Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Orpon-Purran hallituksen varmojen suorien säästöjen summa on kutistunut vain 2,8 miljardiin euroon

Vierailija
09.06.2026 |

Ja muiden pitäisi sitoutua 8-10 miljardin euron velkajarruun.

Näin vähän hallitus pystyi säästämään – ”Ollaan hyvin kaukana”
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012054336.html
Uusin, pelkkien suorien sopeutusten, luku on enää 2,8 miljardia euroa. VM puhuu nyt kahdesta oikeasta luvusta, mutta ei Purran mainitsemasta luvusta.

– 2,8 miljardia on tietyllä tapaa päivitetty luku sille 3,5 miljardille, josta me puhuimme aikaisemmin, Okko sanoo.

Purra ei vastannut IS:n kysymyksiin nettosopeutuksesta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se tuleva 10 miljardin säästötavoite laskettu oletuksella että nykyinen hallitus onnistuisi omissa tavoitteissaan? Kun se(kin) tavoite jäi nyt noin 7 miljardia vajaaksi, niin se varmaan pitäisi lisätä tuleviin säästötavoitteisiin. Plus kaikki muut arvioitua kalliimmaksi tulleet jutut, kuten sotilasmenot ja sote.

 

Säästöä pitäisi ensi hallituskaudella saada näin ollen kasaan sellaiset 20 miljardia, jotta hyvä tulisi. Ei tule.

Vierailija
22/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla nostavat puolustusmenot 14 miljardiin. Menot siis vain nousevat.

Nasimasta varmaan tulee SDPn puolustusministeri. Hänellähän on kokemusta Taleban taistelijoista ja muista terroristeista. Ja hänhän tuntee Moskovan ajoilta venäläiset. Mutta meneekö hän läpi SUPOn turvaselvityksestä? NATOn päämajassa kun ollaan tarkkoja näissä asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikos se tuleva 10 miljardin säästötavoite laskettu oletuksella että nykyinen hallitus onnistuisi omissa tavoitteissaan? Kun se(kin) tavoite jäi nyt noin 7 miljardia vajaaksi, niin se varmaan pitäisi lisätä tuleviin säästötavoitteisiin. Plus kaikki muut arvioitua kalliimmaksi tulleet jutut, kuten sotilasmenot ja sote.

 

Säästöä pitäisi ensi hallituskaudella saada näin ollen kasaan sellaiset 20 miljardia, jotta hyvä tulisi. Ei tule.

Laitetaan hattarapää Tuppura taas hoitamaan taloutta valtiovarainministeriksi niin saadaan taas 50 miljardin verran lisää velkaa.

Vierailija
24/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kolmen hallituksen päässä Kreikasta. Voi tulla nopeamminkin vastaan. Mutta sitä ei voi enää estää.

Vierailija
25/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Sosiaaliset tuet lakkautetaan

- Valtion palvelut lakkautetaan

- Valtion virkamiehet irtisanotaan

- Valtion omaisuus myydään

- Nostorajoitus 50 eur päivä asetetaan

Vierailija
26/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensijaan valtionvelka ja työttömyys on tuplattu, köyhimpien etuudet leikattu (aiemmista neljästä EU-tuomioistuimen langettavasta päätöksestä huolimatta) puoleen ja sote-palvelut tuhottu.

Miten ajattelitte persuloidit, että tässä maassa yksikään nainen uskaltaa hankkia lapsen? Miehiin ei voi luottaa, työpaikkaan ei voi luottaa, köyhyys ei sillai kiinnosta kun pitäisi opintolainakin maksaa takaisin.

Hallitus tekee kansanmurhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisten määrästä valtiovarainministeriö toteaa lausunnossaan eduskunnan valtiovarainvaliokunnalle, että talouskasvun nopeutumisesta seuraavan työvoiman kysynnän lisäksi nykyisen hallituksen päätösten takia työllisten määrä voisi olla 18 000 suurempi vuonna 2030.

 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ae8b50b5-d0b2-47ef-aacc-af3d7231a…

 

Piti tulla 100000 uutta työllistä neljässä vuodessa. Tuleekin 18000 seitsemän vuoden kuluessa. 2571 vuodessa. Paitsi, että työttömiä on tullut 100000 lisää.

Vierailija
28/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöhallitukseen verrattuna valtavasti parempi suoritus.


Julkinen paine on saanut Marinin hallituksen perumaan jokaisen leikkausta etäisestikin muistuttavan päätöksensä

Hallituksen toistuvat mielenmuutokset osoittavat, että jos joku tuleva hallitus haluaa lähteä sopeuttamaan taloutta menoleikkauksilla, sen on kestettävä kovaa julkista painetta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008330474.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikos se tuleva 10 miljardin säästötavoite laskettu oletuksella että nykyinen hallitus onnistuisi omissa tavoitteissaan? Kun se(kin) tavoite jäi nyt noin 7 miljardia vajaaksi, niin se varmaan pitäisi lisätä tuleviin säästötavoitteisiin. Plus kaikki muut arvioitua kalliimmaksi tulleet jutut, kuten sotilasmenot ja sote.

 

Säästöä pitäisi ensi hallituskaudella saada näin ollen kasaan sellaiset 20 miljardia, jotta hyvä tulisi. Ei tule.

Laitetaan hattarapää Tuppura taas hoitamaan taloutta valtiovarainministeriksi niin saadaan taas 50 miljardin verran lisää velkaa.

No nyt on orpopurra ottanut jo 40 miljaaaardia, että silleen. Eikä euron bensaa ole missään. 

Vierailija
30/33 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatrlla että olette viimeiset 3 vuotta vaahdonneet maailmanlopun leikkauksista ja haukkuneet niistä hallitusta. Sitttn paljastuukin, että ollaan ihsn lähtökuopissa vasta, alle 3 miljardia säästetty! Kun ensi vaalikaudellakin tarve on säästää 10 miljardia vuodessa! Eipä taida tuleva hallitus perua nyt tehtyjä tukileikkauksia, päinvastoin tehdään uusia... 😂 Lisäksi korotetaan veroja. Kepukin on esim kertonut haluavansa korottaa alvia, joten ruokakin kallistuu vielä entisestään.

Siis sua naurattaa Orpopurran sumutus? Kieltämättä muakin. Ja olen sitä mieltä, ettei todellakaan tulevan hallituksen tartte yhtään enempää leikata kuin tämänkään hallituksem miksi ihmeessä pitäisi? Ei maailmanloppu tullutkaan kun jouduttiin tarkkailuluokalle ja vaalilupaukset petettiin - tuli vain nolo loppu tälle hallitukselle.

Ja miljardien eurojen veronalennuksiakin voi antaa omille eturyhmille ja leikata niiltä jotka eivät omiin eturyhmiin kuuluu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikos se tuleva 10 miljardin säästötavoite laskettu oletuksella että nykyinen hallitus onnistuisi omissa tavoitteissaan? Kun se(kin) tavoite jäi nyt noin 7 miljardia vajaaksi, niin se varmaan pitäisi lisätä tuleviin säästötavoitteisiin. Plus kaikki muut arvioitua kalliimmaksi tulleet jutut, kuten sotilasmenot ja sote.

 

Säästöä pitäisi ensi hallituskaudella saada näin ollen kasaan sellaiset 20 miljardia, jotta hyvä tulisi. Ei tule.

Laitetaan hattarapää Tuppura taas hoitamaan taloutta valtiovarainministeriksi niin saadaan taas 50 miljardin verran lisää velkaa.

Orpo ja Purra tekevät velkaa SE määrän 60-70 mrd€. Piilotella vielä yrittävät pummaamalla useamman miljardin Valtion eläke- ja asuntorahasta, jolloin tulee vielä korkotappiot päälle. Ja tämä ennätyksellinen velanotto ilman pandemian tapaista oikeaa kriisiä. 

 

Purra myönsi: Orpon hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Rinteen ja Marinin hallitukset

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4214333e-eb34-4895-afc0-9f660ef5f…

Vierailija
32/33 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelee Kokoomuksen äänestäjä? Ajattelitko että äänestit talousosaajia? Koetko edellleen näin? 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöhallitukseen verrattuna valtavasti parempi suoritus.


Julkinen paine on saanut Marinin hallituksen perumaan jokaisen leikkausta etäisestikin muistuttavan päätöksensä

Hallituksen toistuvat mielenmuutokset osoittavat, että jos joku tuleva hallitus haluaa lähteä sopeuttamaan taloutta menoleikkauksilla, sen on kestettävä kovaa julkista painetta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008330474.html

Jos olisin äänestänyt nykyisiä hallituspuolueita, olisin ihan vaan hiljaa..