Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä sataa = Suomessa sataa

Vierailija
27.06.2026 |

Helsinki on vain syrjäkylä Vantaanjoen suistossa. Oikea Suomi alkaa kehäkolmosesta pohjoiseen 1200 km.

Jos "käristyskupoli" tuleekin Hesojen päälle, muu Suomi ei riudu polttavassa helteessä vaan nauttii kivassa alle 20C kesäsäässä

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan yhtäsuuruusmerkki ole. Jos Helsingissä sataa, niin silloin Suomessa sataa. Mutta jos Suomessa sataa, niin silloin Helsingissä ei sada välttämättä.

Vierailija
2/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

214 neliökm pikku MLK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan yhtäsuuruusmerkki ole. Jos Helsingissä sataa, niin silloin Suomessa sataa. Mutta jos Suomessa sataa, niin silloin Helsingissä ei sada välttämättä.

YLE, HS ja iltapäivälehdet pitävät toimituksiaan pk-seudulla. Kun toimittaja katsoo koppinsa ikkunasta säätä, niin Pasilassa voi sataa, mutta ehkäpä Savossa voikin paistaa aurinko.

Vierailija
4/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuuluu asiaan kun joku itki ja sensuroi...Setä kertoo sulle kolme tyhmintä ammattiryhmää, järjestyksen voit itse miettiä, Poliisit, Kapiaiset, Vankinvartiat, näitä tyhmempiä helponrahan mulkkuja ei maailmasta löydy, nimimerkillä kaikista kokemusta on ilman katkeruutta jo vuodesta 1975.

Vierailija
5/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään piti olla hurja helle. Niin kerrottiin pari päivää sitten. Villapaitaa saa kaivaa päälle...

Vierailija
6/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.

214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!

Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.

Vierailija
8/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.

214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!

Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.

Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Helsingissä sataa?

Vierailija
10/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa sataa jos Helsingissä sataa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.

214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!

Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.

Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.

Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.

Vierailija
12/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.

214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!

Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.

Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.

Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.

No ei niin, mutta tuo yksi maalaistollo näytti vertailevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tuleeko maailmanloppu kun hesasessa tulee pari pisaraa vettä, mitenkä olisi parikuukautta -30 astetta , kävelisitte jääpuikko perseessa orkkua odotellen, etelän vetelästä tulisi jäykkä olento.

Vierailija
14/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.

214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!

Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.

Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.

Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.

Leikkimökki ei muutu suurkartanoksi vaikka se tungettais täyteen ihmisillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.

214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!

Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.

Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.

Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.

Leikkimökki ei muutu suurkartanoksi vaikka se tungettais täyteen ihmisillä.

Vau, kyllä on hienot vertaukset, bravo! 😂

Ilmeisesti sun mielestä peräkylä muuttuu suurkaupungiksi kunhan tyhjää lääniä riittää

Vierailija
16/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa sataa jos Helsingissä sataa.

Kun Mannerheimintiellä on pieni autokolari on se heti iltalehtien etusivulla videoineen.

Kun Tyrnävällä tai Haminassa kolisee ei pienintäkään mainintaa.

Vierailija
17/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.

214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!

Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.

Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.

Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.

Leikkimökki ei muutu suurkartanoksi vaikka se tungettais täyteen ihmisillä.

Joo mani on se mikä tekee rikkaan sataneliöisen leikkimökin , normi homma vai luuletko että kuninkaalisin ei kuulu kuin 10.000 taloa, plus joka höpölöpö päälle linnoineen , kansan selästä riistettyä omaisuutta vuosi satoja, koska tämä palvominen loppuu .

Vierailija
18/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.

214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!

Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.

Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.

Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.

Tiesitkö että maailman suurin maa on Venäjä?

Asukaita tosin ei ole kuin 130 miljoonaa...

Vierailija
19/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan yhtäsuuruusmerkki ole. Jos Helsingissä sataa, niin silloin Suomessa sataa. Mutta jos Suomessa sataa, niin silloin Helsingissä ei sada välttämättä.

Helsingissä sataa vähemmän kuin sisämaassa, meri-ilmaston takia. Ukkosetkin menee usein yli tästä rannasta ja tipahtaa vasta Vantaalla/Keravalla.

Vierailija
20/21 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai maan suurin kaupunki ja pääkaupunki on syrjäkylä? Ok, landepaukku.

214 neliökm🤣🤣Suomen pieninpiä kaupunkeja!

Esim. Tampereelle mahtuis n. 4 Helsinkiä.

Ehkä oli kysymys asukasmäärästä? Sillä sitä yleensä kaupunkien kokoja vertaillaan.

Kaupunkeja ei koskaan verrata pinta-alalla.

Tiesitkö että maailman suurin maa on Venäjä?

Asukaita tosin ei ole kuin 130 miljoonaa...

No maita voidaan kyllä vertailla pinta-alaltaan tai asukasluvultaan, se mainitaan kummasta on kyse. Kaupunkeja taas vertaillaan vain asukasluvultaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi