Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verotuksen korotukset

Vierailija
24.05.2026 |

Yllättäen demarit ovat tulossa taskuillesi ja ottamassa velkaa  tyyliin jauhottaja.

 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9010db71-0334-416f-836b-a126f9586…

 

Matias Mäkyseltä raju lista: Useita miljardeja veronkorotuksia – Näihin ei saa koskea

 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

 

Tätäkö taas luvassa 

Vierailija
2/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten taskuilla on kiva käydä kunhan ei itse joudu maksumieheksi ja oma porukka voi paksusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotusta pitäis laskea suomessa. Niin ansio- ku pääomatulojenki.

Vierailija
4/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, mitäs muutakaan on odotettavissa.

Vierailija
5/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jo valmiiksi kireimpiin kuuluva kokonaisverotus koko maailmassa. Verotusta pitää keventää, ei lisätä verorasitusta entisestään.

Vierailija
6/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

A.Naali on 3 vuotta vinkunut typpyräisen kanssa ja nyt ainoa ehdotus on vielä pahempi. Veronkorotuksia ja lisää velkaa. Hienoa SDP 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin vieritti kohusta vastuun Tytti Tuppuraiselle

Sanna Marin ei kirjassaan viittaa Uniper-kohuun kertaakaan.

Sanna Marin vieritti kohusta vastuun Tytti Tuppuraiselle

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011616768.html

 

Floppikirjasta  WC paperia 

Vierailija
8/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotusta pitäis laskea suomessa. Niin ansio- ku pääomatulojenki.

Matias Mäkyseltä raju lista: Useita miljardeja veronkorotuksia – Näihin ei saa koskea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotusta pitäis laskea suomessa. Niin ansio- ku pääomatulojenki.

Budjetti on 14 miljardia alijäämäinen ja verotusta pitäisi laskea?

Vierailija
10/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/bb203f90-fe96-429c-80cf-71ae2ff3c…

 

Oras Tynkkynen: Sopeutus ei saa murentaa hyvinvointivaltiota – IL seuraa

 

Myös vihreät alkaneet laukoa jälleen ...matka kohti taikaseinää alkoi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotusta pitäis laskea suomessa. Niin ansio- ku pääomatulojenki.

Budjetti on 14 miljardia alijäämäinen ja verotusta pitäisi laskea?

SDP linjaa, että verotusta tulee laskea erityisesti pieni- ja keskituloisilta ostovoiman vahvistamiseksi. Puolue on esittänyt veronkevennyksiä kaikille alle 90 000 euroa vuodessa tienaaville ja vastustaa tavallisen palkansaajan verotuksen kiristämistä.SDP:n veropolitiikan keskeisiä linjauksia:Palkansaajat: Puolue haluaa turvata työn verotuksen keventämisen pieni- ja keskituloisille.Hyvätuloiset ja suurituloset: SDP on esittänyt, että suurituloisten ja suuriomaisuuksisten verotusta voitaisiin tarvittaessa kiristää palveluiden rahoittamiseksi.Oikeudenmukaisuus: Verotuksen tavoitteena on ylläpitää pohjoismaista hyvinvointivaltiota ja kaventaa tuloeroja.Vaihtoehtobudjetti: SDP:n vaihtoehtobudjetissa on kritisoitu hallituksen toimia ja esitetty omia ratkaisuja verotuksen painopisteiden siirtämiseksi.

 

SDP  puheet 2 vuotta sitten

Vierailija
12/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio törsää verorahaa. Sitä jaetaan pilipalijärjestöille. Sitä jaetaan Afrikan diktaattorien ferrariostoksiin. Sitä jaetaan EU tasolla "tukipaketteihin" jotka oikeasti menevät rikollisille. Nytkin 500 tutkitaan tukien väärinkäytöstä. Espanja laittanut tukirahansa suoraan valtion budjettiin, tavallisiin juokseviin kuluihin eikä siihen mihin piti. Suomen rahoilla italialaiset remontoivat kotinsa.

Ja sitten kun ei riitä kotimaan ongelmiin rahaa, pitää korottaa lisää veroja. Eli varastaa laillisesti lisää ihmisten palkasta sitä mitä ovat työllä tehneet. Nämä pellet katsovat että heillä on suurempi oikeus tuntematton ihmisen palkkaa kuin sillä ihmisellä itsellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovatuloisten iso veroprosentti on ajanut kaikki menestyneet mmuuttajat pois. Tänne tulee vain kehitysmaalaisia elämään Kelasta. Kukaan kovapalkkainen ei halua tulla tänne kun pelkkä tulovero on yli 50 % ja siihen ei verotus lopu, vaan jatkuu alkaen alvista. Lopulta saat palkastasi noin 25 % itsellesi kun valtio varastaa 75 %.

Vierailija
14/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten taskuilla on kiva käydä kunhan ei itse joudu maksumieheksi ja oma porukka voi paksusti.

Massiivinen velkaantuminen: Marinin hallitus otti vaalikaudellaan (eduskunnan hyväksynnällä) velkaa yli \(40\) miljardia euroa. Valtiovarainministeriön arvioiden mukaan merkittävä osa tästä velkaantumisesta ja siitä seuranneesta valtion korkomenojen kasvusta johtui menokehysten tilapäisestä poistamisesta ja pysyviksi jääneistä menolisäyksistä pandemian varjolla.Korkomenojen nousu: Nollakorkoaikana otetut lainat sekä Valtiokonttorin koronvaihtosopimukset (korkojohdannaiset) kääntyivät rasitteeksi korkojen noustessa, mikä on aiheuttanut valtiolle merkittäviä lisämenoja. Tästä korkosuojausstrategiasta käydään edelleen poliittista debattia siitä, kenen vastuulla miljardiluokan lisälasku nollakorkojen päätyttyä loppujen lopuksi on.Koronapoliittiset tuet: VTV:n raporttien mukaan osa koronatuista osoittautui jälkikäteen arvioituna ylimitoitetuiksi, ja ne kasvattivat velkasuhdetta tarpeettomasti verrattuna siihen, että tukia olisi kohdennettu tarkemmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin heitti miljardeja menemään kuin ei mitään. Sellaista se on kun jauhot on nokassa, eletään kuin viimeistä päivää. Eihän se hänen rahojaan ollut niin ihan sama. Antoi kavereillekin Euroopassa. Hankki itselleen hyvän tyypin maineen jakamalla tavallisten ihmisten verorahaa miljardeja.

Saksalle lahjoitti Uniperin ilmaiseksi jonka arvo on 20 miljardia.

Vierailija
16/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkysen mielestä lisää voi varastaa. Sillä voidaan yhä edelleen lykätä rakenteellisia uudistuksia jotka olisi pitänyt tehdä jo 20 vuotta sitten.

Vierailija
17/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verotusta pitäis laskea suomessa. Niin ansio- ku pääomatulojenki.

Budjetti on 14 miljardia alijäämäinen ja verotusta pitäisi laskea?

Kyllä. Ja VIELÄ enemmän pitää karsia aivan turhista kuluista kuten esimerkiksi järjestötuista. 

Vierailija
18/18 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työläisnuorten Tuki ry, jota on kutsuttu mediassa “mökkiyhdistykseksi”, koska se omisti ja vuokrasi mökkejä. Yhdistys nousi esiin, kun se tuki Nasima Razmyar vaalikampanjaa. 

Iltalehden selvityksen mukaan yhdistyksen rahoitus oli vuosien aikana tullut pitkälti:

valtionavustuksista

Veikkauksen/RAY:n tuista

ay-liikkeeseen liittyvistä projekteista

Lisäksi yhdistyksen kerrottiin omistaneen kiinteistöjä ja vuokranneen mökkejä muille järjestöille. 

Asiasta käytiin paljon keskustelua esimerkiksi Redditissä, jossa sitä kritisoitiin “tukirahalla pyöriväksi yhdistykseksi”.

 

Toisten taskuilla  SDP