Onko tosiaan erikoista että lapsen isä on tyttärensä
kanssa paljon?
Meillä saadaan ihmettelyä kun isä osallistui yösyöttöihin (rintamaito pakastettiin). Kävivät vaunulenkeillä usein kaksin. Taaperoiässä isä otti tyttären kaupoille mukaan. Kävivät uimassa ja isä opettanut tyttärelle mm. korjaamaan autoa (tyttö 5v). Leikkivät prinsessoilla ja muutakin mielestäni normaalia. Moni kuitenkin kummastelee asiaa? Onko outoa että töiltään isä kerkeää ja ennen kaikkea tahtoo olla lapsensa kanssa? Miksi asiaa ihmetellään?
Kommentit (60)
Ensimmäisen lapsemme kohdalla äidiltä loppui rintamaito kahden kuukauden jälkeen synnytyksestä. Niinpä hoidin yösyötöt pitämällä Tutteli-pulloa pyjaman rintataskussa lämpimässä ja syötin tytön pari kertaa yössä ja vaihdoin pissavaipat tarvittaessa. Äityli sai nukkua virkistävät yöunet
Varmaan kummalista ja epänormaalia?
Mäkin on ns isän tyttö.
- 70-luvulla syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Yleistä on vieläkin ettei lapsen isä osallistu kasvatukseen. Vanhoista ajoista parantunut, mutta vieläkin sellaista. Moni isä myös vain siittää ja katoaa kuulema.
Enemmän miehiä näkyy hiekkalaatikoiden reunoilla ja vaunulenkeillä kuin naisia nykyään.
Toki kulttuurierot paikkakunnittain voivat olla suuret. Näin Helsingissä Munkkiniemessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihmettelee?
Tuttavat. Ystävät kyllä pitävät normaalina, mutta tutut hämmästelevät. Myös päiväkodissa on tytöltä kaverit ja tädit kysyneet kuinka isä jaksaa ym.
Ap.
Jari on poka 🤭
Vierailija kirjoitti:
Pedotutkahan tässä alkaa värähtelemään.
Kannattaa kyllä seurailla tarkalla silmällä mitä isukki sen lapsen kanssa tekee.
HAISTA PASKA NILKKI
Tarkenna vähän tota juttuas, niin pääset käräjille. Luuletko että palstoille voi kirjoittaa mitä vain......kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Yleistä on vieläkin ettei lapsen isä osallistu kasvatukseen. Vanhoista ajoista parantunut, mutta vieläkin sellaista. Moni isä myös vain siittää ja katoaa kuulema.
Isyys saadaan äidin armosta. It’s my way or highway”.
- keskellä huoltajuusriita oleva
Vierailija kirjoitti:
Mäkin on ns isän tyttö.
- 70-luvulla syntynyt
Säkin ysälillä asuit Tampereella tuomari ukkinasi. Oliko kännyköissä virtaa.. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Mäkin on ns isän tyttö.
- 70-luvulla syntynyt
Ai säkin.....olitko kauhukakara , jolla tihee kampa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihmettelee?
Tuttavat. Ystävät kyllä pitävät normaalina, mutta tutut hämmästelevät. Myös päiväkodissa on tytöltä kaverit ja tädit kysyneet kuinka isä jaksaa ym.
Ap.Päiväkodissa lapset kyselleet? Heh, provoa paremmin tai ole provoamatta ollenkaan.
Niin on, minun isä s 1937 opetti töiden jälkeen minut tekemään lintulaudan, isä opetti huoltamaan pyörän ja paikkaamaan siitä kumen. Isä opetti käyttämään työkaluja, isä opetti maalaamaan, isä opetti purjehtimaan jne. Eikä kukaan ihmetellyt koskaan. Näin oli naapureillakin isät opetti tyttöjä ja poikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihmettelee?
Tuttavat. Ystävät kyllä pitävät normaalina, mutta tutut hämmästelevät. Myös päiväkodissa on tytöltä kaverit ja tädit kysyneet kuinka isä jaksaa ym.
Ap.Päiväkodissa lapset kyselleet? Heh, provoa paremmin tai ole provoamatta ollenkaan.
He he olen se moukka
Osallistuvatko kaikki YH-äiskän lasten kolme iskää lastenhoitoon?
Miten Sergei, Abdul ja Jarmo jakavat tarhaanviennin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihmettelee?
Tuttavat. Ystävät kyllä pitävät normaalina, mutta tutut hämmästelevät. Myös päiväkodissa on tytöltä kaverit ja tädit kysyneet kuinka isä jaksaa ym.
Ap.
Jätä jo se sika
Poikani on käyttänyt lastaan myös neuvolassa yksin, kun äiti ei töiltään päässyt. Olivat sielläkin kuulema heti kyselleet missäs äiti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistä on vieläkin ettei lapsen isä osallistu kasvatukseen. Vanhoista ajoista parantunut, mutta vieläkin sellaista. Moni isä myös vain siittää ja katoaa kuulema.
Isyys saadaan äidin armosta. It’s my way or highway”.
- keskellä huoltajuusriita oleva
Oikeuden kautta minunkin isä aikoinaan meidän sai asumaan luokseen, kun äiti vaan otti meidät ja muutti keskelle ei mitään jonkun örkin luokse.#ällöäitimyytti
Minä jopa enona harrastanut paljon siskon tyttöjen kanssa :D olen kuullut vittuilua asiasta monta kertaa. "Hyvä vaimo susta tulee" kun olen mennyt siskoa auttamaan hänen lasten kanssa. Kaikki siskon tytöt on nukahtaneet enon masun päälle vauvana. Olen monesti viettänyt aikaa yksin niitten kanssa. Miksei siis joku isä oman tyttärensä kanssa viettäisi aikaa?
Ihan normaalia isyyttä. Ihmettelijät ovat mielestäni kummallisia. Totta hemmetissä isän pitää hoitaa omaa lastaan.
Koska mies ei ole emo. Lapsen sitä paitsi pitäisi saada maito suoraan rinnasta, sillä naisen keho mukautuu koko ajan siihen mitä lapsi tarvitsee. Illalla tulee maitoa, jossa on melatoniinia ja jos lapsella on jotain flunssanpoikasta, naisen rintamaito mukautuu siihen. Tämä ei ole prosessi joka kannattaisi erottaa lehmätouhuksi, että nainen pumppaa ja lapselle syötetään mitä sattuu -maitoa. Naisen pitäisi myös nukkua lapsen vieressä, niin lapsi ei saa psykologisia hylkäämistraumoja. Se että lapsi itkee yöllä ei ole normaalia vaan johtuu siitä että hylkäätte hänet joka yö.
Vierailija kirjoitti:
Minä jopa enona harrastanut paljon siskon tyttöjen kanssa :D olen kuullut vittuilua asiasta monta kertaa. "Hyvä vaimo susta tulee" kun olen mennyt siskoa auttamaan hänen lasten kanssa. Kaikki siskon tytöt on nukahtaneet enon masun päälle vauvana. Olen monesti viettänyt aikaa yksin niitten kanssa. Miksei siis joku isä oman tyttärensä kanssa viettäisi aikaa?
Minkä ikäisenä "korkkasit" tytöt?
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia isyyttä. Ihmettelijät ovat mielestäni kummallisia. Totta hemmetissä isän pitää hoitaa omaa lastaan.
Ei ole normaalia nisäkkään isyyttä tuollainen. Linnuilla on emo ja emo, nisäkkäillä emo ja siittävä koiras. Linnuilla ruokinta tapahtuu molempien vanhempien toimesta koska eivät imetä, vaan oksentavat ruokaa poikasille. Nainen tuottaa rintamaitoa. Koiras eli mies keskittyy naisen ruokkimiseen imetysaikana.
En ymmärrä, kuinka joku vielä tänä päivänä ihmettelee, jos isä viettää paljon aikaa lapsensa/lapsiensa kanssa, olia kyseessä sitten tyttö tai poika. Sukulaispariskunta erosi hiljattain ja heillä isä on nyt lähivanhempi ja äidin luona lapsi viettää joka stoisen viikonlopun. Tämäkin ratkaisu on sanut osakseen paljon paheksuntaa ja kummastelua. Ja tässä tapauksessa äidistä ei todellakaan edes ole lapsen lähivanhemmaksi (omien sanojensa mukaan ei jaksa joka päivä hoitaa lasta ja vähäiset kotityötkin teettää äidillään).