Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 v ja 10 kk eläkeikään? Paljonko sinulla on?

Vierailija
26.06.2026 |

Voisin jäädä jo nyt.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo enää edes perillä, milloin pääsen eläkkeelle. -75 oon syntynyt. Mutta tykkään työstäni. 

Vierailija
2/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä toisten eläkkeelle pääsyn ajankohdasta hyödyt ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 v 1 kk, jos eläkejärjestelmää edes on enää tuolloin.

Vierailija
4/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 6v ja 6kk. En aio olla päivääkään yli; kyllä minulla muutakin tekemistä riittää.

Vierailija
5/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä toisten eläkkeelle pääsyn ajankohdasta hyödyt ap?

En mitään. Outo kysymys.

Vierailija
6/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo enää edes perillä, milloin pääsen eläkkeelle. -75 oon syntynyt. Mutta tykkään työstäni. 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012100921.html?utm_source=amppa…

Tuosta voit katsoa eläke-ikäsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä toisten eläkkeelle pääsyn ajankohdasta hyödyt ap?

En mitään. Outo kysymys.

Outo aloitus.

Vierailija
8/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 9 vuotta mutta aion ottaa ainakin OVE:n heti kun pystyn ja FIREtän viimeistään silloin. Tai aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä ikäluokkaa joka ei koskaan pääse eläkkeelle. Tai no, työkyvyttömyyseläke on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
10/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiö. Oon ollu sairaseläkkeellä jo täytettyäni 15 v ja nyt olen 50-v nainen. Että silleen. Enkä ole edes kunnon töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo enää edes perillä, milloin pääsen eläkkeelle. -75 oon syntynyt. Mutta tykkään työstäni. 

Eläkeikäsi on 66v1kk

Vierailija
12/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä olisi 4 vuotta ja 8 kk, mutta ajattelin olla vielä 5 vuotta ja kuukauden. Itsekin voisin jäädä heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä toisten eläkkeelle pääsyn ajankohdasta hyödyt ap?

Keskustelua? Liittynee tämän päivän lehdessä olevaan arvioon kunkin ikäluokan tulevaan eläkeikään.

Täällä nelisen vuotta alimpaan eläkeikään mutta olisin valmis siirtymään eläkkeelle vaikka heti. Jättäisin tämän huonosti palkatun raskaan työn nuoremmille mielelläni. Pätkätyötä joten "toive" saattaa toteutua koska tahansa 🙄 Terveydentila on hyvä tai vähintään kohtuullinen ja jaksaisin töitä ihan eri tavalla jos pääsisin koulutusta vastaaviin töihin. Lähemmäs kuuskypäsenä irtisanotuksi tuleminen on pahinta koska todennäköisyys tulla palkatuksi on olemattomat. Nuoremmille suosittelen sijoitussäästämisen aloittamista mahdollisimman nuorena vaikka kuinka pienistä tuloista. Ette jää täysin tyhjän päälle tässä iässä. Asenteet ikääntyneitä kohtaan tuskin muuttuvat, korkeintaan kovenevat. Osanne saatte tekin aikanaan.

Vierailija
14/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi minua onnellista, olen ollut eläkkeellä jo 1,5 vuotta, sitä ennen putkessa 5,5 vuotta ja OVE:llakin olin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voisin olla eläkkeellä jo nyt, mutta kannattaa tehdä töitä vähän pitempään niin saa isomman potin, jos elää sinne asti. Vielä 2-4 vuotta ajattelin olla.

Vierailija
16/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, nytkö alin eläkeikä on laskenut? Mä luulin, että se olisi mulla 66 v 4 kk mutta on näköjään laskenut 66 v 1 kk:een. Tässä tapauksessa eläkeikään on n. 15 v 5 kk.

 

Tavoite-eläkeikä on toki pari vuotta korkeammalla vielä.

Vierailija
17/17 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olen 67 vuotta ja yhdeksän kuukautta vanha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän