Vihkisormukset?
Siis naiselle hankitaan uusi kihlasormuksen lisäksi, mutta entäs mies? Kaiverretaan kihlasormukseen vai mitä???
Juu on urpo kysymys, mutta voisiko joku silti kärsivällisesti vastata, kiitos :)
Kommentit (6)
On noita kihlasormuksia myynnissä, mutta ei vihkisormuksia erikseen? Onko ihan sama minkä sormuksen valitsee?
ap kysyjällä on melko simppeli kihlasormus ja miehellä mies, siis sormus yleensä ei mitenkään erityisesti kihlasormuksena myyty. ajattelin jotain pientä kiveä vihkisormukseen...
vain miehen kihlaan toinenkin päivämäärä.
Ei halunnut toista sormusta. On myös minun mielestä mautonta kun miehellä kaksi sormusta olen monella nähnyt..
vain miehen kihlaan toinenkin päivämäärä.
Ei halunnut toista sormusta. On myös minun mielestä mautonta kun miehellä kaksi sormusta olen monella nähnyt..
Esim mulla on vain yksi kihla/vihkisormus. Lyhyissä nakkisormissani kaksi samassa sormessa on typerän näköistä.
Ystäväni tapauksessa taas naiselle ostettiin toinenkin sormus ja miehenkin sormuksen pappi siunasi vihkitilaisuudessa. Kihlasormus siis otettiin pois ennen tilaisuutta ja oli kaasolla "tallessa" samoin kuin naisen sormus oli bestmanilla. Ja muistaakseni sinne kaiverrettiin uusi päivämäärä, miehen sormuksessahan useimmten on hyvin tilaakin, kun ovat niin isoja.
Tapoja on monia.
Mutta perinteisesti miehen kihlasormukseen ei tehdä mitään. Nykyään myös miehet haluavat toisen sormuksen ja jos haluatte, voitte kaivertaa kihlasormukseen.
t kultasepän liikkeessä työskentelevä