Kalasataman palo: koko talo asuinkelvoton
Se on ohi siellä sitten. Mielenkiintoista nähdä kaadetaanko kaikki sen eläkeläispariskunnan niskaan ja pääseekö rakennusfirma kuin koira veräjästä vaikka palo-osastointi on pettänyt täydellisesti.
Kommentit (98)
Kalliiksi tuli. Pistää kyllä miettimään mikä se rakentamisen laatu nykyään noissa bulkkitaloissa on.
Nuo bulkkitalot on ihan susia, mutta edullisempia kuin hyvin tehdyt. Siihen päälle aliurakoitsijoiden ketjutus niin tässä ollaan. Kalasataman talo on 10 vuota vanha, joten rakennuttaja pääsi kuin koira veräjästä eikä sitä saa enää vastuuseen. Miljoonat taskussa voivat naureskella.
Vierailija kirjoitti:
Kalliiksi tuli. Pistää kyllä miettimään mikä se rakentamisen laatu nykyään noissa bulkkitaloissa on.
Laatu on sitä mitä halvimmilla ulkomaalaisilla duunareilla saadaan.
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Ei ollut kielletty parvekegrillausta. Siitä sanottiin jossain uutisessa ettei taloyhtiön säännöistä löydy kieltoa.
"Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa."
Asun itse Lumolla, en tosin tuolla, mutta meillä on kielletty hiili- ja kaasugrillillä grillaaminen. Sähkögrillit on sen sijaan ok.
Sinänsä yleisesti vähän hassua tämä hysteria grilleistä nyt tämän takia, kun tulipaloja syttyy esim. kynttilöiden takia valtavasti enemmän kuin grillien.
Vaikka eläkeläiset mokasivat niin ajattelen, että suuremman mokan teki kuitenkin rakennusyhtiö.
Taas vahvasti liioitellaan. Vähän uutta lautaa ja kattohuopaa, loput noet lähtee mikrokuituliinalla pyyhkimällä.
Vierailija kirjoitti:
Joo TOSI mielenkiintoista.
Kannattaisiko hankkia jotain muita mielenkiinnon kohteita.
Tietenkin tämä kiinnostaa. Kaikki me joudumme jossakin talossa asumaan ja aika harva on itse rakentanut talonsa, tai edes tietää miten talo pitäisi rakentaa, että se olisi sekä kunnollinen että määräysten mukainen. Rakennusfirmat tekevät mitä haluavat ja leikkaavat kustannuksia kyseenalaisilla keinoilla.
Varmasti monikin haluaa tietää kuka korvaa tämmöisessä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa. Lasku tulee myös veronmaksajille palomiesten lauantaitöistä. Kallis rasti koko yhteiskunnalle.
Ei niistä palomiehistä mitään erillistä laskua tule, töissä olivat.
Tulipalo on kerrostalossa aina mahdollinen, vaikka grillaus olisi kielletty. Jos kerrostalo palaa kokonaan kerrasta niin onhan se ihan päin helvettiä rakennettu.
Onks ny ollu joku tulipalo vai jossai
Rakentaja on tottakai iso firma jolla on kavereina isot tyypit eli kyllä pääsee kuin koira veräjästä vaikka olisi rakentanut minkä polttouunin.
Varoittava esimerkki Hekalle, joka yhä vaan jatkaa näiden vastaavien talojen rakentamista. Kun ei löydy vastuullisia asiakkaita niin sitten otetaan ketä vaan humalassa grillaajia ja sekakäyttäjiä asukkaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo TOSI mielenkiintoista.
Kannattaisiko hankkia jotain muita mielenkiinnon kohteita.
Tietenkin tämä kiinnostaa. Kaikki me joudumme jossakin talossa asumaan ja aika harva on itse rakentanut talonsa, tai edes tietää miten talo pitäisi rakentaa, että se olisi sekä kunnollinen että määräysten mukainen. Rakennusfirmat tekevät mitä haluavat ja leikkaavat kustannuksia kyseenalaisilla keinoilla.
Varmasti monikin haluaa tietää kuka korvaa tämmöisessä tapauksessa.
Koko loppuvuosi pilalla kun mietin mitä oikein tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
"Oliko parvekegrillaus kielletty tuossa kohteessa? Jos ei niin kannattaa Lumon tehdä se kielletyksi kaikissa taloissa. Sama juttu myös muissa vuokrataloissa."
Asun itse Lumolla, en tosin tuolla, mutta meillä on kielletty hiili- ja kaasugrillillä grillaaminen. Sähkögrillit on sen sijaan ok.
Sinänsä yleisesti vähän hassua tämä hysteria grilleistä nyt tämän takia, kun tulipaloja syttyy esim. kynttilöiden takia valtavasti enemmän kuin grillien.
kynttilöiden polttaja on hänkin velvollinen huolehtimaan paloturvallisuudesta
"ja pääseekö rakennusfirma kuin koira veräjästä vaikka palo-osastointi on pettänyt täydellisesti."
Riippuu ihan siitä että rikkoiko se nyt palanut rakenne jotain määräyksiä. Ei mitenkään automaattisesti vaikka niin voisi aluksi ajatella. Mutta taloissa saa olla monenlaista riskirakennetta eikä kaikkia riskejä voida täysin poistaa.
Kabanossin grillauksen lopputulos on se että koko kerrostalo räjäytetään ja rakennetaan uudestaan.
Joo TOSI mielenkiintoista.
Kannattaisiko hankkia jotain muita mielenkiinnon kohteita.