Helsingissä sataa = Suomessa sataa
Helsinki on vain syrjäkylä Vantaanjoen suistossa. Oikea Suomi alkaa kehäkolmosesta pohjoiseen 1200 km.
Jos "käristyskupoli" tuleekin Hesojen päälle, muu Suomi ei riudu polttavassa helteessä vaan nauttii kivassa alle 20C kesäsäässä
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan yhtäsuuruusmerkki ole. Jos Helsingissä sataa, niin silloin Suomessa sataa. Mutta jos Suomessa sataa, niin silloin Helsingissä ei sada välttämättä.
YLE, HS ja iltapäivälehdet pitävät toimituksiaan pk-seudulla. Kun toimittaja katsoo koppinsa ikkunasta säätä, niin Pasilassa voi sataa, mutta ehkäpä Savossa voikin paistaa aurinko.
Tämä kuuluu asiaan kun joku itki ja sensuroi...Setä kertoo sulle kolme tyhmintä ammattiryhmää, järjestyksen voit itse miettiä, Poliisit, Kapiaiset, Vankinvartiat, näitä tyhmempiä helponrahan mulkkuja ei maailmasta löydy, nimimerkillä kaikista kokemusta on ilman katkeruutta jo vuodesta 1975.
Tänään piti olla hurja helle. Niin kerrottiin pari päivää sitten. Villapaitaa saa kaivaa päälle...
Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.
Vierailija kirjoitti:
Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.
214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!
Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.
214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!
Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.
Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.
Kyllä Suomessa sataa jos Helsingissä sataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.
214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!
Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.
Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.
Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.
214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!
Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.
Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.
Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.
No ei niin, mutta tuo yksi maalaistollo näytti vertailevan.
Jaa tuleeko maailmanloppu kun hesasessa tulee pari pisaraa vettä, mitenkä olisi parikuukautta -30 astetta , kävelisitte jääpuikko perseessa orkkua odotellen, etelän vetelästä tulisi jäykkä olento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.
214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!
Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.
Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.
Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.
Leikkimökki ei muutu suurkartanoksi vaikka se tungettais täyteen ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.
214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!
Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.
Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.
Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.
Leikkimökki ei muutu suurkartanoksi vaikka se tungettais täyteen ihmisillä.
Vau, kyllä on hienot vertaukset, bravo! 😂
Ilmeisesti sun mielestä peräkylä muuttuu suurkaupungiksi kunhan tyhjää lääniä riittää
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa sataa jos Helsingissä sataa.
Kun Mannerheimintiellä on pieni autokolari on se heti iltalehtien etusivulla videoineen.
Kun Tyrnävällä tai Haminassa kolisee ei pienintäkään mainintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.
214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!
Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.
Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.
Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.
Leikkimökki ei muutu suurkartanoksi vaikka se tungettais täyteen ihmisillä.
Joo mani on se mikä tekee rikkaan sataneliöisen leikkimökin , normi homma vai luuletko että kuninkaalisin ei kuulu kuin 10.000 taloa, plus joka höpölöpö päälle linnoineen , kansan selästä riistettyä omaisuutta vuosi satoja, koska tämä palvominen loppuu .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.
214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!
Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.
Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.
Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.
Tiesitkö että maailman suurin maa on Venäjä?
Asukaita tosin ei ole kuin 130 miljoonaa...
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan yhtäsuuruusmerkki ole. Jos Helsingissä sataa, niin silloin Suomessa sataa. Mutta jos Suomessa sataa, niin silloin Helsingissä ei sada välttämättä.
Helsingissä sataa vähemmän kuin sisämaassa, meri-ilmaston takia. Ukkosetkin menee usein yli tästä rannasta ja tipahtaa vasta Vantaalla/Keravalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.
214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!
Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.
Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.
Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.
Tiesitkö että maailman suurin maa on Venäjä?
Asukaita tosin ei ole kuin 130 miljoonaa...
No maita voidaan kyllä vertailla pinta-alaltaan tai asukasluvultaan, se mainitaan kummasta on kyse. Kaupunkeja taas vertaillaan vain asukasluvultaan.
Ei se nyt ihan yhtäsuuruusmerkki ole. Jos Helsingissä sataa, niin silloin Suomessa sataa. Mutta jos Suomessa sataa, niin silloin Helsingissä ei sada välttämättä.