Kumpi on tehokkaampaa liikuntaa pyöräily vai kävely?
Kommentit (10)
Tunnin reipas kävely (6 km/h) polttaa noin 260–320 kcal ja rauhallisempi tahti (4 km/h) noin 195–240 kcal.
Pyöräily kuluttaa tyypillisesti noin 300–800 kilokaloria (kcal) tunnissa.
Kävelin 17 km, ja mittari kertoi, että oli palanut 900kcal.
Tehokkaampi on se, jota jaksat oikeasti tehdä, senkin jälkeen kun alun intopiikki on mennyt.
Pyöräilyssä imo vaikuttaa enemmän se, miten vahvat jalat on. Itselläni ei kovin, enkä meinaa saada pyörällä sykettä ylös, kävellessä onnistuu kyllä kun pitää koko kroppaa liikuttaa. Toiset taas ei tykkää kävellä vaan haluaa käydä pidemmällä johon pyöräily on motivoivampi.
Pyöräilyyn vaikuttaa todella paljon jo tuulikin ja ylämäet. Jos poljet vastatuuleen ja mäkistä maastoa niin kaloreita palaa eri tavalla.
Intissä muistan että pyörän taluttaminen kun oli niin hankala kulkuista maastoa. Jossain vaiheessa jopa kannoin sitä pyörää. Mä en ymmärrä miksi se piti ottaa mukaan vaikka aikaa kultaa muistot.
Pyöräily on tehokkaampaa. Hyötysuhde on ylivoimaisesti paras. Kävely tulee toisena.
Vierailija kirjoitti:
Tunnin reipas kävely (6 km/h) polttaa noin 260–320 kcal ja rauhallisempi tahti (4 km/h) noin 195–240 kcal.
Pyöräily kuluttaa tyypillisesti noin 300–800 kilokaloria (kcal) tunnissa.
Kaikki on suhteellista oma ennätys tunnin ajon aikana on 1300kcl siis pyöräilyssä.
Vierailija kirjoitti:
Kävelin 17 km, ja mittari kertoi, että oli palanut 900kcal.
Hienoa 👍
Juoksu ois tehokkaampi