Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Orpon-Purran hallituksen varmojen suorien säästöjen summa on kutistunut vain 2,8 miljardiin euroon

Vierailija
09.06.2026 |

Ja muiden pitäisi sitoutua 8-10 miljardin euron velkajarruun.

Näin vähän hallitus pystyi säästämään – ”Ollaan hyvin kaukana”
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012054336.html
Uusin, pelkkien suorien sopeutusten, luku on enää 2,8 miljardia euroa. VM puhuu nyt kahdesta oikeasta luvusta, mutta ei Purran mainitsemasta luvusta.

– 2,8 miljardia on tietyllä tapaa päivitetty luku sille 3,5 miljardille, josta me puhuimme aikaisemmin, Okko sanoo.

Purra ei vastannut IS:n kysymyksiin nettosopeutuksesta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti iltapaska esti tästä uutisesta kommentoinnin, jotta kansalaiset eivät voi antaa haisevaa vastalausetta huijauspolitiikasta.

https://www.sss.fi/2026/06/usu-gallup-tyytymattomyys-orpon-hallitukseen…

Vierailija
2/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousosaajat toimittaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu käy, mutta asia on höttöä, katselkaa nyt purrapetterin ilmeitä, kun puheita pitävät, naamasta näkee, kun höttöppua tulee.

Vierailija
4/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi edes sen verran. Sote-uudistus lisäsi valtion menoja ICT kustannuksina noin puoli miljardia ja kokonaisuutena arviot liikkuvat kolmen ja neljän miljardin välillä vuosittain. Palveluhan ei ole ainakaan parantunut.

Julkisen vientialoja paremmat palkankorotukset ja palkkaharmonisointi 2024 nosti valtion kuluja yli puoli miljardia.

Natoon liittymisen kustannusten nousu aliarvioitiin päivän hesarin mukaan, ja se on todellisuudessa satoja miljoonia vuosittain.

Oppivelvollisuuden jatkaminen 2021 nosti kuntien kustannuksia yhteensä n 200 miljoonaa. 

Työelämän ulkopuolella olevia ulkomaalaisten määrä on kasvanut vuodesta 2022 lähes 100'000 henkilöllä.

Ja kirsikkana kakun päällä maksamme korkoa mm Espanjalle ja Italialle myönnetyistä elvytysrahastoista, joilla ne puolestaan maksavat eläkkeitä ja kansalaisten kylpyhuoneremontteja. Korkomenot 3 miljardia vuosittain.

Vierailija
5/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Purra ei vastannut IS:n kysymyksiin nettosopeutuksesta." 

Tohon kiteytyy Purran kolmen vuoden näytöt täydellisesti. 

Vierailija
6/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule säästöä koska korot valtion velassa on 6 miljardia. Pakolaiset maksaa 3 mijardia. Tuloja ei ole joten valtio velkaantuu 13 milljardia joka vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja epäsuorat kustannukset kasvaneet miljardeilla

Vierailija
8/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija tulee lakkauttaa niin tulee 7 miljardia säästöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolaivasta kun yhtä reikää tilkitsee, sata muuta vuotaa valtoimenaan. Toivotonta hommaa.

Vierailija
10/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja epäsuorat kustannukset kasvaneet miljardeilla

Tämä! Ja lisäksi verotulot laskeneet miljardeilla. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-verotulot-romahtivat-miljard…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla nostavat puolustusmenot 14 miljardiin. Menot siis vain nousevat.

Vierailija
12/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolaivasta kun yhtä reikää tilkitsee, sata muuta vuotaa valtoimenaan. Toivotonta hommaa.

No, pitäisi osata ajatella vähän laajemmin. Tämä ei vaikuta olevan nykyhallituksen vahvuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi petos ja epäonnistuminen kokoomuspersuilta. Ihmettelen kyllä, miten joku jaksaa tuollaisia äänestääkään, kun mistään ei tule mitään, ja kaikki on pelkkää valetta, petosta ja aikaansaamattomuutta.

Vierailija
14/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja epäsuorat kustannukset kasvaneet miljardeilla

Tämä! Ja lisäksi verotulot laskeneet miljardeilla. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-verotulot-romahtivat-miljard…

Se "mystinen" kulutuksen jarru romahdutti verotulot, nosti työttömyyden EU:n ja OECD:n korkeimmaksi yli puolet korkeammaksi niiden keskitasoon(5%), leikkasi työllisyyttä 80 000 hengellä ja aiheutti 2024-2026 pahimmat kasvavat konkurssit 30 vuoteen =))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt olivat aluksi +10 miljardia, sitten tiputtiin 6 miljardiin, nyt niitä on kertynyt 2,6 miljardia. 

 

Purralla ”muutama” miljardi kadonnut jonnekin matkan varrella. 

Vierailija
16/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärinkassa ja housukauppias taas vauhdissa painamassa velkakaasua ja kasvujarrua samaan aikaan. 

Vierailija
17/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkkärinkassa ja housukauppias taas vauhdissa painamassa velkakaasua ja kasvujarrua samaan aikaan. 

Galluppien mukaan varakkaat pitävät hallitusta erittäin hyvänä. 

Vierailija
18/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot ovat kunniavelkaa, maksa kiitollisena !

Jokainen maksaa tietenkin kunniavelkansa verot turvalliselta, vakaalta, terveen ja koulutetun työvoiman hyvinvointiyhteiskunnalta saamansa hyödyn mukaan maksukyvyn mukaisesti progressiivisesti. Ei olla kunniattomia paskiaisia, jotka kaiken hyödyn jo kupattuaan alkavat itkupotkuraivoamaan että mehän emme enää muille ja tuleville sukupolville mahdollista samaa, jonka olemme ansiotta muiden maata rakentaneiden ja ylläpitäneiden avulla saaneet. Perin itsekästä ja luonnevikaista!

Vierailija
19/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatrlla että olette viimeiset 3 vuotta vaahdonneet maailmanlopun leikkauksista ja haukkuneet niistä hallitusta. Sitttn paljastuukin, että ollaan ihsn lähtökuopissa vasta, alle 3 miljardia säästetty! Kun ensi vaalikaudellakin tarve on säästää 10 miljardia vuodessa! Eipä taida tuleva hallitus perua nyt tehtyjä tukileikkauksia, päinvastoin tehdään uusia... 😂 Lisäksi korotetaan veroja. Kepukin on esim kertonut haluavansa korottaa alvia, joten ruokakin kallistuu vielä entisestään.

Vierailija
20/33 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatrlla että olette viimeiset 3 vuotta vaahdonneet maailmanlopun leikkauksista ja haukkuneet niistä hallitusta. Sitttn paljastuukin, että ollaan ihsn lähtökuopissa vasta, alle 3 miljardia säästetty! Kun ensi vaalikaudellakin tarve on säästää 10 miljardia vuodessa! Eipä taida tuleva hallitus perua nyt tehtyjä tukileikkauksia, päinvastoin tehdään uusia... 😂 Lisäksi korotetaan veroja. Kepukin on esim kertonut haluavansa korottaa alvia, joten ruokakin kallistuu vielä entisestään.

Siis sua naurattaa Orpopurran sumutus? Kieltämättä muakin. Ja olen sitä mieltä, ettei todellakaan tulevan hallituksen tartte yhtään enempää leikata kuin tämänkään hallituksem miksi ihmeessä pitäisi? Ei maailmanloppu tullutkaan kun jouduttiin tarkkailuluokalle ja vaalilupaukset petettiin - tuli vain nolo loppu tälle hallitukselle.