Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan erikoista että lapsen isä on tyttärensä

Vierailija
24.06.2026 |

kanssa paljon?


Meillä saadaan ihmettelyä kun isä osallistui yösyöttöihin (rintamaito pakastettiin). Kävivät vaunulenkeillä usein kaksin. Taaperoiässä isä otti tyttären kaupoille mukaan. Kävivät uimassa ja isä opettanut tyttärelle mm. korjaamaan autoa (tyttö 5v). Leikkivät prinsessoilla ja muutakin mielestäni normaalia. Moni kuitenkin kummastelee asiaa? Onko outoa että töiltään isä kerkeää ja ennen kaikkea tahtoo olla lapsensa kanssa? Miksi asiaa ihmetellään?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmiset kummastelevat asiaa, siihen voi olla useita syitä:

Joillakin on edelleen perinteinen käsitys siitä, että äiti on lapsen ensisijainen hoivaaja.

Heidän omassa lapsuudessaan tai lähipiirissään isät eivät ehkä osallistuneet yhtä paljon lastenhoitoon.

Aktiivinen isyys voi erottua ympäristössä, jossa monet vanhemmat jakavat vastuita eri tavalla.

Joskus ihmiset kommentoivat asioita, jotka poikkeavat heidän omasta kokemuksestaan, vaikka niissä ei olisi mitään kummallista.

Erityisesti se, että isä viettää paljon aikaa tyttärensä kanssa, saattaa herättää huomiota joissakin ihmisissä enemmän kuin vastaava suhde isän ja pojan välillä. Se kertoo usein enemmän kommentoijan ennakkokäsityksistä kuin itse tilanteesta.

Kuvailemasi toiminta kuulostaa lähinnä sitoutuneelta, läsnä olevalta vanhemmuudelta. Lapselle on yleensä hyödyksi, että hänellä on läheinen ja turvallinen suhde molempiin vanhempiinsa

T. Tekoäly

Vierailija
42/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jopa enona harrastanut paljon siskon tyttöjen kanssa :D olen kuullut vittuilua asiasta monta kertaa. "Hyvä vaimo susta tulee" kun olen mennyt siskoa auttamaan hänen lasten kanssa. Kaikki siskon tytöt on nukahtaneet enon masun päälle vauvana. Olen monesti viettänyt aikaa yksin niitten kanssa. Miksei siis joku isä oman tyttärensä kanssa viettäisi aikaa?

Tässä ei sinänsä ole mitään epänormaalia. Perinteisimmissä matrilineaarisissa heimoissa miehet eivät koskaan jätä lapsuudenperhettään ja toimivat tällaisina lapsenpiikoina sitten nimenomaan omien siskojen lapsille. Vain siitos käydään tekemässä toiseen matrilineaariseen sukuun, miehestä ei koskaan tule mitään kunkkua tai perheen päätä. Kun on käyty yöjalassa toisessa perheessä niin palataan aina päiväksi omaan perheeseen kasvattelemaan oman siskon lapsia sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on yleensä lyhyt ja valhe pitkää sepustusta. 

Vierailija
44/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia isyyttä. Ihmettelijät ovat mielestäni kummallisia. Totta hemmetissä isän pitää hoitaa omaa lastaan.

Ei ole normaalia nisäkkään isyyttä tuollainen. Linnuilla on emo ja emo, nisäkkäillä emo ja siittävä koiras. Linnuilla ruokinta tapahtuu molempien vanhempien toimesta koska eivät imetä, vaan oksentavat ruokaa poikasille. Nainen tuottaa rintamaitoa. Koiras eli mies keskittyy naisen ruokkimiseen imetysaikana.

 

Ihmisethän ovat lintuja jep jep ja kaikki nisäkkäät ovat samanlaisia.

Vierailija
45/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jopa enona harrastanut paljon siskon tyttöjen kanssa :D olen kuullut vittuilua asiasta monta kertaa. "Hyvä vaimo susta tulee" kun olen mennyt siskoa auttamaan hänen lasten kanssa. Kaikki siskon tytöt on nukahtaneet enon masun päälle vauvana. Olen monesti viettänyt aikaa yksin niitten kanssa. Miksei siis joku isä oman tyttärensä kanssa viettäisi aikaa?

Tässä ei sinänsä ole mitään epänormaalia. Perinteisimmissä matrilineaarisissa heimoissa miehet eivät koskaan jätä lapsuudenperhettään ja toimivat tällaisina lapsenpiikoina sitten nimenomaan omien siskojen lapsille. Vain siitos käydään tekemässä toiseen matrilineaariseen sukuun, miehestä ei koskaan tule mitään kunkkua tai perheen päätä. Kun on käyty yöjalassa toisessa perheessä niin palataan aina päiväksi omaan perheeseen kasvattelemaan oman siskon lapsia sitten.

Mutta huom. näissä ei mies yritä larpata imettävää emoa tai erottaa lasta naisesta päästäkseen itse naisen pimppiin yöksi. Tämä on se missä länsimaalainen kulttuuri menee täysin metsään ja sairastuttaa kaikki jäsenensä. Äiti ja lapsi ovat ihan yhtä kiinteä paketti kuin eläimilläkin emo ja poikaset. 

Vierailija
46/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluvatko ihmettelijät ns. vanhempaan sukupolveen. 

Muistan, kuinka ex-anoppini (nykyisen kohta kasikymppinen) taivasteli meidän lasten ollessa pieniä, kuinka samassa pihapiirissä asuvien perheiden isät oli niiden lasten kanssa hiekkalaatikolla. Että missä ihmeessä sen lapsen äiti on, kun se isä on niin usein siellä puistossa...?! Täytyy olla jotakin vikaa jossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia isyyttä. Ihmettelijät ovat mielestäni kummallisia. Totta hemmetissä isän pitää hoitaa omaa lastaan.

Ei ole normaalia nisäkkään isyyttä tuollainen. Linnuilla on emo ja emo, nisäkkäillä emo ja siittävä koiras. Linnuilla ruokinta tapahtuu molempien vanhempien toimesta koska eivät imetä, vaan oksentavat ruokaa poikasille. Nainen tuottaa rintamaitoa. Koiras eli mies keskittyy naisen ruokkimiseen imetysaikana.

 

Ihmisethän ovat lintuja jep jep ja kaikki nisäkkäät ovat samanlaisia.

Nimenomaan ei ole ja siksi tämä isyysmeemi onkin sairas. Naista lypsetään kuin lehmää jotta mies voi larpata yöllä emoa ja ruokkia poikasta pumppumaidolla kuin lintu? 

 

Kyllä, kaikilla nisäkkäillä vain emo imettää koska koiraalla ei ole siihen biologisia valmiuksia :D Tatti

Vierailija
48/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jopa enona harrastanut paljon siskon tyttöjen kanssa :D olen kuullut vittuilua asiasta monta kertaa. "Hyvä vaimo susta tulee" kun olen mennyt siskoa auttamaan hänen lasten kanssa. Kaikki siskon tytöt on nukahtaneet enon masun päälle vauvana. Olen monesti viettänyt aikaa yksin niitten kanssa. Miksei siis joku isä oman tyttärensä kanssa viettäisi aikaa?

Tässä ei sinänsä ole mitään epänormaalia. Perinteisimmissä matrilineaarisissa heimoissa miehet eivät koskaan jätä lapsuudenperhettään ja toimivat tällaisina lapsenpiikoina sitten nimenomaan omien siskojen lapsille. Vain siitos käydään tekemässä toiseen matrilineaariseen sukuun, miehestä ei koskaan tule mitään kunkkua tai perheen päätä. Kun on käyty yöjalassa toisessa perheessä niin palataan aina päiväksi omaan perheeseen kasvattelemaan oman siskon lapsia sitten.

Ihminen on selvinnyt simpansseista pisimmälle juuri siksi, että meillä on ollut heimossa muitakin hoitamassa lapsia kuin se pyhä äiti. On ollut serkkuja, yms, jotka eivät ole lisääntyneet, ja on ollut muita kyläläisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jopa enona harrastanut paljon siskon tyttöjen kanssa :D olen kuullut vittuilua asiasta monta kertaa. "Hyvä vaimo susta tulee" kun olen mennyt siskoa auttamaan hänen lasten kanssa. Kaikki siskon tytöt on nukahtaneet enon masun päälle vauvana. Olen monesti viettänyt aikaa yksin niitten kanssa. Miksei siis joku isä oman tyttärensä kanssa viettäisi aikaa?

Tässä ei sinänsä ole mitään epänormaalia. Perinteisimmissä matrilineaarisissa heimoissa miehet eivät koskaan jätä lapsuudenperhettään ja toimivat tällaisina lapsenpiikoina sitten nimenomaan omien siskojen lapsille. Vain siitos käydään tekemässä toiseen matrilineaariseen sukuun, miehestä ei koskaan tule mitään kunkkua tai perheen päätä. Kun on käyty yöjalassa toisessa perheessä niin palataan aina päiväksi omaan perheeseen kasvattelemaan oman siskon lapsia sitten.

Ihminen on selvinnyt simpansseista pisimmälle juuri siksi, että meillä on ollut heimossa muitakin hoitamassa lapsia kuin se pyhä äiti. On ollut serkkuja, yms, jotka eivät ole lisääntyneet, ja on ollut muita kyläläisiä.

Selvinnyt ja selvinnyt, psykopaatiksi joka tuottaa paskaa kuten epstein island. 

Elämässä on aika paljon muitakin arvoja kuin se kuka pahoinpitelee vauvoja kaikkein luovimmilla tavoilla ja saa sitä kautta itselleen sadistista mielihyvää.

Happy baby on vauva joka kasvaa äitinsä kanssa. Orankiemo on kiinteästi poikasessaan jopa 7v, ihmisen eliniän huomioonottaen tuo ikä pitäisi tuplata. Ennenaikainen vieroitus aiheuttaa sosiaalipsykologisia haittoja jotka sitten oireilevat tällaisena, että aikuinen mies yrittää olla naisen vauva, larpata emoa, ja muuta psykoottista.

Vierailija
50/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jopa enona harrastanut paljon siskon tyttöjen kanssa :D olen kuullut vittuilua asiasta monta kertaa. "Hyvä vaimo susta tulee" kun olen mennyt siskoa auttamaan hänen lasten kanssa. Kaikki siskon tytöt on nukahtaneet enon masun päälle vauvana. Olen monesti viettänyt aikaa yksin niitten kanssa. Miksei siis joku isä oman tyttärensä kanssa viettäisi aikaa?

Tässä ei sinänsä ole mitään epänormaalia. Perinteisimmissä matrilineaarisissa heimoissa miehet eivät koskaan jätä lapsuudenperhettään ja toimivat tällaisina lapsenpiikoina sitten nimenomaan omien siskojen lapsille. Vain siitos käydään tekemässä toiseen matrilineaariseen sukuun, miehestä ei koskaan tule mitään kunkkua tai perheen päätä. Kun on käyty yöjalassa toisessa perheessä niin palataan aina päiväksi omaan perheeseen kasvattelemaan oman siskon lapsia sitten.

Mutta huom. näissä ei mies yritä larpata imettävää emoa tai erottaa lasta naisesta päästäkseen itse naisen pimppiin yöksi. Tämä on se missä länsimaalainen kulttuuri menee täysin metsään ja sairastuttaa kaikki jäsenensä. Äiti ja lapsi ovat ihan yhtä kiinteä paketti kuin eläimilläkin emo ja poikaset. 

Joku vanha piika taas kateellisena sotkemassa keskustelua. Lähde vaikka kävelylle, se auttaa masennukseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

Ohitukseen menee. 

Hienoja, järkeviä vastauksia.

Hyvää aamupäivää. x

Vierailija
52/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vanha piika taas kateellisena sotkemassa keskustelua. Lähde vaikka kävelylle, se auttaa masennukseesi.


 

Höpsis, terve nainen terveellä psyykkeellä ja rakkaudella lapsiin sekä äitiyteen. Itse sen sijaan vaikutat apua tarvitsevalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jopa enona harrastanut paljon siskon tyttöjen kanssa :D olen kuullut vittuilua asiasta monta kertaa. "Hyvä vaimo susta tulee" kun olen mennyt siskoa auttamaan hänen lasten kanssa. Kaikki siskon tytöt on nukahtaneet enon masun päälle vauvana. Olen monesti viettänyt aikaa yksin niitten kanssa. Miksei siis joku isä oman tyttärensä kanssa viettäisi aikaa?

Tässä ei sinänsä ole mitään epänormaalia. Perinteisimmissä matrilineaarisissa heimoissa miehet eivät koskaan jätä lapsuudenperhettään ja toimivat tällaisina lapsenpiikoina sitten nimenomaan omien siskojen lapsille. Vain siitos käydään tekemässä toiseen matrilineaariseen sukuun, miehestä ei koskaan tule mitään kunkkua tai perheen päätä. Kun on käyty yöjalassa toisessa perheessä niin palataan aina päiväksi omaan perheeseen kasvattelemaan oman siskon lapsia sitten.

Ihminen on selvinnyt simpansseista pisimmälle juuri siksi, että meillä on ollut heimossa muitakin hoitamassa lapsia kuin se pyhä äiti. On ollut serkkuja, yms, jotka eivät ole lisääntyneet, ja on ollut muita kyläläisiä.

Suurin osa ihmiskuntaa kasvaa nykyisinkin aikuisuuteen osana kotiseutunsa yhteisöä, ei äidin tärkeyden tunteen välikappaleena.

Vierailija
54/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasu ja pdf tutkinta käyntiin. ei tuollainen ole normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jopa enona harrastanut paljon siskon tyttöjen kanssa :D olen kuullut vittuilua asiasta monta kertaa. "Hyvä vaimo susta tulee" kun olen mennyt siskoa auttamaan hänen lasten kanssa. Kaikki siskon tytöt on nukahtaneet enon masun päälle vauvana. Olen monesti viettänyt aikaa yksin niitten kanssa. Miksei siis joku isä oman tyttärensä kanssa viettäisi aikaa?

Tässä ei sinänsä ole mitään epänormaalia. Perinteisimmissä matrilineaarisissa heimoissa miehet eivät koskaan jätä lapsuudenperhettään ja toimivat tällaisina lapsenpiikoina sitten nimenomaan omien siskojen lapsille. Vain siitos käydään tekemässä toiseen matrilineaariseen sukuun, miehestä ei koskaan tule mitään kunkkua tai perheen päätä. Kun on käyty yöjalassa toisessa perheessä niin palataan aina päiväksi omaan perheeseen kasvattelemaan oman siskon lapsia sitten.

Ihminen on selvinnyt simpansseista pisimmälle juuri siksi, että meillä on ollut heimossa muitakin hoitamassa lapsia kuin se pyhä äiti. On ollut serkkuja, yms, jotka eivät ole lisääntyneet, ja on ollut muita kyläläisiä.

Minulla on 2 poikaa. :D mitä te selitätte. T.Eno ja isä myös nykyään.

Vierailija
56/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jopa enona harrastanut paljon siskon tyttöjen kanssa :D olen kuullut vittuilua asiasta monta kertaa. "Hyvä vaimo susta tulee" kun olen mennyt siskoa auttamaan hänen lasten kanssa. Kaikki siskon tytöt on nukahtaneet enon masun päälle vauvana. Olen monesti viettänyt aikaa yksin niitten kanssa. Miksei siis joku isä oman tyttärensä kanssa viettäisi aikaa?

Tässä ei sinänsä ole mitään epänormaalia. Perinteisimmissä matrilineaarisissa heimoissa miehet eivät koskaan jätä lapsuudenperhettään ja toimivat tällaisina lapsenpiikoina sitten nimenomaan omien siskojen lapsille. Vain siitos käydään tekemässä toiseen matrilineaariseen sukuun, miehestä ei koskaan tule mitään kunkkua tai perheen päätä. Kun on käyty yöjalassa toisessa perheessä niin palataan aina päiväksi omaan perheeseen kasvattelemaan oman siskon lapsia sitten.

Ihminen on selvinnyt simpansseista pisimmälle juuri siksi, että meillä on ollut heimossa muitakin hoitamassa lapsia kuin se pyhä äiti. On ollut serkkuja, yms, jotka eivät ole lisääntyneet, ja on ollut muita kyläläisiä.

Suurin osa ihmiskuntaa kasvaa nykyisinkin aikuisuuteen osana kotiseutunsa yhteisöä, ei äidin tärkeyden tunteen välikappaleena.

Vuosikymmenten milloin minkin tahon propagandan tuloksena jotkut äidit luulevat ihan oikeasti, että lapsen edun mukaista olisi riippua siinä napanuorassa vielä syntymän jälkeenkin. Tuntuu, kuin nämä äidit luulisivat omistavansa lapset kuten kotieläin omistetaan. He ovat hurmoksellisen vakuuttuneita, että he – ja vain he – tietävät, mikä heidän lapselleen on hyväksi. Kyse on silkasta itsekkyydestä. Lapsesta tehdään oman egon jatko, vallankäytön kohde, jonka avulla aikuinen voi päteä.

Vierailija
57/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jopa enona harrastanut paljon siskon tyttöjen kanssa :D olen kuullut vittuilua asiasta monta kertaa. "Hyvä vaimo susta tulee" kun olen mennyt siskoa auttamaan hänen lasten kanssa. Kaikki siskon tytöt on nukahtaneet enon masun päälle vauvana. Olen monesti viettänyt aikaa yksin niitten kanssa. Miksei siis joku isä oman tyttärensä kanssa viettäisi aikaa?

Tässä ei sinänsä ole mitään epänormaalia. Perinteisimmissä matrilineaarisissa heimoissa miehet eivät koskaan jätä lapsuudenperhettään ja toimivat tällaisina lapsenpiikoina sitten nimenomaan omien siskojen lapsille. Vain siitos käydään tekemässä toiseen matrilineaariseen sukuun, miehestä ei koskaan tule mitään kunkkua tai perheen päätä. Kun on käyty yöjalassa toisessa perheessä niin palataan aina päiväksi omaan perheeseen kasvattelemaan oman siskon lapsia sitten.

Ihminen on selvinnyt simpansseista pisimmälle juuri siksi, että meillä on ollut heimossa muitakin hoitamassa lapsia kuin se pyhä äiti. On ollut serkkuja, yms, jotka eivät ole lisääntyneet, ja on ollut muita kyläläisiä.

Minulla on 2 poikaa. :D mitä te selitätte. T.Eno ja isä myös nykyään.

Nyt ei puhuta vain sinusta ja vain sinusta. 

Vierailija
58/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vanha piika taas kateellisena sotkemassa keskustelua. Lähde vaikka kävelylle, se auttaa masennukseesi.


 

Höpsis, terve nainen terveellä psyykkeellä ja rakkaudella lapsiin sekä äitiyteen. Itse sen sijaan vaikutat apua tarvitsevalta.

Reddit, suomi24 ja jopa ylilauta ovat järkevämpiä keskusteluforumeja kuin tämä palsta. Miksi tänne kerääntyy kaikki mt-potilaat? Toimiiko muissa sensurointi paremmin vai onko tämä palsta se mt-potilaiden viemäri?

Vierailija
59/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh opettanut  5 - vuotiaan korjaamaan autoa?

Vierailija
60/60 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on herättänyt suurta ihmetystä päiväkodissa se, kun tyttären isä hoitaa kaikki päiväkotikuljetukset. Isompien lasten kohdalla minä hoidin kaikki vastaavat kuljetukset. Tuolloin ei kyselty kertaakaan isän perään.

Häh, minä vuonna? Omat lapseni ovat jo täysi-ikäisiä, eikä kukaan silloin 15-20 vuotta sitten ihmetellyt, kun isä vei ja haki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän