4 v ja 10 kk eläkeikään? Paljonko sinulla on?
Kommentit (17)
Mitä sinä toisten eläkkeelle pääsyn ajankohdasta hyödyt ap?
14 v 1 kk, jos eläkejärjestelmää edes on enää tuolloin.
Noin 6v ja 6kk. En aio olla päivääkään yli; kyllä minulla muutakin tekemistä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä toisten eläkkeelle pääsyn ajankohdasta hyödyt ap?
En mitään. Outo kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo enää edes perillä, milloin pääsen eläkkeelle. -75 oon syntynyt. Mutta tykkään työstäni.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012100921.html?utm_source=amppa…
Tuosta voit katsoa eläke-ikäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä toisten eläkkeelle pääsyn ajankohdasta hyödyt ap?
En mitään. Outo kysymys.
Outo aloitus.
N. 9 vuotta mutta aion ottaa ainakin OVE:n heti kun pystyn ja FIREtän viimeistään silloin. Tai aikaisemmin.
Olen sitä ikäluokkaa joka ei koskaan pääse eläkkeelle. Tai no, työkyvyttömyyseläke on ainoa vaihtoehto.
En tiiö. Oon ollu sairaseläkkeellä jo täytettyäni 15 v ja nyt olen 50-v nainen. Että silleen. Enkä ole edes kunnon töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo enää edes perillä, milloin pääsen eläkkeelle. -75 oon syntynyt. Mutta tykkään työstäni.
Eläkeikäsi on 66v1kk
Itsellä olisi 4 vuotta ja 8 kk, mutta ajattelin olla vielä 5 vuotta ja kuukauden. Itsekin voisin jäädä heti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä toisten eläkkeelle pääsyn ajankohdasta hyödyt ap?
Keskustelua? Liittynee tämän päivän lehdessä olevaan arvioon kunkin ikäluokan tulevaan eläkeikään.
Täällä nelisen vuotta alimpaan eläkeikään mutta olisin valmis siirtymään eläkkeelle vaikka heti. Jättäisin tämän huonosti palkatun raskaan työn nuoremmille mielelläni. Pätkätyötä joten "toive" saattaa toteutua koska tahansa 🙄 Terveydentila on hyvä tai vähintään kohtuullinen ja jaksaisin töitä ihan eri tavalla jos pääsisin koulutusta vastaaviin töihin. Lähemmäs kuuskypäsenä irtisanotuksi tuleminen on pahinta koska todennäköisyys tulla palkatuksi on olemattomat. Nuoremmille suosittelen sijoitussäästämisen aloittamista mahdollisimman nuorena vaikka kuinka pienistä tuloista. Ette jää täysin tyhjän päälle tässä iässä. Asenteet ikääntyneitä kohtaan tuskin muuttuvat, korkeintaan kovenevat. Osanne saatte tekin aikanaan.
Voi minua onnellista, olen ollut eläkkeellä jo 1,5 vuotta, sitä ennen putkessa 5,5 vuotta ja OVE:llakin olin.
Periaatteessa voisin olla eläkkeellä jo nyt, mutta kannattaa tehdä töitä vähän pitempään niin saa isomman potin, jos elää sinne asti. Vielä 2-4 vuotta ajattelin olla.
Mitä ihmettä, nytkö alin eläkeikä on laskenut? Mä luulin, että se olisi mulla 66 v 4 kk mutta on näköjään laskenut 66 v 1 kk:een. Tässä tapauksessa eläkeikään on n. 15 v 5 kk.
Tavoite-eläkeikä on toki pari vuotta korkeammalla vielä.
Sitten kun olen 67 vuotta ja yhdeksän kuukautta vanha.
Mä en oo enää edes perillä, milloin pääsen eläkkeelle. -75 oon syntynyt. Mutta tykkään työstäni.