Kalasataman palo: koko talo asuinkelvoton
Se on ohi siellä sitten. Mielenkiintoista nähdä kaadetaanko kaikki sen eläkeläispariskunnan niskaan ja pääseekö rakennusfirma kuin koira veräjästä vaikka palo-osastointi on pettänyt täydellisesti.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Sitä ei voida lain silmissä kieltää. Samaa sarjaa kuin että kiellettäisiin pyykinpesu kylppärissä tai seksi makuuhuoneessa.
kouluihin paloturvallisuus koulutusta ja ensiapua jo lapsena.
kerrostaloissa voisi olla pihalla grillikota jossa kokata. ei parveke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Sitä ei voida lain silmissä kieltää. Samaa sarjaa kuin että kiellettäisiin pyykinpesu kylppärissä tai seksi makuuhuoneessa.
Julkisuudessa olleiden tietojen perusteella Lumon säännöissä erikseen on kielletty hiili- ja kaasugrillien käyttö parvekkeella.
Miten kaasugrillistä saa tulen leviämään? Olen grillannut ehkä noin tuhat kertaa enkä hahmota miten tuo on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Miten kaasugrillistä saa tulen leviämään? Olen grillannut ehkä noin tuhat kertaa enkä hahmota miten tuo on mahdollista.
Oletko koskaan kuullut esimerkiksi rasvapalosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Sitä ei voida lain silmissä kieltää. Samaa sarjaa kuin että kiellettäisiin pyykinpesu kylppärissä tai seksi makuuhuoneessa.
Julkisuudessa olleiden tietojen perusteella Lumon säännöissä erikseen on kielletty hiili- ja kaasugrillien käyttö parvekkeella.
Eivät ole lain mukaisia kieltoja. Minäkin vuokranantajana haluaisin kieltää kaikenlaista, mutta jos lähdettäisiin käräjillä tappelemaan esim. grillauskiellosta, niin ei menestyisi.
Palo levisi äkkiä. Kertoo virheellisestä rakentamisesta. Äsken MTV viiden jälkeen sanottua. Kuka korvaa ja mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kaasugrillistä saa tulen leviämään? Olen grillannut ehkä noin tuhat kertaa enkä hahmota miten tuo on mahdollista.
Oletko koskaan kuullut esimerkiksi rasvapalosta?
Grillistä kansi ja pullosta kaasuhana kiinni. Miten pässi pitää olla että tuo ei onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Sitä ei voida lain silmissä kieltää. Samaa sarjaa kuin että kiellettäisiin pyykinpesu kylppärissä tai seksi makuuhuoneessa.
Julkisuudessa olleiden tietojen perusteella Lumon säännöissä erikseen on kielletty hiili- ja kaasugrillien käyttö parvekkeella.
Eivät ole lain mukaisia kieltoja. Minäkin vuokranantajana haluaisin kieltää kaikenlaista, mutta jos lähdettäisiin käräjillä tappelemaan esim. grillauskiellosta, niin ei menestyisi.
Taloyhtiö voi kieltää parvekegrillauksen, jos siitä saadaan jokaisen osakkaan yksimielinen suostumus. Kielto voidaan asettaa myös turvallisuussyistä. Muutoin taloyhtiöllä ei ole laillista oikeutta kieltää parvekegrillaamista.
Mutta koska tässä tapauksessa taloyhtiöllä on vain yksi omistaja, se voi määrittää haluamansa järjestyssäännöt joihin vuokralainen sitoutuu vuokrasopimusta solmiessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Sitä ei voida lain silmissä kieltää. Samaa sarjaa kuin että kiellettäisiin pyykinpesu kylppärissä tai seksi makuuhuoneessa.
Eikä myöskään voida kieltää tupakointia asunnossa, pyykin kuivaamista saunassa tai bilettämistä asunnossa läpi yön.
T. Mira-Petteri 19v
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään nyt kannattais tarkistaa, onko ja liittyykö tähän jotenkin Nuorisoasuntosäätiö ja ne pari liukasta limakotiloa sieltä?
Juurikin tää. Mutta onko Lumolla ja Nuorisosäätiöllä mitään tekemistä keskenään?
Toisaalta Nuorisosäätiö on täynnä rikollista toimintaa edelleen eikä asioista vissiin välitetä edes tarkistaa esim. kun vuokralainen muuttaa niin perästä päin tulee aina iso siivouslasku oli vuokralainen siivonnut paikat putipuhtaaksi taikka ei niin maksat ylimääräistä sen muutaman satasen joka tapauksessa.
Ei oo vissiin mitään väliä tällä Nuorisosäätiön touhuillakaan. Muut saa aina maksaa.
Toki sähkögrillillä voi saada myös tulipalon aikaan. On se vaikeampaa, mutta onnistuu rasvapalo varmasti silläkin.
Aikanaan olen sähköuunissa saanut pitsat syttymään tuleen, kun unohdin elokuvaa katsoessa ne uuniin. Piti heittää ne palavat pitsat parvekkeelta alas uunipellin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Sitä ei voida lain silmissä kieltää. Samaa sarjaa kuin että kiellettäisiin pyykinpesu kylppärissä tai seksi makuuhuoneessa.
No tämän tapauksen jälkeen odotettavissa parvekegrillailuun ja muuhunkin tiukemmat säännöt se on varmaa.
Hesassa noita samalla tavalla rakennettuja kerrostaloja on takuuvarmasti muitakin. Että nyt sit hiton varovaisesti sitä grillaamista ja tiukka vahtiminen sen kanssa ettei kipinöitä lentele minnekään vaarallisesti.
Montako paloa huumejengit on jo tehneet tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Miksi palomiehet kasteli asunnot mitkä ei ollut lähelläkään paloa?
Brankkareille on annettu aikaisemmin huomautuksia suoran suihkun käytöstä.
Veikkaus: siksi, koska palo oli jo talon rakenteissa. Kun rakenteisiin ei voi nähdä, niin pitää kastella laajemmalta alueelta kuin vain sieltä mistä liekkejä näkyy: muihin paikkoihin on voinut jo kulkeutua palokaasuja ja kipinöitä ja siellä voi olla uusi tulipesäke kytemässä. Ja vettä pitää laskea niin paljon, että kaikki paikat rakenteissa kastuu.
Ja rakenteissa oli vikaa kun tuli pääsi huomaamatta leviämään koko taloon jotain ilmastoinhormeja tms. pitkin muualle rakennukseen huomaamatta siitä paikasta eteenpäin missä tulipalo syttyi.
Raskaita rakennusvirheitä ollut ja nyt tulee tarkastuksia myös muihin rakennuksiin jotka rakennettu saman rakentajan/rakennuttajan toimesta.
Mikähän se lopullinen soppa ja rahanmeno tulee olemaan kun kaikki talot on tarkistettu? Ja kuka maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Kalliiksi tuli. Pistää kyllä miettimään mikä se rakentamisen laatu nykyään noissa bulkkitaloissa on.
Se on aivan järkyttävää kertakäyttöistä pskaa, josta revitään aivan poskettomia summia.
Itse asun viimeisen päälle rakennetussa 70-luvun talossa, joka on pystyssä vielä toisenkin puolen vuosisadan jälkeen. Nämä uudemmat on silloin jo hävitetty.
Vierailija kirjoitti:
"Eläkeläis" pariskunta. Saivatko eläkepaperit jo 16 vuotiaina?
Vermossa tapahtui kerran puukotus, jossa ottivat osaa 17 vuotias hevosmies ja 18 vuotias eläkeläinen. Ketään syrjimättä mutta kaikkien tietäen.
Palo ei haittaa koska oli vuokra kerrostalo.
mitä väliä
asukkaista 100% maksaa vuokran kela goldilla
Nautin tuosta niin etten saa edes nukutuksi.