Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Walhelmin perheen isä on välillä syömättä, jotta lapsille riittää ruokaa – mutta onko rivitalossa asuvalla perheellä sittenkään oikeutta puhua köyhyydestä?

Vierailija
13.02.2022 |

Kommentit (4694)

Vierailija
4681/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tälle perheelle kuuluu nykyään?

Ymmärtääkseni molemmat vanhemmat käyvät töissä, ainakin toisessa ketjussa tää äiti oli kirjoittanut näin, ja ovat tosiaan eronneet. Tää isä seurustelee mun tutun kanssa ja onnellisilta näyttävät ainakin tän naisen somen perusteella. Lasten asioista en tiedä. 

Vai alkoi tuttusi viiden lapsen äitipuoleksi.

Dokumentti on julkaistu 4v sitten, kuvattu todennäköisesti kesällä - 21. Lyhyelläkin matikalla voidaan laskea että alaikäisiä näistä pojista on enää kolme. Eiköhän isoimmat ole jo omillansa. 

Vierailija
4682/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä oikeus tehdä niin monta lasta kuin haluaa? Ei ole. Lapset pitää pystyä elättämään ja kasvattamaan hyvin. Mekin keskituloiset teimme vain 2 lasta koska siihen riitti henkiset ja taloudelliset rahkeet. Myös olosuhdeiden muuttuessa olisimme pärjänneet 2 lapsen kanssa. Elämä ei ole pelkkiä oikeuksia vaan myös velvollisuuksia. Pitää ymmärtää omat rajat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4683/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tälle perheelle kuuluu nykyään?

Ymmärtääkseni molemmat vanhemmat käyvät töissä, ainakin toisessa ketjussa tää äiti oli kirjoittanut näin, ja ovat tosiaan eronneet. Tää isä seurustelee mun tutun kanssa ja onnellisilta näyttävät ainakin tän naisen somen perusteella. Lasten asioista en tiedä. 

Vai alkoi tuttusi viiden lapsen äitipuoleksi.

Sekö sulle ensinnä tuli tuosta mieleen? Mulla ei käynyt mielessäkään että kirjoittajan tutusta tuli tosiaan äitipuoli suurperheelle.

 

Mitä sitten? Onko muiden lapset jotain niin kamalaa? 

Tätä mäkin ihmettelen että olipa paskamainen kommentti, aivan kuin ne edellisen liiton lapset olisi este parisuhteelle. Eiköhän uusioperhekuviot ole aivan normaaleja tätä nykyä. 

 

Toivon kaikkea hyvää dokkarin lapsille, äidille ja isälle! 

Vierailija
4684/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko pitkää ketjua, ehkä tämä on jossain vaiheessa mainittu, mutta - onko tuon perheen isä saksalainen? Kovin on saksalainen nimi ainakin.

Vierailija
4685/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä Patricia Walhelmin kanssa siitä, että köyhän pitäisi pystyä saamaan niin monta lasta kuin haluaa, vaikka ei olekaan rahaa. Jokainen perhe joutuu miettimään kuinka moneen lapseen on varaa. Heidän tilanteeseen vaikuttaa olennaisesti lasten määrä eikä sitä pysty kieltämään mitenkään. On kurjaa kun joudutaan tekemään päätöksiä lasten hankinnasta talouden ehdoilla, mutta pitää miettiä minkälainen elintaso kuitenkin helpottaa elämää. Minä keskituloisena keskiluokkaan kuuluvana ihmisenä päätin, että kaksi lasta on maksimi meidän perheessä osittain sen vuoksi, että haluan taata sen, että meillä on varaa elää mukavaa elämää ja kustantaa lasten harrastukset. En halua, että joutuisimme tilanteeseen, jossa näistä asioista on tingittävä, koska lapsia on liikaa emmekä pysty elättämään heitä kaikkia kunnolla.

Isän jäätyä työttömäksi tehtiin vielä 4 lasta esikoiselle kaveriksi. Ja siinä rytäkässä äiti sairastui sydämen vajaatoimintaan. Erikoinen ratkaisu hankkia suurperhe noin vaikeaan tilanteeseen. Ehkä selittyy äidin traumaattisella lapsuudella, korvaa sitä mielessään näin?

Vierailija
4686/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On meilläkin oikeus tehdä paljon lapsia". No tehkää, mutta älkää sitten vinkuko kun ei rahat riitä. Ja siis miksi toi faija ei mene oikeisiin töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4687/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossutuilla elävä laiska perhe. Ilman työhalukkuutta.

Tunnetko perheen vai mistä näin päättelet? Kommentteja kun selaa niissä kerrotaan molempien olevan tätä nykyä työelämässä. Ja dokumentissakin isä puhui että tottakai haluaisi töihin. 

Vierailija
4688/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossutuilla elävä laiska perhe. Ilman työhalukkuutta.

Tunnetko perheen vai mistä näin päättelet? Kommentteja kun selaa niissä kerrotaan molempien olevan tätä nykyä työelämässä. Ja dokumentissakin isä puhui että tottakai haluaisi töihin. 

No mitä muuta se voi sanoa? HaluaISI on ihan eri asia kuin haluaa tai että hakee edes töitä tai että on töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4689/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossutuilla elävä laiska perhe. Ilman työhalukkuutta.

Tunnetko perheen vai mistä näin päättelet? Kommentteja kun selaa niissä kerrotaan molempien olevan tätä nykyä työelämässä. Ja dokumentissakin isä puhui että tottakai haluaisi töihin. 

No mitä muuta se voi sanoa? HaluaISI on ihan eri asia kuin haluaa tai että hakee edes töitä tai että on töissä.

Opettele lukemaan. Tuolla lukee että molemmat ovat työelämässä nykyään. 

Dokumentti on 4v vanha. 

 

Öyhöttäjät vois sen faktan vielä tsekata. 

Vierailija
4690/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossutuilla elävä laiska perhe. Ilman työhalukkuutta.

Tunnetko perheen vai mistä näin päättelet? Kommentteja kun selaa niissä kerrotaan molempien olevan tätä nykyä työelämässä. Ja dokumentissakin isä puhui että tottakai haluaisi töihin. 

No mitä muuta se voi sanoa? HaluaISI on ihan eri asia kuin haluaa tai että hakee edes töitä tai että on töissä.

Opettele lukemaan. Tuolla lukee että molemmat ovat työelämässä nykyään. 

Dokumentti on 4v vanha. 

 

Öyhöttäjät vois sen faktan vielä tsekata. 

Mutta lojuivat kotona VUOSIKAUSIA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4691/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossutuilla elävä laiska perhe. Ilman työhalukkuutta.

Tunnetko perheen vai mistä näin päättelet? Kommentteja kun selaa niissä kerrotaan molempien olevan tätä nykyä työelämässä. Ja dokumentissakin isä puhui että tottakai haluaisi töihin. 

No mitä muuta se voi sanoa? HaluaISI on ihan eri asia kuin haluaa tai että hakee edes töitä tai että on töissä.

Opettele lukemaan. Tuolla lukee että molemmat ovat työelämässä nykyään. 

Dokumentti on 4v vanha. 

 

Öyhöttäjät vois sen faktan vielä tsekata. 

Mutta lojuivat kotona VUOSIKAUSIA.

Onko käyny mielessä se ettei nykypäivänä niin vaan kävellä työpaikalle? Uutisissa jatkuvasti lukee miten mitäkin paikkaa hakee tuhansia ihmisiä ja murto-osa pääsee haastatteluun edes kun ei niitä töitä vaan ole. Eikö pääasia ole että ovat nyt saaneet töitä ja toivottavasti elämänsä muutoinkin kondikseen? Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee vai onko täällä kaikki kommentoijat oman sädekehän kiillottajia jotka eivät koskaan elämässään tee virheitä tai tyhmiä päätöksiä? Epäilen. 

Vierailija
4692/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä sen pysyvämpää kuin perhe" kirjoitti joku aiemmin. Eipä ollutkaan. Toki lapset ovat ja pysyvät mutta eivät enää 24/7 ympäri vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4693/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkasin siihen toiseen ketjuun, aloituksessa sanottiin että Patricia asuisi nyt naisen kanssa ja Poikien äidit ryhmässä olisi kuva (hänen) sateenkaariperheestään.

Vierailija
4694/4694 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea tällainen perhe saisi n.3100e sen lisäksi maksettaisiin vuokra, terveydenhoitokulut, kotivakuutus , lasten hoitokulut .

No ei todellakaan saa. Toimeentulotuen perusosa on kaikille sama. Miksi pitää aina valehdella? Vuokrasta kela maksaa vain osan. Lapsia hoidetaan kotona, vai koulunkäyntiäkö tarkoitat? Toivon että te sonnanjauhajat saatte vielä omakohtaista kokemusta siitä miten "paljon" niitä tukia maksetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi