Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Walhelmin perheen isä on välillä syömättä, jotta lapsille riittää ruokaa – mutta onko rivitalossa asuvalla perheellä sittenkään oikeutta puhua köyhyydestä?

Vierailija
13.02.2022 |

Kommentit (4664)

Vierailija
4621/4664 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin niin surkuhupaisaa, että joku täällä alapeukuttaa kommentteja, joissa kerrotaan opiskelun ja työnteon hyödyllisyydestä. Surullista.

Ja mä ihmettelen miksi jotkut kyselee alapeukkujen syytä.

Multa saa alapeukun, vaikka olisin samaa mieltä, mutta asia on ilmaistu vähättelemällä, haukkumalla, mollaamalla, yleistämällä, itsensä ylentämällä jne.

Esimerkiinä se, että kannatan ajatusta, että kaikki kerää marjoja tulotasosta huolimatta. Mutta jos sitä tarjotaan lääkkeeksi kaikille tilanteesta riippumatta, koska itsekkin on aina kerännyt marjoja jopa myyntiin saakka ja niitä on lahjoituksena saadut pakastimet pullollaan.

Aivan eri asia mennä marjametsään yksin tai aikuisen kaverin kanssa kuin että mukana olisi kehitysvammainen autisti.

Ja toinen esimerkki. Mä säästän tosi paljon vettä ja sähköä, koska mä olen käynyt töissä suihkussa ja saunassa viimeiset 10 vuotta. Mulla on onni, että saan käyttää saunomiseen työaikaa. Käytän kotona suihkua vain lomilla ja satunnaisesti poikkeustilanteissa. Mutta en mä sitä ylimielisenä voi tarjota kaikille ratkaisuksi, koska se ei ole kaikille mahdollista.

Mutta pointtina, että alapeukun voi saada viestilleen sen perusteella kuinka asiansa ilmaisee. Joku antaa alapeukkua sen vuoksi, että viestissä on paljon kirjoitusvirheitä tai ihan mistä tahansa syystä. En usko hetkeäkään, että joku olisi eri mieltä siitä, että opiskelu ja työnteko olisivat huonoja asioita. Kyseisen perheen vanhemmat eivät voi muuttaa menneitä. Jos viestissä mollataan ihmistä, ettei se ole hankkinut koulutusta tai ollut töissä, niin minkä se sille enää jälkikäteen mahtaa?

Vierailija
4622/4664 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin vain on että opiskelu ja työnteko kannattaa.

Monella työttömällä on tutkintoja ja työkokemusta, ei auta nykypäivänä.

Varsinkaan kun ei ole pienintäkään halua työllistyä. Suomessa yhdet maailman jäykimmistä työmarkkinoista. Ihmisille ei kelpaa kaikki tarjollaoleva työ eikä työn perässä olla valmiita muuttamaan.

Juu, ei olla valmiita muuttamaan, kun on perhe ja työt mitä saisi toiselta paikkakunnalta määräaikaisia. Oletko itse valmis lähtemään lapsen äitinä muualle, kun puolisosi on iltaisin ja viikonloppuisin töissä, kuka ne lapset hoitaa, kun äiti on toisessa kaupungissa ja isä vuorotyössä. Jos ala-asteikäinen on illan yksin niin siitä tehdään lasu. Ja kun työ toisella paikkakunnalla päättyy on taas työtön. Kuka ne muutot tekee ja maksaa?

Kaikki järjestyy ,mikäli halua on. Aivan helposti esim. äiti ja lapset voi muuttaa paikkakunnalle, missä äidille on töitä ja isä asuu työvuorojensa mukaan näiden luona tai sitten omalla paikkakunnallaan. Äiti tekee itselleen karhunpalveluksen heittäytymällä työmarkkinoiden ulkopuolelle asumslla paikassa ,jossa ei työllisty. Toinen vaihtoehto on ,että äiti hankkii etätöitä tai sitten täytyy kelvata hanttihommat mitä joka paikkakunnalla on

Ei tuo ole lapsille kunnollista elämää.

Miten olisi vuoropäiväkoti?

Vuoropäiväkoti tunnutaan tarjottavan ratkaisuksi vuorotyön tuomiin ongelmiin lapsen iästä riippumatta.

Ilmiantakaa nyt ne kunnat, jotka tarjoaa vuorohoitoa koululaisille! Listan pitäisi olla pitkä, sillä muuten se ei olisi niin päivän selvä ratkaisu 7-12-vuotiaiden lasten ongelmiin, joiden vanhemmat tekee vuorotyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4623/4664 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään pysty helteellä mihinkään. Enkä kyllä liian kovalla pakkasellakaan mee ulos. Tai jos sataa vettä. Tai kovalla tuulella. Mutta muuten oon kyllä oikein ahkera ja aktiivinen.

Mulla sama. Ja sit tuohon vielä lisäksi menkkapäivät ja niitä edeltävät pms-päivät, ihan mahdotonta tehdä töitä jos kaikki vaan vituttaa. Ovulaation aikaan tulee usein migreeni, niin ei silloinkaan voi duunia painaa.

Ja pimeys on paha, marraskuusta helmikuulle on hankalaa saada mitään aikaseksi. Mä en enää liiku pimeällä ulkona.

Vierailija
4624/4664 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tässä tapauksessa särähti korvaan pahasti, että pullonpalautusrahoista voitiin säästää lapselle 8 euron snorkkeli - siis mistä pullonpalautuksista, jos ei ole rahaa ruokaan? Olen itse ns. äärimmäisen köyhä. Kuukaudessa jää käteen 250 e, koska asunto on liian kallis. Mutta alueella ei ole ollut yhtään vuokra- asuntoa aikakausiin, minne voisi muuttaa ja lapsen koulu on täällä.

Lähinnä mietin, että miksi pulloja tulee? Ei mulla ole varaa limsoihin, vaikka olen työssäkäyvä.

Tai en raaski niitä siis ostaa, enkä missään tapauksessa mehua 2,30e joka aivan turhaa!

Ja jos raha on vähissä, ei tehdä lihapullia vaan jauhelihakeittoa.

Ehkä siksi mulla ei ole rahaongelmia…

Nyt minäkin kiinnostuin! Miten jauhelihakeitolla tehdään lisää rahaa tai edes säästetään? Eikö se nyt ole ihan sama missä muodossa sen jauhelihapaketin syö? Perhe tekee lounaan ja käytössä on 400g jauhelihaa, 700g perunaa, 300 g porkkanaa ja yksi sipuli, niin mitä säästöä syntyy, jos lihapullien, keitettyjen perunoiden ja porkkanaraasteen sijaan syödään jauhelihakeittoa? Miten se ruoka lisääntyy siinä keitossa?

Ja jos joku on vähärahainen 10vuotta, niin pitääkö siis vetää jauhelihasoppaa vuodesta toiseen?

Vierailija
4625/4664 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tässä tapauksessa särähti korvaan pahasti, että pullonpalautusrahoista voitiin säästää lapselle 8 euron snorkkeli - siis mistä pullonpalautuksista, jos ei ole rahaa ruokaan? Olen itse ns. äärimmäisen köyhä. Kuukaudessa jää käteen 250 e, koska asunto on liian kallis. Mutta alueella ei ole ollut yhtään vuokra- asuntoa aikakausiin, minne voisi muuttaa ja lapsen koulu on täällä.

Lähinnä mietin, että miksi pulloja tulee? Ei mulla ole varaa limsoihin, vaikka olen työssäkäyvä.

Tai en raaski niitä siis ostaa, enkä missään tapauksessa mehua 2,30e joka aivan turhaa!

Nyt minäkin kiinnostuin! Miten jauhelihakeitolla tehdään lisää rahaa tai edes säästetään? Eikö se nyt ole ihan sama missä muodossa sen jauhelihapaketin syö? Perhe tekee lounaan ja käytössä on 400g jauhelihaa, 700g perunaa, 300 g porkkanaa ja yksi sipuli, niin mitä säästöä syntyy, jos lihapullien, keitettyjen perunoiden ja porkkanaraasteen sijaan syödään jauhelihakeittoa? Miten se ruoka lisääntyy siinä keitossa?

Ja jos joku on vähärahainen 10vuotta, niin pitääkö siis vetää jauhelihasoppaa vuodesta toiseen?

Pitää syödä sitä mihin rahat riittää. Onhan noita edullisia ruokia vaikka mitä. Lihasoppaan saa laitettua litratolkulla vettäkin...Muttei toki nyt sen suurempaa säästöä tuo ja lihapullat/ perunat maistuu takuulla peremmin lapsille.  

Vierailija
4626/4664 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihakeittoon tulee muutakin kuin sitä jauhelihaa. Nuo söi sen jauhelihan sellaisenaan.

Ja jos valitsee olla työtön ja tuuppaa liikaa lapsia, niin kyllä.

Vierailija
4627/4664 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta perheestä , mutta meidän perheessä samasta satsista jauhelihaa kun tekee lihapullat niin riittää yhdelle ruualle ja kun tekee jauhelihakeittoa niin siitä syödään 2-3 kertaa.

Ihan normi arkiruokaa voi syödä edullisesti. Esim. keitin savuluista hernekeiton, maksoi alle 50snt annos, jauheliha-makaronilaatikko (tummasta makaronista ja seassa koskenlaskijaa ja porkkanaraastetta ) maksoi 70snt/annos

Vierailija
4628/4664 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tuosta perheestä , mutta meidän perheessä samasta satsista jauhelihaa kun tekee lihapullat niin riittää yhdelle ruualle ja kun tekee jauhelihakeittoa niin siitä syödään 2-3 kertaa.

Ihan normi arkiruokaa voi syödä edullisesti. Esim. keitin savuluista hernekeiton, maksoi alle 50snt annos, jauheliha-makaronilaatikko (tummasta makaronista ja seassa koskenlaskijaa ja porkkanaraastetta ) maksoi 70snt/annos

Edelleenkään sitä jauhelihaa ei ole kuin se 400g, miten se voi keittona olla kolminkertainen määrä verrattuna lihapulliin? Voihan sen lihapullan kanssa juoda vielä kattilallisen vettä, niin on taas samat aineet molemmissa tapauksissa. Syö ne olemassa olevat ainekset sitten keittona tai laatikkona tai kaiken erillään, niin sema määrä sitä ravintoa siinä joka tapauksessa on.

Vierailija
4629/4664 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään sitä jauhelihaa ei ole kuin se 400g, miten se voi keittona olla kolminkertainen määrä verrattuna lihapulliin? Voihan sen lihapullan kanssa juoda vielä kattilallisen vettä, niin on taas samat aineet molemmissa tapauksissa. Syö ne olemassa olevat ainekset sitten keittona tai laatikkona tai kaiken erillään, niin sema määrä sitä ravintoa siinä joka tapauksessa on.

Idiootti

Vierailija
4630/4664 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedellä jatkettuna jauheliha näyttää riittoisammalta. Toisaalta korppujauhoilla jatkettuna 400 grammasta saa myös enemmän massaa lihapulliin. Mutta silmänlumettahan nämä kikat on, proteiininmäärä ei siitä lisäänny.

Vierailija
4631/4664 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouva on reilusti ylipainoinen ja hänellä on "oikeus" tehdä paljon lapsia. Luuli "saavansa hyvän elämän" tultuaan Suomeen.  Adoptiovanhemmat eivät ole köyhiä, mitä tuo on opiskellut?

Mulla on oikeudet, siinäpä asennetta. 

Etkö lukenut juttua? Adoption jälkeen hän päätyi lastenkotiin. Todella rankka lapsuus.

Ahaa. Kyllähän mä luin, ja rankka oli todellakin lapsuus, mutta käsitin jotain väärin sitten.

Lasten tehtailemisen sijaan olisi voinut vaikka käydä jonkun lyhyen koulutuksen tai kurssin, oppisopimukseenkin on joskus mahdollisuus. Tuntuu siltä, että on vaan halunnut perheen ja elää kuten synnyinmaassaan niin, että hän porsii ja mies elättää. 

Muinoin, kun vielä oli tarjolla kokopäivätyötä, se onnistuikin, mutta ei enää. Nyt ei ole edes osapäivähommia. Mies on kai hakenut töitä. Ja minäkin puutun tatuointeihin.

Helppo se sieltä on huudella.

Naiivia.

Elämässä

Tilanteet tulee ja menee.

Vierailija
4632/4664 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina huvittaa kun jossain "edullisissa" ruokaohjeissa puhutaan annoshinnasta. Että maksaa vain sen ja sen annos.

Mutta kun alkaa lukea ohjetta niin tarvitaan sitä, tarvitaan tätä.

Ennenkuin saa aikaan sen annoksen pitää olla rahaa hankkia ne tarpeet siihen koko satsiin.

Jos ne tarpeet maksaa vaikka kymmenen euroa ja rahaa on käytössä 5 euroa niin ei se annoshinta paljon lämmitä.

Myös jos karsii sunnilleen puolet pois aineista niin ei ole enää järkeä tehdä tätä ko. ruokaa.

Mieluummin sitten tekee sitä mitä sillä viidellä eurolla sattuu kaupasta saamaan.

Siksi köyhillä ei ole usein järkeä laskea jonkun ruuan annoshintaa vaan joutuu ostamaan niitä aineita joita sillä pienellä rahalla saa.

Kun monesti täytyy ostaa muutakin perustarpeita kuin ruoka. Ei koko rahaa voi laittaa yhteen ateriaan.

Vierailija
4633/4664 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole enää yksittäisen perheen ongelma kyseessä vaan koko Suomi on menossa konkursiin...  katsotaanpas tilannetta nyt Suomessa:

-Sähkö maksaa aivan valtavasti jo ja on kaksi eri maksua, siirto ja käyttö joista toiseen ei voi edes koskea

-Polttoaine maksaa aivan järjettömästi, ennen oli vitsi että polttoaine maksaa 2 euroa / L !!!, eipä ole enää

-Vesi maksaa aivan järjettömästi kannattaa kohta ostaa pullovettä tulee halvemmaksi

-Ruoka ja asuminen maksaa ja kallistuu jatkuvasti, kahvipaketti kohta 6 euroa!!!

-Terveydenhoidosta maksetaan jo omastakin pussista tilanteesta riippuen

-Koronarahastus-hysteria (rahastukseen täysin keksitty) maksaa järjettömästi

-Ilmastonmuutos-rahastus-hysteria (samoin rahastukseen täysin keksitty) maksaa järjettömästi, tästä pakko sanoa että varsinkin medioissa on joka viikko kerrottu että kyllä pian on lauhaa kun tätä rahastusta pidetään yllä mutta todellisuudessahan yöpakkaset alkoivat jo Elokuussa mikä oli jo hyvin kylmä ja nyt on ollut kuukausikaupalla pakkasia ja silti medioissa muistetaan kertoa miten lauhaa on jottei rahastusta vain uhattaisi vaikka ulkona on todella kylmää mutta ei voi otsikoida että kylmyys jatkuu kuukaudesta toiseen koska pian tämä älytön rahastus on uhattuna...

-Muut maksut ja maksujen maksut

-Muut verot ja verojen verot

-ja kaikki valtion omaisuus on myyty enää ei ole kuin rauniot...

Ei jää mitään enää lapsille ja tuleville lapsille... tämä maa ei ole onnellisin vaan onnettomin maa...

Mikä sitten lääkkeeksi: Kaikki puolueet, hallitus, oppositio, eduskunta kerralla vaihtoon muuten nämä vain vaihtelevat paikkojaan muutaman vuoden välein ja rahastus jatkuu entiseen malliin...

Ehdotan kansalaisäänestyksiin siirtymistä, ja eduskunta, oppositio, hallitus, kaikki puolueet lakkautetaan... kuka kannattaa? :)

Olen löytänyt tämän kirjoituksesi jo ainakin neljästä ketjusta....

Vierailija
4634/4664 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina huvittaa kun jossain "edullisissa" ruokaohjeissa puhutaan annoshinnasta. Että maksaa vain sen ja sen annos.

Ennenkuin saa aikaan sen annoksen pitää olla rahaa hankkia ne tarpeet siihen koko satsiin.

Jos ne tarpeet maksaa vaikka kymmenen euroa ja rahaa on käytössä 5 euroa niin ei se annoshinta paljon lämmitä.

Myös jos karsii sunnilleen puolet pois aineista niin ei ole enää järkeä tehdä tätä ko. ruokaa.

Mieluummin sitten tekee sitä mitä sillä viidellä eurolla sattuu kaupasta saamaan.

Siksi köyhillä ei ole usein järkeä laskea jonkun ruuan annoshintaa vaan joutuu ostamaan niitä aineita joita sillä pienellä rahalla saa.

Kun monesti täytyy ostaa muutakin perustarpeita kuin ruoka. Ei koko rahaa voi laittaa yhteen ateriaan.

Voi hyvää päivää. Lapsiperheessä pitää aina olla niitä perustarvikkeita, ei sitä ruokaa jokaikiseen reseptiin alusta asti laiteta.

Vierailija
4635/4664 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä on tyhmä ja laiska, niin tässäkin.

Vierailija
4636/4664 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole enää yksittäisen perheen ongelma kyseessä vaan koko Suomi on menossa konkursiin...  katsotaanpas tilannetta nyt Suomessa:

-Sähkö maksaa aivan valtavasti jo ja on kaksi eri maksua, siirto ja käyttö joista toiseen ei voi edes koskea

-Polttoaine maksaa aivan järjettömästi, ennen oli vitsi että polttoaine maksaa 2 euroa / L !!!, eipä ole enää

-Vesi maksaa aivan järjettömästi kannattaa kohta ostaa pullovettä tulee halvemmaksi

-Ruoka ja asuminen maksaa ja kallistuu jatkuvasti, kahvipaketti kohta 6 euroa!!!

-Terveydenhoidosta maksetaan jo omastakin pussista tilanteesta riippuen

-Koronarahastus-hysteria (rahastukseen täysin keksitty) maksaa järjettömästi

-Ilmastonmuutos-rahastus-hysteria (samoin rahastukseen täysin keksitty) maksaa järjettömästi, tästä pakko sanoa että varsinkin medioissa on joka viikko kerrottu että kyllä pian on lauhaa kun tätä rahastusta pidetään yllä mutta todellisuudessahan yöpakkaset alkoivat jo Elokuussa mikä oli jo hyvin kylmä ja nyt on ollut kuukausikaupalla pakkasia ja silti medioissa muistetaan kertoa miten lauhaa on jottei rahastusta vain uhattaisi vaikka ulkona on todella kylmää mutta ei voi otsikoida että kylmyys jatkuu kuukaudesta toiseen koska pian tämä älytön rahastus on uhattuna...

-Muut maksut ja maksujen maksut

-Muut verot ja verojen verot

-ja kaikki valtion omaisuus on myyty enää ei ole kuin rauniot...

Ei jää mitään enää lapsille ja tuleville lapsille... tämä maa ei ole onnellisin vaan onnettomin maa...

Mikä sitten lääkkeeksi: Kaikki puolueet, hallitus, oppositio, eduskunta kerralla vaihtoon muuten nämä vain vaihtelevat paikkojaan muutaman vuoden välein ja rahastus jatkuu entiseen malliin...

Ehdotan kansalaisäänestyksiin siirtymistä, ja eduskunta, oppositio, hallitus, kaikki puolueet lakkautetaan... kuka kannattaa? :)

Olen löytänyt tämän kirjoituksesi jo ainakin neljästä ketjusta....

Esim Ukrainan sotaan liittyvästä ja elintarvikkeiden hinnan noususta. Ja jokin muukin vielä.

Aina on hallituksen vika kyseinen asia....Eikä edes vaivaudu muuttamaan tekstiä.

Kummasti ovatkin poistuneet ylläpidon toimesta.

Sitä en tiedä et kuka tämä trolli on, Venäjältä vai joku sekopää suomalainen.

Tai jonkun pienpuolueen edustaja?

Vierailija
4637/4664 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Lapsiperheessä pitää aina olla niitä perustarvikkeita, ei sitä ruokaa jokaikiseen reseptiin alusta asti laiteta.

Voi hyvää miten oletat, että kaikki ovat lapsiperheitä?

päivää. Joilla on kaapeissa aina perustarvikkeita.

Puhuin nyt esimerkiksi köyhästä yksineläjästä jolla ei ole niitä perustarvikkeita.

En minä yksinäisenä ihmisenä osta perustarvikkeita kaiken varalta johonkin reseptiruokaan pienistä rahoistani. Kun ne rahat menee jokapäiväisiin muihin välttämättömiin.

Olen ihan itse huomannut, kun alan lukea näitä reseptejä, että on monta sellaista perustarviketta mitä minulla ei ole enkä niitä välttämättä tämän reseptin jälkeen tarvitse.

En todellakaan osta yhtään ylimääräistä vain kerran tai pari käyttöön tulevaa asiaa. Ostan mieluummin niitä mitä tiedän käyttäväni koko ajan. Jotka tulevat käytettyä koko rahan edestä.

Siksihän nämä reseptit hyvin harvoin toimivat yksinasuvalle köyhälle.

Vaikka niitä mainostetaan edullisina.

Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita.

Vierailija
4638/4664 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten että keittoon laitetaan enemmän perunaa , kasviksia ja lientä kuin lihapulla-ateriaan. Lisukkeeksi leivotaan sämpylöitä. Vatsa täytetään muulla kuin sillä aterian kalleimmalla osalla eli lihalla.

Vierailija
4639/4664 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen muistan edesmenneen isäni kertovan kun oli töissä jossain maalaistalossa. Talon emäntä oli nuuka ja tarkka, varsinkin työntekijöiden suuntaan.

Tulivat sitten illansuussa monta työmiestä raskaan päivän jälkeen syömään tähän talon pöytää. Ruoka kuului siis palkkaan.

Oli kaikilla kova nälkä ja huomasivat, että perunoita oli liian vähän kattilassa. Joku sitten sanoi, että perunat eivät taida riittää.

Emäntä siihen: "no pannaan halkaista, kyllä ne sitten riittää kaikille".

Eihän se perunoiden määrä siitä halkaisemisesta mihinkään lisääntynyt.

Vierailija
4640/4664 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pystyy ruokkimaan juureksilla aika pitkälti, vähän lihaa joukkoon. Näin tehtiin ennenkin. Ei ole mitään vaikeaa. Tämä perhe on jotenkin tyhmänpuoleinen, tai siis aikuiset ovat. Heillä ilmeisesti aivotoiminta loppunut aikaa sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä