Nyt riittää, Finnair
Tässä eivät riitä sanat kuvaamaan järkytystä, miten Finnair tylyttää ihmisiä. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, mutta pelkkä ajatus siitä, että yritys, ihan mikä tahansa yritys, vaikka kuinka olisi oy, jonka "tehtävänä on tuottaa osakkeenomistajilleen" ja johtajilleen (!!!) maksimoitu voitto, kehtaa kohdella ihmisiä kuten F)INNAIR jälleen kerran tässä tekee on anteeksi antamatonta.
Minusta tähän suhtautumistapaan on nopeasti alettava reagoida joukolla. Yritys voi menestyä erittäin hyvin olemalla inhimillinen, joten nyt on pallo heitetty Finnairille.
Tässä lehdestä kopioimani juttu surun murtamasta pariskunnasta, jota FINNAIR kehtasi vielä lyödä toisenkin kerran:
Hyvinkääläinen pariskunta oli juuri menettänyt kaksi lasta, ja surun keskellä he joutuivat lisäksi selvittelemään lippujensa hintoja Finnairin kanssa.
Yhtiö meinasi periä lentopäivän vaihtamisesta 810 euroa.
Hievanen ja hänen nimettömänä pysyttelevä avovaimonsa odottivat kaksosia, kun lääkäriltä tuli järkyttävä diagnoosi: fetofetaalinen transfuusio -oireyhtymä eli monikkoraskauksissa esiintyvä verenkiertohäiriö sikiöiden välillä.
Pariskunta lähetettiin kiireesti Kelan maksusitoumuksella laserleikkaukseen Saksan Hampuriin, mutta he saapuivat hoitoon liian myöhään. Mitään ei ollut enää tehtävissä, ja kaksospojat menehtyivät 23. raskausviikolla. Surun murtama avopari halusi päästä mahdollisimman nopeasti Suomeen 3-vuotiaan poikansa luokse.
He olivat jo aiemmin ostaneet lääkärin kehotuksesta joustavat Value-liput Finnairin lennolle Hampurista Suomeen. Pariskunta oli siinä uskossa, että Value-lipulla pystyy vaihtamaan lentopäivää 50 euron lisähintaan.
- Kun sitten soitin Finnairin asiakaspalveluun ja yritin vaihtaa lentoa tiistaista maanantaille, vastassa oli aikamoinen yllätys. Finnairin virkailija totesi, että lippusääntöjen mukainen vaihtomaksu olisikin 405 euroa per lippu eli yhteensä 810 euroa, Hievanen kertoo.
Inhimillisyys kateissa
Järkyttynyt perheenisä yritti selittää virkailijalle tilanteensa surun keskellä ja kertoi avovaimonsa keskenmenosta. Virkailija kuitenkin vetosi lippusääntöihin ja koneen paikkamäärään ja totesi, että vaihtomaksu 810 euroa pysyisi samana.
- Totesin vain, että kiitos inhimillisyydestä ja suljin tuohtuneena puhelimen, Hievanen sanoo.
Hetken kuluttua sama virkailija soitti takaisin ja sanoi, että lentolippujen muutos olisikin mahdollinen 50 euron hintaan, mikäli pariskunta toimittaisi ilmailulääkärille lääkärintodistuksen sekä kaksospoikiensa kuolintodistukset.
- Meillä ei ollut Saksassa pääsyä nettiin, joten jouduimme pyytämään sairaalahenkilökunnalta jatkuvasti apua. Noin neljä ja puoli tuntia siinä meni lomakkeita täyttäessä ja skannatessa, Hievanen kertaa.
Turhauttava kokemus
Avoparin mielestä on käsittämätöntä, että saadakseen oikeudenmukaista kohtelua on kerrottava yksityiselämästään ja ruodittava virkailijan kanssa henkilökohtaisia surun sekä menetyksen tunteita.
- Lisäksi virkailija väitti, että lennolla on vain muutama vapaa paikka. Kun vihdoin pääsimme koneeseen, se olikin puolityhjä. Lentoemännän mukaan satapaikkaisessa koneessa Hampurista Helsinkiin oli 32 matkustajaa, pariskunta kertoo.
Google-mainokset
Last Minute Cruise Deals
Huge Online Discounts, VIP Service Low Price Guarantee. Save up to 81%
Halvat lennot momondolta
Lennä halvalla maailmalle. - Kokeile netin parasta lentohakua!
Finnairin lentohenkilökunta kohteli Hievasta avovaimoineen asiallisesti ja auttoi keskenmenon jälkeen erityisapua tarvitsevaa perheenäitiä kaikin tavoin, mistä pariskunta haluaa antaa kiitosta.
Hievanen on aina suosinut suomalaista, mutta lentoyhtiön kohtelu surun ja hädän keskellä pisti miettimään asioita.
- Mielestäni kyse oli selkeästi petoksen yrityksestä. Joku varakkaampi henkilö olisi varmasti suostunutkin maksamaan järjettömiä summia lentopäivän muutoksesta. Kun seuraavan kerran lennän, lentoyhtiötä pitää vakavasti harkita uudelleen, Hievanen sanoo
Kommentit (20)
Tietäisitpä vaan minkälaisilla nyyhkytarinoilla joka toinen on mielestään oikeutettu erikoiskohteluun, kun on milloin mistäkin syystä niin vaikeaa. Turhan valittajat ovat tehneet aspat kyynisiksi. En kritisoi Finnairia.
Ja ei kun heti lehteen nillittämään.
Surun keskellä kuitenkin jaksaa valittaa, niin isänsä kuin lapsensakin menettäneet.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:14"]
Ja ei kun heti lehteen nillittämään.
[/quote]
samaa mietin, eikö noiden aika jo ole ohi? Kuka enää jaksaa..
Tästä on tullut uusi toimintamalli mielensä pahoittajille: Koin vääryyttä, soitan iltapäivälehteen, että kaikki tietävät ryhtyä myötätunnosta boikottiin. Viis siitä, että asiasta on jo sovittu asianosaisten kesken, silti pitää avautua.
Luin ton jutun ja alkoi kyllä ärsyttämää. Ei ole yrityksen vastuulla, jos asiakas ei tarkasta ostamansa tuotteen ehtoja etukäteen, ei yhtiö voi olla vastuussa jokaisen asiakkaan yksityiselämän ongelmista. Lisäksi luulen, että toi mies on ymmärtänyt väärin aspan kertoman matkustajien määrän paluulennolla. Varmaan tarkoittanut, että heidän buukkausluokassaan eli siinä 50e vaihtomaksussa ei ole kuin pari lippua jäljellä. Ei tietääkseni lentoyhtiön aspat koskaan kommentoi sitä miten tyhjä tai täysi kone on, koska tilanne saattaa muuttua hetkessä. Lisäksi vielä olisipa varmaan ollut maailman loppu odottaa yksi ylimääräinen päivä Hampurissa. Ei siis sympatiaa ihan turhasta kitisijöille!
Finnairin sivuilla on aivan selkeästi mainittu, että VALUE-lipun muuttaminen (nimi, pvm,,,) maksaa 50 euroa.
Joten se siitä "nillittämisestä".
Aloin miettiä, saako Finnairin henkilökunta komissiota siitä, jos saa kerättyä enemmän rahaa asiakkailta kuin mitä kuuluisi. Kuka selvittäisi, onko näin.
Ja sinulle, joka tässä jatkat Finnairin linjaa "tylyttämällä" asiakasta alla Finnairin sivuilta copy-paste Value-lipun säännöistä. Lue ne, ennenkuin alat solvata ihmisiä.
Vertaile
lipputyyppejäBASICVALUEPROBUSINESSMATKUSTAMO
ECONOMY
BUSINESS
LIPPU
MUUTOKSET
Ei sallittu
50 €
√
√
PERUUTUS
Ei takaisinmaksua
Veloitus 50%
√
√
NIMENMUUTOS
-
50 €
50 €
50 €
ISTUINPAIKAN VALINTA
Maksullinen
Maksullinen
√
√
KÄSIMATKATAVARA
1 kpl
1 kpl
1 kpl
2 kpl
KIRJATTU MATKATAVARA
1 kpl
1 kpl
2 kpl
2 kpl
PRIORITY BAGGAGE -PALVELU
-
-
√
√
PRIORITY LÄHTÖSELVITYS
-
-
√
√
PRIORITY TURVATARKASTUS *
-
-
√
√
PRIORITY KONEESEEN SIIRTYMINEN
-
-
√
√
LOUNGE-ETU
-
-
-
√
FINNAIR PLUS-PISTEET
No niin tähän on tultu, kun "Karpolla on asiaa" on telkkarista loppunut.
Voi-voi, ai että alko ihan "ärsyttämää". Minua alkoi ärsyttää se, että et edes vaivautunut selvittämään, onko asiakas oikeassa vai ei. Nimittäin, jos luet VALUE-lipun ehdot huomaat, että "aloit arsyttää" han tietämättömyyttäsi. Eli tyhmyyttäsi.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:26"]
Luin ton jutun ja alkoi kyllä ärsyttämää. Ei ole yrityksen vastuulla, jos asiakas ei tarkasta ostamansa tuotteen ehtoja etukäteen, ei yhtiö voi olla vastuussa jokaisen asiakkaan yksityiselämän ongelmista. Lisäksi luulen, että toi mies on ymmärtänyt väärin aspan kertoman matkustajien määrän paluulennolla. Varmaan tarkoittanut, että heidän buukkausluokassaan eli siinä 50e vaihtomaksussa ei ole kuin pari lippua jäljellä. Ei tietääkseni lentoyhtiön aspat koskaan kommentoi sitä miten tyhjä tai täysi kone on, koska tilanne saattaa muuttua hetkessä. Lisäksi vielä olisipa varmaan ollut maailman loppu odottaa yksi ylimääräinen päivä Hampurissa. Ei siis sympatiaa ihan turhasta kitisijöille!
[/quote]
Jeps - selvitetään sun yhteydet töhän.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:49"]
No niin tähän on tultu, kun "Karpolla on asiaa" on telkkarista loppunut.
[/quote]
Mä tiesin, että osui. Ja totta puhuen - ihan "Karposta" riippumatta/huolimatta tästä otetaan nyt selvää.
Luen näitä ja ihmetteln, miksi tämä kommentti on saanut 6 (kuusi) alapeukkua: siinä mainitaan vaan, että value-lipun vaihtamninen maksaa 50 euroa. Joten miksi se, että tässä kuitataan edelliset "nillittämis"kommentit, aletaan kuitata alapeukuilla.
Melko mielenkiintoinen juttu.
Ja panee miettimään joko tässä on ollut porukka Finnairin virkailijoita alapeukuttamassa kun heidän provisioitaan ollaan ronkkimassa?
Jos asia ei ole niin niin selittäkääpä, te alapeukuttajat.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:48"]
Finnairin sivuilla on aivan selkeästi mainittu, että VALUE-lipun muuttaminen (nimi, pvm,,,) maksaa 50 euroa.
Joten se siitä "nillittämisestä".
Aloin miettiä, saako Finnairin henkilökunta komissiota siitä, jos saa kerättyä enemmän rahaa asiakkailta kuin mitä kuuluisi. Kuka selvittäisi, onko näin.
Ja sinulle, joka tässä jatkat Finnairin linjaa "tylyttämällä" asiakasta alla Finnairin sivuilta copy-paste Value-lipun säännöistä. Lue ne, ennenkuin alat solvata ihmisiä.
Vertaile
lipputyyppejäBASICVALUEPROBUSINESSMATKUSTAMO ECONOMY BUSINESS LIPPU MUUTOKSET Ei sallittu 50 € √ √ PERUUTUS Ei takaisinmaksua Veloitus 50% √ √ NIMENMUUTOS - 50 € 50 € 50 € ISTUINPAIKAT ISTUINPAIKAN VALINTA Maksullinen Maksullinen √ √ MATKATAVARAT KÄSIMATKATAVARA 1 kpl 1 kpl 1 kpl 2 kpl KIRJATTU MATKATAVARA 1 kpl 1 kpl 2 kpl 2 kpl PRIORITY BAGGAGE -PALVELU - - √ √ LENTOKENTTÄ PRIORITY LÄHTÖSELVITYS - - √ √ PRIORITY TURVATARKASTUS * - - √ √ PRIORITY KONEESEEN SIIRTYMINEN - - √ √ LOUNGE-ETU - - - √ FINNAIR PLUS FINNAIR PLUS-PISTEET [/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:24"]
Luen näitä ja ihmetteln, miksi tämä kommentti on saanut 6 (kuusi) alapeukkua: siinä mainitaan vaan, että value-lipun vaihtamninen maksaa 50 euroa. Joten miksi se, että tässä kuitataan edelliset "nillittämis"kommentit, aletaan kuitata alapeukuilla.
Melko mielenkiintoinen juttu.
Ja panee miettimään joko tässä on ollut porukka Finnairin virkailijoita alapeukuttamassa kun heidän provisioitaan ollaan ronkkimassa?
Jos asia ei ole niin niin selittäkääpä, te alapeukuttajat.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:48"]
Finnairin sivuilla on aivan selkeästi mainittu, että VALUE-lipun muuttaminen (nimi, pvm,,,) maksaa 50 euroa.
Joten se siitä "nillittämisestä".
Aloin miettiä, saako Finnairin henkilökunta komissiota siitä, jos saa kerättyä enemmän rahaa asiakkailta kuin mitä kuuluisi. Kuka selvittäisi, onko näin.
Ja sinulle, joka tässä jatkat Finnairin linjaa "tylyttämällä" asiakasta alla Finnairin sivuilta copy-paste Value-lipun säännöistä. Lue ne, ennenkuin alat solvata ihmisiä.
Vertaile
lipputyyppejäBASICVALUEPROBUSINESSMATKUSTAMO ECONOMY BUSINESS LIPPU MUUTOKSET Ei sallittu 50 € √ √ PERUUTUS Ei takaisinmaksua Veloitus 50% √ √ NIMENMUUTOS - 50 € 50 € 50 € ISTUINPAIKAT ISTUINPAIKAN VALINTA Maksullinen Maksullinen √ √ MATKATAVARAT KÄSIMATKATAVARA 1 kpl 1 kpl 1 kpl 2 kpl KIRJATTU MATKATAVARA 1 kpl 1 kpl 2 kpl 2 kpl PRIORITY BAGGAGE -PALVELU - - √ √ LENTOKENTTÄ PRIORITY LÄHTÖSELVITYS - - √ √ PRIORITY TURVATARKASTUS * - - √ √ PRIORITY KONEESEEN SIIRTYMINEN - - √ √ LOUNGE-ETU - - - √ FINNAIR PLUS FINNAIR PLUS-PISTEET [/quote]
[/quote]
Vertailun alapuolella sanotaan "Muutokset - Jos reitti tai hintatyyppi muuttuu, muutoskulun lisäksi peritään mahdollinen hintojen välinen erotus ja toimitusmaksu lipun vaihdosta"
Mitä ilmeisimmin ainakin lipun hintatyyppi muuttui.
Kiitos selvennyksestä. Taidat olla alan miehiä. Naisia.
Kai sinä sitten varauksen tullessa mainitset asiasta tilaajalle, joka ei ole asiaan niin vihkiytynyt kuin sinä?
Se nimittäin olisi vähintä mitä voisit tehdä.
Muu olisi verrattavissa suunniteltuun petokseen.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:37"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:24"]
Luen näitä ja ihmetteln, miksi tämä kommentti on saanut 6 (kuusi) alapeukkua: siinä mainitaan vaan, että value-lipun vaihtamninen maksaa 50 euroa. Joten miksi se, että tässä kuitataan edelliset "nillittämis"kommentit, aletaan kuitata alapeukuilla.
Melko mielenkiintoinen juttu.
Ja panee miettimään joko tässä on ollut porukka Finnairin virkailijoita alapeukuttamassa kun heidän provisioitaan ollaan ronkkimassa?
Jos asia ei ole niin niin selittäkääpä, te alapeukuttajat.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:48"]
Finnairin sivuilla on aivan selkeästi mainittu, että VALUE-lipun muuttaminen (nimi, pvm,,,) maksaa 50 euroa.
Joten se siitä "nillittämisestä".
Aloin miettiä, saako Finnairin henkilökunta komissiota siitä, jos saa kerättyä enemmän rahaa asiakkailta kuin mitä kuuluisi. Kuka selvittäisi, onko näin.
Ja sinulle, joka tässä jatkat Finnairin linjaa "tylyttämällä" asiakasta alla Finnairin sivuilta copy-paste Value-lipun säännöistä. Lue ne, ennenkuin alat solvata ihmisiä.
Vertaile
lipputyyppejäBASICVALUEPROBUSINESSMATKUSTAMO ECONOMY BUSINESS LIPPU MUUTOKSET Ei sallittu 50 € √ √ PERUUTUS Ei takaisinmaksua Veloitus 50% √ √ NIMENMUUTOS - 50 € 50 € 50 € ISTUINPAIKAT ISTUINPAIKAN VALINTA Maksullinen Maksullinen √ √ MATKATAVARAT KÄSIMATKATAVARA 1 kpl 1 kpl 1 kpl 2 kpl KIRJATTU MATKATAVARA 1 kpl 1 kpl 2 kpl 2 kpl PRIORITY BAGGAGE -PALVELU - - √ √ LENTOKENTTÄ PRIORITY LÄHTÖSELVITYS - - √ √ PRIORITY TURVATARKASTUS * - - √ √ PRIORITY KONEESEEN SIIRTYMINEN - - √ √ LOUNGE-ETU - - - √ FINNAIR PLUS FINNAIR PLUS-PISTEET [/quote]
[/quote]
Vertailun alapuolella sanotaan "Muutokset - Jos reitti tai hintatyyppi muuttuu, muutoskulun lisäksi peritään mahdollinen hintojen välinen erotus ja toimitusmaksu lipun vaihdosta"
Mitä ilmeisimmin ainakin lipun hintatyyppi muuttui.
[/quote]
Lipun hintatyyppi?
Jokainen meistä alalla työskentelevistä tietää tasan tarkkaan, että hintatyypejä muutetaan ei vaan päivittäin vaan tunneittain, ja aina sen mukaan mikä tuntuu vetävän. Joten sen mukaan asiakas voi aina olla yhtä väärässä kuin oikeassa ja ratkaisu siitä miten toimitaan on virkailijan käsissä.
Vai oletko eri mieltä?
Näin on.
Mutta hei - eihän tuo tyhmä asiakas sitä tiedä! Ja siksi sitä voi kusettaa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:49"]
Lipun hintatyyppi?
Jokainen meistä alalla työskentelevistä tietää tasan tarkkaan, että hintatyypejä muutetaan ei vaan päivittäin vaan tunneittain, ja aina sen mukaan mikä tuntuu vetävän. Joten sen mukaan asiakas voi aina olla yhtä väärässä kuin oikeassa ja ratkaisu siitä miten toimitaan on virkailijan käsissä.
Vai oletko eri mieltä?
[/quote]
Taidat olla aito tehty suomessa fani. Finnair on yksi heikoimmista lentoyhtiöistä. Noin tympeetä / heikkoa palvelua saa hakea. Oikein kukkanen suomalaisen ay- liikeen / työmotivaation taidon näytteestä.
ei ikinä enää finnairia kirjoitti:
Taidat olla aito tehty suomessa fani. Finnair on yksi heikoimmista lentoyhtiöistä. Noin tympeetä / heikkoa palvelua saa hakea. Oikein kukkanen suomalaisen ay- liikeen / työmotivaation taidon näytteestä.
Aloitus on vuodelta 2015!!!!
Pitääkö lentää Finskillä? Ois halvempaa vaik Norweigianil. Kandeis varmaa lukee ne ehdot ennen ku ostaa liput.