Mikä on teidän mielipide värianalyyseistä
Tekijöitä on kuin sieniä sateella. Onko niissä totuutta. Itse käynyt useammassa ja saanut kevättä ja kesää tulokseksi. Viimeisin sanoi ettei koskaan ole tavannut yhtä neutraalia mutta sitten laittoi mut warm spring kategoriaan. Mä olen miettinyt että olisko se riippuvainen tekijän värisilmästä. Pitäisi löytää tekijä joka osaa itsekin pukeutua ja meikata kivasti. Olisi hyvä käyntikortti itselleen. En ole löytänyt vielä sellaista.
Kommentit (39)
Olen käynyt nuorena, olen kuulemma kevät. Uskon kyllä. Yksi tuttu kävi ja hurahti niin, että uusi koko vaatekaappinsa ja meikkipussinsa saman tien. Pukeutuu kyllä mun silmääni oikean värisiin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olin värianalyysissä jo vuonna 1990, parikymppisenä. Huivit kasvojen alla menetelmällä. Tekijä oli erinomainen. Olen kesä.
Onneksi olin, sain sen joululahjaksi vanhemmilta.
Tämmönenkin maatiainen kaunistuu ja hehkuu edelleen kun on oikeat sävyt kasvojen alla. Joku ehkä osaa itse katsoa, minä en. Tyytyväinen olen ollut
Ja tottakai värianalyysinkin jälkeen saa ostaa käyttää ihan mitä värejä vaan. Vai luuletteko poliisilta saapuvan rikesakon, että rouva on nähty väärää väriä päällä ? !
Pointti on se, että kun näet miten väärät sävyt rumentaa, ei halua niitä käyttää. Kuka nyt ehdoin tahdoin rumemmalta haluaa näyttää ?
Kävin myös 90-luvulla ja olin tyytyväinen siihen, että kävin, koska en olisi osannut tehdä analyysiä itsekseni. Olin kontrastikesä, mutta en tiennyt että sellainenkin vaihtoehto on mahdollinen. Vaatteita on ollut helpompi ostaa ja vähemmän on tullut hutiostoksia.
Uskon, että värianalyysi auttaa osaa ihmisistä löytämään itselleen sopivat värit. Mutta se osa, jota värianalyysi auttaa, on usein jo itsekin havainnut, että tietyt värit pukevat heitä.
Sitten on niitä onnekkaita, joille käyvät kaikki värit, ja taas niitä, jotka eivät oikein hehku ja säteile missään väreissä.
Itse olen sikäli hassu tapaus, että vaihdan värivuodenaikaa vuodenajan mukaan, lämpimästä kylmään. Ihoni on talvella kellankalpea, eikä siihen oikein sovi juuri muu kuin pehmeän syksyn värit, esimerkiksi norsunluunvalkoinen. Sitten kesällä saan tumman rusketuksen, joka tekee minusta suorastaan oliivinvärisen. Norsunluu alkaa näyttää tunkkaiselta ja puhtaanvalkoinen paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Värianalyysin mukaan vaatteiden ostaminen voi hankaloittaa elämää, koska niitä juuri itselle sopivia värejä ei läheskään aina kaupoista löydy. Ei kannata myöskään liian orjallisesti lähteä rajoittamaan värien käyttöä.
En aina luottaisi analyysin tekijän värisilmään. Nytkin instassa pyörii monenlaista värianalyysin tekijää, eikä analyysin lopputulos aina oikein vakuuta kun niitä kuvia katsoo.
Pahimpia ovat ne analyysit/systeemit jotka vakuuttavat, että jokaiselle maailman ihmiselle on olemassa se värivuodenaika, ja sinun pitää vain tulla selvittämään se tänne! Heilutellaan niitä hiton huiveja naisten harteille ja luetellaan, warm, cool, warm, cool. Tyhmiltä rahat pois.
Haluaisin käydä, mutta on melko kallista. Pukeudun vain mustaan, tuskin uusisin vaatekaappia tuloksen perusteella.
Olen välillä ihan eri mieltä analyysin tekijän kanssa. Jostain syystä ne analysoijat, jotka ovat analysoineet itsensä syksyiksi tuntuvat analysoivan asiakkaan huonoiten. Usein syksyksi kuten itsensäkin vaikka ne värit ei ainakaan kuvien perusteella sovi asiakkaalle ollenkaan.
Olen värianalyysin mukaan pehmeä kesä. Kun pukeudun "oikeisiin" väreihin, saan enemmän kehuja. Esim. musta ei sovi minulle lainkaan.
Olen ehkä vastannut tähän kysymykseen täällä ennenkin mutta vastaanpa uudestaan: en tarvitse värianalyysejä. Käytän vain mustaa, ihan sama sopiiko se jonkun konsultin mielestä minulle. Omasta mielestäni sopii, muulla ei ole merkitystä. Piste.
Minua huvitti kun jollain messuilla eräs innokas halusi värianalysoida minut. Ei tiennyt, että tasan tarkkaan tiedän värini ja vuodenaikani, jotka vuosikymmeniä alalla ollut on myös vahvistanut. Pieleen meni.
Rahulit pois t y h m i l t ä. Että sitä mieltä.
Kun tietää muutaman värisävyn, joka sopii itselle poikkeuksellisen hyvin pystyy päättelemään värivuodenaikansakin.
Sitä korostetaan liikaa ja hienostellaan. Ihmisellä on yleensä keltapohjainen vaalea tai vaalea-pinkki väri iholla. Siis kumpi, kysy kosmetiikka osaston asiantuntijalta joka perehtynyt. Verkossa esimerkkejä ehkä.
Näet muutenkin suht mikä väri sopii silmiin, ihoon ja hiuksiin. Entä mikä ei sovi. Ellei ole värisokea. Sama materiaaleissa. Mikä on luonnollinen, ja luonnoton. Älkää maksako satoja euroja turhaan analyysista, ellei muuten vain halua.
Olen saanut tulokset pehmeä kesä ja pehmeä syksy, kylläkin sovelluksesta. Valaistuksesta riippuu paljon kumpi sopii paremmin, molemmat ovat aika hyviä. Jos ihon sävy on melko neutraali, niin voi käyttää sekä viileitä että lämpimiä sävyjä. Ero on ihan marginaalinen kummissa näyttää paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen värianalyysin mukaan pehmeä kesä. Kun pukeudun "oikeisiin" väreihin, saan enemmän kehuja. Esim. musta ei sovi minulle lainkaan.
Minä saan kehuja aina, kun puen päälleni kirkkaanpinkin tai kirkkaanpunaisen paidan. Olen syksy, joten pinkki tai punainen on aivan viheliäisen huono minulle. Olen tehnyt sen johtopäätöksen, että kirkas väri kiinnittää huomion, ja sitten ajatellaan että kun on huomattu, täytyy sanoa jotain nättiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Värianalyysin mukaan vaatteiden ostaminen voi hankaloittaa elämää, koska niitä juuri itselle sopivia värejä ei läheskään aina kaupoista löydy. Ei kannata myöskään liian orjallisesti lähteä rajoittamaan värien käyttöä.
En aina luottaisi analyysin tekijän värisilmään. Nytkin instassa pyörii monenlaista värianalyysin tekijää, eikä analyysin lopputulos aina oikein vakuuta kun niitä kuvia katsoo.Pahimpia ovat ne analyysit/systeemit jotka vakuuttavat, että jokaiselle maailman ihmiselle on olemassa se värivuodenaika, ja sinun pitää vain tulla selvittämään se tänne! Heilutellaan niitä hiton huiveja naisten harteille ja luetellaan, warm, cool, warm, cool. Tyhmiltä rahat pois.
Kuka mihinkin rahansa haluu laittaa. Ei kuule kuulu sulle.
Olen yrittänyt perehtyä tähän jo jonkin aikaa. Mielestäni kalpeat suomalaiset, joilla on lionnollisen väriset hiukset on helppo analysoida. Mitä tummemmaksi iho menee, sitä vaikeampaa se mielestäni on.
Olen myös elänyt oman vuodenaikani mukaisesti, jaksoin vuoden kunnes kyllästyin ja ajattelin että ihan sama, puen päälle mistä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Värianalyysin mukaan vaatteiden ostaminen voi hankaloittaa elämää, koska niitä juuri itselle sopivia värejä ei läheskään aina kaupoista löydy. Ei kannata myöskään liian orjallisesti lähteä rajoittamaan värien käyttöä.
En aina luottaisi analyysin tekijän värisilmään. Nytkin instassa pyörii monenlaista värianalyysin tekijää, eikä analyysin lopputulos aina oikein vakuuta kun niitä kuvia katsoo.Pahimpia ovat ne analyysit/systeemit jotka vakuuttavat, että jokaiselle maailman ihmiselle on olemassa se värivuodenaika, ja sinun pitää vain tulla selvittämään se tänne! Heilutellaan niitä hiton huiveja naisten harteille ja luetellaan, warm, cool, warm, cool. Tyhmiltä rahat pois.
Kuka mihinkin rahansa haluu laittaa. Ei kuule kuulu sulle.
Tuo on kyllä nolla-argumenteista nollin. Kuuluuko se sinulle, kuuluuko asia hänelle? Aina voi lähteä pois, jos tekee mieli komennella toisia olemaan hiljaa.
Olen hyötynyt netin nuorille tarkoitetuista meikkausvideoista. Aina oli naama liian kellertävä, olipa kuka tahansa valinnut meikkivoiteen, putiikeissa tai kosmetologilla. Värianalyysin kautta löysin viimein oliivin ihon käsitteen ja sen sisällä vielä lämpimän ja kylmän oliivin ideat. Nyt osaan sekoittaa sinistä värinmuuntajaa neutraaliin meikkivoiteeseen ja iho näyttää luonnolliselta ja hyvältä. Olen siis viisissä kymmenissä, enkä koskaan ole löytänyt oikeita värejä. Vaatteissa en piittaa analyysistä niinkään, koska ymmärrän muutenkin, että soft summer -värisenä minulle eivät käy kovin räväkän syksyn värit esimerkiksi.
Lasten ja hullujen suusta kuuluu totuus?