Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt riittää, Finnair

Vierailija
28.01.2015 |

Tässä eivät riitä sanat kuvaamaan järkytystä, miten Finnair tylyttää ihmisiä. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, mutta pelkkä ajatus siitä, että yritys, ihan mikä tahansa yritys, vaikka kuinka olisi oy, jonka "tehtävänä on tuottaa osakkeenomistajilleen" ja johtajilleen (!!!) maksimoitu voitto, kehtaa kohdella ihmisiä kuten F)INNAIR jälleen kerran tässä tekee on anteeksi antamatonta.

Minusta tähän suhtautumistapaan on nopeasti alettava reagoida joukolla. Yritys voi menestyä erittäin hyvin olemalla inhimillinen, joten nyt on pallo heitetty Finnairille.

Tässä lehdestä kopioimani juttu surun murtamasta pariskunnasta, jota FINNAIR kehtasi vielä lyödä toisenkin kerran:

Hyvinkääläinen pariskunta oli juuri menettänyt kaksi lasta, ja surun keskellä he joutuivat lisäksi selvittelemään lippujensa hintoja Finnairin kanssa.

 

Yhtiö meinasi periä lentopäivän vaihtamisesta 810 euroa.

 

Hievanen ja hänen nimettömänä pysyttelevä avovaimonsa odottivat kaksosia, kun lääkäriltä tuli järkyttävä diagnoosi: fetofetaalinen transfuusio -oireyhtymä eli monikkoraskauksissa esiintyvä verenkiertohäiriö sikiöiden välillä.

 

Pariskunta lähetettiin kiireesti Kelan maksusitoumuksella laserleikkaukseen Saksan Hampuriin, mutta he saapuivat hoitoon liian myöhään. Mitään ei ollut enää tehtävissä, ja kaksospojat menehtyivät 23. raskausviikolla. Surun murtama avopari halusi päästä mahdollisimman nopeasti Suomeen 3-vuotiaan poikansa luokse.

 

He olivat jo aiemmin ostaneet lääkärin kehotuksesta joustavat Value-liput Finnairin lennolle Hampurista Suomeen. Pariskunta oli siinä uskossa, että Value-lipulla pystyy vaihtamaan lentopäivää 50 euron lisähintaan.

 

- Kun sitten soitin Finnairin asiakaspalveluun ja yritin vaihtaa lentoa tiistaista maanantaille, vastassa oli aikamoinen yllätys. Finnairin virkailija totesi, että lippusääntöjen mukainen vaihtomaksu olisikin 405 euroa per lippu eli yhteensä 810 euroa, Hievanen kertoo.

 

Inhimillisyys kateissa

 

Järkyttynyt perheenisä yritti selittää virkailijalle tilanteensa surun keskellä ja kertoi avovaimonsa keskenmenosta. Virkailija kuitenkin vetosi lippusääntöihin ja koneen paikkamäärään ja totesi, että vaihtomaksu 810 euroa pysyisi samana.

 

- Totesin vain, että kiitos inhimillisyydestä ja suljin tuohtuneena puhelimen, Hievanen sanoo.

 

Hetken kuluttua sama virkailija soitti takaisin ja sanoi, että lentolippujen muutos olisikin mahdollinen 50 euron hintaan, mikäli pariskunta toimittaisi ilmailulääkärille lääkärintodistuksen sekä kaksospoikiensa kuolintodistukset.

 

- Meillä ei ollut Saksassa pääsyä nettiin, joten jouduimme pyytämään sairaalahenkilökunnalta jatkuvasti apua. Noin neljä ja puoli tuntia siinä meni lomakkeita täyttäessä ja skannatessa, Hievanen kertaa.

 

Turhauttava kokemus

 

Avoparin mielestä on käsittämätöntä, että saadakseen oikeudenmukaista kohtelua on kerrottava yksityiselämästään ja ruodittava virkailijan kanssa henkilökohtaisia surun sekä menetyksen tunteita.

 

- Lisäksi virkailija väitti, että lennolla on vain muutama vapaa paikka. Kun vihdoin pääsimme koneeseen, se olikin puolityhjä. Lentoemännän mukaan satapaikkaisessa koneessa Hampurista Helsinkiin oli 32 matkustajaa, pariskunta kertoo.

 

Google-mainokset

Last Minute Cruise Deals

Huge Online Discounts, VIP Service Low Price Guarantee. Save up to 81%

www.cruise.com

Halvat lennot momondolta

Lennä halvalla maailmalle. - Kokeile netin parasta lentohakua!

www.momondo.fi/HalvatLennot

Finnairin lentohenkilökunta kohteli Hievasta avovaimoineen asiallisesti ja auttoi keskenmenon jälkeen erityisapua tarvitsevaa perheenäitiä kaikin tavoin, mistä pariskunta haluaa antaa kiitosta.

 

Hievanen on aina suosinut suomalaista, mutta lentoyhtiön kohtelu surun ja hädän keskellä pisti miettimään asioita.

 

- Mielestäni kyse oli selkeästi petoksen yrityksestä. Joku varakkaampi henkilö olisi varmasti suostunutkin maksamaan järjettömiä summia lentopäivän muutoksesta. Kun seuraavan kerran lennän, lentoyhtiötä pitää vakavasti harkita uudelleen, Hievanen sanoo

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lentää Finskillä? Ois halvempaa vaik Norweigianil. Kandeis varmaa lukee ne ehdot ennen ku ostaa liput.

Vierailija
2/20 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisitpä vaan minkälaisilla nyyhkytarinoilla joka toinen on mielestään oikeutettu erikoiskohteluun, kun on milloin mistäkin syystä niin vaikeaa. Turhan valittajat ovat tehneet aspat kyynisiksi. En kritisoi Finnairia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei kun heti lehteen nillittämään.

Vierailija
4/20 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surun keskellä kuitenkin jaksaa valittaa, niin isänsä kuin lapsensakin menettäneet.

Vierailija
5/20 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:14"]

Ja ei kun heti lehteen nillittämään.

[/quote]

samaa mietin, eikö noiden aika jo ole ohi? Kuka enää jaksaa..

Vierailija
6/20 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on tullut uusi toimintamalli mielensä pahoittajille: Koin vääryyttä, soitan iltapäivälehteen, että kaikki tietävät ryhtyä myötätunnosta boikottiin. Viis siitä, että asiasta on jo sovittu asianosaisten kesken, silti pitää avautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ton jutun ja alkoi kyllä ärsyttämää. Ei ole yrityksen vastuulla, jos asiakas ei tarkasta ostamansa tuotteen ehtoja etukäteen, ei yhtiö voi olla vastuussa jokaisen asiakkaan yksityiselämän ongelmista. Lisäksi luulen, että toi mies on ymmärtänyt väärin aspan kertoman matkustajien määrän paluulennolla. Varmaan tarkoittanut, että heidän buukkausluokassaan eli siinä 50e vaihtomaksussa ei ole kuin pari lippua jäljellä. Ei tietääkseni lentoyhtiön aspat koskaan kommentoi sitä miten tyhjä tai täysi kone on, koska tilanne saattaa muuttua hetkessä. Lisäksi vielä olisipa varmaan ollut maailman loppu odottaa yksi ylimääräinen päivä Hampurissa. Ei siis sympatiaa ihan turhasta kitisijöille!

Vierailija
8/20 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin sivuilla on aivan selkeästi mainittu, että VALUE-lipun muuttaminen (nimi, pvm,,,) maksaa 50 euroa.

Joten se siitä "nillittämisestä".

Aloin miettiä, saako Finnairin henkilökunta  komissiota siitä, jos saa kerättyä enemmän rahaa asiakkailta kuin mitä kuuluisi. Kuka selvittäisi, onko näin.

Ja sinulle, joka tässä jatkat Finnairin linjaa "tylyttämällä" asiakasta alla Finnairin sivuilta copy-paste Value-lipun säännöistä. Lue ne, ennenkuin alat solvata ihmisiä.

 

 

Vertaile
lipputyyppejäBASICVALUEPROBUSINESSMATKUSTAMO

ECONOMY

BUSINESS

 LIPPU 
 
 
 
 
MUUTOKSET

Ei sallittu

50 €

PERUUTUS

Ei takaisinmaksua

Veloitus 50%

NIMENMUUTOS

-

50 €

50 €

50 €

 

 

 

 

 

 ISTUINPAIKAT 

 

 

 

 

ISTUINPAIKAN VALINTA

Maksullinen

Maksullinen

 

 

 

 

 

 MATKATAVARAT 

 

 

 

 

KÄSIMATKATAVARA

1 kpl

1 kpl

1 kpl

2 kpl

KIRJATTU MATKATAVARA

1 kpl

1 kpl

2 kpl

2 kpl

PRIORITY BAGGAGE -PALVELU

-

-

 

 

 

 

 

 LENTOKENTTÄ 

 

 

 

 

PRIORITY LÄHTÖSELVITYS

-

-

PRIORITY TURVATARKASTUS *

-

-

PRIORITY KONEESEEN SIIRTYMINEN

-

-

LOUNGE-ETU

-

-

-

 

 

 

 

 

 FINNAIR PLUS 

 

 

 

 

FINNAIR PLUS-PISTEET
 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tähän on tultu, kun "Karpolla on asiaa" on telkkarista loppunut.

Vierailija
10/20 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi-voi, ai että alko ihan "ärsyttämää". Minua alkoi ärsyttää se, että et edes vaivautunut selvittämään, onko asiakas oikeassa vai ei. Nimittäin, jos luet VALUE-lipun ehdot huomaat, että "aloit arsyttää" han tietämättömyyttäsi. Eli tyhmyyttäsi.

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:26"]

Luin ton jutun ja alkoi kyllä ärsyttämää. Ei ole yrityksen vastuulla, jos asiakas ei tarkasta ostamansa tuotteen ehtoja etukäteen, ei yhtiö voi olla vastuussa jokaisen asiakkaan yksityiselämän ongelmista. Lisäksi luulen, että toi mies on ymmärtänyt väärin aspan kertoman matkustajien määrän paluulennolla. Varmaan tarkoittanut, että heidän buukkausluokassaan eli siinä 50e vaihtomaksussa ei ole kuin pari lippua jäljellä. Ei tietääkseni lentoyhtiön aspat koskaan kommentoi sitä miten tyhjä tai täysi kone on, koska tilanne saattaa muuttua hetkessä. Lisäksi vielä olisipa varmaan ollut maailman loppu odottaa yksi ylimääräinen päivä Hampurissa. Ei siis sympatiaa ihan turhasta kitisijöille!

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps - selvitetään sun yhteydet töhän.

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:49"]

No niin tähän on tultu, kun "Karpolla on asiaa" on telkkarista loppunut.

[/quote]

Vierailija
12/20 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiesin, että osui. Ja totta puhuen - ihan "Karposta" riippumatta/huolimatta tästä otetaan nyt selvää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen näitä ja ihmetteln, miksi tämä kommentti on saanut 6 (kuusi) alapeukkua: siinä mainitaan vaan, että value-lipun vaihtamninen maksaa 50 euroa. Joten miksi se, että tässä kuitataan edelliset "nillittämis"kommentit, aletaan kuitata alapeukuilla.

Melko mielenkiintoinen juttu.

Ja panee miettimään joko tässä on ollut porukka Finnairin virkailijoita alapeukuttamassa kun heidän provisioitaan ollaan ronkkimassa?

Jos asia ei ole niin niin selittäkääpä, te alapeukuttajat.

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:48"]

Finnairin sivuilla on aivan selkeästi mainittu, että VALUE-lipun muuttaminen (nimi, pvm,,,) maksaa 50 euroa.

Joten se siitä "nillittämisestä".

Aloin miettiä, saako Finnairin henkilökunta  komissiota siitä, jos saa kerättyä enemmän rahaa asiakkailta kuin mitä kuuluisi. Kuka selvittäisi, onko näin.

Ja sinulle, joka tässä jatkat Finnairin linjaa "tylyttämällä" asiakasta alla Finnairin sivuilta copy-paste Value-lipun säännöistä. Lue ne, ennenkuin alat solvata ihmisiä.

 

 

Vertaile
lipputyyppejäBASICVALUEPROBUSINESSMATKUSTAMO ECONOMY BUSINESS  LIPPU          MUUTOKSET Ei sallittu 50 € √ √ PERUUTUS Ei takaisinmaksua Veloitus 50% √ √ NIMENMUUTOS - 50 € 50 € 50 €            ISTUINPAIKAT          ISTUINPAIKAN VALINTA Maksullinen Maksullinen √ √            MATKATAVARAT          KÄSIMATKATAVARA 1 kpl 1 kpl 1 kpl 2 kpl KIRJATTU MATKATAVARA 1 kpl 1 kpl 2 kpl 2 kpl PRIORITY BAGGAGE -PALVELU - - √ √            LENTOKENTTÄ          PRIORITY LÄHTÖSELVITYS - - √ √ PRIORITY TURVATARKASTUS * - - √ √ PRIORITY KONEESEEN SIIRTYMINEN - - √ √ LOUNGE-ETU - - - √            FINNAIR PLUS          FINNAIR PLUS-PISTEET   [/quote]

Vierailija
14/20 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:24"]

Luen näitä ja ihmetteln, miksi tämä kommentti on saanut 6 (kuusi) alapeukkua: siinä mainitaan vaan, että value-lipun vaihtamninen maksaa 50 euroa. Joten miksi se, että tässä kuitataan edelliset "nillittämis"kommentit, aletaan kuitata alapeukuilla.

Melko mielenkiintoinen juttu.

Ja panee miettimään joko tässä on ollut porukka Finnairin virkailijoita alapeukuttamassa kun heidän provisioitaan ollaan ronkkimassa?

Jos asia ei ole niin niin selittäkääpä, te alapeukuttajat.

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:48"]

Finnairin sivuilla on aivan selkeästi mainittu, että VALUE-lipun muuttaminen (nimi, pvm,,,) maksaa 50 euroa.

Joten se siitä "nillittämisestä".

Aloin miettiä, saako Finnairin henkilökunta  komissiota siitä, jos saa kerättyä enemmän rahaa asiakkailta kuin mitä kuuluisi. Kuka selvittäisi, onko näin.

Ja sinulle, joka tässä jatkat Finnairin linjaa "tylyttämällä" asiakasta alla Finnairin sivuilta copy-paste Value-lipun säännöistä. Lue ne, ennenkuin alat solvata ihmisiä.

 

 

Vertaile
lipputyyppejäBASICVALUEPROBUSINESSMATKUSTAMO ECONOMY BUSINESS  LIPPU          MUUTOKSET Ei sallittu 50 € √ √ PERUUTUS Ei takaisinmaksua Veloitus 50% √ √ NIMENMUUTOS - 50 € 50 € 50 €            ISTUINPAIKAT          ISTUINPAIKAN VALINTA Maksullinen Maksullinen √ √            MATKATAVARAT          KÄSIMATKATAVARA 1 kpl 1 kpl 1 kpl 2 kpl KIRJATTU MATKATAVARA 1 kpl 1 kpl 2 kpl 2 kpl PRIORITY BAGGAGE -PALVELU - - √ √            LENTOKENTTÄ          PRIORITY LÄHTÖSELVITYS - - √ √ PRIORITY TURVATARKASTUS * - - √ √ PRIORITY KONEESEEN SIIRTYMINEN - - √ √ LOUNGE-ETU - - - √            FINNAIR PLUS          FINNAIR PLUS-PISTEET   [/quote]

[/quote]

 

Vertailun alapuolella sanotaan "Muutokset - Jos reitti tai hintatyyppi muuttuu, muutoskulun lisäksi peritään mahdollinen hintojen välinen erotus ja toimitusmaksu lipun vaihdosta"

Mitä ilmeisimmin ainakin lipun hintatyyppi muuttui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos selvennyksestä. Taidat olla alan miehiä. Naisia.

Kai sinä sitten varauksen tullessa mainitset asiasta tilaajalle, joka ei ole asiaan niin vihkiytynyt kuin sinä?

Se nimittäin olisi vähintä mitä voisit tehdä.

Muu olisi verrattavissa suunniteltuun petokseen.

 

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:24"]

Luen näitä ja ihmetteln, miksi tämä kommentti on saanut 6 (kuusi) alapeukkua: siinä mainitaan vaan, että value-lipun vaihtamninen maksaa 50 euroa. Joten miksi se, että tässä kuitataan edelliset "nillittämis"kommentit, aletaan kuitata alapeukuilla.

Melko mielenkiintoinen juttu.

Ja panee miettimään joko tässä on ollut porukka Finnairin virkailijoita alapeukuttamassa kun heidän provisioitaan ollaan ronkkimassa?

Jos asia ei ole niin niin selittäkääpä, te alapeukuttajat.

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:48"]

Finnairin sivuilla on aivan selkeästi mainittu, että VALUE-lipun muuttaminen (nimi, pvm,,,) maksaa 50 euroa.

Joten se siitä "nillittämisestä".

Aloin miettiä, saako Finnairin henkilökunta  komissiota siitä, jos saa kerättyä enemmän rahaa asiakkailta kuin mitä kuuluisi. Kuka selvittäisi, onko näin.

Ja sinulle, joka tässä jatkat Finnairin linjaa "tylyttämällä" asiakasta alla Finnairin sivuilta copy-paste Value-lipun säännöistä. Lue ne, ennenkuin alat solvata ihmisiä.

 

 

Vertaile
lipputyyppejäBASICVALUEPROBUSINESSMATKUSTAMO ECONOMY BUSINESS  LIPPU          MUUTOKSET Ei sallittu 50 € √ √ PERUUTUS Ei takaisinmaksua Veloitus 50% √ √ NIMENMUUTOS - 50 € 50 € 50 €            ISTUINPAIKAT          ISTUINPAIKAN VALINTA Maksullinen Maksullinen √ √            MATKATAVARAT          KÄSIMATKATAVARA 1 kpl 1 kpl 1 kpl 2 kpl KIRJATTU MATKATAVARA 1 kpl 1 kpl 2 kpl 2 kpl PRIORITY BAGGAGE -PALVELU - - √ √            LENTOKENTTÄ          PRIORITY LÄHTÖSELVITYS - - √ √ PRIORITY TURVATARKASTUS * - - √ √ PRIORITY KONEESEEN SIIRTYMINEN - - √ √ LOUNGE-ETU - - - √            FINNAIR PLUS          FINNAIR PLUS-PISTEET   [/quote]

[/quote]

 

Vertailun alapuolella sanotaan "Muutokset - Jos reitti tai hintatyyppi muuttuu, muutoskulun lisäksi peritään mahdollinen hintojen välinen erotus ja toimitusmaksu lipun vaihdosta"

Mitä ilmeisimmin ainakin lipun hintatyyppi muuttui.

[/quote]

Vierailija
16/20 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipun hintatyyppi?

Jokainen meistä alalla työskentelevistä tietää tasan tarkkaan, että hintatyypejä muutetaan ei vaan päivittäin vaan tunneittain, ja aina sen mukaan mikä tuntuu vetävän. Joten sen mukaan asiakas voi aina olla yhtä väärässä kuin oikeassa ja ratkaisu siitä miten toimitaan on virkailijan käsissä.

Vai oletko eri mieltä?

 

Vierailija
17/20 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on.

Mutta hei - eihän tuo tyhmä asiakas sitä tiedä! Ja siksi sitä voi kusettaa.

 

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:49"]

Lipun hintatyyppi?

Jokainen meistä alalla työskentelevistä tietää tasan tarkkaan, että hintatyypejä muutetaan ei vaan päivittäin vaan tunneittain, ja aina sen mukaan mikä tuntuu vetävän. Joten sen mukaan asiakas voi aina olla yhtä väärässä kuin oikeassa ja ratkaisu siitä miten toimitaan on virkailijan käsissä.

Vai oletko eri mieltä?

 

[/quote]

Vierailija
18/20 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää kiskoilla.

 

Vierailija
19/20 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aito tehty suomessa fani. Finnair on yksi heikoimmista lentoyhtiöistä. Noin tympeetä / heikkoa palvelua saa hakea. Oikein kukkanen suomalaisen ay- liikeen / työmotivaation taidon näytteestä.

Vierailija
20/20 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ikinä enää finnairia kirjoitti:

Taidat olla aito tehty suomessa fani. Finnair on yksi heikoimmista lentoyhtiöistä. Noin tympeetä / heikkoa palvelua saa hakea. Oikein kukkanen suomalaisen ay- liikeen / työmotivaation taidon näytteestä.

Aloitus on vuodelta 2015!!!!