolmas mahassa, mutta synnytykseen vielä pitkä aika. Nyt on lyhyt polkkatukka, en varmaan tätä kyllä siellä laita laisinkaan.

Mutta mun mielestä ei kyllä ole mitään rupsahtamista jos ei synnäriaikana mieti ulkonäköä pätkääkään. ei myöskään ne seuraavat pari kuukautta kun vauva on vaativa. Joskus vuoden päästä synnytyksestä on ihan kiva jos irtoaa verkkarikoomasta. :) Itellä ainakin on ollut niin valvottavat lapset, että on kyllä univelka näkynyt yleisesti habituksessa.

Vierailija
31/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä joudut jättämään vauvasi hoitajien huomaan siksi aikaa kun tälläydyt vessassa kaikenlisäksi varaten koko vessan siksi aikaa....

Ota huomioon muutkin. Jospa se tukka ei olisi se tärkein asia siellä. Ok?

Vierailija
32/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä joudut jättämään vauvasi hoitajien huomaan siksi aikaa kun tälläydyt vessassa kaikenlisäksi varaten koko vessan siksi aikaa....

Ota huomioon muutkin. Jospa se tukka ei olisi se tärkein asia siellä. Ok?

enkä silti jättänyt vauvaa hoitajille. Suihkun ajan saattoi olla jos isä ei ollut paikalla.

Vauva nukkui kuitenkin melkein koko ajan, sägyssäkö olisi pitänyt maata ja pyöritellä peukaloita?

Vierailija
33/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpaankin synnytykseeni! Ennen toista synnytystä se oli jopa helppoa, koska vauva syntyi suunnitellulla sektiolla. Ja ensimmäiselläkin kerralla ehdin aivan hyvin laittaa itseni kuosiin ennenkuin supistukset yltyivät niin pahoiksi, että piti sairaalaan lähteä.

Ehdottaisin, että jos vaan pystyt, laitat sen tukan nätisti siinä vaiheessa kun synnytys on aluillaan. Pakkaat sairaalakassiin kuivashampoota, sillä saat seuraavan päivän ainakin pelastettua. :) Minä yleensä pesen hiukset joka päivä, mutta joskus en jaksa, joten tuo kuivashampoo on pelastus. Se ei edes vie hiuksilta sitä "ryhtiä" eikä luomasi kampauskaan katoa. Jos sen pidempään joudut sairaalassa olemaan, sitten alkaa minulla kyllä keinot loppua kesken. :)

Vierailija
34/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kivempi katsella niitä vauvan ensimmäisistä hetkistä otettuja kuviakin, kun itsekin näyttää niissä ihan siedettävältä. :)

32

Vierailija
35/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tarjoan sympatiaa. Miksei siellä synnärilläkin voisi yrittää näyttää ihmiseltä? Mä laitoin muistaakseni jopa ripsiväriä... =) Ja lyhyitä hiuksia on todellakin jotenkin laitettava, ettei ne ole ihan järkyt - pitkän tukan voi aina sitaista ponnarille ja olla huolehtimatta.

Itse olen menossa synnyttämään viidettä hetkenä minä hyvänsä... ja kokemuksesta tiedän, että jos saan edes harjattua hiukset, niin hyvä on.

Kahdelta muksulta en pysynyt edes pystyssä (eli päässyt edes vessaan...) ja kahdelta selviydyin siitä niukin naukin. Eipä käynyt hiusten laittaminen edes mielessä tajuissa pysymisen kanssa taistellessa. Toki jollain menee helpommin =)

Ja siis neljästä synnytyksestä kolme on ollut ns. helppoja...

Vierailija
36/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyt suihkussa, laitat muotovaahtoa ja vähän föönaat. Hiuskiinnettä päälle. Näytät ihmiseltä koko päivän, et ehkä ihan yhtä fiiniltä mitä siviilissä mutta ihan riittävältä kuitenkin.

Olen synnyttänyt kolme lasta, ja joka aamu osastolle päästyäni olen käynyt suihkussa ja laittanut tukan. Aikaa menee viis minuuttia. Suihkussa nyt on joka tapauksessa pakko käydä jos vaan jalat kantaa, sitä hikoilun ja veren hajua ei kyllä muuten kukaan haistele!

Vierailija
37/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös äiti, joka mielellään kevyesti itseään ehosti myös synnärillä, kivittäkää! Esikoisen synnytykseen en ottanut ehostusvälineistöä mukaan ja olo synnärillä oli tosi kurja ja rupsahtanut. Muissa synnytyksissä ymmärsin, ettei elämän tarvitse pysähtyä, kun lapsi syntyy: minulla on oikeus peseytyä, harjata ja föönata hiukseni ja laittaa jopa rispiväriä. Tämän jälkeen olin huomattavasti pirteämpi.

Vierailija
38/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat ovat epäsiistejä kananpersetukkia, onneksi itse en kuulu kys.ryhmään.

Ap, minäkin ehdotan pinnejä, niillä saa helposti huolitellun ilmeen.

T: 2 lasta synnyttänyt ja aina pitänyt huolta että hiukset ovat hyvin ;)

Vierailija
39/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhtaaseen hiukseen rullat jämäkällä kiinnikkeellä ennen synnärille lähtöä (siis jos ja kun sitä voi mitenkään ennakoida). Rullakampaus, kevyt ravistus, lakkaa, pieni tupeeraus ja kevyt harjaus. Pienillä pinneillä voit laittaa otsista pois silmiltä. Kampaus kestää hyvänä parikin päivää, hiukset tuuheammat ja helpommin saat laitettua ne sairaalassakin.

Kyllä minä ainakin ajelin itseni alapäästäkin ennen sektioon menoa. Kammotti ajatuskin, että joku perushoitaja joutuu moisen työn tekemään.

Jos olisin pystynyt olisin tehnyt brasilialaisen sokeroinnin, mutta yhtään ylimääräistä kipua en raskauksissani ole kestänyt joten sheivaus riittäköön.

Onnea synnytykseen!

p.s ota kiva oloasu mukaan, se on mukavampi kuin sairaalavaatteet! Tekee paljon raikkaamman olon. T-paita/toppi alle ja mukavat villasukat/lämpöiset sukat.

t. kolmen lapsen äiti, neljännestä haaveileva ja todellakin itsestään myös synnärillä huolta pitävä!

Vierailija
40/56 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään tätä ketjua lukiessa voin kai todeta että synnytykseni oli keskimääräistä rankempi! Eipä siinä paljon tullut tukan laitto mieleen kun verinen leikkauspaita päällä toista päivää makasin ja hikoilin sängyssä pääsemättä ylös. Silloin kyllä olin kiitollinen edes siitä vähästä että päätin olla meikkaamatta synnyttämään lähtiessä!

Toki ap:lla olikin jo enemmän kokemusta tästä aiheesta ja varmasti osaa nämä synnytyshommat meikäläistä pareemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi