Kalasataman palo: koko talo asuinkelvoton
Se on ohi siellä sitten. Mielenkiintoista nähdä kaadetaanko kaikki sen eläkeläispariskunnan niskaan ja pääseekö rakennusfirma kuin koira veräjästä vaikka palo-osastointi on pettänyt täydellisesti.
Kommentit (98)
Viimeistään nyt kannattais tarkistaa, onko ja liittyykö tähän jotenkin Nuorisoasuntosäätiö ja ne pari liukasta limakotiloa sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Taas vahvasti liioitellaan. Vähän uutta lautaa ja kattohuopaa, loput noet lähtee mikrokuituliinalla pyyhkimällä.
Tämä kommentti tuli selkeästi rakennusalan yrittäjältä 😂
Meillä yksi rakennusfirma oli rikkonut tapetteja asennusvaiheessa. Reklamaation jälkeen "korjasi" tapetin värittämällä värikynällä niitä kohtia mistä seinä näkyi tapetin raosta. Eikä se ollut ainoa ongelma siinä talossa. Se oli aivan ihmeellistä pelletouhua.
Palkattiin lakimies ja saatiin korvaukset rakennusfirmalta.
Sen kokemuksen jälkeen en ole ostanut uutta asuntoa, enkä suosittele kenellekään muullekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Ei niistä palomiehistä mitään erillistä laskua tule, töissä olivat.
Älä viitsi, 10 paloautoa kerralla hoitamaan kalliina la-sutunteina. Pakkohan lisät on maksaa. Nuo ovat ne kalleimmat tunnit.
Lumon mielestä mitään ongelmaa ei ole. Asukkaille on tarjottu ilmaiset maalit millä voi kapseloida vedet seiniin. Pressu katolle niin vesi ei pääse satamaan sisään kovin pahasti. Jokainen vuokralainen saa vuokran alennusta 50 euroa kahdelta kuukaudelta.
Asumismukavuus on Suomessa korkea.
Olivatko nämä siis taas somaleita, jotka grillasivat?
On kumma systeemi että aina kun jossain vähän palaa kastellaan koko kerrostalo sisältöineen pilalle. Eikö todella ole mahdollista keksiä parempaa tapaa sammuttaa palo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Ei niistä palomiehistä mitään erillistä laskua tule, töissä olivat.
Älä viitsi, 10 paloautoa kerralla hoitamaan kalliina la-sutunteina. Pakkohan lisät on maksaa. Nuo ovat ne kalleimmat tunnit.
tämä lisäksi tulee onnettomuusttutkintalautakunnan pakkiot ja toki heidän tilaamansa asiantuntijat, kun selvitetään miten palo levisi niin nopeasti. Lisäks yhteiskunnalle tulee kuluja hätämajoituksista. Vakuutusyhtiöille tulee kalliitt laskut korvauksista. Ensihoitokin oli siellä paikan päällä, kutne poliisit. siellä oli joku ravintolayrittäjä, jonka piti sulkea ravintolansa, siitäkin tulee kuluja. Sitten myöhemmin tulee oikeudenkäyntikulut, koska sellainen varmasit käydään ja lopulta yhteiskunta maksaa vielä sen grillailevan pariskunnan korvauksia, koska he eivät varmastikaan kykenee korvamaan ja mitähän vielä. Varmasti jäi hrveästi pois kulukohteita tuostakin listasta.
Ihmisten pitäisi oikeasti oppia miettimään typerien tekojensa seurauksia.
Mitäs jos ilmenee, että nämä vanhukset ovatkin muistisairaita. Heiltähän voi tällöin odottaa ihan mitä tahansa. Parhaimmillaan ne terveydenhuollon säästöt ohjautuvat sitten muihin kuluihin. Joskus isommin ja joskus vähemmin. Nyt kävi näin mutta onni onnettomuudessa se suurin vahinko ei koitunut ihmisille vaan vuokrafirmalle.
Vierailija kirjoitti:
Lumon mielestä mitään ongelmaa ei ole. Asukkaille on tarjottu ilmaiset maalit millä voi kapseloida vedet seiniin. Pressu katolle niin vesi ei pääse satamaan sisään kovin pahasti. Jokainen vuokralainen saa vuokran alennusta 50 euroa kahdelta kuukaudelta.
Koko talo on nyt asumiskelvoton ja menee remonttiin.
Eikun moukarilla matalaksi vaan, sen verran laajat vahingot että turha alkaa mitään korjailemaan.
Ne makkarat saatiin kuulemma pelastettua ja oli ihan hyviä sinapin kanssa.
Telkkarissa on sellainen mielenkiintoinen sarja kuin Sekunnit. Siinä tutkitaan huonolaatuisen rakentamisen aiheuttamaa tuhoa. En usko että sarjan rakennusfirman touhut jäävät kovin kauas oikeiden rakennusfirmojen touhuista.
Tehdään mitä sattuu mahdollisimman halvalla ja syitä vieritetään sinne ja tänne ja mielellään heikoimpien niskaan.
Vierailija kirjoitti:
On kumma systeemi että aina kun jossain vähän palaa kastellaan koko kerrostalo sisältöineen pilalle. Eikö todella ole mahdollista keksiä parempaa tapaa sammuttaa palo?
Jos palo ei olisi levinnyt niin nopeasti katolle, olisi selvitty vähemmillä vahingoilla.
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Miksi pitäisi? Kaikki grillaaminen? Paljon enemmän paloja aiheutuu ladattavien laitteiden syttymisistä. Ei niitäkään silti kielletä. Edes asunnoissa tupakointia on vaikea saada kielletyksi, vaikka sama homma.
Ikävä keissi, mutta tosi harvinainen oikeasti. Tässä on nyt johonkin alkukantaiseen tulen pelkoon perustuva paniikki liikkeellä, jossa ei osata yhtään suhteuttaa todennäköisyyksiä siihen mitä oikeasti tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kumma systeemi että aina kun jossain vähän palaa kastellaan koko kerrostalo sisältöineen pilalle. Eikö todella ole mahdollista keksiä parempaa tapaa sammuttaa palo?
Jos palo ei olisi levinnyt niin nopeasti katolle, olisi selvitty vähemmillä vahingoilla.
Tämä.
Nyt huudetaan grillaajien päitä vadille. No mahdollisesti on häslätty, mutta siitäkään ei ole varmuutta vielä. Seuraus on kuitenkin ollut laajuudeltaan täysin ennalta-arvaamaton, eikä voi edes olettaa, että grillaajalle olisi tullut mieleen voivan seurata tämän mittakaavan tuhoa. Samaa luokkaa kun jos talossa on tupakointikielto, ja joku sitten pistääkin porttikongissa tupakaksi samalla hetkellä kun bensalla täytetty säiliöauto rysähtää talon seinään.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ilmenee, että nämä vanhukset ovatkin muistisairaita. Heiltähän voi tällöin odottaa ihan mitä tahansa. Parhaimmillaan ne terveydenhuollon säästöt ohjautuvat sitten muihin kuluihin. Joskus isommin ja joskus vähemmin. Nyt kävi näin mutta onni onnettomuudessa se suurin vahinko ei koitunut ihmisille vaan vuokrafirmalle.
Muistisairailta olisi pitänyt poistaa grilli. Mutta nämä olivat jonkun uutisen mukaan humalassa, mikä nyt totuus onkaan. Ihmettelen, että poliisi kuulustelee heitä vasta "lähipäivinä". Toivottavasti edes puhallutettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Miksi pitäisi? Kaikki grillaaminen? Paljon enemmän paloja aiheutuu ladattavien laitteiden syttymisistä. Ei niitäkään silti kielletä. Edes asunnoissa tupakointia on vaikea saada kielletyksi, vaikka sama homma.
Ikävä keissi, mutta tosi harvinainen oikeasti. Tässä on nyt johonkin alkukantaiseen tulen pelkoon perustuva paniikki liikkeellä, jossa ei osata yhtään suhteuttaa todennäköisyyksiä siihen mitä oikeasti tapahtuu.
ladattaville akuille on saatavilla jonkinlaisia paloturvakaappeja/latauskaappeja (en muista nyt millä nimellä niitä kutsutaan). Sellaisessa lataaminen on suhteellisen turvallista. Grillaamisen voisi parvekkeilla kieltää kokonaan, samoin kynttilöiden polttamisen muualla kuin lyhdyissä ja palamattomilla alustoilla. Meillä on parvekkeella led-kyntillöitä eikä niitä jätetä koskaan yksin palaamaan (niihinkin voi tulla oikosulkuja). Samoin parvekkeella on aina sammutuspeite, kuten myös kotona sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ilmenee, että nämä vanhukset ovatkin muistisairaita. Heiltähän voi tällöin odottaa ihan mitä tahansa. Parhaimmillaan ne terveydenhuollon säästöt ohjautuvat sitten muihin kuluihin. Joskus isommin ja joskus vähemmin. Nyt kävi näin mutta onni onnettomuudessa se suurin vahinko ei koitunut ihmisille vaan vuokrafirmalle.
Muistisairailta olisi pitänyt poistaa grilli. Mutta nämä olivat jonkun uutisen mukaan humalassa, mikä nyt totuus onkaan. Ihmettelen, että poliisi kuulustelee heitä vasta "lähipäivinä". Toivottavasti edes puhallutettiin.
"jonkun uutisen"
Kerro tarkemmin. mistä tuo uutinen löytyy. Olen lukenut kaikkia päämedioita, eikä missään ole mainittu tuollaista. Ettet nyt levittele jotain huhupuheita?
Unelmavuokralaiset!