Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalasataman palo: koko talo asuinkelvoton

Vierailija
24.05.2026 |

Se on ohi siellä sitten. Mielenkiintoista nähdä kaadetaanko kaikki sen eläkeläispariskunnan niskaan ja pääseekö rakennusfirma kuin koira veräjästä vaikka palo-osastointi on pettänyt täydellisesti.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmavuokralaiset!

Vierailija
22/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään nyt kannattais tarkistaa, onko ja liittyykö tähän jotenkin Nuorisoasuntosäätiö ja ne pari liukasta limakotiloa sieltä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas vahvasti liioitellaan. Vähän uutta lautaa ja kattohuopaa, loput noet lähtee mikrokuituliinalla pyyhkimällä. 

Tämä kommentti tuli selkeästi rakennusalan yrittäjältä 😂

 

Meillä yksi rakennusfirma oli rikkonut tapetteja asennusvaiheessa. Reklamaation jälkeen "korjasi" tapetin värittämällä värikynällä niitä kohtia mistä seinä näkyi tapetin raosta. Eikä se ollut ainoa ongelma siinä talossa. Se oli aivan ihmeellistä pelletouhua.

Palkattiin lakimies ja saatiin korvaukset rakennusfirmalta.

Sen kokemuksen jälkeen en ole ostanut uutta asuntoa, enkä suosittele kenellekään muullekaan.

Vierailija
24/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.

Ei niistä palomiehistä mitään erillistä laskua tule, töissä olivat.

Älä viitsi, 10 paloautoa kerralla hoitamaan kalliina la-sutunteina. Pakkohan lisät on maksaa. Nuo ovat ne kalleimmat tunnit.

Vierailija
25/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumon mielestä mitään ongelmaa ei ole. Asukkaille on tarjottu ilmaiset maalit millä voi kapseloida vedet seiniin. Pressu katolle niin vesi ei pääse satamaan sisään kovin pahasti. Jokainen vuokralainen saa vuokran alennusta 50 euroa kahdelta kuukaudelta.

Vierailija
26/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumismukavuus on Suomessa korkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko nämä siis taas somaleita, jotka grillasivat?

Vierailija
28/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kumma systeemi että aina kun jossain vähän palaa kastellaan koko kerrostalo sisältöineen pilalle. Eikö todella ole mahdollista keksiä parempaa tapaa sammuttaa palo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.

Ei niistä palomiehistä mitään erillistä laskua tule, töissä olivat.

Älä viitsi, 10 paloautoa kerralla hoitamaan kalliina la-sutunteina. Pakkohan lisät on maksaa. Nuo ovat ne kalleimmat tunnit.

tämä lisäksi tulee onnettomuusttutkintalautakunnan pakkiot ja toki heidän tilaamansa asiantuntijat, kun selvitetään miten palo levisi niin nopeasti. Lisäks yhteiskunnalle tulee kuluja hätämajoituksista. Vakuutusyhtiöille tulee kalliitt laskut korvauksista. Ensihoitokin oli siellä paikan päällä, kutne poliisit. siellä oli joku ravintolayrittäjä, jonka piti sulkea ravintolansa, siitäkin tulee kuluja. Sitten myöhemmin tulee oikeudenkäyntikulut, koska sellainen varmasit käydään ja lopulta yhteiskunta maksaa vielä sen grillailevan pariskunnan korvauksia, koska he eivät varmastikaan kykenee korvamaan ja mitähän vielä. Varmasti jäi hrveästi pois kulukohteita tuostakin listasta. 

 

Ihmisten pitäisi oikeasti oppia miettimään typerien tekojensa seurauksia. 

Vierailija
30/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ilmenee, että nämä vanhukset ovatkin muistisairaita. Heiltähän voi tällöin odottaa ihan mitä tahansa. Parhaimmillaan ne terveydenhuollon säästöt ohjautuvat sitten muihin kuluihin. Joskus isommin ja joskus vähemmin. Nyt kävi näin mutta onni onnettomuudessa se suurin vahinko ei koitunut ihmisille vaan vuokrafirmalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumon mielestä mitään ongelmaa ei ole. Asukkaille on tarjottu ilmaiset maalit millä voi kapseloida vedet seiniin. Pressu katolle niin vesi ei pääse satamaan sisään kovin pahasti. Jokainen vuokralainen saa vuokran alennusta 50 euroa kahdelta kuukaudelta.

Koko talo on nyt asumiskelvoton ja menee remonttiin.

Vierailija
32/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun moukarilla matalaksi vaan, sen verran laajat vahingot että turha alkaa mitään korjailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne makkarat saatiin kuulemma pelastettua ja oli ihan hyviä sinapin kanssa.

Vierailija
34/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarissa on sellainen mielenkiintoinen sarja kuin Sekunnit. Siinä tutkitaan huonolaatuisen rakentamisen aiheuttamaa tuhoa. En usko että sarjan rakennusfirman touhut jäävät kovin kauas oikeiden rakennusfirmojen touhuista.

Tehdään mitä sattuu mahdollisimman halvalla ja syitä vieritetään sinne ja tänne ja mielellään heikoimpien niskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kumma systeemi että aina kun jossain vähän palaa kastellaan koko kerrostalo sisältöineen pilalle. Eikö todella ole mahdollista keksiä parempaa tapaa sammuttaa palo?

Jos palo ei olisi levinnyt niin nopeasti katolle, olisi selvitty vähemmillä vahingoilla.

Vierailija
36/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.

Miksi pitäisi? Kaikki grillaaminen? Paljon enemmän paloja aiheutuu ladattavien laitteiden syttymisistä. Ei niitäkään silti kielletä. Edes asunnoissa tupakointia on vaikea saada kielletyksi, vaikka sama homma.

Ikävä keissi, mutta tosi harvinainen oikeasti. Tässä on nyt johonkin alkukantaiseen tulen pelkoon perustuva paniikki liikkeellä, jossa ei osata yhtään suhteuttaa todennäköisyyksiä siihen mitä oikeasti tapahtuu.

Vierailija
37/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kumma systeemi että aina kun jossain vähän palaa kastellaan koko kerrostalo sisältöineen pilalle. Eikö todella ole mahdollista keksiä parempaa tapaa sammuttaa palo?

Jos palo ei olisi levinnyt niin nopeasti katolle, olisi selvitty vähemmillä vahingoilla.

Tämä.

 

Nyt huudetaan grillaajien päitä vadille. No mahdollisesti on häslätty, mutta siitäkään ei ole varmuutta vielä. Seuraus on kuitenkin ollut laajuudeltaan täysin ennalta-arvaamaton, eikä voi edes olettaa, että grillaajalle olisi tullut mieleen voivan seurata tämän mittakaavan tuhoa. Samaa luokkaa kun jos talossa on tupakointikielto, ja joku sitten pistääkin porttikongissa tupakaksi samalla hetkellä kun bensalla täytetty säiliöauto rysähtää talon seinään.

Vierailija
38/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos ilmenee, että nämä vanhukset ovatkin muistisairaita. Heiltähän voi tällöin odottaa ihan mitä tahansa. Parhaimmillaan ne terveydenhuollon säästöt ohjautuvat sitten muihin kuluihin. Joskus isommin ja joskus vähemmin. Nyt kävi näin mutta onni onnettomuudessa se suurin vahinko ei koitunut ihmisille vaan vuokrafirmalle.

Muistisairailta olisi pitänyt poistaa grilli. Mutta nämä olivat jonkun uutisen mukaan humalassa, mikä nyt totuus onkaan. Ihmettelen, että poliisi kuulustelee heitä vasta "lähipäivinä". Toivottavasti edes puhallutettiin.

Vierailija
39/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.

Miksi pitäisi? Kaikki grillaaminen? Paljon enemmän paloja aiheutuu ladattavien laitteiden syttymisistä. Ei niitäkään silti kielletä. Edes asunnoissa tupakointia on vaikea saada kielletyksi, vaikka sama homma.

Ikävä keissi, mutta tosi harvinainen oikeasti. Tässä on nyt johonkin alkukantaiseen tulen pelkoon perustuva paniikki liikkeellä, jossa ei osata yhtään suhteuttaa todennäköisyyksiä siihen mitä oikeasti tapahtuu.

ladattaville akuille on saatavilla jonkinlaisia paloturvakaappeja/latauskaappeja (en muista nyt millä nimellä niitä kutsutaan). Sellaisessa lataaminen on suhteellisen turvallista. Grillaamisen voisi parvekkeilla kieltää kokonaan, samoin kynttilöiden polttamisen muualla kuin lyhdyissä ja palamattomilla alustoilla. Meillä on parvekkeella led-kyntillöitä eikä niitä jätetä koskaan yksin palaamaan (niihinkin voi tulla oikosulkuja). Samoin parvekkeella on aina sammutuspeite, kuten myös kotona sisätiloissa. 

Vierailija
40/98 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos ilmenee, että nämä vanhukset ovatkin muistisairaita. Heiltähän voi tällöin odottaa ihan mitä tahansa. Parhaimmillaan ne terveydenhuollon säästöt ohjautuvat sitten muihin kuluihin. Joskus isommin ja joskus vähemmin. Nyt kävi näin mutta onni onnettomuudessa se suurin vahinko ei koitunut ihmisille vaan vuokrafirmalle.

Muistisairailta olisi pitänyt poistaa grilli. Mutta nämä olivat jonkun uutisen mukaan humalassa, mikä nyt totuus onkaan. Ihmettelen, että poliisi kuulustelee heitä vasta "lähipäivinä". Toivottavasti edes puhallutettiin.

"jonkun uutisen"

 

Kerro tarkemmin. mistä tuo uutinen löytyy. Olen lukenut kaikkia päämedioita, eikä missään ole mainittu tuollaista. Ettet nyt levittele jotain huhupuheita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme