Luokanopettajan päivitys somessa
"Opet ovat lomansa ansainneet. Se on ammatinvalintakysymys. Menkää kadehtimaan jotakuta muuta."
Aika lapsellista, sanoisin, mutta sitähän se tekee, kun pyörii vuosikymmenet ala-asteikäisten seurassa. 😄
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kouluttautukaa opettajaksi jos opettajia kadehditte.
Se on eliittikoulutus johon vain harvat ja valitut (lukiosta vasta valmistuneet kympin tytöt) pääsevät sisään.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja sitte annetaan oikein lista toivotuista lahjoista! Eihän kaupan kassoille tai bussikuskeillekaan yms mitään lahjoja anneta.
Se opettaja viettää lapsesi kanssa 4-6 tuntia päivässä 190 päivää vuodessa, opettaa ja kasvattaa, lohduttaa, puhdistaa haavat ja siivoaa oksennukset. Ehkä on kuitenkin hieman suuremmassa roolissa lapsesi elämässä kuin kaupan kassa tai bussikuski?
Ei kyllä käy yhtään kateeksi, että joku joutuu kuuntelemaan nykynuorison juttuja päivästä toiseen. En tarkoita, että kaikissa nuorissa olisi vikaa. Mutta kaikki kunnia opettajille, jotka jaksavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajien työ varsinkin pk seudulla on melkoista hullunmyllyä. Olin harjoittelijana koulussa, kun opiskelin koulunkäynnin ohjaajaksi. Päivääkään en ole työtä tehnyt. Se kokemus riitti. En astu kouluihin tällä seudulla jalallanikaan. Katsotaan sitten, kun muutan muualle olisiko ruoho vihreämpää. Eli minulta opet saa kyllä kaiken arvostuksen ja sympatiat.
Homma sujuisi jos kouluissa otettaisiin käyttöön armeijakuri. Mutta ajatuskin sellaisesta on akateemisille opeille kauhistus.
Opettajat noudattaa heille määrättyä ohjeistusta. Ettekö te tampio taikina-aivot ymmärrä, että opettajilta on viety kaikki oikeus ylläpitää kuria. Olen todistanut tilannetta, jossa opettaja sai seuraamuksia, kun meni repimään väkivaltaisen kakaran toisen päältä. Oikeaoppisesti olisi pitänyt hälyttää apua.......ja antaa oppilaan hakata toinen sillä välin.
Tilanne mitä kuvaat ei ole rikos vaan selkeä hätävarjelutilanne. Rehtori tai koulutoimenjohtaja saattaa kenties olla sitä mieltä, että hakkaamista ei saa estää, mutta kunnan opetuslautakunnan tulisi viimeistään laittaa tällainen viranhaltija aisoihin ja palauttaa kouluun maalaisjärki.
Voi kun olisikin noin. Valitettavasti vain vanhemmat ovat herkästi viemässä asioita eteenpäin ja aika usein se opettaja syyllinen. Tästä syystä moni opettaja ri enää koske tai mene väliin- ei myöskään siksi, ettei halua saada nyrkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajien työ varsinkin pk seudulla on melkoista hullunmyllyä. Olin harjoittelijana koulussa, kun opiskelin koulunkäynnin ohjaajaksi. Päivääkään en ole työtä tehnyt. Se kokemus riitti. En astu kouluihin tällä seudulla jalallanikaan. Katsotaan sitten, kun muutan muualle olisiko ruoho vihreämpää. Eli minulta opet saa kyllä kaiken arvostuksen ja sympatiat.
Homma sujuisi jos kouluissa otettaisiin käyttöön armeijakuri. Mutta ajatuskin sellaisesta on akateemisille opeille kauhistus.
Opettajat noudattaa heille määrättyä ohjeistusta. Ettekö te tampio taikina-aivot ymmärrä, että opettajilta on viety kaikki oikeus ylläpitää kuria. Olen todistanut tilannetta, jossa opettaja sai seuraamuksia, kun meni repimään väkivaltaisen kakaran toisen päältä. Oikeaoppisesti olisi pitänyt hälyttää apua.......ja antaa oppilaan hakata toinen sillä välin.
Tilanne mitä kuvaat ei ole rikos vaan selkeä hätävarjelutilanne. Rehtori tai koulutoimenjohtaja saattaa kenties olla sitä mieltä, että hakkaamista ei saa estää, mutta kunnan opetuslautakunnan tulisi viimeistään laittaa tällainen viranhaltija aisoihin ja palauttaa kouluun maalaisjärki.
Voi kun olisikin noin. Valitettavasti vain vanhemmat ovat herkästi viemässä asioita eteenpäin ja aika usein se opettaja syyllinen. Tästä syystä moni opettaja ri enää koske tai mene väliin- ei myöskään siksi, ettei halua saada nyrkistä.
Meinaatko, että oikeuslaitos ihan satunnaisesti tuomitsee? Tosielämässä jos tapaus on selvästi laillinen niin ei poliisi edes ota sitä tutkintaan, puhumattakaan että asia menisi eteenpäin oikeuskäsittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajien työ varsinkin pk seudulla on melkoista hullunmyllyä. Olin harjoittelijana koulussa, kun opiskelin koulunkäynnin ohjaajaksi. Päivääkään en ole työtä tehnyt. Se kokemus riitti. En astu kouluihin tällä seudulla jalallanikaan. Katsotaan sitten, kun muutan muualle olisiko ruoho vihreämpää. Eli minulta opet saa kyllä kaiken arvostuksen ja sympatiat.
Homma sujuisi jos kouluissa otettaisiin käyttöön armeijakuri. Mutta ajatuskin sellaisesta on akateemisille opeille kauhistus.
Opettajat noudattaa heille määrättyä ohjeistusta. Ettekö te tampio taikina-aivot ymmärrä, että opettajilta on viety kaikki oikeus ylläpitää kuria. Olen todistanut tilannetta, jossa opettaja sai seuraamuksia, kun meni repimään väkivaltaisen kakaran toisen päältä. Oikeaoppisesti olisi pitänyt hälyttää apua.......ja antaa oppilaan hakata toinen sillä välin.
Tilanne mitä kuvaat ei ole rikos vaan selkeä hätävarjelutilanne. Rehtori tai koulutoimenjohtaja saattaa kenties olla sitä mieltä, että hakkaamista ei saa estää, mutta kunnan opetuslautakunnan tulisi viimeistään laittaa tällainen viranhaltija aisoihin ja palauttaa kouluun maalaisjärki.
Voi kun olisikin noin. Valitettavasti vain vanhemmat ovat herkästi viemässä asioita eteenpäin ja aika usein se opettaja syyllinen. Tästä syystä moni opettaja ri enää koske tai mene väliin- ei myöskään siksi, ettei halua saada nyrkistä.
Pitäisi saada lakiin kirjaus, että koulun henkilökunnalla on vapaa oikeus käyttää voimatoimia jos he katsovat sen kasvatuksellisesti perustelluksi. Sillä saataisiin mutinat pois.
Kumpi lopulta on kamalampaa? Tuo vaiko nykymalli missä on vapaa riehumisoikeus eikä juuri kukaan opi mitään?