Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä Zalando oikein touhuaa??

Vierailija
23.07.2015 |

Yritin tehdä eilen tilausta ja valita maksutavaksi laskun. Eipä kuulkaas onnistunut. Ihmettelin ja googletin. Kaikki näytti olevan osaltani kunnossa. Maksuosoite, toimitusosoite, nimet kirjoitettu oikein jne. Kysyin asiaa Zalandolta. Vastaus tuli:

"kiitos yhteydenotostasi.

Nimeni on Zalando ja annan mieluusti lisätietoja laskusta maksutapana.

Olemme tiukentaneet turvallisuustoimenpiteitämme estääksemme mahdollisia väärinkäytöksiä, jolloin laskun saatavuutta maksutapana on jouduttu rajoittamaan. Tämän vuoksi lasku ei ole automaattisesti tarjolla kaikille asiakkaille, vaikka kaikki laskun ehdot täyttyisivätkin.

Valitettavasti turvallisuustoimenpiteiden tiukentaminen on saattanut vaikuttaa myös sinun maksutapavalikoimaasi, joten pyydän sinua valitsemaan jonkin muun tarjolla olevista maksutavoista. Voit myös kokeilla tilauksen tekemistä hieman myöhemmin tai pienemmällä loppusummalla.

Olen erittäin pahoillani tilanteesta ja toivon, että onnistut tekemään tilauksen jollakin toisella maksutavalla. "

Anteeksi mitä? Olen tehnyt Zalandolle yhteensä tasan 3 tilausta, joista yhden maksoin kortilla, yhden tuotteet palautin kaikki ja yhden (viime toukokuussa) maksoin laskulla. Tilaukset on tehty kahden vuoden sisällä. Minulla ei ole maksuhäiriömerkintää. Kaikkien tilausten kanssa olen toiminut Zalandon ohjeiden mukaan. Mainittakoon, että nyt tilauksen summa, jota yritin tehdä, oli kokonaisuudessaan 63 euroa. Se oli pienempi kuin toukokuussa tekemäni tilaus.

Vaikuttaako tässä se, että toukokuun tilauksesta palautin kolmesta tuotteesta kaksi? Vai mikä tässä tökkii?

 

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut laskulle ihan kuten aina ennenkin. Tänään viimeeksi hain paketin. Ei oo koskaan ollu minkäänlaisia ongelmia Zalandon kanssa.

Vierailija
142/171 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tilannut Zalandosta tosi harvoin, osan pitänyt ja osan palauttanut, ja aina on lasku suoraan maksuvaihtoehtona.

Nytkin viime kuussa tilasin reilulla satasella, palautin kaikki paitsi yhden tuotteen, ja unohdin maksaa laskun. Eilen kun tein toisen tilauksen (vajaa 200€) meni tilaus suoraan läpi laskulla, ja samalla huomasin omilla sivuilla avoimena olevan erääntyneen laskun ja maksoin sen pois. Eli sain tilauksen tehtyä, vaikka olin palauttanut edellisestä tilauksesta melkein kaikki ja laskukin oli erääntynyt.

Sen tiedän, että esim. Klarna pitää tarkasti silmällä maksukäyttäytymistä, ja henkilö jolla on usein laskut rästissä ei välttämättä saa seuraavia ostoksia laskulle tai osarille ollenkaan. Myös ”vaikeat” asiakkaat, jotka on usein yhteydessä aspaan laskutusmaksuista, koroista, maksumuistutusmaksuista ym ja vaativat niitä poistettavan, joutuvat mustalle listalle ja sit saa unohtaa Klarnan maksutapana kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumottaa kun tilasin takin ja otin laskulle. Maksan heti kun saan tuotteen, mut onko joillakin käynyt niin että vaikka maksaa sen 30 päivän sisällä niin saa maksumuistutuksen? Ensimmäinen ja viiminen kerta kun tilaan mitään

Vierailija
144/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän.

Minun tilini on nähtävästi kokonaan poistettu, koska en pääse kirjautumaan omalle tililleni. Salasanat ovat lapulla, joten sen puolen pitäisi olla kunnossa, eli käyttis ja salasana oikein.

Myöskään mitään mainontaa ei heiltä enää sähköpostiini tule.

Laskut kaikki on maksettu ennen eräpäivää, ja palautukset hoidettu asiallisesti (jokaisesta postin kuitti).

Mitään yhteydenottoa ei Zalandosta ole tullut, enkä myöskään saa sähköposteihini vastausta. Aiemmin on vastattu, ja käytin samaa osoitetta sinne päin.

Onko muilla ollut ongelmia Zalandon kanssa?

Vierailija
145/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
146/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin viimeksi käytit tiliäsi?

Kokeile jollakin muulla selaimella, tai jos pöytäkoneella ei pääse, niin kokeile kännyn netin kautta.

Soita asiakaspalveluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan tämän.

Minun tilini on nähtävästi kokonaan poistettu, koska en pääse kirjautumaan omalle tililleni. Salasanat ovat lapulla, joten sen puolen pitäisi olla kunnossa, eli käyttis ja salasana oikein.

Myöskään mitään mainontaa ei heiltä enää sähköpostiini tule.

Laskut kaikki on maksettu ennen eräpäivää, ja palautukset hoidettu asiallisesti (jokaisesta postin kuitti).

Mitään yhteydenottoa ei Zalandosta ole tullut, enkä myöskään saa sähköposteihini vastausta. Aiemmin on vastattu, ja käytin samaa osoitetta sinne päin.

Onko muilla ollut ongelmia Zalandon kanssa?

Kokeile muita selaimia ja laitteita. Soita asuakaspalveluun.

Vierailija
148/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sovelluksen kautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sovellusta.

Kokeillut olen pöytäkoneella, töissä ja kotona sekä ipädillä.

Mikä on se juttu, että pääsisin tililleni juuri sovelluksen kautta, miksi näin olisi?

Vierailija
150/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palauttelet paljon ja tai maksat myöhässä se voi vaikuttaa etteivät anna laskulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan tämän.

Minun tilini on nähtävästi kokonaan poistettu, koska en pääse kirjautumaan omalle tililleni. Salasanat ovat lapulla, joten sen puolen pitäisi olla kunnossa, eli käyttis ja salasana oikein.

Myöskään mitään mainontaa ei heiltä enää sähköpostiini tule.

Laskut kaikki on maksettu ennen eräpäivää, ja palautukset hoidettu asiallisesti (jokaisesta postin kuitti).

Mitään yhteydenottoa ei Zalandosta ole tullut, enkä myöskään saa sähköposteihini vastausta. Aiemmin on vastattu, ja käytin samaa osoitetta sinne päin.

Onko muilla ollut ongelmia Zalandon kanssa?

Kokeile muita selaimia ja laitteita. Soita asuakaspalveluun.

Mahtaako tämä liittyä siihen, että Zalandon asiakastileille oli tunkeuduttu ulkomailta ja tehty (tai ainakin yritetty tehdä) tilauksia laskulla? Hyökkäyksen kohteeksi joutuneet tilit oli Zalandon toimesta suljettu, näin ymmärsin.

Vierailija
152/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palauttelet paljon ja tai maksat myöhässä se voi vaikuttaa etteivät anna laskulle.

Olen eri, mutta eipä onnistunut millakaan enää tilaaminen laskulle. Laskut maksettu, luottotiedot kunnossa enkä palauta mitään kuin harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palauttelet paljon ja tai maksat myöhässä se voi vaikuttaa etteivät anna laskulle.

Olen eri, mutta eipä onnistunut millakaan enää tilaaminen laskulle. Laskut maksettu, luottotiedot kunnossa enkä palauta mitään kuin harvoin.

Minä en ole viimeiseen puoleen vuoteen saanut tilattua muuten kuin maksamalla etukäteen pankkisiirtona. Enpä jaksa enää tilata, on niin hankalaa ja hidasta. Aiemmin maksut menivät aina suoraan luottokortilta eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut. 

Vierailija
154/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän just lukee että ehtoja on kiristetty. Ei ole mitään henkilökohtaista.

Paypal ja Klarna on hyviä vaihtoehtoja, jos joutuu palauttamaan saa rahat kyllä takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sovellusta.

Kokeillut olen pöytäkoneella, töissä ja kotona sekä ipädillä.

Mikä on se juttu, että pääsisin tililleni juuri sovelluksen kautta, miksi näin olisi?

Mulla oli aiemmin syksyllä niin ettei pöytäkoneella chromea käyttäen päässyt, kännyn chromella pääsi. Ja pöytäkoneellakin muilla selaimilla, kun hoksasin kokeilla.

Soitin asiakaspalveluun koska tietojen näytössä häikkää. Sen jälkeen salasanan vaihto. Ei ongelmia nyt.

Vierailija
156/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palauttelet paljon ja tai maksat myöhässä se voi vaikuttaa etteivät anna laskulle.

Olen palauttanut kyllä, ehkä noin 50% tilatuista. Laskut olen maksanut etuajassa, ja yhtään mitään muistutusta palautusten laadusta tms en ole saanut.

Tili on vain mennyt kiinni, sähköposteihin ei vastata ja mainontaa ei tule. Outo homma.

Jos palautuksia saisi olla esim 30% toimitetuista tuotteista, tämä pitäisi näkyä selkeästi tilausehdoissa, ja vähintäänkin asiakkaaseen olisi korrektia olla yhteydessä jos palautuksia on liikaa.

Edellinen tilaus oli toukokuussa, se pidettiin ja lasku maksettiin ajoissa.

Vierailija
157/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan tämän.

Minun tilini on nähtävästi kokonaan poistettu, koska en pääse kirjautumaan omalle tililleni. Salasanat ovat lapulla, joten sen puolen pitäisi olla kunnossa, eli käyttis ja salasana oikein.

Myöskään mitään mainontaa ei heiltä enää sähköpostiini tule.

Laskut kaikki on maksettu ennen eräpäivää, ja palautukset hoidettu asiallisesti (jokaisesta postin kuitti).

Mitään yhteydenottoa ei Zalandosta ole tullut, enkä myöskään saa sähköposteihini vastausta. Aiemmin on vastattu, ja käytin samaa osoitetta sinne päin.

Onko muilla ollut ongelmia Zalandon kanssa?

Kokeile muita selaimia ja laitteita. Soita asuakaspalveluun.

Mahtaako tämä liittyä siihen, että Zalandon asiakastileille oli tunkeuduttu ulkomailta ja tehty (tai ainakin yritetty tehdä) tilauksia laskulla? Hyökkäyksen kohteeksi joutuneet tilit oli Zalandon toimesta suljettu, näin ymmärsin.

Aloitus v 2015, aloituksessa laskuvaihtoehdon ongelmaa.

Mitä itua nostaa vanha aloitus...

Vierailija
158/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan tämän.

Minun tilini on nähtävästi kokonaan poistettu, koska en pääse kirjautumaan omalle tililleni. Salasanat ovat lapulla, joten sen puolen pitäisi olla kunnossa, eli käyttis ja salasana oikein.

Myöskään mitään mainontaa ei heiltä enää sähköpostiini tule.

Laskut kaikki on maksettu ennen eräpäivää, ja palautukset hoidettu asiallisesti (jokaisesta postin kuitti).

Mitään yhteydenottoa ei Zalandosta ole tullut, enkä myöskään saa sähköposteihini vastausta. Aiemmin on vastattu, ja käytin samaa osoitetta sinne päin.

Onko muilla ollut ongelmia Zalandon kanssa?

Eiks heillä ole vsin puhelin-aspa?

Vierailija
159/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sovellusta.

Kokeillut olen pöytäkoneella, töissä ja kotona sekä ipädillä.

Mikä on se juttu, että pääsisin tililleni juuri sovelluksen kautta, miksi näin olisi?

Mulla oli aiemmin syksyllä niin ettei pöytäkoneella chromea käyttäen päässyt, kännyn chromella pääsi. Ja pöytäkoneellakin muilla selaimilla, kun hoksasin kokeilla.

Soitin asiakaspalveluun koska tietojen näytössä häikkää. Sen jälkeen salasanan vaihto. Ei ongelmia nyt.

Minulla on edge selaimensa, ja sillä ei tilille pääse.

Osaan kyllä englantia, eikö asiakaspalvelussa ole englanti käyttökielenä?

Vierailija
160/171 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle tullut joskus sähköpostia, että sähköpostiosoitteesi on muutettu. Kaverini tili oli hakkeroitu ja alkoi ihmettelemään miksi oli tullut tuollainen viesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän