Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut aikuisena raivokohtauksen?

Vierailija
08.06.2026 |

Oletko rehellisesti sanottuna saanut joskus aikuisena raivokohtauksen? Alkanut silmittömästi huutamaan puolisolle tai ravintolassa tarjoilijalle tai muuta vastaavaa? Kokemuksia kiitos!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivokohtauksessa ihminen ei menetä kontrollia itsestään vaan narsisti menettää kontrollin uhristaan.

Raivokohtaus voi myös tapahtua muualla kuin toisen ihmisen seurassa. Se on kehon puolutuskeino stressaavaan, ahdistavaan tai turhauttavaan tilanteeseen.

Vierailija
42/58 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle välillä tulee huudettua. Ei ole selväjärkisen hommaa se. Mutta toisaalta, mies se minut hulluksi tekee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mutta raivoamisen kohteena ei ole ollut ketään tai sitten joku perheenjäsen. En ikinä kehtaisi raivota jollekin asiakaspalvelijalle tms. Häpeän kyllä niitäkin kertoja kun olen raivonnut läheisille mutta olen ollut tuolloin vaikeasti masentunut ja ylikuormittunut. Ei se tietenkään käytöstä oikeuta. Kerran olen myös kilahtanut metelöivälle naapurille, mutta se oli ihan syystä :D

Vierailija
44/58 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut mutta puhelimessa jollekin puhelinmyyjälle. Yritin sanoa että en ehdi ja tyyppi vaan luki jotain myyntipuhetta. Silloin suutuin ja löin luurinkin lopuksi korvaan. En käyttänyt mitään hormoneja vaihdevuosissa ja olin pari vuotta tooooosi kireä.  😉

Vierailija
45/58 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälleni huusin pää punaisena sen jälkeen, kun jouduin kipeällä selällä kantamaan painavat tavarat sisään, mitkä tuli äidin käyttöön. Äiti ei voi auttaa sairauden vuoksi.

Auto oli rapun edessä parkissa (ei voi jättää kuin hetkeksi, tukkii tien), matkaa autolta heidän ovelle 8 metriä, mutta ukko ei suostunut tulla kantamaan 1min hommaa, kun oli just ruoka lautasella.

Kannoin tavarat sisään kipeällä selälläni, jonka olin loukannut aiemmin, vein auton parkkiin ja sen jälkeen sai ukko kuulla kunniansa. Mulla paloi niin käpy.

Narsku-isäni ei tätä kestänyt, vaan alkoi uhkailemaan ja lähti tulemaan päin. Mitään ei sillä kertaa tapahtunut. (Nykyään en oo tekemisissä enkä voi äitinäkään nähdä heidän asunnolla, kun on väkivallan uhka.)

Vierailija
46/58 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin koira haukkuu aina kun kävelen ohi. Aina on pinna kireällä kun kävelen ohi, kun tietää että koira saattaa haukahtaa. Kerran oli naapuri ulkona ja koira haukahti ja huusiin että eikö tuon s**nan rakin voisi lopettaa tai opettaa käyttäytymään. Menivät sisälle.

Onneksi muutettiin muualle pari vuotta sitten

Sehän vaan yritti tervehtiä sinua. Olisit jutellut sille ja haukkuminen vähenisi. Se piti sinua epänormaalia. Koira aistii vatutuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/58 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihmettelyä.

Suomessako edelleen pitäisi aina olla yhtä juro tuppisuu mitään ilmaisematon uuno. 

Menkää Italiaan. 

Äiti sano "kyllä maailmaan ääntä mahtuu" ja totta.

Tunteita ja tuoksuja:  Prööt  😅.

Huumorii. Lempee. Lovee. Kiehuu. Paukkuu. Kilisöö. Kalisoo. Kulkusii. Sexyy. Sopii. Suloo. Sopii. Nauruu. Ja taas alusta. Sitä sanotaan elämäks. Eikä tylsäks.

Miksi menisin Italiaan kun pidän raivoavia ihmisiä vastenmielisonä sekopäinä?

Vierailija
48/58 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä, koska olen köyhä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/58 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, enkä muutenkaan raivoa kenellekään, tykkään ennemmin keskustella asiallisesti.

Vierailija
50/58 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen kun miehen typeryys aiheutti erittäin vakavia ruumiinvammoja muille ihmisille. Näiltä välttyy kun ei ole tekemisissä miesten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/58 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihdevuosi-iässä enkä saa käyttää terveyden takia korvaushoitoa. Viimeksi eilen. Olin tosin tällä kertaa vaan passiivisaggressiivinen. Julkisella paikalla en toki kehtaa huutaa. 

Vierailija
52/58 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut, kun yritin hoitaa kuolleen lapseni pankkiasioita Nordeassa.

Mitä ongelmia oli?

Mitä ongelmia Nordeassa ei olisi? Paska pankki, joka pitää kiertää kaukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/58 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivokohtauksessa ihminen ei menetä kontrollia itsestään vaan narsisti menettää kontrollin uhristaan.

Raivokohtaus voi myös tapahtua muualla kuin toisen ihmisen seurassa. Se on kehon puolutuskeino stressaavaan, ahdistavaan tai turhauttavaan tilanteeseen.

Mä asun yksin ja usein raivoan tavaroille. 

Vierailija
54/58 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, yritin saada microsfttilia auki uudtteen puhelimeen, tunnistus keinona on vain sähköposti joka sisällä tilissä, aukeaa vanhalla tietokoneella ja puhelinnumeroa en ole tullut tiliin liittäneeksi, päädyin useampaan kertaan soittamaan robottibotin hoitamaan puhelintukeen ym. Luovutin vastan 3 tunnin päästy kun lopuksi olin hakannut tietokonetta ja puhelinta ja purrut puhelimen näytöstä palasen. 😡😡😡🤬🤬 

 

Ymmärrän nyt valkea raivon käsitteen! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/58 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut, kun yritin hoitaa kuolleen lapseni pankkiasioita Nordeassa.

Mitä ongelmia oli?

Virkailija ei ymmärtänyt lapseni oli kuollut vaan vaati kuolleen lapseni pankkitilin lakkauttamista varten vainajan allekirjoittamaa valtakirjaa, vaikka olin juuri antanut kuolintodistuksen ja kuolinpesän toisen osakkaan, ts. lapseni isän, allekirjoittaman valtakirjan.

Ehkä se odotti että lapsi nousee haudasta hoitamaan pankkiasioita? 

Vierailija
56/58 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain autistit saa raivokohtauksia

Viimeksi eilen. Ja en ole autisti enkä psyko enkä narsisti. Yleensä erittäin rauhallinen viilipytty. Eilistä ennen sain raivokohtauksen n. Parisenkymmentä vuotta sitten. En kerro syytä kumpaakaan. Ei ole tarvis. Kuitenkin. Se on ihan.isen normaalia käytöstä - raivoaminen, kun kynnys ylittyy. Väkivalta Ei ole! Huutoa maailmaan sopii kyllä ja kohde voi poistua aina paikalta. Näin teen itsekin. Onhan minullekin huudettu monesti vuosikymmenien saatossa. Useimmiten syyttää mutta muutaman kerran syystäkin. Juu. Osaan tunnustaa virheeni.

Vierailija
57/58 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivo, kiukku ja harmistus pitää päästää itsestään ulos tavalla tai toisella. Harmi vaan, jos se kohdistuu täysin syyttömään ihmiseen tai eläimeen. Nyrkkeilysäkki pitäisikin olla joka kodin varusteena. Kiukkuaan voi purkaa myös yksin ollessa tai yksin lenkillä. Kiukun jatkuva patoaminen sisäänsä voi aiheuttaa sairauksia.

Olen raivonnut miehelleni, kun hän tekee jatkuvasti samoja mokia, ei kuuntele, on välinpitämätön ja aloitekyvytön. Hän ei pysty aikuismaisen keskusteluun eikä asioiden analysointiin vaikka on jo vanha ukko.

Vierailija
58/58 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku valvoo viikon ja saa raivokohtauksen. Miten selviätte vakavammasta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä