Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talo paloi, kuka on vastuussa?

Vierailija
10.06.2026 |

Siskoni (ex)mies asensi heidän taloonsa ilmalämpöpumpun joitakin vuosia sitten. Hänellä ei ole siihen virallisia lupia, mutta osaa homman. Ilmalämpöpumppu toimi vuosia moitteettomasti. Sitten tuli ero ja mies muutti pois ja sisko jäi taloon. 2 vuotta eron jälkeen syttyi tulipalo ja lähes koko talo nyt asuinkelvoton. Syyksi katsottiin ilmalämpöpumppu. Vakuutusyhtiö penää nyt tietoja pumpun asennuksesta ja alkuperästä. Exä on työtön ja varaton. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi pumppuihin kauheasti. Laite kuumenee varmaan. Oliko laite minkä valmistajan, ei kai vaan temusta. Mitkä oli asennusohjeet. Itse asennettu voi olla riski? 

Vierailija
22/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla on varmaan paperit edellisestä huollosta kuitenkin, vai tekikö ex senkin? Huoltamatta 6 v ollut pumppu taas on ihan vaan asukkaan syy. Oliko edes imuroitu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin Orpon hallituksen katsotaan olevan vastuussa kaikesta.

Vierailija
24/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloi varmaan ulkoa käsin, vai mikä siellä kuumeni niin paljoa että seinä syttyi?

Vierailija
25/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman lupia tehdyt sähköasennukset ovat kyllä vakuutusyhtiölle erinomainen syy kieltäytyä korvauksien maksusta. 

Täytyy silloinkin vakuutusyhtiön pystyä todistamaan, että syynä oli asennusvirhe.

ei vakuutusyhtiön tarvitse mitään todistaa, jos ei mennä oikeuteen. riittää kunhan kieltäytyy korvaamasta.

aika harvalla suomalaisella on varaa lähteä oikeuteen. maksaa satojatuhansia ja maksaja vaihtuu vuorotellen eri oikeusasteisiin mennessä.

Vierailija
26/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli valtion syytä!

-valtionsyyttäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllisiä ovat ainakin anoppi ja paikallinen palopäällikkö. Osasyyllisiä ovat koulu ja yhteiskunta. Se on ainakin ihan varmaa ettei se tulipalo ole oma syy.

Ja täältä kun kysellään, niin persut nyt ainakin on syyllisiä ja incelit. Demarikantturoilla on ns. tiiot asiasta eli näille ed. mainituille voi osoittaa laskun kollektiivisesti. Demarifemakkoämmien siskotuomioistuin on määrittänyt syylliset ja tuominnutkin ne samalla vaivalla. 

Vierailija
28/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman lupia tehdyt sähköasennukset ovat kyllä vakuutusyhtiölle erinomainen syy kieltäytyä korvauksien maksusta. 

Täytyy silloinkin vakuutusyhtiön pystyä todistamaan, että syynä oli asennusvirhe.

ei vakuutusyhtiön tarvitse mitään todistaa, jos ei mennä oikeuteen. riittää kunhan kieltäytyy korvaamasta.

aika harvalla suomalaisella on varaa lähteä oikeuteen. maksaa satojatuhansia ja maksaja vaihtuu vuorotellen eri oikeusasteisiin mennessä.

Tuolla logiikalla vakuutusyhtiöt voi kieltäytyä korvaamasta kaikissa tapauksissa aina. Aika äkkiä valuutysyhtiö on ongelmissa jos sille linjalle lähtevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä kertoa kuka sen asenti. Sanoo vaan että ei ole kuittia eikä muistia siitä mikä firma asenti

AsenSi

Vierailija
30/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä kertoa kuka sen asenti. Sanoo vaan että ei ole kuittia eikä muistia siitä mikä firma asenti

ne tiedot saa tiliotteesta. firmat eivät juuri suostu käteishommia tekemään ja kaikki kulkee laskujen kautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman lupia tehdyt sähköasennukset ovat kyllä vakuutusyhtiölle erinomainen syy kieltäytyä korvauksien maksusta. 

Täytyy silloinkin vakuutusyhtiön pystyä todistamaan, että syynä oli asennusvirhe.

Ei tarvitse. Lain mukaan ilmalämpöpumppua ei saa asentaa ilman pätevyyttä, ja jos se oli siinä pakottavan lainsäädännön vastaisesti niin silloin vakuutusyhtiön ei tarvitse korvata mitään sen talolle aiheuttamia vahinkoja.

Vierailija
32/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneen virtalähdettäkään ei kannattane korjata vakuutusasioiden takia, vaikka kyseessä olisikin vain muutama kondensaattori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi vika, koska on työn tilaaja ja hyväksynyt luvattoman asennuksen.

Vierailija
34/34 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyys riippuu siitä, kuuluvatko siskosi lapset koulun päättäjäisissä suvivirren vai ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä