Orpon-Purran hallituksen varmojen suorien säästöjen summa on kutistunut vain 2,8 miljardiin euroon
Ja muiden pitäisi sitoutua 8-10 miljardin euron velkajarruun.
Näin vähän hallitus pystyi säästämään – ”Ollaan hyvin kaukana”
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012054336.html
Uusin, pelkkien suorien sopeutusten, luku on enää 2,8 miljardia euroa. VM puhuu nyt kahdesta oikeasta luvusta, mutta ei Purran mainitsemasta luvusta.
– 2,8 miljardia on tietyllä tapaa päivitetty luku sille 3,5 miljardille, josta me puhuimme aikaisemmin, Okko sanoo.
Purra ei vastannut IS:n kysymyksiin nettosopeutuksesta.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Samalla nostavat puolustusmenot 14 miljardiin. Menot siis vain nousevat.
Nasimasta varmaan tulee SDPn puolustusministeri. Hänellähän on kokemusta Taleban taistelijoista ja muista terroristeista. Ja hänhän tuntee Moskovan ajoilta venäläiset. Mutta meneekö hän läpi SUPOn turvaselvityksestä? NATOn päämajassa kun ollaan tarkkoja näissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Olikos se tuleva 10 miljardin säästötavoite laskettu oletuksella että nykyinen hallitus onnistuisi omissa tavoitteissaan? Kun se(kin) tavoite jäi nyt noin 7 miljardia vajaaksi, niin se varmaan pitäisi lisätä tuleviin säästötavoitteisiin. Plus kaikki muut arvioitua kalliimmaksi tulleet jutut, kuten sotilasmenot ja sote.
Säästöä pitäisi ensi hallituskaudella saada näin ollen kasaan sellaiset 20 miljardia, jotta hyvä tulisi. Ei tule.
Laitetaan hattarapää Tuppura taas hoitamaan taloutta valtiovarainministeriksi niin saadaan taas 50 miljardin verran lisää velkaa.
Suomi on kolmen hallituksen päässä Kreikasta. Voi tulla nopeamminkin vastaan. Mutta sitä ei voi enää estää.
- Sosiaaliset tuet lakkautetaan
- Valtion palvelut lakkautetaan
- Valtion virkamiehet irtisanotaan
- Valtion omaisuus myydään
- Nostorajoitus 50 eur päivä asetetaan
Sensijaan valtionvelka ja työttömyys on tuplattu, köyhimpien etuudet leikattu (aiemmista neljästä EU-tuomioistuimen langettavasta päätöksestä huolimatta) puoleen ja sote-palvelut tuhottu.
Miten ajattelitte persuloidit, että tässä maassa yksikään nainen uskaltaa hankkia lapsen? Miehiin ei voi luottaa, työpaikkaan ei voi luottaa, köyhyys ei sillai kiinnosta kun pitäisi opintolainakin maksaa takaisin.
Hallitus tekee kansanmurhaa.
Työllisten määrästä valtiovarainministeriö toteaa lausunnossaan eduskunnan valtiovarainvaliokunnalle, että talouskasvun nopeutumisesta seuraavan työvoiman kysynnän lisäksi nykyisen hallituksen päätösten takia työllisten määrä voisi olla 18 000 suurempi vuonna 2030.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ae8b50b5-d0b2-47ef-aacc-af3d7231a…
Piti tulla 100000 uutta työllistä neljässä vuodessa. Tuleekin 18000 seitsemän vuoden kuluessa. 2571 vuodessa. Paitsi, että työttömiä on tullut 100000 lisää.
Tyttöhallitukseen verrattuna valtavasti parempi suoritus.
Julkinen paine on saanut Marinin hallituksen perumaan jokaisen leikkausta etäisestikin muistuttavan päätöksensä
Hallituksen toistuvat mielenmuutokset osoittavat, että jos joku tuleva hallitus haluaa lähteä sopeuttamaan taloutta menoleikkauksilla, sen on kestettävä kovaa julkista painetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikos se tuleva 10 miljardin säästötavoite laskettu oletuksella että nykyinen hallitus onnistuisi omissa tavoitteissaan? Kun se(kin) tavoite jäi nyt noin 7 miljardia vajaaksi, niin se varmaan pitäisi lisätä tuleviin säästötavoitteisiin. Plus kaikki muut arvioitua kalliimmaksi tulleet jutut, kuten sotilasmenot ja sote.
Säästöä pitäisi ensi hallituskaudella saada näin ollen kasaan sellaiset 20 miljardia, jotta hyvä tulisi. Ei tule.
Laitetaan hattarapää Tuppura taas hoitamaan taloutta valtiovarainministeriksi niin saadaan taas 50 miljardin verran lisää velkaa.
No nyt on orpopurra ottanut jo 40 miljaaaardia, että silleen. Eikä euron bensaa ole missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatrlla että olette viimeiset 3 vuotta vaahdonneet maailmanlopun leikkauksista ja haukkuneet niistä hallitusta. Sitttn paljastuukin, että ollaan ihsn lähtökuopissa vasta, alle 3 miljardia säästetty! Kun ensi vaalikaudellakin tarve on säästää 10 miljardia vuodessa! Eipä taida tuleva hallitus perua nyt tehtyjä tukileikkauksia, päinvastoin tehdään uusia... 😂 Lisäksi korotetaan veroja. Kepukin on esim kertonut haluavansa korottaa alvia, joten ruokakin kallistuu vielä entisestään.
Siis sua naurattaa Orpopurran sumutus? Kieltämättä muakin. Ja olen sitä mieltä, ettei todellakaan tulevan hallituksen tartte yhtään enempää leikata kuin tämänkään hallituksem miksi ihmeessä pitäisi? Ei maailmanloppu tullutkaan kun jouduttiin tarkkailuluokalle ja vaalilupaukset petettiin - tuli vain nolo loppu tälle hallitukselle.
Ja miljardien eurojen veronalennuksiakin voi antaa omille eturyhmille ja leikata niiltä jotka eivät omiin eturyhmiin kuuluu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikos se tuleva 10 miljardin säästötavoite laskettu oletuksella että nykyinen hallitus onnistuisi omissa tavoitteissaan? Kun se(kin) tavoite jäi nyt noin 7 miljardia vajaaksi, niin se varmaan pitäisi lisätä tuleviin säästötavoitteisiin. Plus kaikki muut arvioitua kalliimmaksi tulleet jutut, kuten sotilasmenot ja sote.
Säästöä pitäisi ensi hallituskaudella saada näin ollen kasaan sellaiset 20 miljardia, jotta hyvä tulisi. Ei tule.
Laitetaan hattarapää Tuppura taas hoitamaan taloutta valtiovarainministeriksi niin saadaan taas 50 miljardin verran lisää velkaa.
Orpo ja Purra tekevät velkaa SE määrän 60-70 mrd€. Piilotella vielä yrittävät pummaamalla useamman miljardin Valtion eläke- ja asuntorahasta, jolloin tulee vielä korkotappiot päälle. Ja tämä ennätyksellinen velanotto ilman pandemian tapaista oikeaa kriisiä.
Purra myönsi: Orpon hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Rinteen ja Marinin hallitukset
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4214333e-eb34-4895-afc0-9f660ef5f…
Mitä ajattelee Kokoomuksen äänestäjä? Ajattelitko että äänestit talousosaajia? Koetko edellleen näin?
Vierailija kirjoitti:
Tyttöhallitukseen verrattuna valtavasti parempi suoritus.
Julkinen paine on saanut Marinin hallituksen perumaan jokaisen leikkausta etäisestikin muistuttavan päätöksensäHallituksen toistuvat mielenmuutokset osoittavat, että jos joku tuleva hallitus haluaa lähteä sopeuttamaan taloutta menoleikkauksilla, sen on kestettävä kovaa julkista painetta.
Jos olisin äänestänyt nykyisiä hallituspuolueita, olisin ihan vaan hiljaa..
Olikos se tuleva 10 miljardin säästötavoite laskettu oletuksella että nykyinen hallitus onnistuisi omissa tavoitteissaan? Kun se(kin) tavoite jäi nyt noin 7 miljardia vajaaksi, niin se varmaan pitäisi lisätä tuleviin säästötavoitteisiin. Plus kaikki muut arvioitua kalliimmaksi tulleet jutut, kuten sotilasmenot ja sote.
Säästöä pitäisi ensi hallituskaudella saada näin ollen kasaan sellaiset 20 miljardia, jotta hyvä tulisi. Ei tule.