Kalasataman palo: koko talo asuinkelvoton
Se on ohi siellä sitten. Mielenkiintoista nähdä kaadetaanko kaikki sen eläkeläispariskunnan niskaan ja pääseekö rakennusfirma kuin koira veräjästä vaikka palo-osastointi on pettänyt täydellisesti.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
ei tulis mieleenkään pitää kaasugrilliä parvekkeella
Sama. Meillä on taloyhtiön pihalla asukkaille oma grillauspaikka, joss myös sähköt. Siellä voi grillata sekä taloyhtiön normaalilla tiilestä valetulla grillipaikalla (taloyhtiön piikkiin tilataan vuosittain sinne polttopuut, mutta omiakin saa käyttää, jos jollakin on), tai vaikka omalla sähkögrillillä. Joillain asukkailla on pienet savustimet ja siellä savustavat usein kalaa. Systeemi toimii hyvin. Kukaan ei grillaile parvekkeillaan eikä näin kukaan valita grillistä tulevasta kärystä omalle parvekkeelleen tai siitä, että partsillä kuivuvat vaatteet haisevat jatkuvasti savulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Ei niistä palomiehistä mitään erillistä laskua tule, töissä olivat.
Älä viitsi, 10 paloautoa kerralla hoitamaan kalliina la-sutunteina. Pakkohan lisät on maksaa. Nuo ovat ne kalleimmat tunnit.
Kuinka moni palomies hälytettiin vapaalta töihin tuo palon takia? Vain niistä tulee lisälasku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kaasugrillistä saa tulen leviämään? Olen grillannut ehkä noin tuhat kertaa enkä hahmota miten tuo on mahdollista.
Oletko koskaan kuullut esimerkiksi rasvapalosta?
Grillistä kansi ja pullosta kaasuhana kiinni. Miten pässi pitää olla että tuo ei onnistu?
Kuinka pässi pitää olla, että ymmärtää yhtään mitään? Grilli ei todellakaan ole ilmatiivis tila ja tulella on paha tapa levitä todella vauhdilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kaasugrillistä saa tulen leviämään? Olen grillannut ehkä noin tuhat kertaa enkä hahmota miten tuo on mahdollista.
Oletko koskaan kuullut esimerkiksi rasvapalosta?
Grillistä kansi ja pullosta kaasuhana kiinni. Miten pässi pitää olla että tuo ei onnistu?
vaikka kännissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Sitä ei voida lain silmissä kieltää. Samaa sarjaa kuin että kiellettäisiin pyykinpesu kylppärissä tai seksi makuuhuoneessa.
Eikä myöskään voida kieltää tupakointia asunnossa, pyykin kuivaamista saunassa tai bilettämistä asunnossa läpi yön.
T. Mira-Petteri 19v
tupakoinnin asunnossa voi kieltää, jos siitä tulee teveysriskiä muille asukkaille. Bilettämsen läpi yön voi kieltää, jos soittaa poliisit, jotka toteavat saman häiriön: poliiseilla on oikeus keskeyttää bileet. järjestyssäätöjen vastaisesti jos toimii (esim. jatkuva yöllinen bilettäminen hijaisuusaikana), niin voidaan purkaa vuokrasopimus ja/tai hakea häätö vuokralaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humalassa oleminen ei ole Suomessa laitonta. On merkityksetöntä mitkä oli eläkeläisten promillet.
Ei ole. Suomessa on muutamiakin tapauksia, joissa asukas on sammunut kännissä suihkuun ja aiheuttanut vesivahingon. Vakuutusyhtiö ei ole korvannut vahinkoja, koska kännit.
Malmin puskassa nainen katui kolmen ukrainalaismiehen nussimista. Oikeus sanoi, että mitäs läksit.
Kaasu vuotanut, jokin vika tai osaamattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei tulis mieleenkään pitää kaasugrilliä parvekkeella
Sama. Meillä on taloyhtiön pihalla asukkaille oma grillauspaikka, joss myös sähköt. Siellä voi grillata sekä taloyhtiön normaalilla tiilestä valetulla grillipaikalla (taloyhtiön piikkiin tilataan vuosittain sinne polttopuut, mutta omiakin saa käyttää, jos jollakin on), tai vaikka omalla sähkögrillillä. Joillain asukkailla on pienet savustimet ja siellä savustavat usein kalaa. Systeemi toimii hyvin. Kukaan ei grillaile parvekkeillaan eikä näin kukaan valita grillistä tulevasta kärystä omalle parvekkeelleen tai siitä, että partsillä kuivuvat vaatteet haisevat jatkuvasti savulle.
Siitä hyvästä vakuutuskorvausten pitäisi olla julkista tietoa, nähtäisiin kuka on mitäkin ja loppuisi se iänikuinen lässytys naapurien haitoista nopeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humalassa oleminen ei ole Suomessa laitonta. On merkityksetöntä mitkä oli eläkeläisten promillet.
Ei ole. Suomessa on muutamiakin tapauksia, joissa asukas on sammunut kännissä suihkuun ja aiheuttanut vesivahingon. Vakuutusyhtiö ei ole korvannut vahinkoja, koska kännit.
Mutta toisaalta taas:
"Palovahingot kiinteistövakuutus kuitenkin yleensä korvaa. Korvauksia ei yleensä evätä, vaikka asukas olisi sammunut kesken nakkien keiton, tupakoinnin tai kynttilän polttelun, Korkeamäki kertoo.
Kiinteistövakuutukset antavat turvaa myös ilkivaltaa vastaan. Ainakaan huoneiston ulkopuolisissa vahingoissa ei ole tavallisesti väliä, asuuko ilkivallan aiheuttaja talossa."
Vierailija kirjoitti:
Kabanossin grillauksen lopputulos on se että koko kerrostalo räjäytetään ja rakennetaan uudestaan.
Jos talossa asuu Ossi, jolle maistuu sekä Kabanossi että paperrossi, koko talo palaa loppuviimein varmuudella, ehkä jopa perustuksia myöten. Kyse on vain siitä, että milloin, ja että tapahtuuko se perjantai- vai lauantaiehtoona Ossin ollessa ns. naula päässä.
Vierailija kirjoitti:
Onks ny ollu joku tulipalo vai jossai
Joo Huittisissa järkky maastopalo.. hyvin toimii 112-appi. Not.
Vierailija kirjoitti:
Miten kaasugrillistä saa tulen leviämään? Olen grillannut ehkä noin tuhat kertaa enkä hahmota miten tuo on mahdollista.
No esim niin että laitat sen täyteen marinoitua lihaa ja maissintähkiä. Nupit kaakkoon ja Sit meet kattoo lätkää sisälle ja juomaan olutta. Tuli leviää vaimosi tekokukkiin ja polyesteriliinoihin ja siitä slummikasarmin höttöpuu seinäverhoiluun. Jne.
Ite oon saanu flambeerausta aikaan grillissä monta kertaa. Vesiämpäri voi olla vieressä. Sammutuspeitto lähistöllä. En oo tarvinnu käyttä sitä. Yleensä se ettei grilliä jätetä on hyvä ohje. Jos on nälkä eikä halua hiiltä syödä ja menettää rahat niin GRILLAA. Se on se juttu.
Ehkä näilla tyypeillä oli dementia.
Nythän on lämmintä teltassakin asua. Ei pitäisi olla hätiä mitiä.
nyt oli uutisissa, että poliisi saanut tukinnan päätökseen, ilmeisesti kaasugrilliin oli tullut joku vika ja se oli leimahtanut hetkessä liekkeihin. Asukkaat eivät olleet silloin parvekkeella, kun huomasivat asiat, yrittivät ensin sammuttaa vedellä. Toista asukasta epäillään vaaran aiheuttamisesta. koitan etsiä sen uutisen, vahingossa suljin välisivun
Vierailija kirjoitti:
nyt oli uutisissa, että poliisi saanut tukinnan päätökseen, ilmeisesti kaasugrilliin oli tullut joku vika ja se oli leimahtanut hetkessä liekkeihin. Asukkaat eivät olleet silloin parvekkeella, kun huomasivat asiat, yrittivät ensin sammuttaa vedellä. Toista asukasta epäillään vaaran aiheuttamisesta. koitan etsiä sen uutisen, vahingossa suljin välisivun
uutista olikin muutettu, tai poistettu. Tuon mukaan tutkinta sittenkin edelleen kesken
uutitissa ja eri keskustelupalstoilla on monet kertoneet, että heilläkin kaasugrilli ja aina sen lähistöllä ämpärillinen vettä, jolla mahdollisen paloon leimahtamisen voi sammuttaa. Nämäkin kalasataman grillailijat yrittivät sammuttaa paloa vedellä...
Eihän kaasugrillipaloa saa vedellä sammuttaa, vaan se pitää sammuttaa sammutuspeitteellä.
Ei ole. Suomessa on muutamiakin tapauksia, joissa asukas on sammunut kännissä suihkuun ja aiheuttanut vesivahingon. Vakuutusyhtiö ei ole korvannut vahinkoja, koska kännit.