Mikä minua vaivaa? En pärjää normaaleissa töissä.
Olen normaali aikuinen nainen. Tai ainakin koen olevani normaali. Opiskelemani ala oli hankala ja tekninen, joten älystä tämän ei pitäisi olla kiinni. Olen ujo, mutta koen pärjääväni sosiaalisissa tilanteissa ihan hyvin. Paitsi töissä.
Oman alan työpaikat on tällä hetkellä kiven alla. Noissa töissä pärjään hyvin ja sain harjoittelussa paljon kiitosta. Tarjottiin jatkoa mutta en voinut jäädä koska opintoni olivat vielä kesken ja työpaikka oli toisella puolella Suomea. Päädyin tekemään lopun opiskeluajan kaupan kassaa, siivousta ja ravintolatöitä.
Enkä pärjää niissä.
Olin vuoden ajan kiireisessä ravintolassa töissä enkä ikinä oppinut töitä kunnolla. Olin jatkuvasti syke koholla paniikissa, sähläsin, tiputtelin tavaroita. Vein vääriä annoksia, tein asioita väärin, sähläsin kassajärjestelmän kanssa. Alkuun kannustettiin ja pidettiin vain uuden työntekijän tottumattomuutena, mutta pian tuosta sähläämisestä katosi se söpöys. Tilanne ei parantunut. Se ettei minua erotettu oli ihme, eikä minulle edes annettu kaikkia työtehtäviä koska en vaan selviytynyt niistä. Nyt alkaa kadota huumori koska en saa kuin tuollaisia töitä, oman alan työtilanne on romahtanut.
Nyt ei ole tarkoitus uhriutua siitä että en saa haluamiani töitä vaan ihmetellä mitä v... voi tehdä, kun en vaan sovellu niihin töihin joita saisin. Onko jollakin ollut samaa työsähläämistä ja stressaamista, tottuuko niihin hommiin joissa saa paniikkikohtauksia ikinä?
Kommentit (8)
Et vain ole käsillä tekevää tyyppiä. Etsi työ jossa sellaista ei ole.
Koen olevasi normaali, mutta oikeasti älyssäsi ja sosiaalisissa taidoissa on puutteita. Älyssä siksi, että et opi
Tanja Sipilä ehkä voi auttaa. Tai antaa suuntaa.
Olet huono työskentelemään paineen ja muiden katseen alla. Minäkin olen ja muutun aivan käsittämättömäksi sählääjäksi, jos joku muu ihminen on paikalla tai on kiire. Esim. Jos ajan autolla ja mun kyydissä on joku, niin unohdan kaikki liikennesäännöt, en tiedä missä on kaasu tai jarru enkä kuule enkä näe mitään. Yksinäni voin ajaa vaikka Helsingin keskustassa ongelmitta.
Kaikki ei pysty hektisiin hommiin joissa pitää jatkuvasti tehdä ja muistaa monta asiaa. Minusta tarjoilijan työ oli todella vaikeaa, koko ajan joku pallo putosi vaikka kuinka yritin
En minäkään aikoinaan pärjännyt Hesburgerissa ravintojatyöntekijänä kun piti samaan aikaan ottaa tilauksia, paistaa pihvejä ja ranskalaisia, ottaa rahaa ja hoitaa montaa asiaa yhtäaikaa.
Sittemmin olen ollut erilaisissa asiantuntijatehtävissä ICT-alalla ja hyvin pärjännyt, nyt ammattikorkeakoulussa opettajana reilu 10v.
En huolestuisi, on vain osa sinun persoonaa.
Ensin työkykyselvitys. Sieltä saat lähetteen jatkoon. Veikkaan että neuropsykologiaan liittyviä ongelmia, esim. adhd. Mutta avoimin mielin. Jatkuva sählääminen sai ajattelemaan tuota.