Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei työtön! 1.9.2026 alkaen sinun pitää tehdä profiili työmarkkinatorille

Vierailija
23.12.2025 |

ja paljon muutakin tulossa:

 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2d9f0169-70e6-45e5-8e33-a1d05c2fb…

 

Työssäkäyvä voi ihan vapaasti omasta tahdosta tehdä profiilin vaikka linkediniin

 

"Työttömyystuki lähtee helpommin

Osa-aikaiset työnhakijat tulevat pääsäännön mukaisen työnhakuvelvollisuuden piiriin. Uutena asiana työnhakijoiden on laadittava ja julkaistava profiili Työmarkkinatori-palvelualustalle 1. syyskuuta 2026 alkaen."

 

Virkamiehet varmasti syynää noita profiileja ja laittaa karensseja jos profiili ei ole tarpeeksi hyvä?

Kommentit (267)

Vierailija
221/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa muuta uutta ole kuin että profiilin tekeminen on lähtökohtaisesti pakollista. Tällä hetkellä sillä on voinut korvata yhden haettavan paikan.

Mitään hyötyähän tuosta ei ole. Niitä vanhojakaan ei kukaan käynyt lukemassa, eikä tule lukemaan noita uusiakaan. Jos joku on alalla ja tasolla, jolla headhuntaus toimii ja sen kohteena haluaa olla, on Linkkarissa.

Vierailija
222/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiilin olen tehnyt jo nyt. Ja osa-aikatyötä tekevän työnhakuehdotkin ovat selvillä.

Jokaisella työttömillä on oma työvoimaneuvoja, joten ap:n ei tarvi vauvapalstalla tiedottaa työttömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on viime joulukuulta.

Vierailija
224/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on viime joulukuulta.

Sisältö on silti oikein ja totta. Tuo muutos todellakin tulee 1.9.2026. Työnhakuprofiilin julkaiseminen Työmarkkinatorilla on pakollista. Myös virkailija voi julkaista sen.

Aika hys hys tuosta on oltu...

Vierailija
225/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt profiilin. En kyllä tiedä toista niin kökköä järjestelmää kuin työmarkkinatori. Entinen mol.fi toimi paljon paremmin. 

Yhtä ainutta työnantajan yhteydenottoa en työmarkkinatorin kautta ole saanut. Onkohan kukaan muukaan?

Vierailija
226/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on viime joulukuulta.

Sisältö on silti oikein ja totta. Tuo muutos todellakin tulee 1.9.2026. Työnhakuprofiilin julkaiseminen Työmarkkinatorilla on pakollista. Myös virkailija voi julkaista sen.

Aika hys hys tuosta on oltu...

Siis hä? Virkailija voi kopsata työnhakijan tiedot ja läntätä ne julkisiksi nettiin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopion jonkun hakemuksen vuosimallia 1980-luvulta

Vierailija
228/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on viime joulukuulta.

Sisältö on silti oikein ja totta. Tuo muutos todellakin tulee 1.9.2026. Työnhakuprofiilin julkaiseminen Työmarkkinatorilla on pakollista. Myös virkailija voi julkaista sen.

Aika hys hys tuosta on oltu...

Siis hä? Virkailija voi kopsata työnhakijan tiedot ja läntätä ne julkisiksi nettiin??

No sitte raastupaan. GDPR!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on viime joulukuulta.

Sisältö on silti oikein ja totta. Tuo muutos todellakin tulee 1.9.2026. Työnhakuprofiilin julkaiseminen Työmarkkinatorilla on pakollista. Myös virkailija voi julkaista sen.

Aika hys hys tuosta on oltu...

Siis hä? Virkailija voi kopsata työnhakijan tiedot ja läntätä ne julkisiksi nettiin??

Sinne Työmarkkinatorille vain, mutta liian suuren joukon silmille silti.

Vierailija
230/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on viime joulukuulta.

Sisältö on silti oikein ja totta. Tuo muutos todellakin tulee 1.9.2026. Työnhakuprofiilin julkaiseminen Työmarkkinatorilla on pakollista. Myös virkailija voi julkaista sen.

Aika hys hys tuosta on oltu...

Siis hä? Virkailija voi kopsata työnhakijan tiedot ja läntätä ne julkisiksi nettiin??

Sinne Työmarkkinatorille vain, mutta liian suuren joukon silmille silti.

Eihän tuo ole laillistakaan? Lupa tietenkin vaaditaan, mutta onko oikeus valita mitä tietoja julkaisee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on viime joulukuulta.

Sisältö on silti oikein ja totta. Tuo muutos todellakin tulee 1.9.2026. Työnhakuprofiilin julkaiseminen Työmarkkinatorilla on pakollista. Myös virkailija voi julkaista sen.

Aika hys hys tuosta on oltu...

Siis hä? Virkailija voi kopsata työnhakijan tiedot ja läntätä ne julkisiksi nettiin??

Sinne Työmarkkinatorille vain, mutta liian suuren joukon silmille silti.

Eihän tuo ole laillistakaan? Lupa tietenkin vaaditaan, mutta onko oikeus valita mitä tietoja julkaisee?

Lakia on muutettu niin, että on laillista.

 

1.9.2026 voimaan tulevat muutokset

Työnhakuprofiilin julkaisemisesta Työmarkkinatorilla tulee lähtökohtaisesti pakollista.

Työnhakijan tulee julkaista työnhakuprofiili ja pitää se voimassa Työmarkkinatorilla.

Vaihtoehtoisesti työvoimaviranomainen julkaisee profiilin.

 

https://tyomarkkinatori.fi/uutiset/tyollisyyspalveluja_koskevat_lakiuud…

Vierailija
232/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä ei ole samoja ihmisoikeuksia kuin muilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä ei ole samoja ihmisoikeuksia kuin muilla. 

Minä mieluummin kuolen kuin julkaisen tietojani pervoille.

Vierailija
234/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsenköhän minä tutkimaan naapureiden profiileja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs uutta tuossa on? Olin työtön joku vuosi sitten ja silloin jo piti tehdä. 

Vierailija
236/267 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs uutta tuossa on? Olin työtön joku vuosi sitten ja silloin jo piti tehdä. 

Se, että se tulee pakolliseksi kaikille.

Tuskinpa sinäkään sen profiilin kautta töitä sait? Tai edes yhteydenottoja.

Vierailija
237/267 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimaviranomaisten pitäisi keskittyä vain vaikeasti työllistyviin, jotka oikeasti tarvitsevat palveluja.

Muilla työttömyys johtuu siitä, että edellinen työpaikka loppui esimerkiksi määräaikaisuuden tai muutosneuvottelujen vuoksi, eikä ehtinyt vielä löytää uutta paikkaa. Useimmat löytävät aika nopeasti, tänäkin päivänä. On vain hieman pidentynyt se aika, kun paikkoja on vähemmän kuin ennen.

Mittavat ja pakottavat palvelut henkilölle, joka on hakenut ja saanut töitä viimeksi kaksi vuotta sitten, on pelkkää resurssien hukkausta.

Vierailija
238/267 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on viime joulukuulta.

Sisältö on silti oikein ja totta. Tuo muutos todellakin tulee 1.9.2026. Työnhakuprofiilin julkaiseminen Työmarkkinatorilla on pakollista. Myös virkailija voi julkaista sen.

Aika hys hys tuosta on oltu...

Miten virkailija voi julkaista jonkun toisen puolesta hakijaprofiilin? Sehän on anonyymi eli ei nimeä, sukupuolta tai ikää. Mitä siihen tulisi? Itse ainakaan en ole työkkärille cv'tä toimittanut enkä sitä tule antamaan. 

Voin toki itse tehdä karenssin uhalla profiilin (karsittuna) mutta ei siitä hyötyä ole. Täytin juuri 60v. En tule työllistymään. Reilut viisi vuotta eläkkeelle.

Vierailija
239/267 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on viime joulukuulta.

Sisältö on silti oikein ja totta. Tuo muutos todellakin tulee 1.9.2026. Työnhakuprofiilin julkaiseminen Työmarkkinatorilla on pakollista. Myös virkailija voi julkaista sen.

Aika hys hys tuosta on oltu...

Miten virkailija voi julkaista jonkun toisen puolesta hakijaprofiilin? Sehän on anonyymi eli ei nimeä, sukupuolta tai ikää. Mitä siihen tulisi? Itse ainakaan en ole työkkärille cv'tä toimittanut enkä sitä tule antamaan. 

Voin toki itse tehdä karenssin uhalla profiilin (karsittuna) mutta ei siitä hyötyä ole. Täytin juuri 60v. En tule työllistymään. Reilut viisi vuotta eläkkeelle.

Sun tiedot niillä pitää olla todellisia. Eli koulutukset ja edelliiset työpaikat

Vierailija
240/267 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuossa taataan anonymiteetti? En esim. itse voisi laittaa sinne kaikkia omia tietojani, koska ne yhdistelemällä ja googlailemalla minut tunnistettaisiin. Eli jos sinne laitetaan koulutukset ja työhistoria, niin jos nämä syöttää Googlen tekoälylle, hän löytää minut. Kuulostaa keksityltä, mutta minun ammatissani olevia, minun kotipaikkakunnalla asuvia ei samalla koulutustaustalla ole ketään muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi