Mikä on teidän mielipide värianalyyseistä
Tekijöitä on kuin sieniä sateella. Onko niissä totuutta. Itse käynyt useammassa ja saanut kevättä ja kesää tulokseksi. Viimeisin sanoi ettei koskaan ole tavannut yhtä neutraalia mutta sitten laittoi mut warm spring kategoriaan. Mä olen miettinyt että olisko se riippuvainen tekijän värisilmästä. Pitäisi löytää tekijä joka osaa itsekin pukeutua ja meikata kivasti. Olisi hyvä käyntikortti itselleen. En ole löytänyt vielä sellaista.
Kommentit (39)
Enpä ole halunnut käydä, vaikka niiden suosio aaltoilee ajoittain. Jostakin syystä ovat taas suosittuja?
Ehkä ne auttavat epävarmoja ihmisiä löytämään oman tyylinsä ja sellaiset värit, joissa viihtyvät? En luottaisi tekijään, sillä ei siihen mitään osaamista ja kokemusta vaadita. Pelkkää harmitonta ajanvietettä, joista joku kuvittelee saavansa tilin itselleen.
Rahat pois kukkahattutädeiltä. Jotka voi sitten ihan luvalla pukeutua johonkin shokkiväreihin🤣
Horoskooppeihin verrattavaa. Höpsöjen juttu.
Höpötystä. Toki toisille sopii tietyt värit paremmin, mutta pahimmillaan joku uskoo tosissaan ja jättää sitten käyttämättä ja ostamatta vaatteita, joista pitäisi.
Etkö ite näe mitkä sopii? Ehkä sitä mieltä että siellä voisi saada ahaa elämyksiä että tällainen sopiikin. Itse olen miettinyt että olen syksy ja menisin vaan varmistaakseni asian, mutta paljonko se maksaa..
Värianalyysin mukaan vaatteiden ostaminen voi hankaloittaa elämää, koska niitä juuri itselle sopivia värejä ei läheskään aina kaupoista löydy. Ei kannata myöskään liian orjallisesti lähteä rajoittamaan värien käyttöä.
En aina luottaisi analyysin tekijän värisilmään. Nytkin instassa pyörii monenlaista värianalyysin tekijää, eikä analyysin lopputulos aina oikein vakuuta kun niitä kuvia katsoo.
Tuo on jo siitäkin syystä huuhaata kun ihmisten värinäkö vaihtelee. Me emme näe värejä samalla tavalla.
Itseäni ei ainakaan vakuuta nämä somessa pyörivät videot värien vaikutuksesta..
Ensin näytetään ihmistä ns. väärän värinen paita päällään; huono valaistus, hymyttömät kasvot jne.
Sitten vaihdetaan se ns. oikean värinen paita päälle ja kas, samalla kirkastuu huoneen valaistus niin että varjot kasvoilta katoaa, ja hymykin ilmestyy kasvoille... Onko ihme että näyttää paremmalta?
Ainahan nuo on subjektiivisia.
Itse olen syksy, mutta en ole rajoittanut pukeutumistani vain näihin väreihin vaan pukeudun ennen kaikkea niihin väreihin joista pidän.
Vierailija kirjoitti:
Rahat pois kukkahattutädeiltä. Jotka voi sitten ihan luvalla pukeutua johonkin shokkiväreihin🤣
Kukkahattutäti on toisten elämään puuttuva ja sitä holhoava henkilö. Älä käytä sanaa tässä tapauksessa. Kukkahattuinen täti on ihan eri asia.
Parasta laitaa ne värit mitkä omasta mielestä sopii tai tykkää tai viihtyy . Makuasioista ei kannata kiistellä .
Vierailija kirjoitti:
Horoskooppeihin verrattavaa. Höpsöjen juttu.
Noin puhuuva voi laittaa foliohatun päähänsä, jospa silloin löytyy oma väri ja tyyli.
Instagram ja youtube on täynnä noita höpsöjä huivinheilutteluvideoita. En luottaisi tekijöihin. Kaikilla on oma mielipide ja jotkut vielä luulevat asian olevan niin yksinkertaista, että kaikki mahtuvat johonkin vuodenaikakategoriaan, joka pitää vain löytää. Kunhan ensin olet maksanut itsesi kipeäksi jollekin ns. asiantuntijalle.
Kai sen nyt pitäisi kaikkien tajuta, että sen anlysoijan oma värinäkö vaikuttaa varmasti lopputulokseen. Sen takia löytyy ihmisiä, jotka on eri mieltä saamansa analyysin kanssa, menevät toiselle ja saavat sieltä toisenlaisen arvion. Tubessa törmäsin yhteen, joka kiersi eri analysoijilla, kunnes analysoija hänen omasta mielestään osui oikeaan. No tässä voi jo ihmetellä, että mitä hän ylipäänsä meni analyysin, jos kerran luotti vain omaan arvioonsa, mutta joka tapauksessa, selvää on, että sen analysoijan oma näkö myös vaikuttaa tulokseen. Mutta kai joistakin analyyseistä jonkinlaisen arvion voi saada siitä, mikä vuodenaika todennäköisesti on. Vaikka mainitsemassani esimerkissä kyllä vaihtui jopa lämmin vuodenaika kylmään vuodenaikaan, että en sitten tiedä, saako niistä edes todennäköistä arviota.
Laita päällesi sitä, missä viihdyt. Se näkyy aina muillekin, jos tykkää itsestään.
Värianalyysi on hauskaa viihdettä. Harrastaa ken tahtoo. On sitä pahempiakin harrastuksia.
Värien eri sävyjä, joita kullekin vuodenajalle suositellaan, on kumminkin aika turha koittaa löytää kaupoista. Käytännössä vuodenaikatiedolla ei siis juuri mitään tee. Hulluntuurilla voi joskus löytää ihan oikean sävyn jostain väristä.
Olin värianalyysissä jo vuonna 1990, parikymppisenä. Huivit kasvojen alla menetelmällä. Tekijä oli erinomainen. Olen kesä.
Onneksi olin, sain sen joululahjaksi vanhemmilta.
Tämmönenkin maatiainen kaunistuu ja hehkuu edelleen kun on oikeat sävyt kasvojen alla. Joku ehkä osaa itse katsoa, minä en. Tyytyväinen olen ollut
Ja tottakai värianalyysinkin jälkeen saa ostaa käyttää ihan mitä värejä vaan. Vai luuletteko poliisilta saapuvan rikesakon, että rouva on nähty väärää väriä päällä ? !
Pointti on se, että kun näet miten väärät sävyt rumentaa, ei halua niitä käyttää. Kuka nyt ehdoin tahdoin rumemmalta haluaa näyttää ?
Tee netissä itsellesi. Kyllä ne silleen suuntaa antavasti on oikein ja todennäköisesti käyttämäsi värilliset vaatteet jo nyt ovat sulle sopivia kun epäsopivat jää käyttämättä.
Ja melko varmasti musta ja valkoinen ei sulle sovi . ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Horoskooppeihin verrattavaa. Höpsöjen juttu.
Noin puhuuva voi laittaa foliohatun päähänsä, jospa silloin löytyy oma väri ja tyyli.
Miksi laittaisi? Tuskin hän sellaisiinkaan uskoo, jos horoskoopit ja värianalyysit eivät puhuttele.
-ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat pois kukkahattutädeiltä. Jotka voi sitten ihan luvalla pukeutua johonkin shokkiväreihin🤣
Kukkahattutäti on toisten elämään puuttuva ja sitä holhoava henkilö. Älä käytä sanaa tässä tapauksessa. Kukkahattuinen täti on ihan eri asia.
Siellä taisi todellinen kukkahattutäti älähtää!
-eri.
Eiköhän se riipu paljon tekijän värisilmästä. Ei se nyt ihan varmaa tiedettä ole. Huvittelua pikemminkin. Jonkun mielestä joku sävy sopii paremmin kuin jonkun toisen mielestä.
Se ainakin on varmaa, että oli mikä tyyppi tahansa, niin kaupat myyvät vain mustaa, harmaata ja valkoista. Joten siinä mielessä se on turhaa kun oman sävyisiä vaatteita ei löydy.