Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni luulee, että olen kateellinen hänen kesähuvilastaan

Vierailija
22.06.2026 |

Voi voi kunpa hän tietäisi miten paljon säälin ystävääni, että hän on joutunut pitämään huolta jo vuosien ajan kumppaninsa omistamasta huvilasta.  Siellä ystäväni passaa patalaiskaa jo vanhaa käppänä ukkoaan. Valmistaa päivittäin kaikki ruoat, siistii huvilaa, pyykkää pyykit huvilalla ja vakituisessa kodissaan.  Vuoteiden liinavaatteitakin joutuu pyykkäämään tuplakerrat säännöllisin välein kesäaikaan, koska ravaavat viikoittain edestakaisin kaupunkikodin ja huvilan väliä.

Kaiken huipuksi ystäväni tili tyhjenee ennen kuin ehtii täyttyäkään, koska ukonkörtsä ei maksa yhtään mitään yhteisistä elämisen menoista. 

Lopulta koko huvilakin tontteinensa on menossa perintönä ukonkörtsän ex- suhteessa syntyneiden aikuisille lapsilleen perheineen.

 

Kaiken lopuksi huvila on ikivanha ränsistynyt kosteusvaurioinen tönö, jonka puitteissa korjaamista riittää kesästä kesään;  ja nekin hommelit joutuu ystäväni tekemään tönön omistajan toimiessa työnjht: na. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystäväsi kaiken lisäksi ajokortiton ja vailla omia lapsia ja  lähisukulaisia, mutta kuitenkin varakas perintöjensä kautta?  

 Sitten tiedän minäkin, mihin ystäväsi parisuhde perustuu eli ukkonsa käyttää akkaansa hyväkseen kaikessa, ja pitää akkaansa alistettuna määräiltävänään akkansa yksinjäämisen pelkonsa vaikuttaessa ystäväsi jäämisen tuonlaisen ukkonsa kanssa elämäänsä viettämään ns. orjana vailla omaa tahtoaan elää elämäänsä. Kaiken suorittaa ukkonsa mieliksi,  koska ystäväsi ei uskalla lopettaa parisuhdettaan.  Voi olla, että ukon edellinenkin parisuhde on päättynyt ukon väkivaltaisen ja alkoholin yhteiskäytön takia expuolisoaan ja lapsiaan kohtaan. 

Vierailija
2/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli onkin oikein oivallinen tapa nostaa omaa egoaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tämä sinun ongelmasi ole.  Tai ehkä sillä lailla, että olet huolissasi ystävistäsi. 

Mutta et ilmeisesti ole huolissasi muusta kuin siitä, että mielestäsi ystäväsi luulee sinun olevan kateellinen hänelle.

Et kai ole vahingoniloinen?  

Ihan hiukan koko litaniastasi tuli näet sellainen vaikutelma.

Ystäväsihän saattaa olla ihan tyytyväinen tilanteeseen.  Jotkuthan on tuollaisia passareita ja toisten hyväksi tekijöitä ihan mielellään.

 

Anna asian olla.  Muutakin ajateltavaa on paljon.

Vierailija
4/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ollakin kateellinen, kun asiaa noin paljon mietit.

Vierailija
5/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista ystävyyttä. Kadehditaan ja säälitään, tai ainakin luullaan niin. Loppujen lopuksi toinen on kynnysmatto ja toinen vakuuttelee vauva-palstalla, että en ole huvilasta kateellinen, en ole. 

Vierailija
6/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että aika moni mökinomistaja luulee mökittömien olevan kateellisia. Ne itse tykkää niin paljon mökkeilystä, että niiden tajuntaan ei millään mene, että jotkut ihmiset ei tykkää siitä yhtään. Sama pätee saunoihin. Suomessa on melkein pakko olla saunahullu, muuten pidetään omituisena, ja saunatonta pitää tietysti syvästi sääliä 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään kiinnostaisi toisen mökkeilyt noin paljon. 0/5.

Vierailija
8/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon, että aika moni mökinomistaja luulee mökittömien olevan kateellisia. Ne itse tykkää niin paljon mökkeilystä, että niiden tajuntaan ei millään mene, että jotkut ihmiset ei tykkää siitä yhtään. Sama pätee saunoihin. Suomessa on melkein pakko olla saunahullu, muuten pidetään omituisena, ja saunatonta pitää tietysti syvästi sääliä 😅

Mä uskon, että montaakaan mökinomistajaa ei muiden kateus paljoa kiinnostele. Ei myöskään itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat oudon aggresiiviselta.

Vierailija
10/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä joku käänsi ap: n kateelliseksi. Kysehän nyt oli niin, että ap: n ystävä luulee ap: n kadehtivan ystävänsä ukon omistavasta 50- luvulla rakennetusta   rappeutuneesta tönöstä, missä ap: n ystävä onnettomana raataa patalaiskan ja könkkäsen ukkonsa eteen antaen kaikkensa.

Ukko kuvainnollisesti " piiskaa" käskyttämällä muijaansa olemaan ruodussa hänen mielijohteittensa mukaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syttyisipä sota Suomessakin, ja ekana saisivat sarjana dronetulittaa nurin kaikki homevaurioituneet ja lahot kesämökit. Loppuisi luonnon saastuttaminen, ilmaston pilaaminen saunan piippusavulla ja vesistöjen pilaaminen/rehevöittäminen. 

Suurin osa mökillä viihtyvistä ovat laiskoja alkoholin suurkuluttajia ja makkaran mussuttajia.  Eipä niillä ahtailla tonteilla paljon mitään liikuntaa voi harrastaakaan. Mökkeilykauden päätyttyään koko kesän mökeillään staattisesti makoilleet ihraiset tynnyrit hikoilevat hipiät karrelle palanneina.  Uintia ei tarkene enää Jaakonpäivän jälkeen harrastaa.

Vierailija
12/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanoita ei tarvitse vaihtaa tuplamäärä, koska likaantuvatkin tuplasti vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täällä joku käänsi ap: n kateelliseksi. Kysehän nyt oli niin, että ap: n ystävä luulee ap: n kadehtivan ystävänsä ukon omistavasta 50- luvulla rakennetusta   rappeutuneesta tönöstä, missä ap: n ystävä onnettomana raataa patalaiskan ja könkkäsen ukkonsa eteen antaen kaikkensa.

Ukko kuvainnollisesti " piiskaa" käskyttämällä muijaansa olemaan ruodussa hänen mielijohteittensa mukaisesti. 

Sinä tunnet nämä ihmiset?

Vierailija
14/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä luulet, että hän luulee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hemmetissä teet tuollaisen aloituksen? Asia on sinulle selvästi todella tärkeä!

Vierailija
16/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat ollakin kateellinen, kun asiaa noin paljon mietit.

Niinpä. Kateus on aika venkula. Sitä on monasti vaikea huomata itsessään. Ja sen kohteet ei monasti ole edes mitenkään rationaalisia. Juuri tuo selittäminen ja erittely saa oman elämän ja itsensä tuntemusta kartuttaneen epäileväksi. Think about it! Kateus näkyy nimittäin kauas ja erittäin selvästi itsen ulkopuolisille

Vierailija
17/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täällä joku käänsi ap: n kateelliseksi. Kysehän nyt oli niin, että ap: n ystävä luulee ap: n kadehtivan ystävänsä ukon omistavasta 50- luvulla rakennetusta   rappeutuneesta tönöstä, missä ap: n ystävä onnettomana raataa patalaiskan ja könkkäsen ukkonsa eteen antaen kaikkensa.

Ukko kuvainnollisesti " piiskaa" käskyttämällä muijaansa olemaan ruodussa hänen mielijohteittensa mukaisesti. 

Olet ap. Ukko & akka ja akka & ukko. Ehkä olet myös käskyttäjä-hu*lu.

Mikset ole onnellinen omasta elämästäsi? Katkera kirjoitus.

Vierailija
18/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosituhannen alussa luokkakaveri ysäriltä pamahti samaan ravintolan pöytään, ja pienen jutustelun jälkeen pamautti, "Kyllä mä tiedän, että sä olet mulle kateellinen."

Menin ihan sanattomaksi, ihan niin kuin omassa elämässäni ei olisi tarpeeksi tekemistä, että ehtisin kadehtia tyyppiä jota en ole nähnyt kymmeneen vuoteen?

Nyt se naurattaa jo. Samanlainen duunari tämäkin ihminen on, no hänellä oli vaimo ja perhettä, mutta niin oli parhailla ystävillänikin, miksi olisin kadehtinut jotain leuhkijaa menneisyydestäni? En ymmärrä nyt, enkä ymmärtänyt silloin. 

Vierailija
19/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Vierailija
20/20 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan