Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan erikoista että lapsen isä on tyttärensä

Vierailija
24.06.2026 |

kanssa paljon?


Meillä saadaan ihmettelyä kun isä osallistui yösyöttöihin (rintamaito pakastettiin). Kävivät vaunulenkeillä usein kaksin. Taaperoiässä isä otti tyttären kaupoille mukaan. Kävivät uimassa ja isä opettanut tyttärelle mm. korjaamaan autoa (tyttö 5v). Leikkivät prinsessoilla ja muutakin mielestäni normaalia. Moni kuitenkin kummastelee asiaa? Onko outoa että töiltään isä kerkeää ja ennen kaikkea tahtoo olla lapsensa kanssa? Miksi asiaa ihmetellään?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia isyyttä. Ihmettelijät ovat mielestäni kummallisia. Totta hemmetissä isän pitää hoitaa omaa lastaan.

Ei ole normaalia nisäkkään isyyttä tuollainen. Linnuilla on emo ja emo, nisäkkäillä emo ja siittävä koiras. Linnuilla ruokinta tapahtuu molempien vanhempien toimesta koska eivät imetä, vaan oksentavat ruokaa poikasille. Nainen tuottaa rintamaitoa. Koiras eli mies keskittyy naisen ruokkimiseen imetysaikana.

Palaa jo takasin sinne metsän puuhun viettämään lajisi mukaista elämää.

Et sä tule sopeutumaan kahdella jalalla kävelevien maailmaan.

Vierailija
62/69 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehheh opettanut  5 - vuotiaan korjaamaan autoa?

Kyllä lapset otetaan normaalisti kotihommiin mukaan. Kotityöt eivät ole vain keittiössä tapahtuvia.

Kommenttisi on niin yksinkertaisen ihmisen kynästä, että veikkaan, ettet edelleenkään tunne yhtä hyvin kaikkia työvälineitä nimeltä kuin lapsenlapseni 5-vuotiaana. Hän sai olla mukana isin nikkaroinneissa siitä lähtien kun oppi kävelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset kummastelevat asiaa, siihen voi olla useita syitä:

Joillakin on edelleen perinteinen käsitys siitä, että äiti on lapsen ensisijainen hoivaaja.

Heidän omassa lapsuudessaan tai lähipiirissään isät eivät ehkä osallistuneet yhtä paljon lastenhoitoon.

Aktiivinen isyys voi erottua ympäristössä, jossa monet vanhemmat jakavat vastuita eri tavalla.

Joskus ihmiset kommentoivat asioita, jotka poikkeavat heidän omasta kokemuksestaan, vaikka niissä ei olisi mitään kummallista.

Erityisesti se, että isä viettää paljon aikaa tyttärensä kanssa, saattaa herättää huomiota joissakin ihmisissä enemmän kuin vastaava suhde isän ja pojan välillä. Se kertoo usein enemmän kommentoijan ennakkokäsityksistä kuin itse tilanteesta.

Kuvailemasi toiminta kuulostaa lähinnä sitoutuneelta, läsnä olevalta vanhemmuudelta. Lapselle on yleensä hyödyksi, että hänellä on läheinen ja turvallinen suhde molempiin vanhempiinsa

Näitä tekoälyvastauksia ei kukaan halua lukea.

Älä nyt, toi oli ihan hyvä eikä mikään älytön tekstimuuri.

Vierailija
64/69 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jopa enona harrastanut paljon siskon tyttöjen kanssa :D olen kuullut vittuilua asiasta monta kertaa. "Hyvä vaimo susta tulee" kun olen mennyt siskoa auttamaan hänen lasten kanssa. Kaikki siskon tytöt on nukahtaneet enon masun päälle vauvana. Olen monesti viettänyt aikaa yksin niitten kanssa. Miksei siis joku isä oman tyttärensä kanssa viettäisi aikaa?

Tässä ei sinänsä ole mitään epänormaalia. Perinteisimmissä matrilineaarisissa heimoissa miehet eivät koskaan jätä lapsuudenperhettään ja toimivat tällaisina lapsenpiikoina sitten nimenomaan omien siskojen lapsille. Vain siitos käydään tekemässä toiseen matrilineaariseen sukuun, miehestä ei koskaan tule mitään kunkkua tai perheen päätä. Kun on käyty yöjalassa toisessa perheessä niin palataan aina päiväksi omaan perheeseen kasvattelemaan oman siskon lapsia sitten.

Mutta huom. näissä ei mies yritä larpata imettävää emoa tai erottaa lasta naisesta päästäkseen itse naisen pimppiin yöksi. Tämä on se missä länsimaalainen kulttuuri menee täysin metsään ja sairastuttaa kaikki jäsenensä. Äiti ja lapsi ovat ihan yhtä kiinteä paketti kuin eläimilläkin emo ja poikaset. 

Joku vanha piika taas kateellisena sotkemassa keskustelua. Lähde vaikka kävelylle, se auttaa masennukseesi.

Ei kuka tahansa vanhapiika, vaan ehta ja ainoa siitoshullu. Vauvapalstan väkevin soturi.

Kohta se ottaa kierroksia, ja sitten päästään orankiemoista tuotantoeläimiin ja poikalapsia kastroimaan...

Vierailija
65/69 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia isyyttä. Ihmettelijät ovat mielestäni kummallisia. Totta hemmetissä isän pitää hoitaa omaa lastaan.

Ei ole normaalia nisäkkään isyyttä tuollainen. Linnuilla on emo ja emo, nisäkkäillä emo ja siittävä koiras. Linnuilla ruokinta tapahtuu molempien vanhempien toimesta koska eivät imetä, vaan oksentavat ruokaa poikasille. Nainen tuottaa rintamaitoa. Koiras eli mies keskittyy naisen ruokkimiseen imetysaikana.

 

Ihmisethän ovat lintuja jep jep ja kaikki nisäkkäät ovat samanlaisia.

Älä välitä. Taas on tämä siitoshullu löytänyt palstalle. 😁

Vierailija
66/69 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani on käyttänyt lastaan myös neuvolassa yksin, kun äiti ei töiltään päässyt. Olivat sielläkin kuulema heti kyselleet missäs äiti...

Sama kokemus 20 vuoden takaa.  Minulla oli joku opiskeluasia ja nuori isä vei lapsen kävelymatkan päässä olevaan neuvolaan yksin. "Huoli heräsi" neuvolan tädeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/69 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani ja vävyni ovat jakaneet perhevapaan äidin kanssa, että äidit ovat päässeet töihin.  Asiantuntijatehtävissä kaikki.  Miniä insinööri, vävy DI.

Vierailija
68/69 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ihmettelee?

Samaa mietin. Minun mieheni tuon kaiken lisäksi osallistui myös kotitöihin. Molemmille riitti hommaa. Aina kuitenki yleinen järjestys ollu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/69 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on herättänyt suurta ihmetystä päiväkodissa se, kun tyttären isä hoitaa kaikki päiväkotikuljetukset. Isompien lasten kohdalla minä hoidin kaikki vastaavat kuljetukset. Tuolloin ei kyselty kertaakaan isän perään.

Häh, minä vuonna? Omat lapseni ovat jo täysi-ikäisiä, eikä kukaan silloin 15-20 vuotta sitten ihmetellyt, kun isä vei ja haki.

On tuolla päiväkodin pihalla tavattu monenmoista ihmettelijää.

Toiset ovat normaaleja, toiset taivastelijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi