Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei työtön! 1.9.2026 alkaen sinun pitää tehdä profiili työmarkkinatorille

Vierailija
23.12.2025 |

ja paljon muutakin tulossa:

 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2d9f0169-70e6-45e5-8e33-a1d05c2fb…

 

Työssäkäyvä voi ihan vapaasti omasta tahdosta tehdä profiilin vaikka linkediniin

 

"Työttömyystuki lähtee helpommin

Osa-aikaiset työnhakijat tulevat pääsäännön mukaisen työnhakuvelvollisuuden piiriin. Uutena asiana työnhakijoiden on laadittava ja julkaistava profiili Työmarkkinatori-palvelualustalle 1. syyskuuta 2026 alkaen."

 

Virkamiehet varmasti syynää noita profiileja ja laittaa karensseja jos profiili ei ole tarpeeksi hyvä?

Kommentit (267)

Vierailija
261/267 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä käydä naureskelemassa vassareiden profiileille.

Vierailija
262/267 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis tulossa joku työttömien Facebook :DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/267 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä.

Onko mun kaikki tietoni ihan kaikkien saatavissa sitten netissä vai? Eli Maija Meikäläinen voi mennä katsomaan profiilini?

Mä olen tarkoituksella pois somesta, en halua tietojani julkisesti mihinkään.

 

Se on anonyymi, ellei itse linkitä sinne vaikka someprofiilejaan.

Miten niin anonyymi. Mites työnantaja ottaa yhteyttä anomuumiin?

Voisiko sinne laittaa jonkun tähän tarkoitukseen luodun sähköpostiosoitteen, tyyliin pimpero666 at geemail piste kom

Yhteydenotto on samaan tapaan kuin Torissa. Ei sielläkään tarvitse omia yhteystietojaan julkisesti jakaa.

Vierailija
264/267 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä.

Onko mun kaikki tietoni ihan kaikkien saatavissa sitten netissä vai? Eli Maija Meikäläinen voi mennä katsomaan profiilini?

Mä olen tarkoituksella pois somesta, en halua tietojani julkisesti mihinkään.

 

Se on anonyymi, ellei itse linkitä sinne vaikka someprofiilejaan.

Miten niin anonyymi. Mites työnantaja ottaa yhteyttä anomuumiin?

Voisiko sinne laittaa jonkun tähän tarkoitukseen luodun sähköpostiosoitteen, tyyliin pimpero666 at geemail piste kom

Yhteydenotto on samaan tapaan kuin Torissa. Ei sielläkään tarvitse omia yhteystietojaan julkisesti jakaa.

Mutta teoriassa mahdollisuus häiriöviesteihin on siis olemassa?

Vierailija
265/267 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ne lakkauttivat CV-netin, koska työprofiilit osoittautuivat heikoksi tavaksi työllistyä ja järjestelmä ei ole ilmainen ylläpitää. Ilmeisesti päättäjien sukuyrittäjät halusivat jostain fyffeä ja päätettiin nyt tehdä se uudestaan kun veronmaksajien raha tulee taikaseinästä.

Osa-aikaiselle tuo työnhaku on paha juttu kun joudut ottamaan vastaan vaikka koeajalle ja vaarana, että nykyinen työ lähtee alta, jos ei työllistykkään kokoaikaisena. Ihan sairasta kiusaamista kun työttömiä on hurjat määrät, jotka voivat niitä kokotöitä hakea.

Vierailija
266/267 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 6v sitten työttömänä jolloin tein työmarkkinatorin lisäksi profiilin kaikkiin löytämiini rekryfirmoihin ja lisäksi annoin joka kerta työpaikkaa hakiessani firmalle luvan tallentaa tietoni ja käyttää niitä kun paikkoja avautuu.

Olen vuosien ajan kuitannut aina sähköposteihin joissa pyydetään vahvistamaan haluanko säilyttää vielä tietoni koska ainahan uudet mahdollisuudet kiinnostavat vaikka olenkin hyvässä vakiduunissa.

Kuuden vuoden aikana olen saanut yhteensä tasan NOLLA yhteydenottoa kaikien näiden hakuprofiilien perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
267/267 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 6v sitten työttömänä jolloin tein työmarkkinatorin lisäksi profiilin kaikkiin löytämiini rekryfirmoihin ja lisäksi annoin joka kerta työpaikkaa hakiessani firmalle luvan tallentaa tietoni ja käyttää niitä kun paikkoja avautuu.

Olen vuosien ajan kuitannut aina sähköposteihin joissa pyydetään vahvistamaan haluanko säilyttää vielä tietoni koska ainahan uudet mahdollisuudet kiinnostavat vaikka olenkin hyvässä vakiduunissa.

Kuuden vuoden aikana olen saanut yhteensä tasan NOLLA yhteydenottoa kaikien näiden hakuprofiilien perusteella.

Sama on kokemus itselläni. Avoimilla hakemuksilla olen saanut vissiin yhden haastattelun, joka pidettiin enemmän verkostoitumismielessä. Jo sen aluksi kerrottiin, että heillä ei ole tarjota mitään, mutta haluavat tavata hyvät tyypit.

Linkkarista jos tulee yhteydenotto, sehän on vain kutsu hakemaan paikkaa. Lisäksi ne ovat aina sellaiseen, mitä on tehnyt ennen nykyistä työtä. Siis alempaa hommaa, mutta katsotaan tosi positiiviseksi se, että nyt tekee parempaa. "Me katsotaan potentiaalia!"

Tänä keväänä on käynyt jo useamman kerran niin, että olen saanut hyvää palautetta haastattelusta ja osaamisesta, mutta ei ole valittu. Sama, hyvä paikka, ei siis mikään vuokrafirman kalastelu, on tullut hetken päästä uudestaan auki. Jos valittu ei sitä ottanut, ei ole tarjottu seuraavallekaan. Tai samalle esihenkilölle on tullut rinnakkainen paikka. Ei puhettakaan, että sitä tarjottaisiin jo tutuille naamoille. Mieluummin otetaan uudet sata hakemusta ja valitellaan, miten työlästä on käsitellä niitä.

Lopulta työllistyin uudella hakemuksella tiimiin, johon hain muutamaa kuukautta aiemmin ja minua mietittiin viimeiseen asti, mutta jäin kakkoseksi. Se edellinen haastattelu auttoi paljon, että sain sen paikan. Vähän etukäteen mietiskelin, miltä tuntuisi olla sen Matti Meikäläisen kanssa samassa tiimissä, kun hänelle aiemmin hävisin. Ekana päivänä selvisi, että Matti oli jo lähtenyt pois. Tässäkään kohtaa minua ei kysytty sinne!!! Ei voi olla kyse siitä, että olisin ollut epämieluisa haastateltu, kun pääsin tiimiin kuitenkin töihin.

Työnantajille kelpaa siis vain hopeatarjottimella eteen kannettu hakemus, jossa pitää olla ihan kaikki kohdallaan haettavaan työhön nähden. Sen selvittäminen, mitä paikassa oikeasti haetaan, on ulkoistettu hakijalle. Työnantaja tarjoaa vain "näköalapaikkoja" ja "etätyömahdollisuuden, mutta meillä on vähintään 12 lähipäivää kuukaudessa".

Voi kun pääsisikin jo eläkkeelle, mutta sinne on vielä 30 vuotta matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi